OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
petous 21.07.99 14:23
« Prehřátí turba
Je to stejné jako u turbíny v elektrárně. Při odstávce turbínou do vychladnutí musí otáčet elektromotor, aby se neprohnula. U turba v autě může dojít také k mikroskopickému prohnutí či zkroucení vlivem nevhodného chladnutí. Potom daleko rychleji odejdou kluzná ložiska ve kterých je hřídel uložena. Proto je dobré ho ochlazovat pomalu ( s běžícím motorem). Takže termín přehřátí je nesmyslný. Spíš by odpovídal termín prudké ochlazení - to je problém. -
« Re: Prehriatie
Ano, k turbu je privadzana chladiaca kvapalina aj olej od motora. Podla mna teda turbo nemoze odist tym, ze po zatazeni motora ho okamzite vypnem, pretoze voda ma vysoku tepelnu kapacitu, takze by to mala uchladit a ak sa prekroci urcita teplota vody, tak sa zapinaju ventilatory aj pri vypnutom motore. Odist by to mohlo pri nedostatocnom mazani alebo nekvalitnym olejom. Ale je fakt, ze pri konstrukcii strojarskych vyrobkov, sa kalkuluje, ze napr. motor je zatazeny na 100 % vykonu iba 10 % z celkovej doby prevadzky, takze chladenie a mazanie je dimenzovane na taketo predpoklady a ten kto jazdi ako svina, tak tomu to odide. -
Diamant 19.07.99 23:46
« Prehriatie
Myslite si, ze na zahriatie motora potrebujete hodiny? Ved na prevadzkovu teplotu sa zohreje za par minut a taktiez staci par minut jazdy dokopca s plnym zatazenim, ci par minut rychlej jazdy a je to. Turbo sa zahreje velmi rychlo.
U turba ide skor o lokalne prehriatie, ku ktoremu moze dojst hlavne pri vyssich otackach. To vseobecne prehriatie je asi myslene na beznu chladiacu kvapalinu. Ale to je skutocne pravda. Hlavne teraz v lete sa lahko moze stat, ze ked zohriate auto odstavite a za chvilku opat nastartujete, rucicka okamzite vybehne vyssie, nez obycajne. Myslim si preto, ze u turba je dolezite, aby okolo neho este chviku prudila chladiaca kvapalina a ochladila ho. Ale motoru to naopak k ochladeniu velmi nepomoze. -
« Re: Hlásím příchod do klubu
Když jsem se teď v servisu v Ostravě ptal na to, jak to stěmi hagusy a nosiči je, tak mi dali tu informaci o tom, že teď zrovna Škoda tu montáž hagusů zastavila, a že neví přesně proč. Takže by mi to teď ani nenamontovali. Je to informace z 16.7.99. Zkuste se zeptat u svých opravců, pak to tady dáme dohromady. -
« Re: Hlásím příchod do klubu
S těmi hagusy mě to zajímá, už jsem se předběžně dohodl na montáži ve značkovém servisu Škoda, a ti moji objednávku bez problému vzali, nikdo ani nezmínil, že by snad byl zákaz montáže. Ví někdo víc?? No ale se můžou chtít zbavit starých hagusů, protože jsem cosi zaslechl, že už Škodovka dodává jiný typ, zřejmě jiné uchycení. -
« Re: Jěště k turbu
ONO TO TAM OPRAVDU JE !!! Sice ne přímo v souvislosti s turbodmychadly ale obecně kvůli přehřátí ! Co to ale je větší zatížení motoru ??? Dovedu si to představit po dlouhých táhlých výjezdech v Alpách, tam se motory především přehřívaly, ale jinak co to je ?? Je to jízda do kopce, nebo rychlá jízda ?? Co to je rychlá jízda , a co je rychlá jízda třeba na Německých dálnicích ?? Každopádně s tou zárukou je to nesmysl :-))) Představa, že se nechám přitáhnout do servisu s tím, že jsem jel normálně 200 pár hodin , a pak jsem to hned zastavil, se mi nezdá pravděpodobná, i kdyby to tak bylo :-))) To bych si asi tu záruku vzít nenechal :-))) -
« Jěště k turbu
DIMe učinil jsem velmi neobvyklou věc - přečetl jsem si Návod k obsluze a hle! V kapitole Obsluha-Vypnutí motoru ( v mé příručce strana 44) píší "Po déle trvajícím vyšším zatížení motoru ..... po dobu cca 2 minut." Takže je možné,že Škoda o možném problému ví. -
« Re: Hlásím příchod do klubu
VITEJ V KLUBU !!! :-))) O tom turbu už toho bylo řečeno hodně. Jenom nechápu, proč se to nikde oficiálně neuvádí ?? To přece není žádná ostuda !! Při těch 160 km /h je to turbo, tipuji, v nejbětší permanenci , ale stejně si myslím, že pokud funguje mazání a je použit kvalitní, nejlépe plněsyntetický olej , že zadření je nepravděpodobné. Pokud by to bylo tak citlivé, určitě by to - při ceně toho motoru - ošetřili třeba dodatečným oběhovým čerpadlem oleje nebo něčím podobným. Třeba jako větráky na chladiči běží i bez klíčku. Spíš si myslím, že jak se dá zadřít motor za jistých okolností, tak se dá možná zadřít i turbo za určité shody okolností....Ale že by automaticky po dvou hodinách jízdy kolem 160 mělo být turbo v kritické situaci, to už by si asi žádný dnešní výrobce motorů netroufl riskovat..... Jinak ty úchytky pod gumovou lištou na Combíku NEJSOU !! Takže žádné odnímatelné nosiče:-((( A mimochodem, : S hagusy jsou asi nějaké problémy, v servisu tvrdili, že mají zákaz montáže do odvolání. Za chvíli si jdu pro auto po 15 000 km. Uvidím, co udělali s tím řazením.... -
« Re: Hlásím příchod do klubu
To, co píšeš, platí v podstatě o každé turbo. Po dojezdu nechat cca 2 minuty na volnoběh pomalu točit a vychladnout. Sice je to úplně jiná kategorie - ale měli jsme v práci vozík Desta DV 50 s motorem Zetor 100 Turbo, tedy turbodiesel, a tam se to taky tak muselo dělat. -
« Hlásím příchod do klubu
Konečně jsem se dočkal 1,8T a hlázím se do rodiny. Zatím se sní oťukávám - v oťukávání vedu já - lehce jsem ji šktl o překlad nad vraty nezavřeným výkem kufru při 4km - byl snad někdo rychlejš ? Diskuzi sleduju už pár t7dnů a potvrdila můj výbět 1,8T. První dojmy:-}}). K staršímm diskuzím o zaseknutí turba KKK-K3. Bavil jsem se o tom v Brně se servismanem od KKK a potvrdil mi to. Platí to např.Po dálnici 2 hodiny 160 a pak odpočívadlo s okamžitým vypnutím motoru - ukazoval mi jak pak taková hřídel vypadá - znám lepší pohled. Takže doporučuje aspoň dvě minuty nechat na volnoběh nebo před plánovanou zastávkou zvolnit tempo. -
« Re: 1.9TDI
Dik za odpoved. Budu o tom jeste premyslet. Otazka je, zda Skoda je schopna mi vubec dodat auto v te vybave a s motorem, ktery si zvolim (podle odpovedi prodejce) . Nebudu preci cekat pul roku na novy autak.
Vice na Motor Cafe - OCTAVIA 2.0 l/85kW.
Mejte se. -
« Re: 1.9TDI
Já si nemyslím, že je to úplně špatný motor, ale to, že ho dávají do 4x4 je přinejmenším překvapivé. Skoro se mi chce říct, že napřed zkoušejí, co to udělá ..... Diesel je určitě o něco hlučnější, má o něco vyšší provozní a servisní náklady a je citlivější na zimní provoz, resp. kvalitu zimní nafty. Má na druhé straně malé náklady na pohonné hmoty, poměrně vysokou špičku kroutícího momentu v nízkých otáčkách. Dynamické hodnoty jako zrychlení 0-100 si porovnej sám, myslím si jen , že moc záleží na tom, kolik ročně člověk najezdí. Je třeba dobře porovnat vyšší náklady a pořizovací cenu s tím, za jak dlouho se ten rozdíl díky nízké spotřebě vyrovná. 1,6 74 KW taky není špatná volba. Ale jinak si myslím, že zklamaný asi nebudeš, to auto asi splňuje přesně to, co se od něho očekává. -
« Re: 1.9TDI
Jestli muzu, ta 66KW frci dost slusne, lenoch to neni... Mam Accenta 1.5MPI o stejnem vykonu, bezin samozrejme, a natrhlo mi to na dalnici *, jak rychlostne tak akceleraci... Kdyby ti to ale nestacilo, tak si nech udelat chiptuning, kterej te prijde na cca 20tis., spotreba +/- 0.5l. Jo a vykon 85KW ci tak nejak a jsi za vodou :)))) Ten dvoulitr neni o moc setrnejsi ke spotrebe nez ta 1.8ka predtim, i kdy obecne jsou ty parametry o trosku lepsi. Ma volba? DIESEL!!!! Ale bezin ma lepsi zvuk nooo :))))) -
« 1.9TDI
Chci koupit Ocravia Combi 1,9 TDI SLX (66kW) nebo 2.0 MPI, ale stale nejsem rozhodnuty. prodejce mi nebyl schopen řici zasadni nevyhody dieslu. Spotreba je u dieslu polovicni, ale zase nejsem zastancem moc linych motoru. 1.9 TDI (81 kW) je moc drahy, ale zase ta sestasedesatka asi nebute tak uplne spatny motor kdyz to davaj do Octavky Combi 4x4.
Co vy na to?