OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: moje 1.8T - JS
Ta lamda sonda odchází u 1.6 protože se furt koupe ve vodě a to hlavně při popojíždění ve městě kdy se přesně v místě kde je sonda umístěná shromažďuje kondenzovaná voda - při delší jízdě odejde výfukem ven. Tady pomůže natočení výfuku tak aby sonda šla ze zhora. Řkáš že jsi jí měl tunningovanou? Tak to asi u nějakýh amatéra. Např. v MB je firma CIMBU sport a ten chlápek nabízí k chiptunningu i výše zmíněnou úpravu uložení sondy. -
« Re: moje 1.8T
........... aTDi motory mají samozřejmě taky Turbo , ale 81 kW nemá obtokový bypass ale max. otáčky jsou regulovány nastavitelnou geometrií lopatek - čím větší otáčky motoru, tím se ty lopatky víc naklápějí po směru proudění těch výfukových pohonných plynů...V principu je to ještě komplikovanější . Jel jsi už v té 1,9 TDi 81 KW. Já bych to strašně rád porovnal. především hlučnost a pružnost v celém rozsahu otáček. Max. krouťák je sice o něco vyšší, ale jen v hodně úzkém pásmu otáček. A potom ?? Zatlačí tě to ještě při 180 do sedadla ?? Ne že by to bylo pro mě to nejdůležitější...ale pocit je to úžasný. Měřit jsem nic neměřil :-)))) Ta dvojka tam šla taky někdy hůře, horší jsou menší trable s řazením jedničky ...viz zpět. Čau !! -
« Re: moje 1.8T
CAU JS !! Mám na své 1,8 T necelých 13 tis :-))) K tomu co píšeš není co dodat, konečně mi někdo podpořil ty údaje o spotřebách, tady tomu nikdo nevěřil...viz úvodní příspěvky někde vzadu . S tím turbem tady už taky byly sáhodlouhé debaty. Podle mě ty teorie víceméně odporují zdravému rozumu ...Turbo totiž NEMÁ maximální otáčky při vysokých otáčkách motoru , ale díky obtokovému kanálu se nedají překročit hraniční hodnoty tlaku za turbem. Jinými slovy : turbo je v největší práci ve středních a mírně vyšších otáčkách, pak už se otáčky dále nezvětšují . Mimochodem, otáčky turba jsou opravdu až někam ke 180 000/min . Nechat motor chvíli běžet by snad mohlo znamenat to, že do zahřátého ložiska se ještě chvíli pumpuje chladnější olej. Ale v žádné oficiální literatuře ani ničem jiném o tom není ani zmínka !! Navíc si nedovedu představit, že by jsi třeba k pumpě nebo na parkoviště vlítl 200 km/h a hned vypnul motor z 5 000 ot /min. Vždycky je tam nějaký ten pomalý dojezd . Snad jedině v náročných horských úsecích ?? Ale to by se např. ve Švýcarsku takové auta vůbec neobjevila :-))) No, ale třeba tam vlastně nejsou ... ! -
« moje 1.8T
puvodne jsem si sice objednal TDI 81kW, ale jako alternativu mi dali 1.8T. protoze jsem clovek setrivy moc se mi to nelibylo ale dnes nelituji, je to super auto. presedlal jsem z temer 2-lete octavie 1.6 55kW ze ktere se stal po 40tis. km pekny traktor (oproti 1.8T) nejezdila spatne, ale porad odchazela lamda sonda. odesla mi trikrat v zaruce a po chiptunningu a vymene vackoveho hridele dokonce kazdy mesic. odhlucnovaci sady jsem mel tri vrstvy!!! a stejne to bylo naprd. i pres zvyseny vykon zadna slava. ted jsem ale spokojeny. mam teprv 13tis. km, ale motor jede super i bez uprav a hlavne je tichy a moc nezere. ve srovnání s tou podelanou 1.6 je dokonce uspornejsi. na stejne trase do nemecka (600km) s prevahou dalnic prumer 110 (s 1.6 byl samozrejme nizsi prumer 100) jsem jel za 7,9 oproti 8,8 v 1.6. s motyli nohou jsem jel i praha - melnik (se zahratym motorem a z okraje prahy) za 4,9. praha - rumburk za 6,2. praha - brno za 9,2 ale to jsem jel porad okolo 160 i vice pokud to slo (+ zapnute klima), dlouhodoby prumer mam 8,2 oproti 8,6 v 1.6 a to obcas poradne protahnu turbo :))) zajimalo by me jen jak dlouho takove turbo vydrzi a kolik zaplatim za nove. take jsem slysel, ze je dobre nechat po rychle jizde bezet motor 2-3 minutky kvuli jeho zivotnosti. jedinym kazem by snad mohlo byt, ze za studena obcas nesla zaradit dvojka. ted se to zlepsilo. take se chystam si na jarove premerit vykon a tocak, uz to nekdo z vas udelal??? -
« Re: .......re: Seřízení převodovky....
Když se netočí synchrony, tak tam jde třeba špatně nebo s klasickým meziplynem ...ale tím to teď není !!!! Navíc se to objevilo asi po 10 000 km ! Jednoznačně je třeba zkusit táhla seřídit, ale ještě jsme na to neměl čas, zatím to udělá tak jednou z 15 zařazení, to se dá přežít :-)))) -
« .......re: Seřízení převodovky....
to Braun: ta spotreba neni pri stylu jizdy 150-200km/h vubec spatna!! Zkusil`s nekdy jet v nejakym americkym sraci? Ten Ti vezme i 25l !!!!
to all: jednicka tam jde ztuha, protoze nejsou roztoceny synchrony. To neni chyba systemu razeni, ale konstrukci prevodovky. (asi) -
« Re: Seřízení převodovky....
...ale ani v té Hondě jsem příliš japonských mechaniků nezaregistroval. Jak už jsem mockrát zjistil - a nejenom u aut - nejlépe je jít na tu dílnu s nima, ptát se na všechno a nenechat je tam dělat nějaké přílišné improvizace. Za prvé se člověk taky někdy něco doví a navíc to má pod kontrolou. Nejedná se o řazení z meziplynem :-))) ..to už jsem si kdysi odbyl :-)))Na převodovce je seřizovací mechanismus a asi tak 2-3 cm prostor pro doladění délky těch lanek, tak až bude trochu času, tak to bude třeba zkoušet ....:-(((( a padá mi tady ten server :-((( -
« Re: Seřízení převodovky....
....nechte plavat a kupte si hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, nebo hondu. Ne sorry, nic proti 1,8T vůbec nemám, i bych ji chtěl, ale jedničku se spojkou a meziplynem tam dávají řidiči MHD ve starých karosách. Musíte hooodně řvát, aby to v servisu odstranili, přece si to nenecháte líbit. Možná je ta neschopnost závadu odstranit také v tom, že každá Zakopaná Lhota i Ouholičky mají dealera škody. Kvantita na úkor kvality. Každý mechanik z JZD teď dělá u škodovek. Chtělo by to vytřídit, např. VW od základů překopal dealerskou síť, ponechal minimum původních servisů a ostatním dal výpověď, buduje novou síť. Měli by se u Škody inspirovat. -
« Re: Seřízení převodovky....
Zkusil jsem se také cvičně informovat v jednom pražském servise. Když jsem jim vysvětlil, jaký mám problém, tak se ptali, jestli tam nemám namontované mechanické zabezpečení řadicí páky. Já ho tam mám, tak mi doporučili nechat to zkontrolovat.
Včera jsem najezdil asi 120 km a problém jsem s tím neměl, tak ještě počkám a budu to sledovat. -
« Re: Seřízení převodovky....
Zajímavá teorie. Když už budeš měnit tu převodovku, tak bych si tam nechal dát šestistupňovou. To by byla teprve paráda a možná by klesla i spotřeba. O víkendu jsem byl kousek od vás, ve Frenštátu a pr. spotřeba byla (z Prahy)9,5 l. Je fakt ,že jseme nejeli zrovna na spotřebu. Po dálnici 160-200 km/h. Jede to fakt pěkně. -
« Re: Seřízení převodovky....
Teď jsem zjistil zajímavou věc, která snad potvrzuje mou teorii : v momentě , kdy tam ta jednička nejde, nechám nohu na spojce, stejnou silou tlačím na řadící páku a prudčeji šlápnu na plyn. A je hned tam !!!! :-))) Z toho usuzuji, že tím, že se celý motor vlivem prudké změny otáček vychýlí v silenblocích, změní se trochu i poloha převodovky a tím i tah lanka !! Ještě to několikrát vyzkouším , jestli to nebyla náhoda... a pak si nechám tu převodovku v záruce vyměnit, a tuhle si schovám :-)))) Asi mi ji nedají :-((( -
« Re: Seřízení převodovky....
Vzhledem k tomu, že jsem z Ostravy, tak se vservise asi nesejdem :-)) To by byla velká náhoda.... Zatím čekám na to, co se dočtoub technici v chytré knize, což nakonec avizovali, že udělají. Já si myslím, že na to je trřeba jít normálním rozumem : těžko se můžu domnívat, že by to měla být opravdu závada v převodovce, když to normálně fungovalo a teď to nejde jen zcela výjimečně. Trošku špatně tam šla někdy dvojka při prvních rozjezdech se studeným motorem, ale to jsem bral jako normální. Pokud však po 10 000 začíná trošku zlobit i jednička začínám mít pocit, že celá " levá " strana ( t.j. jednička a dvojka ) neřadí přesně. A přenos pohybu páky doleva a doprava jen jedním lankem. Takže si myslím, že je poměrně jedoduchá záležitost zkusit to lanko prostě trochu přitáhnout. Zatím nevím, dám Ti vědět v pátek nebo v příštím týdnu, co vymysleli autorizovaní technici..... -
« Re: Seřízení převodovky....
Nazdar DIMe, tvůj přispěvek mě opravdu moc nepotěšil. Stalo se mi totiž také několikrát, že se mi nepodařilo zařadit jedničku na první pokus, ale pak už tam šla jako po másle. Vzhledem k tomu, že mám svojí O. 1,8T jen 12 dnů a nejezdím s ní zatím každý den, jsem se domníval, že nemám to řazení ještě na 100% v ruce. Po přečtení tvého příspěvku mě to začíná mírně zneklidňovat a silně zajímat. Do jakého servisu jezdíš? A co zpátečka, ta ti chodí normálně? Co s tím? -
« Seřízení převodovky....
Občas se mi stane, že jde špatně zařadit jednička :-((( Většinou vždy, když potřebuju rychle vystřelit na zelenou, auto za mnou už mi olizuje nárazník, já pak provinile vyrazím, a vypadám, že mi nic nedělá větší potěšení.....Ale pokud vím, 1,8 T má LANKOVÝ mechanismus řazení. Nevíte někdo o tom, jestli se ta lanka dají jenom nějak jednoduše nastavit ??? Mám tam asi 10 tis km, je možné, že si to seřízení žádá. Odborníci v servisu dělali chytré, pak tam 20 minut něco jako dělali, pak mě provezl...samozřejmě, že to běhalo....a řekl, že to spravili. Když jsme chtěl vědět jak, tak se přiznal, že tam nic " neviděli " :-))) a že to promazali !!!! A jestli prý to bude pokračovat " budou se muset podívat do převodovky :-))) !!! V druhém servise mi dokonce řekli, že ať si nedělám starosti, že to je přece v záruce, že s převodovkami se stejně u nich nic nedělá, a že mi z Boleslavi nechají poslat novou :-))) Tak ještě počkám tak půl roku, a budu mít novou převodovku po 50tis km :-))) Ale vážně : nevíte někdo něco o tom, jak se stěmi lanky dá něco dělat ???
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!