OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Plyn
Jen jezděte všichni na plyn !! Pak bude benzín pro nezájem levnější a levnější a plyn se nebude stačit tím plynovodem tlačit a bude dražší a dražší...a ještě vyšší spotřeba..:-))) Ale tak mě napadá, může na plyn i turbo ?? Troufli byste si to někdo ?? A s tou nádrží pod sedadly : problém je asi v tom, že tlakové láhve, což tyto bezesporu jsou, jsou válcové, kulové - no prostě rotační proto, že jsou většinou bezešvé nebo jen s jedním svárem a hlavně mají velkou tlakovou odolnost . Nic placatého asi nikdo jen tak brzo nevymyslí!!! -
Diamant 06.09.99 23:07
« Plyn
Ja by som si plyn do auta robit dodatocne nedal. Aj ked vela ludi mi hovori, ze ked mam Combi, tak to ani nezbadam. Ale casto je potrebne aj zlozit sedadla a s plynom mi to uz asi vela nepomoze. Ale nie o tom som chcel. V najnovsom Automobil Revue som cital, ze nejaka automobilka (... som to zabudol ktora) uz montuje "plyn" do aut seriovo. Pokial by teda nadrz napchali volakam inam, nez prave na stred kufra, to by som uz bral. Mne nevadi ani tak ten plyn, ako ta pritepana nadrz v kufri. (schvalne, pozrite sa napriklad u Felicie Combi ci Octavie, kolko nevyuziteho miesta je pod kufrom odspodu - tam by mohla byt napr. spevnena benzinova nadrz a pod sedadlami by bol plyn) -
« Re: Má někdo 1,8 T na LPG?
Mám sice jen 1.8 SLX a nedávno taky po úvahách a Hlavně po zdražení benzínu jsem si nechal namontovat LPG do Octavie.Je to úplně v pohodě a kdybych to nevěděl tak to snad ani nepoznám.Jezdím mesíčně dost kilometrů hodně ve městech a úspora je úžasná.Plná nádrž plynu 500kč-benzínu 1300kč.Na Plnou LPG najedu cca.530-600km.Při pořizovací ceně 24000kč(Instalovali HL Propan jsou po celé ČR) i s kontrolou paliva na palubovce je to hned zpět a brzy začne vůz šetřit.Auto je při jízdě na LPG abnormálně tiché a podle testu v Itálii v Lovatu velmi šetří motor(rozebírali tam Octu.1.6 po ujetí 90000km bylo to i v jednom z posledních AutMoto revue na TV).Aby nebylo vše nej..tak spotřeba o něco stoupla před LPG cca.8l po LPG cca.10l a to nejezdím nějak moc spořivě.Samozřejmě část kufru musela ustoupit ekonomice provozu,ale Octa.je velmi prostorná(myslím kufr)mám sedan takže pořád dost prostoru pro spoustu zavazadel.Měřák paliva není moc přesný(to je ale závada dodavatele zařízení kterou prý zdarma odstraní).Hlavně je velmi EKOLOGICKÝ což ve městech bude brzy velmi aktuální. -
« spotřeba
najezdil jsem něco v německu po dálnicích a jednou jsem jel asi dvěstěkilometrový úsek za známým s BMW převážně mezi 180 - 210. spotřeba byla 11 litrů což je vynikající. S Octavií 1.6 55kW byla spotřeba 12 litrů při rychlostech okolo 160. Jinak můj průměr bývá tak do osmi litrů. -
« Re: Jak nám to šlapalo ....
Když si to dám všechno dohromady tak se zdá, že se potvrzuje to, že ve vyšších rychlostech ta spotřeba roste geometrickou řadou. Když jsem jel na hory do Rakouska s hodně naloženým autem sse čtyřmi lidmi a lyžemi na střeše, tak jsme měli spotřebu 7,8 , ale to při rychlostech 140 km /h po dálnicích. Na mimodálničním úseku v rychlostech do 100 jsme jeli za 7.0 . Samozřejmě podle počítače, já to nepřepočítávám. Ale ta 1,6 74 KW to tak opravdu zvládala...a při tankování jim opravdu vždycky ještě malinko víc v nádrži zbylo. Otázka je , jak by to vypadalo při rychlostech kolem 160 , ale tak já jezdím pouze výjimečně......... -
« Re: Jak nám to šlapalo ....
Ta spotřeba je zajímavá, já jsem absolvoval podobnou cestu,o něco kratší asi 1300km, plně naložený, dva dospělí a dvě děti a fůra věcí, po dálnici jsem držel pořád 160km/hod a musím přiznat, že spotřeba byla 9,3 l/100km, což je výrazně víc. Překvapuje mě nízká spotřeba u 1,6l, protože s tou mám taky nějaké zkušenosti a při vyšších rychlostech je spotřeba přes 10 l/100km. -
« Jak nám to šlapalo ....
Tak jsem byl v té daleké cizině . Najezdil jsem za týden necelé 4 000 km , tak snad pár postřehů. Jeli jsme do jižní Itálie, normálně naložená rodinka a snámi druhá v Octavii Combi 1,6 74 KW. Musím složit poklonu tomuto motoru !!! Měl jsem trochu obavy, že v kopcích budou s 1,6 ztrácet, ale při normální jízdě ( dálnice kolem 140 km/h ) jsme i v kopcích předjížděli společně téměř vše až na ty , kteří se nerozpakovali jet o hodně víc, než se tam může. Ale do těch 150, což dosahovaly naše manželky s tím, že už tam přece musíme být, se obě auta zdála být vyrovnaná. Nevím sice, jak dalece museli tlačit na plyn nebo podřazovat, ale jelo jim to. Cesta tam byla asi 1800 km, tak třetinu cesty jsme měli zapnutou klimu, a spotřeba 7,3 l/100 u mé 1,8 T a 7,0 u 1,6 ( bez klimatizace. V úseku bez klimy to bylo tak o 1-2 deci na 100 km. Při pojíždění tam ( v překvapivě hornatém a zatáčkovitém terénu ) byl rozdíl výraznější : Já jsem se tam soukal tak za devět ( úseky tak 20 km, klima, max na trojku ) 1,6 tak za 8. Zpátky jsme se už tak nehnali a taky jsme nejeli jenom po dálnici. Výsledek byl docela výrazný : Spotřeba v první třetině cesty byla kolem 6 litrů ( !! ) při ustálené rychlosti 80 - 100 bez nějakých zbytečných manévrů. Pak z Benátek přes hory do Rakouska to pochopitelně stouplo ( tak na 7,8 ), pak začlo v Rakousku v noci lít, takže jsme jeli tak max 100, a tím jsme měli v Mikulově 6,7 l /100. Celkově : celých 4 000 km při průměrné rychlosti 78 km/h spotřeba 7,3 l/100. Ale jedna věc mě překvapila : potkali jsme při zpáteční cestě asi 9 bouraček a snad v šesti byli češi - většinou nedobrzdili. A pak že ti Italové jezdí jako blázni . A ještě jedna příjemná věc : když se někde udělala zácpa, stál předem za svodidly borec s obrovským oranžovým praporem a mával jak o život. ( Napřed jsem si myslel, že je to jako v F1 a mám dát předjet, ale pak jsem si zvykl....:-)) Nesložíme se naším dopravákům na kus látky ?? Když už nemají ani na benzín ?? Jinak kde jsme ty auta odstavili, zvlášť to druhé Combi v červené rallye barvě, tak jsme byli dost okukováni itlaským lidem. Sem tam nějaká Octavia tam sice projela, ale Combi snad jedna někde v Benátkách. Ale docela se mi tam na oplátku líbila malinká Lancia. dveřová, přístrojová deska uprostřed, velice pěkný design karosérie...... -
« Re: stresny nosic na Octaviu Combi
Málem už jsem tu rubriku nenašel...ale díky webmasterovi vypadli ti huliči se léčit někam jinam :-))) a Octavia získala svou podrubriku ! Rakev na lyže je určitě dobrá, problém je v tom, že to neřeší ty Hagusy. Jak často s tou rakví normální člověk jezdí ?? Myslím, že asi zvolím odnímatelné nosiče. Já si v tom tichu libuji, a kvůli několika výletům mít každý den meluzínu v zádech ?? Nebo to není tak hrozné ?? Zatím mám čas ...Je sice fakt, že prach a sůl vázání a skluznicím možná moc nesvědčí, ale jezdili jsme tak už roky , a taková tragédie to zas není. -
« Re: stresny nosic na Octaviu Combi
Dnes jsem viděl funglovku stříbrnou Octavii Combi SLX s hangusy přímo se škodováckou samolepkou. Na pohled to vypadá trochu neučesaně (designu OC rozhodně nepřidají) – jsou moc krátké (např. Marea Weekend je má krásně integrované do zadních světlometů), ale myslím, že je to nejpraktičtější řešení.... -
« Re: stresny nosic na Octaviu Combi
Já už jsem ty odnímatelné nosiče na OC viděl, taky mi je kdesi v servisu nabízeli, ale protože to drží pod dveřmi, tak jsem nakonec zvolil variantu hagusy, protože ze zkušenosti vím, že jakmile je nosič přidělaný pod dveře, tak to děla hrozný kravál už při jízdě kolem 100km/hod.
Co se týká magnetů, jezdím s nima už asi šest let, ale jen příležitostně, domnívám se, že lyžařskému vázání sůl a jiná špína moc neprospívá. Kromě toho neustále sleduji, zda jsem lyže přece jenom neztratil, zejména při prudším projíždění zatáček nebo silnějším brzdění. Považuji to spíš za nouzovku.Poslední tři roky používám "rakev" a všem, kteří jezdí na hory častěji, doporučuji.