OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.07.99  10:22

    « Re: Hlásím příchod do klubu

    Nějak podrobně jsem ty hagusy neprohlížel, ale myslím, že ano, že jsou to "originály". Te´d si uvědomuju, že jsem k tomu dostal atest, který je v němčině a češtině od VW. Ale jak už jsem psal, ten zvuk, co to vydává, to není klasická meluzína, spíš to tak jen hluboce bručí. Zkoušel jsem to identifikovat a otevřel, resp. vyklopil střešní okno, ale bohužel to způsobilo větší rámus než ten hagus, takže nic. Ale nevylučuju, že jsem se na to podvědomě zaměřil a že to auto takhle hučelo už předtím, že je to normální aerodynamický hluk, který se prostě při vyšších rychlostech vytváří. Přeci jen to není žádný placák s Cx 0,28, ale kombik, že. Ještě jsem to nezkoušel s namontovanými příčníky, ale očekávám, že ty budou hučet podstatně víc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.07.99  08:03

    « Má někdo 1,8 T na LPG?

    Uvaľuji, ľe někdy koupím Oktávku buď silnějąí TDI nebo 1,8 T. Má někdo z vás 1,8 T na LPG? Kolik to stojí? Zatím jsem viděl jen 1,6.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.07.99  17:58

    « turbo

    myslím, že stačí na chvíli zvolnit a provozní teploty jsou potom přibližně stejné jako při volnoběhu. osobně jsem jednou musel rychle na dálnici zastavit na čůrání a prostě jsem motor vypnul. otázka je po jaké době nastává rychlé a nebezpečné ochlazování a jest-li se může turbo poškozovat postupně a má-li to vliv na výkoní. myslím si také že když točím motor na 3,5tis. otáček (asi 140) tak že to rozhodně není pro motor velká zátěž.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.99  10:56

    « Re: Hlásím příchod do klubu

    A mas oficialni skodovacke hagusy ? Te meluziny se prave trochu bojim, jak moc je silna ? Jinak dlouhodoba spotreba u meho TDIcka je ted podle pociatce 5.9. (po dovolene v horach). Jinak pri klidne pomalejsi jizde kdyz se to jen tak lehta neni problem se dostat i pod 5 litru. Jenze takovou jizdu vetsinou dlouho nevydrzim... .-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.99  08:58

    « Re: Hlásím příchod do klubu

    Já už je mám namontované, myslím hagusy, značkový servis bez potíži namontoval. Prní zkušenosti: vypadá to docela dobře, nosnost 60kg, což si myslím je v pohodě. Za jízdy to sice nedělá meluzínu, alespoň já, na sedadle řidiče nic neslyším, ale mám takový dojem, že tak nad 140km/hod se to začíná projevovat takovým hlubokým zvukem, ale nedá se to srovnat s tím, co mi dělala zahrádka, když jsem ji měl uchycenou pod dveře.Jen tak mimochodem,Škoda s tím experimentuje, u některých typů je ta drážka úplně prázdná,takže díry pro hagusy se musí vyvrtat, ten černý umělý pás drží jen na takových bílých příchytkách, na jiných typech jsou již z výroby předvrtané díry, takže je to o něco snazší (asi, nejsem technik). Nicméně, jiné řešení nevidím, uchycení pod dveře jsem prostě nechtěl.
    A trošku ke spotřebě, pokud to nějaký potenciální zájemce o 1.8T sleduje a neví, zda TDi či 1.8T, v pátek a dneska jsem to ráno sledoval, jel jsem do Prahy 74km, z toho asi 20km dálnice, zbytek silnice 1. třídy, provoz střední, občas Avie či traktor. Výsledek průměrná rychlost 97km/hod, spotřeba 7,6l/100km V pátek stejná cesta, prům.rychlost 96km/hod, spotřeba 7,4l/100km.Měření jsem ukončil na křižovatce Rumunská x Legerova, dál je to již o něčem jiném.Všechny údaje z pal. počítače, myslím, že odpovídají realitě.
    Jen tak mimochodem, není tu účastníkem řidič černé Octavie s pražskou SPZ, TDi, který v pátek odpoledne jel po Strakonické na Příbram a potom na Sedlčany a pokoušel mě, jak mi to jede?? Klobouk dolů, to TDi utíká taky velice hezky.Kdo ještě neměl, příjemnou dovolenou.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 23.07.99  23:38

    « Prehriatie

    Obavam sa, ze ked sa vypne motor, prestane prudit chladiaca kvapalina. Preto sa zohreje uz len voda v turbe (lokalne) a tepelny spinac vetraka na chladici nema sancu zareagovat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.07.99  15:45

    « Plánovaná odstávka......

    Lidi, mám dva týdny pohov, tak pište a pište, já jedu na Šumavu přehřát vlastní turbo plíce na dvou kolech s řetězem. Výkon : tak asi 1 osel, kroutící moment : tak 5 piv/10 km utočím.... čau !!!
  • 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 21.07.99  14:23

    « Prehřátí turba

    Je to stejné jako u turbíny v elektrárně. Při odstávce turbínou do vychladnutí musí otáčet elektromotor, aby se neprohnula. U turba v autě může dojít také k mikroskopickému prohnutí či zkroucení vlivem nevhodného chladnutí. Potom daleko rychleji odejdou kluzná ložiska ve kterých je hřídel uložena. Proto je dobré ho ochlazovat pomalu ( s běžícím motorem). Takže termín přehřátí je nesmyslný. Spíš by odpovídal termín prudké ochlazení - to je problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.07.99  10:33

    « Re: Prehriatie

    ....no, když někdo jezdí jak sviňa, tak dobře mu tak :-))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.99  19:41

    « Re: Prehriatie

    Ano, k turbu je privadzana chladiaca kvapalina aj olej od motora. Podla mna teda turbo nemoze odist tym, ze po zatazeni motora ho okamzite vypnem, pretoze voda ma vysoku tepelnu kapacitu, takze by to mala uchladit a ak sa prekroci urcita teplota vody, tak sa zapinaju ventilatory aj pri vypnutom motore. Odist by to mohlo pri nedostatocnom mazani alebo nekvalitnym olejom. Ale je fakt, ze pri konstrukcii strojarskych vyrobkov, sa kalkuluje, ze napr. motor je zatazeny na 100 % vykonu iba 10 % z celkovej doby prevadzky, takze chladenie a mazanie je dimenzovane na taketo predpoklady a ten kto jazdi ako svina, tak tomu to odide.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.99  15:39

    « Re: Prehriatie

    Opravdu proudí chladící kapalina i k turbodmychadlu ??? To je totiž základ problému...a i tak by asi neproudila až k ložisku turba....Tam to musí chladit olej, proto jsou asi montovány dodatečné chladiče oleje.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 19.07.99  23:46

    « Prehriatie

    Myslite si, ze na zahriatie motora potrebujete hodiny? Ved na prevadzkovu teplotu sa zohreje za par minut a taktiez staci par minut jazdy dokopca s plnym zatazenim, ci par minut rychlej jazdy a je to. Turbo sa zahreje velmi rychlo.


    U turba ide skor o lokalne prehriatie, ku ktoremu moze dojst hlavne pri vyssich otackach. To vseobecne prehriatie je asi myslene na beznu chladiacu kvapalinu. Ale to je skutocne pravda. Hlavne teraz v lete sa lahko moze stat, ze ked zohriate auto odstavite a za chvilku opat nastartujete, rucicka okamzite vybehne vyssie, nez obycajne. Myslim si preto, ze u turba je dolezite, aby okolo neho este chviku prudila chladiaca kvapalina a ochladila ho. Ale motoru to naopak k ochladeniu velmi nepomoze.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.99  14:22

    « Re: Hlásím příchod do klubu

    Když jsem se teď v servisu v Ostravě ptal na to, jak to stěmi hagusy a nosiči je, tak mi dali tu informaci o tom, že teď zrovna Škoda tu montáž hagusů zastavila, a že neví přesně proč. Takže by mi to teď ani nenamontovali. Je to informace z 16.7.99. Zkuste se zeptat u svých opravců, pak to tady dáme dohromady.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.99  12:49

    « Re: Hlásím příchod do klubu

    S těmi hagusy mě to zajímá, už jsem se předběžně dohodl na montáži ve značkovém servisu Škoda, a ti moji objednávku bez problému vzali, nikdo ani nezmínil, že by snad byl zákaz montáže. Ví někdo víc?? No ale se můžou chtít zbavit starých hagusů, protože jsem cosi zaslechl, že už Škodovka dodává jiný typ, zřejmě jiné uchycení.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.99  12:01

    « Re: Jěště k turbu

    .......mimochodem, je léto a dovolené, tak mám zásadní otázku : PODAŘILO SE UŽ NĚKOMU JAKOUKOLIV OCTAVII PŘEHŘÁT ?? Nebo aspoň pohnout s tou ručičkou teploty někam víc doprava, než je strřední poloha ?? PIŠTE !!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.99  11:59

    « Re: Jěště k turbu

    ONO TO TAM OPRAVDU JE !!! Sice ne přímo v souvislosti s turbodmychadly ale obecně kvůli přehřátí ! Co to ale je větší zatížení motoru ??? Dovedu si to představit po dlouhých táhlých výjezdech v Alpách, tam se motory především přehřívaly, ale jinak co to je ?? Je to jízda do kopce, nebo rychlá jízda ?? Co to je rychlá jízda , a co je rychlá jízda třeba na Německých dálnicích ?? Každopádně s tou zárukou je to nesmysl :-))) Představa, že se nechám přitáhnout do servisu s tím, že jsem jel normálně 200 pár hodin , a pak jsem to hned zastavil, se mi nezdá pravděpodobná, i kdyby to tak bylo :-))) To bych si asi tu záruku vzít nenechal :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.99  10:34

    « Re: Jěště k turbu

    V tom případě ovšem zadření turba v záruce znamená automaticky neuznání záruky, protože nikdo neví, co je to vyšší zatížení motoru a jak se s autem před zadřením opravdu jelo :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.99  22:26

    « Jěště k turbu

    DIMe učinil jsem velmi neobvyklou věc - přečetl jsem si Návod k obsluze a hle! V kapitole Obsluha-Vypnutí motoru ( v mé příručce strana 44) píší "Po déle trvajícím vyšším zatížení motoru ..... po dobu cca 2 minut." Takže je možné,že Škoda o možném problému ví.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.07.99  15:05

    « Re: Hlásím příchod do klubu

    VITEJ V KLUBU !!! :-))) O tom turbu už toho bylo řečeno hodně. Jenom nechápu, proč se to nikde oficiálně neuvádí ?? To přece není žádná ostuda !! Při těch 160 km /h je to turbo, tipuji, v nejbětší permanenci , ale stejně si myslím, že pokud funguje mazání a je použit kvalitní, nejlépe plněsyntetický olej , že zadření je nepravděpodobné. Pokud by to bylo tak citlivé, určitě by to - při ceně toho motoru - ošetřili třeba dodatečným oběhovým čerpadlem oleje nebo něčím podobným. Třeba jako větráky na chladiči běží i bez klíčku. Spíš si myslím, že jak se dá zadřít motor za jistých okolností, tak se dá možná zadřít i turbo za určité shody okolností....Ale že by automaticky po dvou hodinách jízdy kolem 160 mělo být turbo v kritické situaci, to už by si asi žádný dnešní výrobce motorů netroufl riskovat..... Jinak ty úchytky pod gumovou lištou na Combíku NEJSOU !! Takže žádné odnímatelné nosiče:-((( A mimochodem, : S hagusy jsou asi nějaké problémy, v servisu tvrdili, že mají zákaz montáže do odvolání. Za chvíli si jdu pro auto po 15 000 km. Uvidím, co udělali s tím řazením....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.07.99  11:37

    « Re: Hlásím příchod do klubu

    To, co píšeš, platí v podstatě o každé turbo. Po dojezdu nechat cca 2 minuty na volnoběh pomalu točit a vychladnout. Sice je to úplně jiná kategorie - ale měli jsme v práci vozík Desta DV 50 s motorem Zetor 100 Turbo, tedy turbodiesel, a tam se to taky tak muselo dělat.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…