OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Diskuse
..jo, a mimochodem, teď jsem někde zahlédl u pumpy u stojanů taky hadici na dotankování právě nemrznoucí směsi do nádržky ostřikovače. Byl u toho takový malý dávkovač, s hodnotou, do jakého mrazu to je...myslím že to bylo u Slovnaftu na dálnici před Olomoucí.... -
« Re: Diskuse
Fakt je , ře už u Feldy jsem si říkal, že to odpojím, ale zase když člověk jede v takové té zimní kaši, tak jsou světla zašpiněná hned, a ten ostřikovač jim pomůže. Zjistil jsem, že nejhorší je snažit se umýt sklo několikerým krátkým ostříknutím. Nejlépe je podržet tu páčku na delší dobu, asi po 2 sek. se ostřikovače světel samy odpojí...ale to asi víte :-))) Já osobně budu raději dolívat tu kapalinu anež bych venku pobíhal se stěrkou kolem zapečené suché špíny na světlech. A jestli je to nejdražší tekutina v autě, tak nezbývá, než počkat, až ty pohonné hmoty zase zdraží, pak už se poměr srovná :-))) -
« Re: Diskuse
Tak abych tě uklidnil u TDI v zimě víc utratíš za nápně do ostřikovačů než za naftu a znát zase až tak moc neni a při hustotě našich čerpaček to vem stěrkou je to lepší. Já jsem dokonce uvažoval o odpojení. Fakt když musíš dávat nemrznoucí směs a je marast tak je to provozně nejdražší kapalina ve voze. -
« Re: Diskuse
No ruční brzdu jsem se naučil používat záhy po tom co jsem začal jezdit s auty s předním pohonem. Je to totiž opravdu jedna z mála záchran když v zatáčce auto jede rovně třeba na náledí, na sněhu.
A použil jsem to mockrát myslím, že je rozumné si to v zimě nacvičit. Dostse to hodí. Jestli zůstává u Octávky ruční brzda v ruce tak je to opravdu nebezpečné a na rozdíl od losího testu nejdete na budku, ale točíte se bez výběru.
Jinak když jsme v rubrice Turba tak tady už asi máte pod pedálem dost výkonu abyste mohli jezdit s levou nohou na brzdě nejen v mězních situacích jako u slabších vozů, tam musíte být opravdu na hranici a velmi citlivě dávkovat.
Celý princip spočívá v tom, že z nedotáčivého auta uděláte přetáčivé. U vozu s předním pohonem přidání plynu a zároveň přibrzdění znamená, že přední kola můžete dostat do rovnováhy ani nebrzdí ani neakcelerují a tedy lépe drží směr.
Zadní kola jsou naopak přibržďována a nedrží tedy tolik směr a začínají ujíždět a vůz se stává přetáčivým. Tak můžete docela jednoduše regulovat přetáčivost a nedotáčivost vozu. Dokonce ani nemusíte moc točit volantem. To jak auto moc zatáčí brzdí či ujíždí regulujete jen plynem a brzdou. Výhodou tohoto stylu jízdy je především to že se můžete tzv. o docela dost splést při nájezdové ryhlosti do zatáčky a brzdit natočením vozu ještě v ní. A kdo už chce úplně upalovat může si na sněhu nebo šotolině pomáhat při brždění před zatáčkou střídavými smyky s tím, že poslední navede vůz do zatáčky. Tuto techniku asi moc lidí neovládá ale pro toho kdo ano a setká se s ní poprvé je vysazení plynu nepříjemné, ale věřím že zkušený člověk tak nezačíná hned naplno i ten "závodník" někde trénoval. Horší je ale možnost nechtěného sešlápnutí obou pedálů nebo i to náhodné přibrždění a chcípnutí motoru to se rovná zatažené ruční brzdě ale na předních kolech zvláště na nižší rychlost na kluzkém povrchu motor znobu nenaskočí a kola zůstanou zablokovaná a jede se rovně. Na křižovatce paráda. Ale tohle zachrání většinou spojka. Sám to považuji také za konstrukční chybu, hlavně u sportovních variant.
Další lahůdkou, ale to je spíše vlastnost větších motorů je samovolné přidávání plynu v oblasti volnověžných otáček. Když se auto samo od sebe rozjede z 800 na 1200 ot/min. -
« Re: Diskuse
Jako zakladatel tady této rubričky jsem si dovolil trochu upravit názory některých odborníků na motory :-))) Ćlověk přece nemusí rozumět všemu, ale ať pak ty své nerozumy nevnucuje ostatním. Ale nic ve zlém, škoda že mu došly argumenty. Ten závodník si stěžoval na to, že se mu špatně ovládá řízený smyk na ruční brzdu ....No, podle mě se to na parkovišti zkouší dobře, ale praktické použití je téměř nulové. Ne že bych to někdy nezkoušel, ale při pomalé jízdě na prázdné cestě...ale v kritické situaci člověk většinou neřekne ani popel, ne ještě hledat ruční brzdu. Ne že by to asi bylo úplně nemožné, ale já jsem to ještě v krizi ani nezkoušel použít. Konstrukční vady je rubrika Škody ?? :-))) Tak já bych se hlásil s tím, že mi zůstal zamáčklý zapalovač - asi dva dny, naštěstí nehřál. Pak vyskočil.......a pojďme udělat jen jednu rubriku OCTAVIA !!!! -
« Diskuse
Tak se mi zdá, že diskuse na téma 1.8T nějak upadá, těm odborným řečem o kroutícím momentu a výkonu moc nerozumím, pro mne je podstatné, že to jede. Jen tak mimochodem, zkoušel jsem combi kolik jede, na prázdné dálnici se čtyřmi lidmi podle tachometru 225, a to i do mírného kopce, ale víc ani ránu, kupodivu stabilní,žádné větší potíže s vyjetými kolejemi a ani poměrně silný boční vítr nijak nevadí, okamžitá spotřeba kolem 25l/100km.
V rubrice "konstrukčí vady" jsem narazil na příspěvek nějaké člověka, který popisuje špatné chování O. na kluzkém povrchu. Protože nejsem závodník a uváděná technika jízdy je mi cizí, může někdo popsat, co tím vlastně chtěl básník říci, abych se poučil?? -
« Re: Pretnutie
CHVÍLI TADY NEJSEM, a už taková dilemata :_))) Ale už to tady jednou bylo !!! Výkon je prostým násobkem kroutícího momentu a otáček !! V této rovnici nemohou být dva parametry stejné, a třetí rozdílný !!! Jestli roste výkon i při klesajícím kroutícím momentu , tak jenom proto, že se zvyšují otáčky !!! Ale to netrvá věčně !! Takže proto jsou max výkony motorů uváděny spolu s otáčkami. U dieslu hodně dole, protože vysoký kroutící moment zase hodně rychle padá.....takže ve vysokých otáčkách už ten výkon není nic moc !!! Někdo zpět tam psal, že rychlost 200 km/h je zbytečná . Ale to přece není jen o maximálních rychlostech ! Já jsem z dieslem 1,9 TDi ( 81 Kw ) jel. Nejde mi o 200 , ale třeba o to, že při předjíždění kamionu v ca. 50 km v kopci můžu na dvojce akcelerovat až do 110 úplně v pohodě, což také občas využiju . V dieslu to končí tak u 80, takže člověk ještě musí myslet na přeřazení !! Je to prostě tak !! Jde o zvyk, o spotřebu , ale ta fyzika výkonu, otáček a kroutícího momentu se ovlivnit nedá. Diesel prostě jede skvěle kolem těch 2 000 ot/ min, a pak rychle ztrácí. -
« Re: Pretnutie
Nechci nikoho poucovat ale plati prece: vykon = otacky x kroutak. Pokud jsou otacky stejne a kroutak kolisa mezi 130, 135 a 150Nm potom vykon taky nemuze byt stejny. Nebo nerozumim fyzice. Skoda, ze tu neni Ivo nebo King, urcite si ty krivky taky prohlizi... -
Diamant 15.09.99 11:22
« Pretnutie
Ani ja to clekom nechapem. Ale faktom je, ze z motora 1,8 bol odvodeny motor 1,6/74, ktory ma len mensi zdvih (vrtanie je zachovane). Ono je to ale bezne, ze pri motore s rovnakou kubaturou su vykony povedzme do 3500-4000 otaciek skoro totozne a slabsie motory potom uz nestacia s "dychom" a silnejsie este idu do vyssich otaciek. Prikladom nie je len dvojica 1,6/55 a 1,6/74 ale taktiez 1,3/40 a 1,3/50. Aj tie mam nakreslene. -
« 1.8T
Slysel sem, ze ma tenhle motor slusnou dynamiku a hodne velkou silu, ale kroutici moment ma stejnej jako TDI, myslim ze jako TDI 66kW.Vykon ma hodne vysoky a to se pri jizde samozrejme projevuje. Prej je z toho mozny dostat pres 200km/h na ctyrku a to je uz slusne dilo.Cenove lze tento motor ziskat v Octavii velice priznive. Stale ale prosazuji, ze diesel TDI110 ne-li novy TDI115 se systemem cerpadlo tryska a vysokym krouticim momentem je velmmi slusny motor s dobrou dynamikou - ne do takove miry jako benzinove 1.8T, ale 200 z TDI110 lze dostat - tahle rychlost je ale zbytecna. Myslim, ze uroven odhlucneni je dnes u TDI na velmi slusne urovni - u Passata, nevim jak u Octavie - pry je horsi (je slyset slabe piskani turba...).Budu ted jezdit s Passatem 1.8T, tak uvidim.Diky za pozornost. -
« Re: krivky motoru
Mam z roku 97 stazene krivky (dnes nedostupne) pro Fiat Bravo/Brava (bohuzel jen ve vytistene podobe). Motory jsou: 1.4 12V, 1.8 16V, 2.0 16V, TD 1.9 75, TD 1.9 100 a TD 2.4 125 HP. Krivky sedi i na dnesni Fiat Marea. Pokud by byl zajem to nascanovat a hodit na sit dam je k dispozici.