OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Hlásím příchod do klubu
Konečně jsem se dočkal 1,8T a hlázím se do rodiny. Zatím se sní oťukávám - v oťukávání vedu já - lehce jsem ji šktl o překlad nad vraty nezavřeným výkem kufru při 4km - byl snad někdo rychlejš ? Diskuzi sleduju už pár t7dnů a potvrdila můj výbět 1,8T. První dojmy:-}}). K staršímm diskuzím o zaseknutí turba KKK-K3. Bavil jsem se o tom v Brně se servismanem od KKK a potvrdil mi to. Platí to např.Po dálnici 2 hodiny 160 a pak odpočívadlo s okamžitým vypnutím motoru - ukazoval mi jak pak taková hřídel vypadá - znám lepší pohled. Takže doporučuje aspoň dvě minuty nechat na volnoběh nebo před plánovanou zastávkou zvolnit tempo. -
« Re: 1.9TDI
Dik za odpoved. Budu o tom jeste premyslet. Otazka je, zda Skoda je schopna mi vubec dodat auto v te vybave a s motorem, ktery si zvolim (podle odpovedi prodejce) . Nebudu preci cekat pul roku na novy autak.
Vice na Motor Cafe - OCTAVIA 2.0 l/85kW.
Mejte se. -
« Re: 1.9TDI
Já si nemyslím, že je to úplně špatný motor, ale to, že ho dávají do 4x4 je přinejmenším překvapivé. Skoro se mi chce říct, že napřed zkoušejí, co to udělá ..... Diesel je určitě o něco hlučnější, má o něco vyšší provozní a servisní náklady a je citlivější na zimní provoz, resp. kvalitu zimní nafty. Má na druhé straně malé náklady na pohonné hmoty, poměrně vysokou špičku kroutícího momentu v nízkých otáčkách. Dynamické hodnoty jako zrychlení 0-100 si porovnej sám, myslím si jen , že moc záleží na tom, kolik ročně člověk najezdí. Je třeba dobře porovnat vyšší náklady a pořizovací cenu s tím, za jak dlouho se ten rozdíl díky nízké spotřebě vyrovná. 1,6 74 KW taky není špatná volba. Ale jinak si myslím, že zklamaný asi nebudeš, to auto asi splňuje přesně to, co se od něho očekává. -
« Re: 1.9TDI
Jestli muzu, ta 66KW frci dost slusne, lenoch to neni... Mam Accenta 1.5MPI o stejnem vykonu, bezin samozrejme, a natrhlo mi to na dalnici *, jak rychlostne tak akceleraci... Kdyby ti to ale nestacilo, tak si nech udelat chiptuning, kterej te prijde na cca 20tis., spotreba +/- 0.5l. Jo a vykon 85KW ci tak nejak a jsi za vodou :)))) Ten dvoulitr neni o moc setrnejsi ke spotrebe nez ta 1.8ka predtim, i kdy obecne jsou ty parametry o trosku lepsi. Ma volba? DIESEL!!!! Ale bezin ma lepsi zvuk nooo :))))) -
« 1.9TDI
Chci koupit Ocravia Combi 1,9 TDI SLX (66kW) nebo 2.0 MPI, ale stale nejsem rozhodnuty. prodejce mi nebyl schopen řici zasadni nevyhody dieslu. Spotreba je u dieslu polovicni, ale zase nejsem zastancem moc linych motoru. 1.9 TDI (81 kW) je moc drahy, ale zase ta sestasedesatka asi nebute tak uplne spatny motor kdyz to davaj do Octavky Combi 4x4.
Co vy na to? -
« Re: zima za dveřmi
Sice co sa tyka motora mojho kombicka prave nepatrim do tejto skupiny (mam ten novy 2-oj liter - zatial super, priem. spotreba po 700 km - asi 300 po meste - 8.1 litra / max. do rychlosti 120km/h /avsak pri ceste po dialnici priem.7.2 litra, rychlost do 120 km/h), zaujala ma vsak vasa debata o zimnych pneumatikach a nosicoch lyzi. Hlavne ten nosic trapi aj mna, nakolko zimu bez lyzovacky si neviem predstavit. A alternativa hagusov sa mi moc nepaci. Mimochodom, videl som vlani na Octaviach (kratkych) nosice THULE - s uchytom klasicky pod strechu v mieste otvarania dveri - teda nie v stresnych drazkach. Neviem, ci to nejak poskodi karoseriu, ale snad by to mohlo pasovat aj na Combicka? Mate niekto skusenost ? Co sa tyka tej navrhnutej moznosti, ze drazky v streche na Hagusy su tie iste ako na kratkych Octaviach na stresny nosic, neviem ci je realna. Zda sa mi, ze hagusy sa do strechy v danom predpripravenom mieste srobuju, nie ? Ak by to tak bolo, potom tie drazky na iny nosic nepasuju. Ale treba sa na to v servise spytat. Chcem vas este varovat, ze vlani mi z uzamknuteho nosica lyzi THULE (mimochodom odporucany Skodovkou ako origin. diel) ukradli 3 pary lyzi - jednoducho roztiahli uchyty nosica lyzi na priecnom zakladnom nosici na jednej strane - tym ho uvolnili a lyze asi postupne vytiahli (vrucna vdaka Svedom za taky kvalitny vyrobok). Videl som vsak nejaky novsi typ, pri ktorom by to nemalo byt take lahke. Mate niekto skusenost s nejakou inou - bezproblemovou znackou nosica? Na druhej strane u nas by zrejme bolo OK len 380 V napajanie, co by s tymi "podnikavcami" trochu zacvicilo. -
« Re: zima za dveřmi
Máme hodně podobnou genezi toho výběru :-)) Mě navíc nafta nevoní :-)) K těm hagusům : bráním se jim taky, protože vím, že při bočním větru nebo rychlejší jízdě dovedou být docela hlučné ( aerodynamicky ). To už mám zkušenosti z Feldy. Navíc se mi na Octavii moc nelíbí. Jestli jsi takový lyžař jako já, doporučuji ti na lyže magnetické nosiče ( např Baumax asi 900 Kč na dva páry lyží ). Mám s nima dobré zkušenosti i při vysokých rychlostech ( tak těch 150 ) a dlouhých cestách. Nemají tak velký odpor, dají se rychle namontovat i sundat...jen ta střecha a kontaktní plochy se musí hodně dobře očistit. Ale drží perfektně. Pokud jezdíš občas i skoly, je to horší. Já dávám 2 kola dovnitř po odklopení malé opěrky a bez předních kol. Tak mi zůstanou ještě 4 místa. Horší je, když jsou špinavé - a ta manipulace taky není nejelegantnější. Uvažoval jsem ale nad jinou věcí. Na Combi nejdou dát odnímatelné nosiče proto, že v té střešní gumě nejsou ta zakrývatelná okýnka, která by mě pustila na záchytné body nosičů, které na normální Octavii existují. Hagusy se ale montují právě do těch záchytných bodů !! Normálně se ta guma rozstříhá na kousky a vrátí se tam kromě těch míst, kde jsou nohy těch Hagusů. Ale proč by se nedala ta guma odstranit jenom na těch místech montážních bodů a zakrýt těmi kryty , které jsou na normálních Octaviích ??? Tím by byla normálně dostupná montáž běžných typů odnímatelných nosičů !!! Neptal jste se někdo na to ?? Já mám pocit, že to má logiku . Mohla by to být alternativa pro všechny, kteří jako já hagusy moc nechtějí ale příležitostný střešní nosič by i na Combi přivítali. A nemuseli by si kazit to ticho, které jsem si už tak oblíbil :-))
A v zimě uvidíme, ale jsem přesvědčen o tom, že elektronická uzávěrka diferenciálu by tomu právě při těch stoupavých disciplínách měla hodně pomáhat. A lamelové gumy ( třeba SAVA ) dělají opravdu hodně . Znám to z Feldy, kde ostatní dávali řetězy, na Savách jsem v pohodě vyjel. Pak jsem koupil zimní DUNLOP, a to byla naprostá tragédie !!! To snad bylo horši než letní :-))) DUNLOP nedoporučuji !! Aspoň né ten, co byl loni na všech reklamách s tím losím testem v zimě !! -
« Re: zima za dveřmi
Jo, mám taky 1,8T Combi a moje zkušenosti jsou super. Musím říct, že mě při volbě dost ovlivnila tahle diskusní skupina, protože původně jsem chtěl jít do TDi 81kW, ale zatím nelituju a musím dát za pravdu těm, kteří uváděli, že s 1,8T se dá jezdit s velice příznivou spotřebou dostatečně svižně. Pokud s tím někdo jezdí za těch 12l, tak jsem přesvědčen, že to prostě neumí a má špatné návyky ze slabších aut,nebo je to "závodník" protože ten motor je tak v pohodě, že za normálního provozu je úplně zbytečné to vytáčet, s výjimkou některých předjíždění, zejména, pokud jezdí člověk sám. Já osobně jezdím mezi 8 a 9l, záleží na tom, kolik toho najezdím po Praze, po dálnicích tak kolem 150-160km/hod a musím říct, že mě překvapilo, jak málo to bere třeba při ustálené 180. Trošku roztrpčen jsem kvůli střešnímu nosiči, moc se mi nechce montovat hagusy, ale asi mi nic jiného nezbyde.
Jsem proto zvědav, co to bude dělat v zimě, protože jsem lyžař a rád dojedu, pokud možno bez řetězů, co nejblíž k vleku. -
« zima
já měl 55kW a teď mám turbo, s oběma jsem jezdil v zimě s tím co měli obuto z výroby. počítal jsem s horšími vlastnostmi takže mě nic nepřekvapilo a bez problému jsem s tím byl i na horách. předtím jsem jezdil s felicií 1.6 se super zimními pneu a to auto se fakt nehlo a zabrzdilo podstatně líp než abs v octavii se standardními pneumatikami. -
« Re: zima za dveřmi
Mimochodem, máš taky 1,8T Combi ?? Jestli jo, tak se poděl o dojmy a problémy, ať nás pak nic nepřekvapí:-)))) Jestli nemáš, pak tě mohu uklidnit v tom, že zima nezima, kola se na mokrém protočí i na dvojku v 80 km/h, takže to bude chtít asi to turbo vypnout :-)) -
« Re: zima za dveřmi
.......to by mě zajímalo taky, zatím pochopitelně nevím, ale kolega s normální Octavií 1,6 55 KW se první zimu bez zimních gum nemohl rozjet ani z kopce :-))) Taky jsem si všiml, že někteří dávají na zimu užší ráfky ....Ale solidní lamelové zimní pneu by to mělo řešit. EDS pouze přibržďuje jedno kolo , pokud se protáčí a to druhé ne, ale pokud jsou na ledě obě, tak to bude horší. Ale is tím 1,8T se dá rozjíždět i opatrně :-))))) -
« zima za dveřmi
Je sice momentálně vedro, ale stejně, kdo z Vás již jezdil v zimě, můžete se podělit o zkušenosti? Zvlášť mě zajímá, jaké disky a jaké pneu jste používali, co se osvědčilo a co ne, a to zejména na 1,8T Combi. A vůbec celkové dojmy z jízdy, funkce EDS atd. -
« Dotazník
Tak mi Škoda poslala dotazník ja pro vstup do NATO, co všechno mi tam vrže a nefunguje, jestli mám připomínky ...:-)))) tak jsem jim to tam všechno nasázel :-))) A dneska píšou v novinách ( MF ) , že Octavia prohrála srovnávačku s Bravou, Mazdou 323 a Meganem .... Bude to podrobně ve středu, tak si na to počkám :-))) Mimochodem , dostali jste někdo taky tak podrobný dotazník ??? -
« Re: moje 1.8T
Ale jdi, dime, copak uz jsem tady dvacetkrat nepripustil, ze to tvy auto je v nekterych ohledech lepsi (tichy chod, jeste vetsi delo) ? Naopak, nejsem fundamentalista a vzdycky jsem rikal, ze obe maji sve plusy a minusy, netreba vyjmenovavat. Pri predvadeckach jsem jel s obema, a tve turbo mne fakt dostalo svoji tichosti. Byl to pozitek. Tak si to uzij. Ja jsem skrblik a nizka cisla na pocitaci mne delaji dobre na dusi :-))) Tak mam diesela a taky nelituju (i tak mne zena "nadava", ze jde to na ni moc rychle), s predjizdenim (treba do kopce) jsem jeste problemy nemel. Az budes nekdy v Brne, treba bych ti to i na chvilku pujcil. I kdyz, nevim, nevim... :-)))) -
« moje 1.8T
dival jsem se na ty stranky cimbu autosport a nasel jsem tam i tu upravu, kterou jsem absolvoval. me se to bohuzel neosvedcilo, ale netvrdim, ze je to podvod. mozna se na tom motoru podepsala ta neustale vadna sonda. kazdopadne od te doby si rikam, ze si radeji koupim takove auto abych s nim byl spokojeny a ne na nem zkouset nejake hokusy pokusy. proto jsem sel i do te 1.8T a je to rozhodne lepsi nez 1.6 s jakymkoliv tunningem. kdybych chtel jeste neco lepsiho asi bych si koupil Audi, nejlepe S8 :))) (musim jeste trochu setrit) mozna si jen tak pro zajimavost necham vyjet diagram na jarove abych vedel jaky je ten muj kus.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!