OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.99  11:21

    « Re: stresny nosic na Octaviu Combi

    Tedy drzaky na kola, co se montujou na zadek auta. Drzaky na zadek zni blbe, buhvi, co by si nekdo mohl pomyslet... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.99  11:20

    « Re: stresny nosic na Octaviu Combi

    Jo, ty drzaky na zadek existujou, ze se to nesmi je pro mne novinka. Fakt ne ??? Na tom je ale zase blby to, ze kdyz jedes nekam daleko s kolama, a uprostred cesty udelas prestavku, tak se nedostanes do kufru...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.99  11:17

    « Re: stresny nosic na Octaviu Combi

    No, já jezdím s koly jen několikrát do roka, takže mít kvůli tomu na autě něco, co tam nechci a co mi tam bude děkat rachot až pojedu 240 :-))) je asi blbost. Ještě jsem teď zahlédl v obchodě nějakou takovou tu konstrukci na kola na zadní dveře. Tuším, že se to nesmí, ale co bych pro své pohodlí neudělal. Takže zatím žádné Hagusy, min. do příštího léta.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.99  09:55

    « Re: stresny nosic na Octaviu Combi

    A jak to vidis do budoucna ? Hagusy nebo odmontovavani prednich kol ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.99  09:24

    « Re: stresny nosic na Octaviu Combi

    Já jsem teď dva týdny vozil kola uvnitř. Stačí sundat přední kola a sklopit to jedno malém sedadlo. Vejdou se tam tak tři kola a čtyři lidi max. Ale střešní nosič to není. za prvé ta manipulace, za druhé to nakládání....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.99  07:57

    « Re: stresny nosic na Octaviu Combi

    Jo, hagusy. Porad o nich premyslim, nechce se mne do nich, nelibi se mne, ale asi se casem neubranim. Na lyze ty magneticke nosice fakt staci (i kdyz je asi pohodlnejsi narvat lyze i s mokrejma lyzakama do "rakve" a nezasirat si tajicim snehem kufr.) Ale co v lete s kolama ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.08.99  13:53

    « Re: stresny nosic na Octaviu Combi

    No já jsem zatím žádné odnímatelné nosiče na Combi neviděl !! Na lyže vřele doporučuji magnetické nosiče přímo na střechu.......
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.08.99  12:59

    « stresny nosic na Octaviu Combi

    Prednedavnom tu bola diskusia o hagusoch a inych typoch nosicov na Combicko. SKODA sama pozastavila montaz hagusov. Na moj e-mail, ktorym som sa v Mladej Boleslavi pytal na mozne nosice, mi odpovedali, ze na Combi je mozne pouzit jednak hagusy (ktore vsak nemontovali!!!) a tiez odnimatelny nosic - blizsie nespecifikovany -- a blizsie info som mal dostat od autorizovaneho predajcu SKODA, zatial som sa vsak neinformoval.
    *** Mate niekto nejake nove info o nosicoch, a to hlavne ake odnimatelne mozno pouzit ? (zima sa blizi...).
    Vdaka za odpoved. GRANDSON
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.08.99  10:59

    « Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .

    Ahoj jedničko ( 1) ! To už jsme si tady přece rozebírali, že jsou to špičkové motory oba dva :-))) Jedinou , ale úžasnou, výhodou tvého TDi je krásná spotřeba i skvělé vlastnosti....No ale ptal ses na mé bezprostřední pocity, tak jsem je tam napsal !! :-)) To auto bylo vpodstatě nové, asi 6 tis km. Já jsem měl a mám trochu obavy, jak to auto bude hlučné v okamžiku, kdy tam bude třeba 100 000 km. Motor je, tuším, o něco těžší, a vibrace se na podvozku taky víc projeví. Mám zkušenosti s tím, že každých 10 tis km. se začne ozývat něco nového a celková hlučnost se určitě nesnižuje. Já mám zatím necelých 20 tis., ale počítám s tím, že to auto chci mít tak 4 roky.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.99  16:24

    « Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .

    Ale jo, 150 koniku je vic nez 110, nepredstiram, ze mam vetsi delo nez ty. Rikam jen, ze mi dynamika (absolutne no problem pri predjizdeni, predvesim do kopce ma malokdo sanci) a vykon bohate staci. S tim tvym uz bych si na silnici pripadal trochu predimensovan. Jak rikam, jedinou pro mne relevantnim vyhodou tveho fara je mensi hlucnost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.99  14:38

    « Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .

    No myslim, ze jsem nikde nenapsal, ze vykon definuje kroutici moment (mimochodem pokud udelam trivialni mat. operaci pak M = P/w tak mam pravdu ;-)), ale snazil jsem se vyjadrit to, ze spousta lidi si mysli, ze z hlediska dynamiky je dulezitejsi kroutici moment nez vykon. Ja jsem se jen snazil vysvetlit, ze to neni pravda.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.99  14:30

    « Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .

    No já jsem měl právě pocit, že by zpřevodování mohlo být ještě trošku víc do pomala ( myslím diesel ) Přece jen ta dynamika v těch malých rychlostech při ustálené jízdě mě zklamala. Mě stačí malinko pohnout s plynem a auto se rozjíždí. Kdežto u diesla to už takové nebylo, změnilo to zvuk ale zrychlení nikde. A že to na dvojku taky vyrazí dopředu, to jsem zkoušel. Určitě je to taky krásný zátah, ale dřív končí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.99  14:24

    « Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .

    Je mi líto , Ivo, ale dost se pleteš ! Výkon nedefinuje kroutící moment ale kroutící moment definuje výkon . Jinými slovy : Výkon = otáčky x kroutící moment !!! To je prostá fyzika ! To, že je vysoký kroutící moment u benzinu v širokém pásmu otáček zajišťuje turbo . A kroutící moment je dán prostým výpočtem plochy, na kterou působí tlak hořících plynů ve válci - jinými slovy průměr vrtání válce a také obsah prostoru nad pístem . Takže válce s velkým průměrem zajišťují vysoký kroutící moment, ale diesel má poměrně ostrou špičku maxima a se stoupajícími otáčkami klesá. Proto je i výkon poměrně nízký a v nížších otáčkách....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.99  13:47

    « Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .

    Panove, myslim ze jste cestou experimentu dospeli k vecem, ktere jsou zrejme z teorie ;-). Vysoky kroutici moment je zajimavy, ale vykon je dulezitejsi, protoze ten definuje "kapacitu", chceteli delku, po ktere kroutici moment pusobi. Jinymi slovy, diesel ma sice skvely kroutak, ale kratsi dobu nez benzinovy motor, ktery pri sice nizsim krouticim momentu jej dokaze vyuzivat dele. Takze pro DYNAMICKE jezdeni je lepsi koupit motor, jehoz vykon je dan moznosti tocit vyssi otacky nez mit k dispozici vysoky kroutici moment a koncit u 4500 ot.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.99  12:47

    « Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .

    No jasne, ono i to TDIcko jeste pri padesatce na ctyrku jede, ale neni to zrovna typicke. Naopak to taky funguje, i na tu dvojku se to da osolit na slusnou rychlost, samozrejme ze to jde, ale neni tak caste. Jinak tech tvych 3500 otacek ja taky temer nevyuzivam, normalne jde jezdit kousek nad 2000 a tam to jede klidne, relativne tise a super usporne. Tak clovek stejne jezdi z 90%, no a ten zbytek, kdyz to nekdy vosoli, tak zase na ten hluk tak nekouka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.99  12:02

    « Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .

    Padesátkou na čtyřku ? Proč ? No protože to jede !!!Proč bych měl motor točit, když nemusím !! Ale já jsem měl hlavně představu o tom, že v dieslu člověk zařadí u vrat pětku, a jede a jede. A teď to spíš můžu říct o svém benzíňáku. Co se týče toho hluku : Když jsem to studené nastartoval, až jsem se lekl. Vibrace a hluk byly pro mě hodně nezvyklé. I po sešlápnutí pedálu jde diesel pomaleji do otáček a rychle mu otáčky padají ( myslím při volnoběhu ). PO rozjezdu jsem čekal, až se to zahřeje. Ve větších a velkých rychlostech už to není tak výrazné, ale při rozjezdech, v malých městských rychlostech, a pod. to bylo o hodně hlučnější. A pokud jsem chtěl opravdu akcelerovat, musel jsem s plynem hodně dolů, a to bylo taky dost slyšet. Pak už aerodynamický hluk to nýtování tlumí . Moje turbo zrychluje z nízkých otáček ( resp. nízkých rychlostí ) rozhodně lépe a hlavně neslyšně. Je slyšet až tak při otáčkách nad 3 500, což ale nepotřebuju vůbec často. Z tohoto pohledu mi připadá že je charakteristika hluků obrácená . Diesel je slyšet odspodu, benzin spíš při vysokých otáčkách, ale tam to už je asi srovnatelné pro oba motory. Samozřejmě,. že jsme jeli tak nějak podobně, a já jsem měl s dieslem spotřebu asi 6,5 l, na mém benzinu, který si kolega vychutnával naplno, bylo asi 9 l. Tam je jasný rozdíl ! A k tomu proč jet na dvojku 110 ? No já za sebe můžu říct, že při některých předjížděních je to úžasné, že člověk vyrazí z 30 na 100 km a nemusí řadit !!! V kopcích nebo při předjíždění třeba kamionu, který jede 60, je to na dvojku prostě paráda.A bez řazení !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.99  15:09

    « Re: 1,9 TDi versus 1,8 T .

    Cau Dime. Otazka je, proc jezdil padesatkou na ctyrku, nebo stodesitkou na dvojku. :-))) Ne ale vazne, ted kdyz to mas v uchu, zajimalo by mne, jak velky je ten rozdil v hluku. Kvuli nemu bych se mozna u pristiho auta nechal presvedcit a koupil benzinaka, kvuli dynamice urcite ne, mit jeste vetsi delo, tak su zabiteeee u prvniho stromu... :-)))) Cau.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.99  14:33

    « 1,9 TDi versus 1,8 T .

    Tak jsek zase tady. Auto šlapalo ale hlavně chladilo perfektně ..... Měl jsem možnost jet asi 40 km s TDi , taky Combi.- Výsledek ?? Napřed jsem si nemohl zvyknout na to, že záběr u TDi byl až někde u podlahy. V benzinu nepotřebuju víc než tak první třetinu chodu predálu. Ale hlavně mě zarazil jeden výrazný fakt. Předpokládal jsem, že díky i vyššímu kroutícímu momentu bude motor ještě pružnější než 1,8 T a hlavně bude táhnout odspod lépe . OMYL !! Respektive jinak : jet na čtyřku 50 km/h se téměř nedalo, auto už nemělo žádnou dynamiku. To benzin turbo je na tom lépe !! Auto má taky po sešlápnutí pedálu velice solidní odpich, ale rycjle ho ztrácí. Já mohu na dvojku tak 110 km/h ( asi 6 500 ot/min) , diesel při 80 km/h končí. Hluk byl výraznější hlavně při rozjezdech a nízkých rychlostech. Ale jinak solidní....Ale benzin fakt jede líp, je tišší, dynamičtější, bez vibrací.....Jako všechno , je to něco za něco. Ale zatím nejlepší Octavia je opravdu 1,8 T !!! ( to jsem si to zase přihřál :-)))
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 04.08.99  23:23

    « Skuska

    Presvedcil som zameho, takze mam velku sancu sa povozit s OC 1,8T. Takze asi vam tu budem zavidiet este viac, ako doteraz. No ved uvidime.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.07.99  14:50

    « První zkušenosti

    Za prvních 14 dní jsem ujel cca 2000km. Zatím průměrná spotřeba pod 10 litrů ( pro srovnání s Felicií jsem jezdil za něco přes 8). První porucha - zaseknutý motorek centrálu u kufru ( vyměněn). Na počátku jsem hlavně musel hlídat tachometr - stačí trochu přidat a už je na něm víc km/h než je radno ( chvilku jsem se zapomněl a bylo tam na dálnici 200 - spolucestující to ani nepostřehli). Pocity z jízdy pohoda, krásně sedí i na mokru ( kola 16", pneu Dunlop 2000 - 205/55), ticho - nejsilnější zvuk ventilátor klimy (pokud od 2.stupeně), na nerovnostech drnčí SPZ. Pokud jste "dlouháni" je to asi na zadních sedadlech fakt trochu slabší s místem ( to není můj případ). Mám zatím pocit, že jsem volil dobře.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…