OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.99  13:45

    « Re: Poslední příspěvek pro takytechniky

    To Turbo na Oktavce urcite toci 128 000.Nasel jsem clanek na internetu
    [odkaz] Tam pisou ze skousi prumerny turba
    do 200 000 otacek a vyvazuji je pri 100 000 otackach. z textu:
    A turbocharger is very precisely constructed. The very strictly mounting toleration and a perfect balanced rotor (which makes revolutions
    up till 220.000 a minute) guarantee a correctly compression.
    The turbo`s are balanced at 100.000 revolutions a minute, which is necessary for a long life for the turbo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.99  11:59

    « Re: Poslední příspěvek pro takytechniky

    Ahoj DIMe mám jeden typ,kde by to mohly vědět. Dělaj tuning INFO LINE: 02/6887475.
    Ještě k té spotřebě. Právě si zajíždím svojí 1,8T a cesta na chalupu a zpět (asi 200 km) pr. 7,2 l.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.99  14:19

    « Re: Poslední příspěvek pro takytechniky

    Údaj o 128 000 ot/min jsou víceméně automaticky převzal z literatury,( p. Cedrych, Octavia Combi ) . Nikdy nemůže člověk vyloučit, že se jedná o tiskovou chybu, možná to mělo být bez té jedničky vpředu 28 tis, nebo taky třeba 12 800, nebo 128 :-))) Škoda, že u dieslových motorů ten údaj o otáčkách turba není, dalo by se to porovnat..... Tak jsem se příležitostně zeptal " odborníků v autorizovaných servisech " :-)))))) Jeden mi odpověděl - cituji - " to turbo točí kurevsky rychle !!! " , v druhém servise nesměle špitli něco o 30tis. ot/min. To by mohlo napovídat tomu, že je v knize překlep, a místo 128 000 mělo být 28 000 ot/min. Třeba by pomohlo zeptat se mailem přímo z .com stránek Škody, ale když jsem se kdysi ptal, jestli k motoru 1,8 T najdu nějakou literaturu, tak mi sice odepsali ale v podstatě v tom smyslu, že všechno důležité najdu v návodu na obsluhu....:-))) A za měsíc vyšla výše zmiňovaná kniha - s posvěcením Škody a.s. Ptejte se odborníků !!! Věřím, že by stejně vzali do ruky tu knihu - jestli vůbec - a opsali by těch 128 000....Takže teď nevím, fakt nevím. A zajímá mě to čím dál tím víc. Zkuste někdo najít nějaké údaje o jiných turbomotorech. VOLVO 100 000 ot/min ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.99  19:11

    « Re: Poslední příspěvek pro takytechniky

    Turba u Volva tocej cca 100.000 ot/min.
    Z motoru 2.3l dostavaji 250 hp a neni
    je potreba menit driv nez cele auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.99  15:18

    « Re: Poslední příspěvek pro takytechniky

    Takze uz pripustas 30 000 ot/s. No z tych 16 000 je to urcity pokrok, takze odhadujem, ze do dvoch tyzdnov uznas aj tych 120 000. Inac neviem preco by ma mmalo vzrusovat, ze obvodova rychlost prekracuje rychlost zvuku. Ak to nie je viac ako rychlost svetla, tak je to v pohode. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.99  12:39

    « Poslední příspěvek pro takytechniky

    Trošku jsem se na to turbo zaměřil. Podle údajů, které se mi podařilo zjistit točí většina turbínek v turbu tak do 30.000 ot/min. Je to umožněno volným uložením v pouzdrech, kde se turbínka točí fakticky na olejovém filmu. Jako opravdu poslední perličku=> zkuste si zpočítat obvodovou rychlost turbíny při otáčkách 128.000ot/min. Zjistíte, že obvodová rychlost Vaší turbínky bude vyšší než rychlost zvuku!!! A pokud máte taky problémy s matematikou, klidně mi napište, že to u VW jde. Howg Gapa.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.05.99  14:03

    « OCTAVIA - ceskej *

    Nechápu, co se vam na OCTAVII libi. Mne to pripada jako malo penez za hodne muziky. Proc nepriplatit 200-300 tisic a vlastnit auto za ktery se nemusim stydet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.99  12:11

    « Re: Zapeceni turba to gapa

    Proč nemá vařit voda v chladiči ?? Protože vznikem páry vlivem změny skupenství z kapalného na plynné vznikají velké tlaky v systému....viz parní stroj :-))))) Prostě by to začalo pískat a kouřit.... To ale ještě nemusí pro motor NIC ZNAMENAT !!!!! POkud by teplota 100 stupňů měla být pro motor fatálně nebezpečná, tak už nejezdí žádná Škoda 105-120 !! Teploty v kritických místech motoru - což jsou všechna kluzná ložiska a třecí plochy ve válcích - mohou být jistě mnohonásobně vyšší . A stejný problém by mohl teoreticky potkat i ložisko ( bezpochyby kluzné, ne kuličkové, to má své maximum opravdu někde u 17 000 ot/min ) turbodmychadla. Ale s vodou v chladiči a potažmo s během ventilátorů po vypnutí motoru to má asi pramálo společného ..... Málo oleje, jeho nízká kvalita nebo jeho stáří a nebo případná závada mazání, tam vidím možnosti kritických situací. Pokud nejsou kluzné plochy motoru mazány, začne jim prudce narůstat teplota vlivem kritického tření, tím vlivem teplotních dilatací ( roztažnosti ) dílů dochází k neustálému zvyšování tření a tím i teploty, až se k sobě díly v podstatě přivaří !!! Kam se na takový proces hrabe teplota varu vody ! A třecí plochy v motoru nejsou chlazeny vodou, ale právě přiváděným olejem, který má svůj chladící systém. Ale běžná rychlá jízda že by měla přivodit kritickou situaci po vypnutí motoru ??? Jedině když se bude jezdit na Ramu nebo Lukanu ......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.99  11:01

    « Re: Zapeceni turba to gapa

    to DIM: konecne nekdo napsal spravnou vec. Ventilator se po vypnuti motoru toci pouze a pouze proto, aby nezacala varit voda v chladici. Proc? To neni otazka do teto diskuse.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.99  10:58

    « Re: Zapeceni turba

    a znovu opravuji sekundy na minuty. To by bylo opravdu moc. 1000000 ot./min.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.99  10:57

    « Re: Zapeceni turba

    sorry za 2p. Opravuji na GAPA.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.99  10:56

    « Re: Zapeceni turba

    to gappa: V zadnem pripade nechci snizovat Tvoje technické znalosti v oblasti strojirenstvi (loziska, pouzdra atd.), ale zajdi co nejdrive do technicke knihovny a podivej se na technicke novinky za rok 1997!!! Prijdes na to, ze v tomto roce japonci zkonstruovali elektromotorek, ktery toci 16.500 ot./s. coz je v prepoctu skoro 1.000.000 ot./s. To je pouze poznamka k tomu, ze si LZE predstavit neco tak rychle rotujici. Ale nerozvadejme tuto diskusi, venujme se turbum jako takovym, ale predtim apeluji na gappu, aby si obnovil sve technicke znalosti, ktere jsou na urovni 70.let. Nezapomenme pise se rok 1999.
    Pozn. turbo opravdu ma max. otacky okolo 120000 za min.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.99  19:41

    « Re: Zapeceni turba to gapa

    To Gapa: Najviac sa tesim na tvoju reakciu potom, co zistis, ze sa mylis.(Najma po tych invektivach typu "selsky rozum" atd. Tvoja argumentacia mi pripomina jedneho chlapika, ktory nebol ohcotny pripustit, ze motor sa moze tocit 5000 ot/min, pretoze rotor helikoptery ma 3000, takze by auto muselo lietat. A este k tomu chladeniu turba, samozrejme, ze ventilatory sa zapinaju, aby nedoslo k prehriatiu motora po jeho vypnuti, ale ak nevrie voda v chladici, tak nevrie ani pri turbe => turbo sa nemoze prehriat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.99  12:05

    « Re: Zapeceni turba to gapa

    Ventilátory se poo vypnutí motoru, podle mého názoru, točí hlavně proto, aby nedošlo k varu vody v chladiči bezprostředně po vypnutí motoru, kdy přestane proudit chladičem vzduch...K těm otáčkám se ještě vrátím, je třeba sehnat tu literaturu :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.99  00:00

    « Re: Zapeceni turba

    to: DIM. Tryskové motory točí cca 6.500 ot./min, přičemž max. tech. možná hranice je kolem 12.000 ot./min. Samozřejmě že otáčky t-kompresoru nejsou otáčky motoru, ale každá rotační součást musí být nějakým způsobem uložena (ložiska, pouzdra, hroty a pod.). Dokážeš si představit rotující součást, která se otočí kolem své osy cca 2.100 krát za sekundu!!!!! To už je v oblasti sci-fi. Nevím z jaké literatury ten údaj máš, ale nemyslíš, že se někdo mohl "uklepnout".
    to: walker, pokud máš opravdu vysokoškolské vzdělání, je smutný tvůj nedostatek selského rozumu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.99  12:08

    « Re: Zapeceni turba to gapa

    Dakujem za zaradenie do skupiny diletantov(hoci znalosti ma velmi dobre aj z vysokoskojskej fyziky); je dobre ked clovek vie na com je, len ci to vies aj ty. K tomu chladeniu, turbo sa chladi aj olejom aj vodou; ked je vypnuty motor a zapne sa ventilator, tak voda by mala obiehat "samospadom"(ochladena voda klesa v chladici nizsie; samozrejme je to obmedzovane cerpadlom, ale aj cez neho by sa ta voda mala dostat, naco by sa potom ten ventilator zapinal?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.99  10:09

    « Re: Zapeceni turba

    Padlo tady víc věcí najednou...Takže : Ventilátory jsou dva dvoustupňové,. Že je tutrbo chlazeno od motoru nevím, nemám možnost to hned ověřit, ale jestli,tak jak má být chlazeno ?? Vodou ?? Olejem ?? Obojí je však napojeno na oběhová čerpadla, takže nestačí, když běží ventilátor, ale musel by běžet celý motor, a tudíž i čerpadla !!! Otáčky turba jsou podle literatury max : 128 000/min !!!!!!!! Nepleť si otáčky motoru....!!! Turbína není koloběžka :-)))) Kolik otáček asi točí tryskové motory letadel ??? ( Já to nevím...)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.99  21:10

    « Re: Zapeceni turba

    To: walker. I ty walkere???? Lehce jsi se zařadil mezi technické diletanty. Pro vysvětlení: nejkvalitnější ložiska naší doby zvládnou tak max. 16 tis.otáček :(( Taková formule 1 točí asi tak 12 tis.otáček/min:(( Kam se ale hrabou na VW to má klidně sériové turbo s 10-ti násobnou rychlostí :))) Neškodilo by trochu soudnosti, selského rozumu a něco málo znalostí středoškolské fyziky.
  • 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 16.05.99  11:28

    « Rozdíly mezi 1.8 s T a bez

    Ve firemních materiálech k oktávce je napsáno, že motor 1.8T nemá variabilní časování sacích ventilů ani změnu délky sání, jako ten samý motor bez turba. Je to pravda ? Ta variabilní délka sání je asi u turba zbytečná, ale VVT by se určitě vyplatilo zachovat. Možná že se snažili někde ušetřit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.99  06:53

    « Re: Zapeceni turba

    Gapa asi xcel robit * z Dima, ale ako sa to uz medzi nami zenami stava dopadlo to opacne. Turbo ma fakt take otacky.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…