OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Poslední příspěvek pro takytechniky
GAPA : To je fakt dobrá komedie . Já jsem schválně zkopíroval tu její odpověď i stím vadným ľ místo ž :-)))) Ale jestli je to fakt pravda, napiš jí tam ten dotaz znovu i s tím, že na stejný dotaz můj odpověděla jinak...A až ti odpoví, tak to tam pošlu zase já :-))) Není možné, že bychom se postupně nedopracovali k nějakému kompromisu :-)))) Ale že ty otáčky jsou asi fakt tak vysoké snad dokazují i ty další, tuším dva, příspěvky .. Asi to tak bude, teď už jsem o tom přesvědčen. Ale loboval jsi hezky ...Nobelova cena.....asi se tam přece jenom přihlásím...:-)))) -
« Re: Poslední příspěvek pro takytechniky
To: DIM. Je zajímavé, že i mně paní Brůchová ze služ.zák. ŠKODA na tu otázku o těch otáčkách odpověděla. Zajímavé však je, že mi poskytla úplně jiné informace než ty tady uvádíš. Je pravda, že to co mi napsala tak trochu popírá to co jsem tvrdil. To nezapírám. Ovšem ty hodnoty byly asi poloviční než udáváš ty. Výsledek =====> pokud nekecáš ty, tak si paní Brůchová píše sprominutím co ji napadne. Docela dobrá komedie. -
"-- skrytý --" 27.05.99 08:39
« Re: CD ROM Octavia combi je ZDARMA !!!
Vlez na www.skoda-auto.cz, potom do oddělení Prodej/Sluľby a tuąím pododdíl Jsem tu pro Vás, rozvine se nabídka a úplně vlevo dole je Nové CD ROM. Tam kliknia stačí vyplnit údaje kam ti ho mají poslat a máą to zadarmo, zadarmo, zadarmo... -
« Re: 1,8T x VTI
Ahoj King.Musim ta sklamat , stou akceleraciou na 5 v porovnani s Civicovou 3 je to pravda.Sorry.Hondu som vlastnil pred 3 rokmi ale pamatam si to velmi dobre.Mam totiz vytipovany jeden taky dlhsi kopec(mimo inich) nedaleko mesta kde zdola rozbieham kazde auto najprv na 5. z rychlosti 110 a sledujem na aku rychlost sa dostane az k vrcholu kopca a druhy pokus je stale maximalna akceleracia z nizsich prevodovych stupnov.A Octavka tu dosiahla v obidvoch pripadoch vyssie rychlosti , aj ked subjektivny pocit zo zrychlenie bol vacsi aj v ovela slabsich autach co som skusal ako v Octavii pretoze tu okrem piskania turba a pohybu ruciciek tachometra a otackomeru vobec rychlost necitit.Ale rozdiel v rychlosti je ina vec ako zazitok pri tom.Okrem toho pri dlhsej jazde napr. do Nemecka mi tichsi motor viac vyhovuje.Ked som jazdil sutazne tak o tichsom motore som nechcel ani pocut,hehe.Inac este jedna malickost na zaver.Na konci aprila na ceste z Bratislavy som medzi inymi(napr.aj kamarata na sluzobnej 750i)asi po 25 minutovej nahanacke zlozil Intergu Type R, s Blavackimi cislami.Co ty na to?Napisem ti o tom viac ak chces. Skoda, Octaviu som predal pred par dnami,dostal som velmi dobru ponuku za nu,tak uz sa tesim na nieco nove.ahoj. -
"-- skrytý --" 26.05.99 15:16
« To: DIM
Já měl Uno Turbo a brácha má teď Lancia Delta HF Integrale a ľádná tisková chyba to není, protoľe na Unu točilo turbo snad max. 130000 ot/min a u Punto GT snad aľ 150000 ot/min, takľe s tou oktávkou to bude podobný. U HFefa, jelikoľ je tam max. plnící tlak asi 1.2 baru (nebo v čem to je), tak tam nevím kolik těch otáček je. Uno mělo max. plnící tlak pod 1.0 asi 0.7 - 0.9. -
"-- skrytý --" 26.05.99 15:11
« CD ROM Octavia combi je ZDARMA !!!
CDéčko jsem si objednal, bylo zdarma a přiąlo asi za tři dny !!!!!!!!!!!!!! od objednání přes internet !!!!!!!!!!!!!!. Přiąlo v originálním plechovým pozdru a obsah CDéčka je podle mě dobrej a i ta prezentace je velice dobře udělaná. Shrnu to - pěkný CD ROM. -
« Re: Poslední příspěvek pro takytechniky
.....no a já jsem si dal taky tu práci a znovu jsem zkusil otázku přímo na Škodu přes link skoda.com. A oni odpověděli !!! :-)))) Sice ženská :-))) , ale přece !! Pro autenticitu přikládám původní citaci :
k Vaąemu dotazu mi kolegové ze servisních sluľeb poskytli
následující
informace:
Při natankování benz. 98 okt. nedojde k výraznějąí
změně parametrů motoru.
Výkon je vľdy podřízen exhalacím. Poněkud klesne spotřeba
paliva, vhledem k
moľnosti nastavení pro lepąí spalování ( jednoduąe
řečeno) ale nedosáhne
vyváľení k ceně paliva.
Otáčky pro turbo:
provozní 130 000 ot.
max. aľ 180 000 ot.
S pozdravem
Helena Brůchová
internet-sluľby zákazníklm
( V první fázi otázky jsem se ptal, co udělá s motorem benzin 98 okt. ) Gapo ?? Kde jsi ?? :-))) Ale tak zle to nemyslím, já jsem se nad tím taky zarazil a váhal, přesto že jsem strojní obory studoval..... A mimochodem, Skoda a.s. nabízí nějaké CD o Octavii, tak se na těch stránkách dá objednat, o ceně tam nic není a je tam pár " děkovných dopisů " :-)) Čekám ho každým dnem, pak můžu informovat víc !!!
-
« Re: Poslední příspěvek pro takytechniky
To Turbo na Oktavce urcite toci 128 000.Nasel jsem clanek na internetu
[odkaz] Tam pisou ze skousi prumerny turba
do 200 000 otacek a vyvazuji je pri 100 000 otackach. z textu:
A turbocharger is very precisely constructed. The very strictly mounting toleration and a perfect balanced rotor (which makes revolutions
up till 220.000 a minute) guarantee a correctly compression.
The turbo`s are balanced at 100.000 revolutions a minute, which is necessary for a long life for the turbo. -
« Re: Poslední příspěvek pro takytechniky
Údaj o 128 000 ot/min jsou víceméně automaticky převzal z literatury,( p. Cedrych, Octavia Combi ) . Nikdy nemůže člověk vyloučit, že se jedná o tiskovou chybu, možná to mělo být bez té jedničky vpředu 28 tis, nebo taky třeba 12 800, nebo 128 :-))) Škoda, že u dieslových motorů ten údaj o otáčkách turba není, dalo by se to porovnat..... Tak jsem se příležitostně zeptal " odborníků v autorizovaných servisech " :-)))))) Jeden mi odpověděl - cituji - " to turbo točí kurevsky rychle !!! " , v druhém servise nesměle špitli něco o 30tis. ot/min. To by mohlo napovídat tomu, že je v knize překlep, a místo 128 000 mělo být 28 000 ot/min. Třeba by pomohlo zeptat se mailem přímo z .com stránek Škody, ale když jsem se kdysi ptal, jestli k motoru 1,8 T najdu nějakou literaturu, tak mi sice odepsali ale v podstatě v tom smyslu, že všechno důležité najdu v návodu na obsluhu....:-))) A za měsíc vyšla výše zmiňovaná kniha - s posvěcením Škody a.s. Ptejte se odborníků !!! Věřím, že by stejně vzali do ruky tu knihu - jestli vůbec - a opsali by těch 128 000....Takže teď nevím, fakt nevím. A zajímá mě to čím dál tím víc. Zkuste někdo najít nějaké údaje o jiných turbomotorech. VOLVO 100 000 ot/min ??? -
« Re: Poslední příspěvek pro takytechniky
Takze uz pripustas 30 000 ot/s. No z tych 16 000 je to urcity pokrok, takze odhadujem, ze do dvoch tyzdnov uznas aj tych 120 000. Inac neviem preco by ma mmalo vzrusovat, ze obvodova rychlost prekracuje rychlost zvuku. Ak to nie je viac ako rychlost svetla, tak je to v pohode. ;-) -
« Poslední příspěvek pro takytechniky
Trošku jsem se na to turbo zaměřil. Podle údajů, které se mi podařilo zjistit točí většina turbínek v turbu tak do 30.000 ot/min. Je to umožněno volným uložením v pouzdrech, kde se turbínka točí fakticky na olejovém filmu. Jako opravdu poslední perličku=> zkuste si zpočítat obvodovou rychlost turbíny při otáčkách 128.000ot/min. Zjistíte, že obvodová rychlost Vaší turbínky bude vyšší než rychlost zvuku!!! A pokud máte taky problémy s matematikou, klidně mi napište, že to u VW jde. Howg Gapa.