OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Zapeceni turba
To DIM. DIMe, otáčky turba 120 tis./min??????? To myslíš vážně??? Pokud ano, hoď to na papír (technický výkres rešení uložení rotačních částí) a rázem máš Nobelovu cenu za techniku, japonci to od tebe koupí a dokonce života nebudeš muset nikdy pracovat. Hlavně to ale neříkej nikomu od VW, prodali by to sami! :)))))))) -
« Re: Zapečení turba - neexistuje?
V telese chladica je cidlo, ktore spina ventilator podla nastavenej teploty a je jedno, ci motor bezi alebo nie. Takze sa moze stat, ze vypnete motor a po chvili sa ventilator zapne. K to mu turbu asi tolko, ze neviem, ci nahodou nie je to lozisko chladene vodou z chladiaceho systemu; potom by to s tym ventilatorom mohlo mat nieco spolocne. Inac neviem ci v Octavii 1.8T s klimou su dva ventilatory; nema to nahodou iba jeden dvojstupnovy ventilator? Ale aj tak by sa odla mna turbo nemalo zapiect pri normalnych podmienkach; ledaze by v tom motore bol nejaky shitovy olej. -
« Re: Zapečení turba - neexistuje?
NEBLÁZNĚTE LIDI !!! :-)))) Při vysokých rychlostech je turbo OBTÉKÁNO tzv. bypassem neboli výfukové plyny, které turbo pohánějí, se lopatkám částečně vyhnou !!!! Tím nemůže dojít k nepřiměřeně vysokým otáčkám turbodmychadla !!! A jediné, co se může zapéct je právě ložisko rotoru turba. A to znamená, že teoretické přehřátí a následné připečení by mohlo přicházet v úvahu právě a jedině v tomto místě, které je hluboko v tělese turbodmychadla. Představa, že by tomu mohl pomoci nějaký ventilátor, který je vpředu před motorem a tudíž od samotného turba docela daleko, je absolutní nesmysl !!! Jestli k přehřátí dojde, tak záleží na několika sekundách špičkové teploty. To, že když se přehřeje motor, tak běží ventilátory, je z úplně jiných důvodů než chlazení turbodmychadla..... ( Ventilátory Octávka samozřejmě má, 1,8 T s klimatizací hned dva ). -
« Re: Zapečení turba - neexistuje?
Treba se na to podivat z technickeho hlediska. Jde prece vlastne o plynovou turbinu a ta musi byt logicky konstruovana tak, aby vydrzela provoz ve vysokoteplotnem prostredi pri vysokych otackach. To znamena, ze vyrobce to musi mit spolehlive vyzkousene, nez to pusti do vyroby. Ja take slysel o zapeceni turba az tady. Myslim si, ze kdyz se to i stalo, jde spis o vyjimku. Tak, jako u jinych vyrobku neexistuje 100% spolehlivost. -
« Re: Zapečení turba - neexistuje?
Principialne tomu rozumim. Nerozumim tomu, ze se takovy problem zamlcuje ze strany vyrobce a prodejce. Kdybych necetl tuto diskuzni skupinu, tak bych klidne dojel k pumpe po rychle jizde na dalnici (treba v Nemecku), vypnul motor a turbo v troube. To je fakt, ktery mne desi a zrejme i ovlivni pri koupi noveho auta. -
« Zapečení turba - neexistuje?
Volva jsou (krome Saabu) typicky auta,
který dělaj turbo-motory. S motorem 2.3l
a turbem dosáhnou výkon 250hp, což jistě
není špatné. Každé turbo je potřeba chladit,
nová Volva mají v případě potřeby zapnutý
ventilátor i 5 minut po skončení jízdy,
pozná se to snadno ze auto "hučí" na místě.
Pokud ale Oktávka nemá ventilátory, raději
bych při rychlé jízdě na dálnici nechal motor
tak 2-3 minuty běžet na prázdno, než bych jej
vypnul u pumpy, jinak to turbo může opravdu
rychleji odejít (upíct se). -
« Re: Zapeceni turba
O zapečení turba jsem zatím slyšel jenom tady. Jinde jsem o tom nenašel ani zmínku !! Ani prodejce, ani časopisy, ani návod k obsluze ani v knize o Octaviích, kde je motor poměrně detailně popisován.....( Vyšla asi před třemi týdny, jsou tam všechny nové i staré mptory, jmenuje se Octavia Kombi, autor CEDRYCH ). Turbo je umístěno na výfukovém potrubí někde dole. Mluví se tady o nebezpečí zadření po rychlé jízdě...Turbo je ale v největší permanenci právě ve středních a nízkých otáčkách, ve vysokých otáčkách začíná fungovat tzv. bypass - obtékání lopatek dmychadla přímým kanálem. Je fakt, že max. otáčky turba jsou snad 120 tis/min ( !!! ). Ventilátory však na chlazení turba budou mít asi minimální vliv....Snad cirkulace chladnějšího oleje do ložiska může chladit, ale jen v případě, že není přehřátý celý motor ( tedy i olej ). A pokud přehřátý je, tak se má tak jak tak nechat raději chvíli běžet. Ale já mám od prodejce dva roky záruku na motor, takže to na jaře 2001 zkusím zadřít....není nad nové Turbo :-))))) ( Teda ta záruka je vlastně limitována ujetím 100 tis km., to asi stihnu dříve :-(((( -
« Zapeceni turba
Trochu jsem nabyl dojmu, ze zapecene turbo je "strasakem" tehle diskuze. Je mozne, ze se nekomu zapeklo, ale otazka zni, je to systemova chyba nebo jen nahoda? Nikdy jsem o tom neslysel a zajimalo by me, zda-li se o tom neco pise v dokumentaci nebo jen prodejci varuji pred vypinamim zahrateho motoru. Nechce se mi verit, ze pro vyrobce by byl problem nechat i po vypnuti motoru chvili bezet ventilator, aby nedoslo k tak kriticke situaci. -
« 1,8T x VTI
Sorry, blade, čtu příspěvky a nepamatuji si, kdo je psal, když jich je mezi tím 10. Klidně ti věřím, že jede O. lépe než Civic. Já sám považuji O s 1,8T za super káru, obzvláště když je navíc laděná. Ale měl bys srovnávat oba vozy bez tuningu, jinak je to nesmysl. Udělal jsi to? Být v USA, tak si nebudeš moci vybrat, jaký tuning na hondu zvolit, u nás se nejlépe upravuje koncern VW a BMW. A že jezdíš na 5ku v O rychleji do kopců, než na 3ku u VTI? Tak to kecáš, jako že to ostatní bych ti věřil. Honda to v pružnosti prohrává na celé čáře s většinou automobilů (ale zkus nového accorda 2,0). Ale od čeho je řadicí páka, že? Já s ní tedy pracuji rád. kdybych si mohl vybrat, taky si asi pořídím 1,8T než 1,6VTI, kvůli praktičnosti a možnosti tuningu. Ale nesrovnávej prosím laděnou 1,8T a obyčejné VTI. .... Dime, 1,8T celkem logicky pojede lépe a úsporněji než 2,0 accord. Má nižší hmotnost - značně, a o 14kW vyšší výkon. Ale je podstatně nepohodlnější, nemá tak vymakaný podvozek a v zatáčkách je to znát. Taky jsem v nějaké diskusi v minulosti srovnával accord s 1,8 bez T. Ta neměla šanci, ani ve vyšších ot., ve kterých ten 5 ventil vychvalují, aito je jen o 2kW slabší. Srovnej ale 1,8T s novým accordem! Accord sice o 2kW slabší, ale nevím, který je na tom motoricky lépe. S accordem zase nemusíš čekat po rychlé jízdě s vypínáním motoru, aby se ti nezapeklo turbo.... To AlesK: To svezení s integrou ti závidím jako ďas. Ale co bys čekal od čistě sportovního vozu? Časté prohlídky, oprava motoru by sice neměla být tak brzo, ale po závodech se mění skoro pokaždé. O tom, kolik se jich kde opravovalo by ti měli říct odpovědnější, než v servisu. Každopádně bych údržbu integry nehodnotil podle kritérií pro o.a., protože je to opravdu auto na okruhy. A pokud ho majitel nešetří a to ani u takového vozu nejde - navíc na našich silnicích- no byl bych shovívavější. Mohlo se i stát, že je to prostě trochu kvalitativně slabší model, to se stane i u hondy. Schválně se poděl se zkušenostmi i s problémy v Honda-Clubu. -
« Re: Ještě ke spotřebě......
Kufr je fakt obri. Je taky fakt, ze kdyz zena poprve upevnovala sit na zadni oka, musela vlezt do kufru cela (zase byl na ni pekny pohled :-))), ale delku kufru bych povazoval spise za vyhodu nez nevyhodu, kalhoty jsem si jeste nezaspinil.
Misto vzadu je znama vec, u nas tam sedi 2 male deti, jedno vlastne jeste mimino, takze no problem. Timto obejitim jedine slabiny Octavky mam ja osobne k dispozici pro mne idealni auto.
-
« Re: Ještě ke spotřebě......
Naprostou většinu svých cest absolvuji sám....Takže prostor vzadu na sedadlech není pro mě tak důležitý, ale kufr je příjemný - a když používám síť na zavazadla na podlaze kufru, tak problémy s vytahováním věcí nemám . Ale i v těch čtyřech lidech to bylo docela v pohodě. Vloni jsme jeli úplně stejně Hondou ACCORD 2,0 a měli jsme spotřebu 8,7 . A troufám si říct, že to zdaleka tak nejelo..... -
« Re: Ještě ke spotřebě......
Ja bych spise rekl, ze trend je opacny. Delat auta uvnitr vetsi. Zakladni problem Octavie (Audi A3, Golf, Bora) je, ze ma kratky rozvor a s tim se neda nic delat. Leda vstoupit do klubu vyslouzilych trampu (nase vlada) a stat se majitelem prodlouzene verze. :-) -
« Re: Ještě ke spotřebě......
Fakt je, že na kufr si nelze stěžovat. Zato přístup do zadní části kufru, tj. k zadním opěradlům je bohužel zoufalý. Pokud nemáš alespoň 2 metry, tak si stopro zašpiníš kalhoty. Je to daň za jeho objem.
No a co se týče místa, tak o tom nemá cenu mluvit, stojí to zaprd i co se týče na šířku. Holt takový je ale trend.
Nebýt těchto dvou věcí, tak je to dokonalé auto. No fakt je, že ale takové se ještě nikdy nevyrobilo :-) -
« Ještě ke spotřebě......
Absolvoval jsem v minulých dnech už dříve avizovanou cestu do Rakouska , takže : 4 dospělí + dítě, lyže na střeše a plně naložení jsme při průměrné rychlosti ( podle počítače ) 92 Km/hod měli spotřebu 7,8 l /100. Z toho tak polovina byla po dálnici, většinou rakouské při rychlosti 140, zbytek tak do 100. Je fakt, že jsou poznat větší rychlosti, před dálnicí jsme ještě měli 7,2 / 100. S tím místem vzadu je to ještě únosné, ale dovedu si představit i větší prostor. Ale do kufru se zas vejde věcí a věcí.:-)))) Ale jinak maximální pohoda, kde jsou ty časy, kdy člověk v levém pruhu na zahraniční dálnici měl jediný problém : včas zmizet :-))) Dneska by to jelo a jelo, jenom nosič na lyže měl max. 150 km/h :-))) A i přes zatížení je motor tichý..... -
« Re: VTi
Prodal jsem Octavii 2 roky starou a těším se na Berlingo Multispace. Fantasticky prostorný, ohromnej kufr, bezva podvozek...měkčí než u Otiny, což je fajn a motor 1.4 75PS. A to ticho!! Jojo asi jsem zešílel, ale už koukám u auta na něco jinýho než na rychlost. jinak s Octávkou jsem neměl sebemenší problém, na dlažbě držela jak nalepená. Ale nějakse mi zajídalo toho šíleně málo místa. Pro 2 je optimální, s malejma dětma taky ale jinak je to malý auto. Co naplat. Přeji všem majitelům Otin, ať jim slouží tak dobře jako mě, ahoj. -
« Re: VTi
Pro Kinga: v VTi (Integra 140kW) mám možnost se občas svézt. Jenže:
servisní prohlídka každých 5.000 km, doplňování oleje při
KAŽDÉM tankování, po 10.000 km nový polomotor + drobnosti jako
nefungující el.okna; spotřeba 13 litrů Naturalu 98.
V autorizovaném servisu jsem se dozvěděl, že údajně opravovali motor u desítky Integer z asi
padesáti prodanejch. Svezení super! Při 6250/min se Vtec přepne a
zrychluje jako blázen až skoro do 9000/min. Určitě je to lepší motor
než 1.8T, ALE na nedělní vyblbnutí se nebo na projížďku po závodní dráze.
Pak potřebuješ ještě jedno auto na cestování. (třeba Octavii 1.8T).
-------------------------------------- Pro Blada: Česká cena je 829 + cca 50 za manuál.klima.
--------------------------------------
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!