OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • 00 Reagovat !

    foto

    14.07.99  14:21

    « chiptuning na 1,8 T

    Chiptuning na 1,8 T, 132 kW, 270 M.m, nyní za 15 000 Kč bez DPH. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.07.99  13:12

    « Re: MOJE 1.8T

    Braun tu psal o sportovnim vzduchovem filtru, nevite, kde by se dal sehnat i na jine znacky? Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.99  12:37

    « Re: zima za dveřmi

    Sice co sa tyka motora mojho kombicka prave nepatrim do tejto skupiny (mam ten novy 2-oj liter - zatial super, priem. spotreba po 700 km - asi 300 po meste - 8.1 litra / max. do rychlosti 120km/h /avsak pri ceste po dialnici priem.7.2 litra, rychlost do 120 km/h), zaujala ma vsak vasa debata o zimnych pneumatikach a nosicoch lyzi. Hlavne ten nosic trapi aj mna, nakolko zimu bez lyzovacky si neviem predstavit. A alternativa hagusov sa mi moc nepaci. Mimochodom, videl som vlani na Octaviach (kratkych) nosice THULE - s uchytom klasicky pod strechu v mieste otvarania dveri - teda nie v stresnych drazkach. Neviem, ci to nejak poskodi karoseriu, ale snad by to mohlo pasovat aj na Combicka? Mate niekto skusenost ? Co sa tyka tej navrhnutej moznosti, ze drazky v streche na Hagusy su tie iste ako na kratkych Octaviach na stresny nosic, neviem ci je realna. Zda sa mi, ze hagusy sa do strechy v danom predpripravenom mieste srobuju, nie ? Ak by to tak bolo, potom tie drazky na iny nosic nepasuju. Ale treba sa na to v servise spytat. Chcem vas este varovat, ze vlani mi z uzamknuteho nosica lyzi THULE (mimochodom odporucany Skodovkou ako origin. diel) ukradli 3 pary lyzi - jednoducho roztiahli uchyty nosica lyzi na priecnom zakladnom nosici na jednej strane - tym ho uvolnili a lyze asi postupne vytiahli (vrucna vdaka Svedom za taky kvalitny vyrobok). Videl som vsak nejaky novsi typ, pri ktorom by to nemalo byt take lahke. Mate niekto skusenost s nejakou inou - bezproblemovou znackou nosica? Na druhej strane u nas by zrejme bolo OK len 380 V napajanie, co by s tymi "podnikavcami" trochu zacvicilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.99  10:58

    « Re: zima za dveřmi

    Máme hodně podobnou genezi toho výběru :-)) Mě navíc nafta nevoní :-)) K těm hagusům : bráním se jim taky, protože vím, že při bočním větru nebo rychlejší jízdě dovedou být docela hlučné ( aerodynamicky ). To už mám zkušenosti z Feldy. Navíc se mi na Octavii moc nelíbí. Jestli jsi takový lyžař jako já, doporučuji ti na lyže magnetické nosiče ( např Baumax asi 900 Kč na dva páry lyží ). Mám s nima dobré zkušenosti i při vysokých rychlostech ( tak těch 150 ) a dlouhých cestách. Nemají tak velký odpor, dají se rychle namontovat i sundat...jen ta střecha a kontaktní plochy se musí hodně dobře očistit. Ale drží perfektně. Pokud jezdíš občas i skoly, je to horší. Já dávám 2 kola dovnitř po odklopení malé opěrky a bez předních kol. Tak mi zůstanou ještě 4 místa. Horší je, když jsou špinavé - a ta manipulace taky není nejelegantnější. Uvažoval jsem ale nad jinou věcí. Na Combi nejdou dát odnímatelné nosiče proto, že v té střešní gumě nejsou ta zakrývatelná okýnka, která by mě pustila na záchytné body nosičů, které na normální Octavii existují. Hagusy se ale montují právě do těch záchytných bodů !! Normálně se ta guma rozstříhá na kousky a vrátí se tam kromě těch míst, kde jsou nohy těch Hagusů. Ale proč by se nedala ta guma odstranit jenom na těch místech montážních bodů a zakrýt těmi kryty , které jsou na normálních Octaviích ??? Tím by byla normálně dostupná montáž běžných typů odnímatelných nosičů !!! Neptal jste se někdo na to ?? Já mám pocit, že to má logiku . Mohla by to být alternativa pro všechny, kteří jako já hagusy moc nechtějí ale příležitostný střešní nosič by i na Combi přivítali. A nemuseli by si kazit to ticho, které jsem si už tak oblíbil :-))
    A v zimě uvidíme, ale jsem přesvědčen o tom, že elektronická uzávěrka diferenciálu by tomu právě při těch stoupavých disciplínách měla hodně pomáhat. A lamelové gumy ( třeba SAVA ) dělají opravdu hodně . Znám to z Feldy, kde ostatní dávali řetězy, na Savách jsem v pohodě vyjel. Pak jsem koupil zimní DUNLOP, a to byla naprostá tragédie !!! To snad bylo horši než letní :-))) DUNLOP nedoporučuji !! Aspoň né ten, co byl loni na všech reklamách s tím losím testem v zimě !!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.99  15:10

    « Re: zima za dveřmi

    Jo, mám taky 1,8T Combi a moje zkušenosti jsou super. Musím říct, že mě při volbě dost ovlivnila tahle diskusní skupina, protože původně jsem chtěl jít do TDi 81kW, ale zatím nelituju a musím dát za pravdu těm, kteří uváděli, že s 1,8T se dá jezdit s velice příznivou spotřebou dostatečně svižně. Pokud s tím někdo jezdí za těch 12l, tak jsem přesvědčen, že to prostě neumí a má špatné návyky ze slabších aut,nebo je to "závodník" protože ten motor je tak v pohodě, že za normálního provozu je úplně zbytečné to vytáčet, s výjimkou některých předjíždění, zejména, pokud jezdí člověk sám. Já osobně jezdím mezi 8 a 9l, záleží na tom, kolik toho najezdím po Praze, po dálnicích tak kolem 150-160km/hod a musím říct, že mě překvapilo, jak málo to bere třeba při ustálené 180. Trošku roztrpčen jsem kvůli střešnímu nosiči, moc se mi nechce montovat hagusy, ale asi mi nic jiného nezbyde.
    Jsem proto zvědav, co to bude dělat v zimě, protože jsem lyžař a rád dojedu, pokud možno bez řetězů, co nejblíž k vleku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.07.99  10:54

    « zima

    já měl 55kW a teď mám turbo, s oběma jsem jezdil v zimě s tím co měli obuto z výroby. počítal jsem s horšími vlastnostmi takže mě nic nepřekvapilo a bez problému jsem s tím byl i na horách. předtím jsem jezdil s felicií 1.6 se super zimními pneu a to auto se fakt nehlo a zabrzdilo podstatně líp než abs v octavii se standardními pneumatikami.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.07.99  16:41

    « Re: zima za dveřmi

    Mimochodem, máš taky 1,8T Combi ?? Jestli jo, tak se poděl o dojmy a problémy, ať nás pak nic nepřekvapí:-)))) Jestli nemáš, pak tě mohu uklidnit v tom, že zima nezima, kola se na mokrém protočí i na dvojku v 80 km/h, takže to bude chtít asi to turbo vypnout :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.07.99  16:38

    « Re: zima za dveřmi

    .......to by mě zajímalo taky, zatím pochopitelně nevím, ale kolega s normální Octavií 1,6 55 KW se první zimu bez zimních gum nemohl rozjet ani z kopce :-))) Taky jsem si všiml, že někteří dávají na zimu užší ráfky ....Ale solidní lamelové zimní pneu by to mělo řešit. EDS pouze přibržďuje jedno kolo , pokud se protáčí a to druhé ne, ale pokud jsou na ledě obě, tak to bude horší. Ale is tím 1,8T se dá rozjíždět i opatrně :-)))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.07.99  12:29

    « zima za dveřmi

    Je sice momentálně vedro, ale stejně, kdo z Vás již jezdil v zimě, můžete se podělit o zkušenosti? Zvlášť mě zajímá, jaké disky a jaké pneu jste používali, co se osvědčilo a co ne, a to zejména na 1,8T Combi. A vůbec celkové dojmy z jízdy, funkce EDS atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.07.99  14:01

    « Dotazník

    Tak mi Škoda poslala dotazník ja pro vstup do NATO, co všechno mi tam vrže a nefunguje, jestli mám připomínky ...:-)))) tak jsem jim to tam všechno nasázel :-))) A dneska píšou v novinách ( MF ) , že Octavia prohrála srovnávačku s Bravou, Mazdou 323 a Meganem .... Bude to podrobně ve středu, tak si na to počkám :-))) Mimochodem , dostali jste někdo taky tak podrobný dotazník ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.06.99  11:14

    « Re: moje 1.8T

    Tak si to tak neber :-)) Já jsem si jen tak trošku rýpnul.:-))) S tím Brnem to není špatný nápad :-))) MSV 13-17.9. 99 !!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.06.99  07:43

    « Re: moje 1.8T

    Ale jdi, dime, copak uz jsem tady dvacetkrat nepripustil, ze to tvy auto je v nekterych ohledech lepsi (tichy chod, jeste vetsi delo) ? Naopak, nejsem fundamentalista a vzdycky jsem rikal, ze obe maji sve plusy a minusy, netreba vyjmenovavat. Pri predvadeckach jsem jel s obema, a tve turbo mne fakt dostalo svoji tichosti. Byl to pozitek. Tak si to uzij. Ja jsem skrblik a nizka cisla na pocitaci mne delaji dobre na dusi :-))) Tak mam diesela a taky nelituju (i tak mne zena "nadava", ze jde to na ni moc rychle), s predjizdenim (treba do kopce) jsem jeste problemy nemel. Az budes nekdy v Brne, treba bych ti to i na chvilku pujcil. I kdyz, nevim, nevim... :-))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.99  20:54

    « moje 1.8T

    dival jsem se na ty stranky cimbu autosport a nasel jsem tam i tu upravu, kterou jsem absolvoval. me se to bohuzel neosvedcilo, ale netvrdim, ze je to podvod. mozna se na tom motoru podepsala ta neustale vadna sonda. kazdopadne od te doby si rikam, ze si radeji koupim takove auto abych s nim byl spokojeny a ne na nem zkouset nejake hokusy pokusy. proto jsem sel i do te 1.8T a je to rozhodne lepsi nez 1.6 s jakymkoliv tunningem. kdybych chtel jeste neco lepsiho asi bych si koupil Audi, nejlepe S8 :))) (musim jeste trochu setrit) mozna si jen tak pro zajimavost necham vyjet diagram na jarove abych vedel jaky je ten muj kus.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.99  20:35

    « moje 1.8T

    tonovani stoji ofiko asi 7,5 tis., ale budou se kroutit to natonovat vic nez je dovolene (a dovolene je strasne malo). ja uz tam byl se tretim autem takze je trochu znam a rovnou jsem si o to rekl. ovsem potvrzeni na to nedaji, ale zase to bez nej vyjde tak o 2 litry levneji. myslim ze je to daleko lepsi nez folie, neni to zvenci cerne, ale tak prijemne zrcadlove. dobre se to hodi ke stribrne met.
    nemate nekdo antiradar od belltronicu?
    nezda se vam, ze piskani turba je s pribyvajicimi km vice slyset? (mozna je to jen subjektivni pocit)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.99  17:31

    « Re: moje 1.8T

    Jedničko ( 1) , já vím, že je 1,9TDi úspornější na spotřebě !! A taky vím, že už nikdy nepřipustíš, že bys jen na chvilku zapochyboval o tom, že je na něco taky lepší 1,8 T . Já taky píšu, že to není to hlavní, co čekám od auta, že mě při 180 km/h ještě zatlačí do sedadel !! Spíš mi jde o to, jaká je např. dynamika při předjíždění v kopci na dálnici kolem 80 km/h při zařazené 4, nebo 5, nebo 3 nebo 2...nebo třeba jedničce :-)))) Ten záběr 235 N/m je krásný, šíře toho záběru je ale úzká....Nicméně nepochybuju o tom, že se jedná o jedinečný diesel s dobrou dynamikou a krásnou spotřebou. Proto bych si to rád ověřil na pár set km, jestli mám příště opustit svou nechuť k naftě ( kterou vždycky cítím v autě a na rukách ještě hodně dlouho :-))) a zkusit něco jiného. Fakt je , že v poslední době je rozvoj dieslů hodně vidět, tak já ještě počkám ty čtyři roky, na které mám leasing, a pak to třeba zkusím....až se pořádně vychytají mouchy :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.99  15:03

    « Re: MOJE 1.8T

    Tak opet jste me nepotesili. Myslim tim zkusenost "JS" s firmou CIMBU AUTOSPORT. Uvazoval jsem totiz o preprogramovani ridici jednotky. Na jeho internetove strance udava vykon po uprave 130 kw a kroutak 250 N/m. Adresa je www.cimbu.cz schvalne se na to podivejte a muzete napsat, jaky to na vas udelalo dojem. Kazdopadne se ale chystam na sportovni vzduchovej filtr, nebo presneji na kit primeho sani od K&N Filters. Ma to mit super zvuk a aspon 5 koniku navic.
    Jeste k tem kolum. Ja tam man AEZ Simas 16", gumy 205/55. Vypada to pekne, ale musi se davat bacha na obrubniky.
    Ahoj
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.99  08:49

    « Re: MOJE 1.8T

    Sorry, tonovani...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.99  08:38

    « Re: MOJE 1.8T

    Na kolik prijde to nonovani ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.06.99  19:26

    « MOJE 1.8T

    pred tim nez jsem objednal tak mi v autosalonu samozrejme pucili obe verze (TDI i 20V T) a musim rict, ze v benzinu je to veci klid a pohoda. na druhou stranu nejezdi za 5-6 litru nafty. ale pri mem probehu tak 25tis. km/rok ten rozdil ve finale nebude tak velky.
    ten tunning mi delal pan v te garazi, ktere rika CIMBU AUTOSPORT. no zrejme jeste nevedel ze by to slo natocit, ale to nevedeli ani v servisu radsi mi tam porad davali nove sondy.... no konecne sem se toho stejne zbavil i kdyz jsem prodelal (to sem tam mel super natonovana okna a dodelavanou klimu) jinak jsem tu jeho upravu meril na jarove a vyslo z toho: 64kW a 125 Nm, kdyz byla v haji l. sonda (vetsinou) tak: 59kW a 115Nm. podle jeho slov to melo byt: + 12kW a 20% kroutaku ve vysich otackach. doufam jen, ze 1.8T nebude po 45tis. rvat stejne jako ta puvodne tiche 1.6
    jeste k te spotrebe, jeste jsem se za jizdu nedostal nad 11 litru a to jezdim i po praze v tech chroznych zacpach a i s klimoskou. to u te 1.6 s vadnou l. sondou nebyl problem jet za 16. (je ale pravda, ze po praze vyjma rychostnich komunikaci a jizd v noci jezdim velmi opatrne.)
    s tim razenim ja moc problemy nemam, ale parkrat se mi povedlo tam dat misto petky trojku, ale to spis pricitam sve nepozornosti.
    s tim volnobehem po vysokych rychlostech mi to bylo vysvetlovano v souvislosti s zivotnosti vlastniho motoru konkr. vnitrni steny valcu, vetsinou ale nikdo nejede 200 pul hodiny a pak to neodstavi (s vyjimkou nemeckych dalnic)
    jedine ceho lituji ze nemam verzi Laurin a Klement, ani nevim kolik bych zaplatil navic ale predpokladam ze alespon 150. mam ale super tonovani od dangy (myslim, ze se zlepsili protoze mi ani neposkrabali interier) ktere v lete dost snizuje teplotu v interieru. navic tam neni videt coz neni take spatne. taky bych rad 17" kola s nizkoprofilovymi pneu ale caste jizdy po hrbolate praze, no nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.06.99  11:29

    « Re: moje 1.8T

    Jet 190 jsem zkousel se svym TDIckem jednou, jelo to pekne, ale mel jsem strach o papiry, takze jsem pribrzdil. Do sedadel mne to uz moc netlacilo, ale hadam, ze tuto vlastnost bych pri teto rychlosti moc v praxi nevyuzil :-). Tvy auto bude asi o neco vetsi zavodnicka, ale ta moje mi docela staci, plny vykon nevyuziju ani nahodou, a predjizdeni je proste pohoda. Krome zpatecky tam ostatni rychlosti padaj jak po masle, no problems.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…