OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Re:
Celou záležitost s povinným ručením vymysleli "odborníci" z ministerstva financí. Již dlouho se ví, že nejvíc škod vzniká ve skupině aut do 1350 ccm a že je prodělečná. No a za chvíli již pomalu ani nebude možné si koupit v této třídě nové auto, svět přechází na kubaturu 1,4. I Škodovka se přizpůsobila a s výjimkou litru, všechny ostatní fabie budou už ve vyšší třídě. Možná i dobíhající feldy v rámci unifikace dostanou motory 1,4. A pojišťovny si zamnou ruce. -
« Re:
Jsem taky majitelem luxusni kary!Platim totiz jeste vic,nez na Oktavii 1.8Tcombi!Mam superluxusni vuz Felicia 1.9D a pojisteni platim
5.400,-Kc!Emise ma vsak oproti vsem skodam nejmensi!Politici jsou svine a tak jsem se schuti
podepsal pod DEKUJEME ODEJDETE!!!!!! -
« 1,8T x 1,8
Tak mám asi na dva dny 1,8 bez turba, jako náhradní vůz ze servisu po dobu opravy mého . Je to model 99, takže už ten motor se zlepšeným kroutícím momentem. Jede to překvapivě pěkně, čekal jsem bídu v nízkých otáčkách, ale zase tak propastný rozdíl to není.... Ale hrubě mě zklamala hlučnost ve všech režimech. Motor a vibrace jsou překvapivě hodně slyšet a cítit. Je poznat, že auto točí vyšší otáčky, maxima ne jednotlivých stupních jsou podstatně nižší. Překvapil mě prudký zátah někde nad 5 tis. otáček - ale to mi připadá dost nevyužitelné . Je tady někdo, kdo s tím třeba jezdí déle. Auto má asi 30 tis. km. -
Diamant 06.10.99 23:45
« Lúčim sa?
Tak a je to tu. Som majiteľom luxusného auta. Teda nie že by som si už kúpil Octaviu Combi, ale asi budem za svoju Feliciu 1,3 platiť daň z luxusu. (Ako dobre, že som si nekúpil "superluxusnú" Feliciu 1,9 SDI - to by som platil nie 2.200, ale 10.000 za rok, takže na 1,8 T mi už ani nenapadne myslieť). Asi nestačí to, že benzín u nás stojí skoro 29,- Sk, platíme rôzne dane, prirážky a clá.
Ako tak pozerám, Škoda bude musieť trochu pozmeniť
svoju paletu motorov pre Octaviu. Hlásim sa ako prvý do poradovníka na Octaviu Combi SLX 1,0. To bude menej luxusná (a teda aj lacnejšia) forma, ako sa povoziť autom. A pre vás ostatných (čo ešte nemáte 1,8T): vytiahnite svoje Škody 1000/100 a opravte ich. Na Slovensku budú v kurze. Spĺňajú totiž kritériá pre najmenej luxusnú kategóriu áut: vek nad 8 rokov a kubatúra do 1000 ccm. (Prípadne by to šlo aj s tým 1,8 T, len sa musia vymontovať a zablendovať dva valce) Nech žije Slovensko, krajina kde autá sú považované za luxus!P.S.: Idem si rýchlo odmerať aj uhlopriečku televízora a plochu písacieho stola. Možno zajtra bude daň aj z toho :o) -
« Odborné prodejny
Lidi, taky vás tak vytáčejí v těch autorizovaných servisech a prodejnách ?? Včera : máte , prosím, už nějaký nosič na Octavii Combi ? Jistě, tam je namontovaný ( ukázala madam bohorovně na nejbližší Octavii s nosičem) Ale to není Combi bránil jsem se chabě . Ale to je přece jedno, pane !!! Snažil jsem se jí vysvětlit, že to jedno není, ať se zvedne a jde se podívat, a ona na to jen : tak když to není jedno, tak nemáme . A jen tak mimochodem : zkuste dát nejbližší prodejně Škoda kontrolní otázku : Co je uchycení dětské sedačky ISOFIX ? Budu si psát skóre, já jsem se před půl rokem v Ostravě nedozvěděl od nikoho nic....prý jsou to normální pásy, případně nevěděli NIC !!! A přitom je to v každém návodu, jak jsem později při koupi zjistil.... -
« Re: Diskuse
..jo, a mimochodem, teď jsem někde zahlédl u pumpy u stojanů taky hadici na dotankování právě nemrznoucí směsi do nádržky ostřikovače. Byl u toho takový malý dávkovač, s hodnotou, do jakého mrazu to je...myslím že to bylo u Slovnaftu na dálnici před Olomoucí.... -
« Re: Diskuse
Fakt je , ře už u Feldy jsem si říkal, že to odpojím, ale zase když člověk jede v takové té zimní kaši, tak jsou světla zašpiněná hned, a ten ostřikovač jim pomůže. Zjistil jsem, že nejhorší je snažit se umýt sklo několikerým krátkým ostříknutím. Nejlépe je podržet tu páčku na delší dobu, asi po 2 sek. se ostřikovače světel samy odpojí...ale to asi víte :-))) Já osobně budu raději dolívat tu kapalinu anež bych venku pobíhal se stěrkou kolem zapečené suché špíny na světlech. A jestli je to nejdražší tekutina v autě, tak nezbývá, než počkat, až ty pohonné hmoty zase zdraží, pak už se poměr srovná :-))) -
« Re: Diskuse
Tak abych tě uklidnil u TDI v zimě víc utratíš za nápně do ostřikovačů než za naftu a znát zase až tak moc neni a při hustotě našich čerpaček to vem stěrkou je to lepší. Já jsem dokonce uvažoval o odpojení. Fakt když musíš dávat nemrznoucí směs a je marast tak je to provozně nejdražší kapalina ve voze. -
« Re: Diskuse
No ruční brzdu jsem se naučil používat záhy po tom co jsem začal jezdit s auty s předním pohonem. Je to totiž opravdu jedna z mála záchran když v zatáčce auto jede rovně třeba na náledí, na sněhu.
A použil jsem to mockrát myslím, že je rozumné si to v zimě nacvičit. Dostse to hodí. Jestli zůstává u Octávky ruční brzda v ruce tak je to opravdu nebezpečné a na rozdíl od losího testu nejdete na budku, ale točíte se bez výběru.
Jinak když jsme v rubrice Turba tak tady už asi máte pod pedálem dost výkonu abyste mohli jezdit s levou nohou na brzdě nejen v mězních situacích jako u slabších vozů, tam musíte být opravdu na hranici a velmi citlivě dávkovat.
Celý princip spočívá v tom, že z nedotáčivého auta uděláte přetáčivé. U vozu s předním pohonem přidání plynu a zároveň přibrzdění znamená, že přední kola můžete dostat do rovnováhy ani nebrzdí ani neakcelerují a tedy lépe drží směr.
Zadní kola jsou naopak přibržďována a nedrží tedy tolik směr a začínají ujíždět a vůz se stává přetáčivým. Tak můžete docela jednoduše regulovat přetáčivost a nedotáčivost vozu. Dokonce ani nemusíte moc točit volantem. To jak auto moc zatáčí brzdí či ujíždí regulujete jen plynem a brzdou. Výhodou tohoto stylu jízdy je především to že se můžete tzv. o docela dost splést při nájezdové ryhlosti do zatáčky a brzdit natočením vozu ještě v ní. A kdo už chce úplně upalovat může si na sněhu nebo šotolině pomáhat při brždění před zatáčkou střídavými smyky s tím, že poslední navede vůz do zatáčky. Tuto techniku asi moc lidí neovládá ale pro toho kdo ano a setká se s ní poprvé je vysazení plynu nepříjemné, ale věřím že zkušený člověk tak nezačíná hned naplno i ten "závodník" někde trénoval. Horší je ale možnost nechtěného sešlápnutí obou pedálů nebo i to náhodné přibrždění a chcípnutí motoru to se rovná zatažené ruční brzdě ale na předních kolech zvláště na nižší rychlost na kluzkém povrchu motor znobu nenaskočí a kola zůstanou zablokovaná a jede se rovně. Na křižovatce paráda. Ale tohle zachrání většinou spojka. Sám to považuji také za konstrukční chybu, hlavně u sportovních variant.
Další lahůdkou, ale to je spíše vlastnost větších motorů je samovolné přidávání plynu v oblasti volnověžných otáček. Když se auto samo od sebe rozjede z 800 na 1200 ot/min.
tolik jako u benzinaku!A mimochodem,videl jsi
Maxipse Felicii co by mela ten standartni vodkur
jako stare dobre diesely,ja tedy ne!Jinak vsude
ve svete se plati dan z vykonu motoru(kW)a ne z
obsahu jako to tady provozuji ty sami blbci co
za komancu!Nejhorsi je,ze se o tom nemluvi a oni
ani nechtej vedet ze by se to dalo zmenit.Maj
totiz prazdny hlavy a prachu dost!