NEJLEVNĚJŠÍ BENZÍN - OnLine
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to Andre
Máš naprostou pravdu co se týká souvislosti oktanů a výkonu motoru. Většina lidí si asi myslí, že oktany jsou nějaký fenomém, kterých čím je víc, tím větší je pak výkon motoru.Pravda je ale taková, že tím jak šel vývoj motorů dopředu a zvyšoval se kompresní poměr, bylo potřeba i upravovat benzin tak, aby se při vyšší kompresi nevznítil sám, ale až v okamžiku zážehu.A tím, že někdo naleje do auta s běžným kompresním poměrem okolo 1:9,5 (pro N95) benzín N98 určený pro kompresní poměr 1:10 a vyšší , tak z něj vetší výkon nedostane.Spíš je to pro někoho jen psychologický vjem ,že to s tzv. lepším benzínem lépe jede. -
« Re: to Andre
No já sice nejsem Z chemičky a ani v ní nedělám, ale Z Litvínova. Jinak pánové. N98 nemůže na motoru, který je stavěn na N95 přidat výkon. Z jednoho prostého důvodu. N98 se vznítí při jiném tlaku a jiné teplotě než 95. Možná by Vám pomohlo, kdybyste si někde přečetli, co je to OKTANOVÉ ČÍSLO. Já se nechci s vámi hádat a ani to dělat nebudu, protože na toto téma už tady diskuze jela asi měsíc a byly v ní stejný zatvrzelci jako vy, až přišel nějaký chemik a závodník a všem to vysvětlil. Jestli máte zájem, tak si to tady někde nalistujte. -
« to Andre
:-)))))) To jsi musel bejt hodně zoufalej. No každopádně jsem na BTX jezdil se Žigulem asi 3 měsíce a v pohodě. jedinou vadu to mělo při startování, protože když to nechtělo chytnout, tak šli z vejfuku plameny. :-)))) No a taky to podezřele smrdí. No ale jinak ani u 140ti oktanů jsem žádnej výraznej nárůst výkonu nezaznamenal. Možná už jsi poznal, že co do vlastností a výroby benzínu do toho taky trochu vidím. No jsme přece oba od Chemičky, ne? :-))))) -
« to Jery V.
BTX je zkratka pro látku, která působí a funguje jako aktivátor v benzínech. Na tuto sločeninu se potom nabalují různá barviva a defendéry, kterými upravíš benzín na potřebné oktanové číslo, podle toho, jak potřebuješ. Sehnat se to nedá, ale možná bych i malý vzorek někde opatřit mohl. Jinak pro chemiky - BTX = Benzen Toulen Xylen -
« Re: To paul9000
Vidim, ze jsi psal -- a platíš víc za benzín, kterej ti stejně žádnej výkon moc nepřidá -- a ja rikam ze to neni pravda co pises - neplatis vic a vykon to prida - a jinak tvuj BTX nechci. me staci N98 - pokud ho budes mit 1000l a DAS mi ho "skodolibe" zadaco, rad ho budu nekolik let zkouset a "nicit" si tim moje auto od rana do vecera... -
« Re: To paul9000
Hmm to je mi líto, že to nevíš. Jinak jsem si všiml o čem tady plkáte, ale ty si všimni na co jsem reagoval. Jestli chceš, tak ti můžu na zkoušku přinést BTX. Jestli nevíš co to je, tak to je hlavní kvalitativní složka do benzínu a má 140 oktanů. To by ten tvůj košík jezdil za 1l na 1000km! -
« Re: To paul9000
Vsimni si, ze se bavime o tom, ze cena N98 je stejna jako cena N95. Nevim v cem autu skodim kdyz ho do nej naleju, ale pokud to jezdi lip budu ho tam lejt kdyz je za stejnou cenu jako N95.
Mimochodem u Yarise to jezdi nejen lip ale i min to bere - zhruba o pul litru na 100km. -
« Re: To paul9000
Teda nevím, co bys chtěl zkoušet. Jestli nemáš motor stavěnej na N98, tak mu akorát škodíš a platíš víc za benzín, kterej ti stejně žádnej výkon moc nepřidá. A jestli jo, tak určitě nebude adekvátní k ceně! Ale na téma N95 vs N98 už tady byla diskuse. Když budeš mít zájem, tak jí někde najdeš, ale nevím v jakém tématu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!