OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .
Ahoj jedničko ( 1) ! To už jsme si tady přece rozebírali, že jsou to špičkové motory oba dva :-))) Jedinou , ale úžasnou, výhodou tvého TDi je krásná spotřeba i skvělé vlastnosti....No ale ptal ses na mé bezprostřední pocity, tak jsem je tam napsal !! :-)) To auto bylo vpodstatě nové, asi 6 tis km. Já jsem měl a mám trochu obavy, jak to auto bude hlučné v okamžiku, kdy tam bude třeba 100 000 km. Motor je, tuším, o něco těžší, a vibrace se na podvozku taky víc projeví. Mám zkušenosti s tím, že každých 10 tis km. se začne ozývat něco nového a celková hlučnost se určitě nesnižuje. Já mám zatím necelých 20 tis., ale počítám s tím, že to auto chci mít tak 4 roky..... -
« Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .
Ale jo, 150 koniku je vic nez 110, nepredstiram, ze mam vetsi delo nez ty. Rikam jen, ze mi dynamika (absolutne no problem pri predjizdeni, predvesim do kopce ma malokdo sanci) a vykon bohate staci. S tim tvym uz bych si na silnici pripadal trochu predimensovan. Jak rikam, jedinou pro mne relevantnim vyhodou tveho fara je mensi hlucnost. -
« Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .
No myslim, ze jsem nikde nenapsal, ze vykon definuje kroutici moment (mimochodem pokud udelam trivialni mat. operaci pak M = P/w tak mam pravdu ;-)), ale snazil jsem se vyjadrit to, ze spousta lidi si mysli, ze z hlediska dynamiky je dulezitejsi kroutici moment nez vykon. Ja jsem se jen snazil vysvetlit, ze to neni pravda. -
« Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .
No já jsem měl právě pocit, že by zpřevodování mohlo být ještě trošku víc do pomala ( myslím diesel ) Přece jen ta dynamika v těch malých rychlostech při ustálené jízdě mě zklamala. Mě stačí malinko pohnout s plynem a auto se rozjíždí. Kdežto u diesla to už takové nebylo, změnilo to zvuk ale zrychlení nikde. A že to na dvojku taky vyrazí dopředu, to jsem zkoušel. Určitě je to taky krásný zátah, ale dřív končí. -
« Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .
Je mi líto , Ivo, ale dost se pleteš ! Výkon nedefinuje kroutící moment ale kroutící moment definuje výkon . Jinými slovy : Výkon = otáčky x kroutící moment !!! To je prostá fyzika ! To, že je vysoký kroutící moment u benzinu v širokém pásmu otáček zajišťuje turbo . A kroutící moment je dán prostým výpočtem plochy, na kterou působí tlak hořících plynů ve válci - jinými slovy průměr vrtání válce a také obsah prostoru nad pístem . Takže válce s velkým průměrem zajišťují vysoký kroutící moment, ale diesel má poměrně ostrou špičku maxima a se stoupajícími otáčkami klesá. Proto je i výkon poměrně nízký a v nížších otáčkách.... -
« Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .
Panove, myslim ze jste cestou experimentu dospeli k vecem, ktere jsou zrejme z teorie ;-). Vysoky kroutici moment je zajimavy, ale vykon je dulezitejsi, protoze ten definuje "kapacitu", chceteli delku, po ktere kroutici moment pusobi. Jinymi slovy, diesel ma sice skvely kroutak, ale kratsi dobu nez benzinovy motor, ktery pri sice nizsim krouticim momentu jej dokaze vyuzivat dele. Takze pro DYNAMICKE jezdeni je lepsi koupit motor, jehoz vykon je dan moznosti tocit vyssi otacky nez mit k dispozici vysoky kroutici moment a koncit u 4500 ot. -
« Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .
No jasne, ono i to TDIcko jeste pri padesatce na ctyrku jede, ale neni to zrovna typicke. Naopak to taky funguje, i na tu dvojku se to da osolit na slusnou rychlost, samozrejme ze to jde, ale neni tak caste. Jinak tech tvych 3500 otacek ja taky temer nevyuzivam, normalne jde jezdit kousek nad 2000 a tam to jede klidne, relativne tise a super usporne. Tak clovek stejne jezdi z 90%, no a ten zbytek, kdyz to nekdy vosoli, tak zase na ten hluk tak nekouka. -
« Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .
Padesátkou na čtyřku ? Proč ? No protože to jede !!!Proč bych měl motor točit, když nemusím !! Ale já jsem měl hlavně představu o tom, že v dieslu člověk zařadí u vrat pětku, a jede a jede. A teď to spíš můžu říct o svém benzíňáku. Co se týče toho hluku : Když jsem to studené nastartoval, až jsem se lekl. Vibrace a hluk byly pro mě hodně nezvyklé. I po sešlápnutí pedálu jde diesel pomaleji do otáček a rychle mu otáčky padají ( myslím při volnoběhu ). PO rozjezdu jsem čekal, až se to zahřeje. Ve větších a velkých rychlostech už to není tak výrazné, ale při rozjezdech, v malých městských rychlostech, a pod. to bylo o hodně hlučnější. A pokud jsem chtěl opravdu akcelerovat, musel jsem s plynem hodně dolů, a to bylo taky dost slyšet. Pak už aerodynamický hluk to nýtování tlumí . Moje turbo zrychluje z nízkých otáček ( resp. nízkých rychlostí ) rozhodně lépe a hlavně neslyšně. Je slyšet až tak při otáčkách nad 3 500, což ale nepotřebuju vůbec často. Z tohoto pohledu mi připadá že je charakteristika hluků obrácená . Diesel je slyšet odspodu, benzin spíš při vysokých otáčkách, ale tam to už je asi srovnatelné pro oba motory. Samozřejmě,. že jsme jeli tak nějak podobně, a já jsem měl s dieslem spotřebu asi 6,5 l, na mém benzinu, který si kolega vychutnával naplno, bylo asi 9 l. Tam je jasný rozdíl ! A k tomu proč jet na dvojku 110 ? No já za sebe můžu říct, že při některých předjížděních je to úžasné, že člověk vyrazí z 30 na 100 km a nemusí řadit !!! V kopcích nebo při předjíždění třeba kamionu, který jede 60, je to na dvojku prostě paráda.A bez řazení !!! -
« Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .
Cau Dime. Otazka je, proc jezdil padesatkou na ctyrku, nebo stodesitkou na dvojku. :-))) Ne ale vazne, ted kdyz to mas v uchu, zajimalo by mne, jak velky je ten rozdil v hluku. Kvuli nemu bych se mozna u pristiho auta nechal presvedcit a koupil benzinaka, kvuli dynamice urcite ne, mit jeste vetsi delo, tak su zabiteeee u prvniho stromu... :-)))) Cau. -
« 1,9 TDi versus 1,8 T .
Tak jsek zase tady. Auto šlapalo ale hlavně chladilo perfektně ..... Měl jsem možnost jet asi 40 km s TDi , taky Combi.- Výsledek ?? Napřed jsem si nemohl zvyknout na to, že záběr u TDi byl až někde u podlahy. V benzinu nepotřebuju víc než tak první třetinu chodu predálu. Ale hlavně mě zarazil jeden výrazný fakt. Předpokládal jsem, že díky i vyššímu kroutícímu momentu bude motor ještě pružnější než 1,8 T a hlavně bude táhnout odspod lépe . OMYL !! Respektive jinak : jet na čtyřku 50 km/h se téměř nedalo, auto už nemělo žádnou dynamiku. To benzin turbo je na tom lépe !! Auto má taky po sešlápnutí pedálu velice solidní odpich, ale rycjle ho ztrácí. Já mohu na dvojku tak 110 km/h ( asi 6 500 ot/min) , diesel při 80 km/h končí. Hluk byl výraznější hlavně při rozjezdech a nízkých rychlostech. Ale jinak solidní....Ale benzin fakt jede líp, je tišší, dynamičtější, bez vibrací.....Jako všechno , je to něco za něco. Ale zatím nejlepší Octavia je opravdu 1,8 T !!! ( to jsem si to zase přihřál :-))) -
« První zkušenosti
Za prvních 14 dní jsem ujel cca 2000km. Zatím průměrná spotřeba pod 10 litrů ( pro srovnání s Felicií jsem jezdil za něco přes 8). První porucha - zaseknutý motorek centrálu u kufru ( vyměněn). Na počátku jsem hlavně musel hlídat tachometr - stačí trochu přidat a už je na něm víc km/h než je radno ( chvilku jsem se zapomněl a bylo tam na dálnici 200 - spolucestující to ani nepostřehli). Pocity z jízdy pohoda, krásně sedí i na mokru ( kola 16", pneu Dunlop 2000 - 205/55), ticho - nejsilnější zvuk ventilátor klimy (pokud od 2.stupeně), na nerovnostech drnčí SPZ. Pokud jste "dlouháni" je to asi na zadních sedadlech fakt trochu slabší s místem ( to není můj případ). Mám zatím pocit, že jsem volil dobře. -
« Re: Hlásím příchod do klubu
Nějak podrobně jsem ty hagusy neprohlížel, ale myslím, že ano, že jsou to "originály". Te´d si uvědomuju, že jsem k tomu dostal atest, který je v němčině a češtině od VW. Ale jak už jsem psal, ten zvuk, co to vydává, to není klasická meluzína, spíš to tak jen hluboce bručí. Zkoušel jsem to identifikovat a otevřel, resp. vyklopil střešní okno, ale bohužel to způsobilo větší rámus než ten hagus, takže nic. Ale nevylučuju, že jsem se na to podvědomě zaměřil a že to auto takhle hučelo už předtím, že je to normální aerodynamický hluk, který se prostě při vyšších rychlostech vytváří. Přeci jen to není žádný placák s Cx 0,28, ale kombik, že. Ještě jsem to nezkoušel s namontovanými příčníky, ale očekávám, že ty budou hučet podstatně víc. -
« turbo
myslím, že stačí na chvíli zvolnit a provozní teploty jsou potom přibližně stejné jako při volnoběhu. osobně jsem jednou musel rychle na dálnici zastavit na čůrání a prostě jsem motor vypnul. otázka je po jaké době nastává rychlé a nebezpečné ochlazování a jest-li se může turbo poškozovat postupně a má-li to vliv na výkoní. myslím si také že když točím motor na 3,5tis. otáček (asi 140) tak že to rozhodně není pro motor velká zátěž. -
« Re: Hlásím příchod do klubu
A mas oficialni skodovacke hagusy ? Te meluziny se prave trochu bojim, jak moc je silna ? Jinak dlouhodoba spotreba u meho TDIcka je ted podle pociatce 5.9. (po dovolene v horach). Jinak pri klidne pomalejsi jizde kdyz se to jen tak lehta neni problem se dostat i pod 5 litru. Jenze takovou jizdu vetsinou dlouho nevydrzim... .-)))
-
« Re: Hlásím příchod do klubu
Já už je mám namontované, myslím hagusy, značkový servis bez potíži namontoval. Prní zkušenosti: vypadá to docela dobře, nosnost 60kg, což si myslím je v pohodě. Za jízdy to sice nedělá meluzínu, alespoň já, na sedadle řidiče nic neslyším, ale mám takový dojem, že tak nad 140km/hod se to začíná projevovat takovým hlubokým zvukem, ale nedá se to srovnat s tím, co mi dělala zahrádka, když jsem ji měl uchycenou pod dveře.Jen tak mimochodem,Škoda s tím experimentuje, u některých typů je ta drážka úplně prázdná,takže díry pro hagusy se musí vyvrtat, ten černý umělý pás drží jen na takových bílých příchytkách, na jiných typech jsou již z výroby předvrtané díry, takže je to o něco snazší (asi, nejsem technik). Nicméně, jiné řešení nevidím, uchycení pod dveře jsem prostě nechtěl.
A trošku ke spotřebě, pokud to nějaký potenciální zájemce o 1.8T sleduje a neví, zda TDi či 1.8T, v pátek a dneska jsem to ráno sledoval, jel jsem do Prahy 74km, z toho asi 20km dálnice, zbytek silnice 1. třídy, provoz střední, občas Avie či traktor. Výsledek průměrná rychlost 97km/hod, spotřeba 7,6l/100km V pátek stejná cesta, prům.rychlost 96km/hod, spotřeba 7,4l/100km.Měření jsem ukončil na křižovatce Rumunská x Legerova, dál je to již o něčem jiném.Všechny údaje z pal. počítače, myslím, že odpovídají realitě.
Jen tak mimochodem, není tu účastníkem řidič černé Octavie s pražskou SPZ, TDi, který v pátek odpoledne jel po Strakonické na Příbram a potom na Sedlčany a pokoušel mě, jak mi to jede?? Klobouk dolů, to TDi utíká taky velice hezky.Kdo ještě neměl, příjemnou dovolenou.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
*** Mate niekto nejake nove info o nosicoch, a to hlavne ake odnimatelne mozno pouzit ? (zima sa blizi...).
Vdaka za odpoved. GRANDSON