OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: moje 1.8T
Jedničko ( 1) , já vím, že je 1,9TDi úspornější na spotřebě !! A taky vím, že už nikdy nepřipustíš, že bys jen na chvilku zapochyboval o tom, že je na něco taky lepší 1,8 T . Já taky píšu, že to není to hlavní, co čekám od auta, že mě při 180 km/h ještě zatlačí do sedadel !! Spíš mi jde o to, jaká je např. dynamika při předjíždění v kopci na dálnici kolem 80 km/h při zařazené 4, nebo 5, nebo 3 nebo 2...nebo třeba jedničce :-)))) Ten záběr 235 N/m je krásný, šíře toho záběru je ale úzká....Nicméně nepochybuju o tom, že se jedná o jedinečný diesel s dobrou dynamikou a krásnou spotřebou. Proto bych si to rád ověřil na pár set km, jestli mám příště opustit svou nechuť k naftě ( kterou vždycky cítím v autě a na rukách ještě hodně dlouho :-))) a zkusit něco jiného. Fakt je , že v poslední době je rozvoj dieslů hodně vidět, tak já ještě počkám ty čtyři roky, na které mám leasing, a pak to třeba zkusím....až se pořádně vychytají mouchy :-)))) -
« Re: MOJE 1.8T
Tak opet jste me nepotesili. Myslim tim zkusenost "JS" s firmou CIMBU AUTOSPORT. Uvazoval jsem totiz o preprogramovani ridici jednotky. Na jeho internetove strance udava vykon po uprave 130 kw a kroutak 250 N/m. Adresa je www.cimbu.cz schvalne se na to podivejte a muzete napsat, jaky to na vas udelalo dojem. Kazdopadne se ale chystam na sportovni vzduchovej filtr, nebo presneji na kit primeho sani od K&N Filters. Ma to mit super zvuk a aspon 5 koniku navic.
Jeste k tem kolum. Ja tam man AEZ Simas 16", gumy 205/55. Vypada to pekne, ale musi se davat bacha na obrubniky.
Ahoj -
« MOJE 1.8T
pred tim nez jsem objednal tak mi v autosalonu samozrejme pucili obe verze (TDI i 20V T) a musim rict, ze v benzinu je to veci klid a pohoda. na druhou stranu nejezdi za 5-6 litru nafty. ale pri mem probehu tak 25tis. km/rok ten rozdil ve finale nebude tak velky.
ten tunning mi delal pan v te garazi, ktere rika CIMBU AUTOSPORT. no zrejme jeste nevedel ze by to slo natocit, ale to nevedeli ani v servisu radsi mi tam porad davali nove sondy.... no konecne sem se toho stejne zbavil i kdyz jsem prodelal (to sem tam mel super natonovana okna a dodelavanou klimu) jinak jsem tu jeho upravu meril na jarove a vyslo z toho: 64kW a 125 Nm, kdyz byla v haji l. sonda (vetsinou) tak: 59kW a 115Nm. podle jeho slov to melo byt: + 12kW a 20% kroutaku ve vysich otackach. doufam jen, ze 1.8T nebude po 45tis. rvat stejne jako ta puvodne tiche 1.6
jeste k te spotrebe, jeste jsem se za jizdu nedostal nad 11 litru a to jezdim i po praze v tech chroznych zacpach a i s klimoskou. to u te 1.6 s vadnou l. sondou nebyl problem jet za 16. (je ale pravda, ze po praze vyjma rychostnich komunikaci a jizd v noci jezdim velmi opatrne.)
s tim razenim ja moc problemy nemam, ale parkrat se mi povedlo tam dat misto petky trojku, ale to spis pricitam sve nepozornosti.
s tim volnobehem po vysokych rychlostech mi to bylo vysvetlovano v souvislosti s zivotnosti vlastniho motoru konkr. vnitrni steny valcu, vetsinou ale nikdo nejede 200 pul hodiny a pak to neodstavi (s vyjimkou nemeckych dalnic)
jedine ceho lituji ze nemam verzi Laurin a Klement, ani nevim kolik bych zaplatil navic ale predpokladam ze alespon 150. mam ale super tonovani od dangy (myslim, ze se zlepsili protoze mi ani neposkrabali interier) ktere v lete dost snizuje teplotu v interieru. navic tam neni videt coz neni take spatne. taky bych rad 17" kola s nizkoprofilovymi pneu ale caste jizdy po hrbolate praze, no nevim. -
« Re: moje 1.8T
Jet 190 jsem zkousel se svym TDIckem jednou, jelo to pekne, ale mel jsem strach o papiry, takze jsem pribrzdil. Do sedadel mne to uz moc netlacilo, ale hadam, ze tuto vlastnost bych pri teto rychlosti moc v praxi nevyuzil :-). Tvy auto bude asi o neco vetsi zavodnicka, ale ta moje mi docela staci, plny vykon nevyuziju ani nahodou, a predjizdeni je proste pohoda. Krome zpatecky tam ostatni rychlosti padaj jak po masle, no problems.
-
« Re: moje 1.8T - JS
Ta lamda sonda odchází u 1.6 protože se furt koupe ve vodě a to hlavně při popojíždění ve městě kdy se přesně v místě kde je sonda umístěná shromažďuje kondenzovaná voda - při delší jízdě odejde výfukem ven. Tady pomůže natočení výfuku tak aby sonda šla ze zhora. Řkáš že jsi jí měl tunningovanou? Tak to asi u nějakýh amatéra. Např. v MB je firma CIMBU sport a ten chlápek nabízí k chiptunningu i výše zmíněnou úpravu uložení sondy. -
« Re: moje 1.8T
........... aTDi motory mají samozřejmě taky Turbo , ale 81 kW nemá obtokový bypass ale max. otáčky jsou regulovány nastavitelnou geometrií lopatek - čím větší otáčky motoru, tím se ty lopatky víc naklápějí po směru proudění těch výfukových pohonných plynů...V principu je to ještě komplikovanější . Jel jsi už v té 1,9 TDi 81 KW. Já bych to strašně rád porovnal. především hlučnost a pružnost v celém rozsahu otáček. Max. krouťák je sice o něco vyšší, ale jen v hodně úzkém pásmu otáček. A potom ?? Zatlačí tě to ještě při 180 do sedadla ?? Ne že by to bylo pro mě to nejdůležitější...ale pocit je to úžasný. Měřit jsem nic neměřil :-)))) Ta dvojka tam šla taky někdy hůře, horší jsou menší trable s řazením jedničky ...viz zpět. Čau !! -
« Re: moje 1.8T
CAU JS !! Mám na své 1,8 T necelých 13 tis :-))) K tomu co píšeš není co dodat, konečně mi někdo podpořil ty údaje o spotřebách, tady tomu nikdo nevěřil...viz úvodní příspěvky někde vzadu . S tím turbem tady už taky byly sáhodlouhé debaty. Podle mě ty teorie víceméně odporují zdravému rozumu ...Turbo totiž NEMÁ maximální otáčky při vysokých otáčkách motoru , ale díky obtokovému kanálu se nedají překročit hraniční hodnoty tlaku za turbem. Jinými slovy : turbo je v největší práci ve středních a mírně vyšších otáčkách, pak už se otáčky dále nezvětšují . Mimochodem, otáčky turba jsou opravdu až někam ke 180 000/min . Nechat motor chvíli běžet by snad mohlo znamenat to, že do zahřátého ložiska se ještě chvíli pumpuje chladnější olej. Ale v žádné oficiální literatuře ani ničem jiném o tom není ani zmínka !! Navíc si nedovedu představit, že by jsi třeba k pumpě nebo na parkoviště vlítl 200 km/h a hned vypnul motor z 5 000 ot /min. Vždycky je tam nějaký ten pomalý dojezd . Snad jedině v náročných horských úsecích ?? Ale to by se např. ve Švýcarsku takové auta vůbec neobjevila :-))) No, ale třeba tam vlastně nejsou ... ! -
« moje 1.8T
puvodne jsem si sice objednal TDI 81kW, ale jako alternativu mi dali 1.8T. protoze jsem clovek setrivy moc se mi to nelibylo ale dnes nelituji, je to super auto. presedlal jsem z temer 2-lete octavie 1.6 55kW ze ktere se stal po 40tis. km pekny traktor (oproti 1.8T) nejezdila spatne, ale porad odchazela lamda sonda. odesla mi trikrat v zaruce a po chiptunningu a vymene vackoveho hridele dokonce kazdy mesic. odhlucnovaci sady jsem mel tri vrstvy!!! a stejne to bylo naprd. i pres zvyseny vykon zadna slava. ted jsem ale spokojeny. mam teprv 13tis. km, ale motor jede super i bez uprav a hlavne je tichy a moc nezere. ve srovnání s tou podelanou 1.6 je dokonce uspornejsi. na stejne trase do nemecka (600km) s prevahou dalnic prumer 110 (s 1.6 byl samozrejme nizsi prumer 100) jsem jel za 7,9 oproti 8,8 v 1.6. s motyli nohou jsem jel i praha - melnik (se zahratym motorem a z okraje prahy) za 4,9. praha - rumburk za 6,2. praha - brno za 9,2 ale to jsem jel porad okolo 160 i vice pokud to slo (+ zapnute klima), dlouhodoby prumer mam 8,2 oproti 8,6 v 1.6 a to obcas poradne protahnu turbo :))) zajimalo by me jen jak dlouho takove turbo vydrzi a kolik zaplatim za nove. take jsem slysel, ze je dobre nechat po rychle jizde bezet motor 2-3 minutky kvuli jeho zivotnosti. jedinym kazem by snad mohlo byt, ze za studena obcas nesla zaradit dvojka. ted se to zlepsilo. take se chystam si na jarove premerit vykon a tocak, uz to nekdo z vas udelal??? -
« Re: .......re: Seřízení převodovky....
Když se netočí synchrony, tak tam jde třeba špatně nebo s klasickým meziplynem ...ale tím to teď není !!!! Navíc se to objevilo asi po 10 000 km ! Jednoznačně je třeba zkusit táhla seřídit, ale ještě jsme na to neměl čas, zatím to udělá tak jednou z 15 zařazení, to se dá přežít :-)))) -
« .......re: Seřízení převodovky....
to Braun: ta spotreba neni pri stylu jizdy 150-200km/h vubec spatna!! Zkusil`s nekdy jet v nejakym americkym sraci? Ten Ti vezme i 25l !!!!
to all: jednicka tam jde ztuha, protoze nejsou roztoceny synchrony. To neni chyba systemu razeni, ale konstrukci prevodovky. (asi) -
« Re: Seřízení převodovky....
...ale ani v té Hondě jsem příliš japonských mechaniků nezaregistroval. Jak už jsem mockrát zjistil - a nejenom u aut - nejlépe je jít na tu dílnu s nima, ptát se na všechno a nenechat je tam dělat nějaké přílišné improvizace. Za prvé se člověk taky někdy něco doví a navíc to má pod kontrolou. Nejedná se o řazení z meziplynem :-))) ..to už jsem si kdysi odbyl :-)))Na převodovce je seřizovací mechanismus a asi tak 2-3 cm prostor pro doladění délky těch lanek, tak až bude trochu času, tak to bude třeba zkoušet ....:-(((( a padá mi tady ten server :-((( -
« Re: Seřízení převodovky....
....nechte plavat a kupte si hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, hondu, nebo hondu. Ne sorry, nic proti 1,8T vůbec nemám, i bych ji chtěl, ale jedničku se spojkou a meziplynem tam dávají řidiči MHD ve starých karosách. Musíte hooodně řvát, aby to v servisu odstranili, přece si to nenecháte líbit. Možná je ta neschopnost závadu odstranit také v tom, že každá Zakopaná Lhota i Ouholičky mají dealera škody. Kvantita na úkor kvality. Každý mechanik z JZD teď dělá u škodovek. Chtělo by to vytřídit, např. VW od základů překopal dealerskou síť, ponechal minimum původních servisů a ostatním dal výpověď, buduje novou síť. Měli by se u Škody inspirovat.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
nemate nekdo antiradar od belltronicu?
nezda se vam, ze piskani turba je s pribyvajicimi km vice slyset? (mozna je to jen subjektivni pocit)