OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 10.12.99 06:56
« tdi 66kw
Budu kupovat TDI 4x4 66kW.Včera jsem se projel obyč. Octávií TDI66kw. Pánové nejelo to nic moc (najeto 150km). Srovnal bych to asi s Octávíí benzín 1,6 55kw (občas s ní jezdím ). Dealer říkal, že motor není zajetý a že se to rozjede tak po 5 000km - MÁ PRAVDU????????. O turbu mi tvrdil, že zatím nezná případ, že by ho měnili. Zdá se mi, ale v interiéru hlučnější (hluboký tlumený zvuk, který u benzínu neslyším, klapot a pískot turba samozřejmě beru). Prosím řekněte mi, jestli se dynamika po záběhu zlepší .... jinak nevím.ahoj LN -
« Re: Re:
Ne, ja nechci nikoho desit. ;-) Asi se jen nikde pred tim nemluvilo o tom, ze turbo ma svou zivotnost a s tim je nutne pocitat. Myslim, ze omezena zivotnost turba neni otazka jenom 1.8T, ale vsech obdobnych motoru. Tech 150 tis. na TDI je informace, kterou jsem dostal od dealera, ktery se mnou Octavii s timhle motorem projizdel. -
« Re: Re:
Mezi dealery se nepohybuji, ale zajímalo by mne, kteří z nich otevřeně hovoří o výměně turba u benzinu po 100.000km?? a hlavně z jakého důvodu.Tyhle řeči jsem slýchával tak před 15 lety, že to je velká nevýhoda nafťáků s turbem, ale žiji v domnění, že to už je dávno překonáno. Moc se mi nezdá, že by si kterákoliv fabrika dovolila montovat do auta střední třídy (Passat 1.8T) motor, který by po pouhých 100.000km musel být nákladným způsobem opraven. -
« Re: Re: nafta x benzin
Ja tem namitkam naftaku docela rozumim - velky kroutici moment odspodu je v nasem provozu velmi prijemny. Casto se mi stava, ze nekoho dojedu a vlacim se za nim x km - bud je to blby usek, potom plna cara nebo provoz v protismeru. Pokud chci ihned vystrelit jak uvidim dostatecnou mezeru v protismeru, mam porad podrazeno a motor vytoceny -> motor mi zbytecne rve a zere benzin. V okamziku kdy to vzdam a zaradim nahoru objevi se v protismeru mezera a ja uz nestihnu podradit. Jako bych slysel naftaka - ja proste seslapnu plyn a motor okamzite akceleruje (ve stejnych nizsich obratkach poda ihned mnohem vyssi vykon nez benzin). To je plus u nafty i kdyz nejlepsi je porad spojeni obojiho - tj.napr. 1.8 turbo :-) -
« to DIM (povinne ruceni)
samozrejme, ze auto za nic nemuze. ALE pojistovat ridice - to teda nevim nevim - ze by ridic Babety a 40tunovyho kamionu zpusobili stejnou skodu??? :-)). Nevim co mas proti hmotnosti - platilo by se samozrejme z celkovy (nikoli okamzity) - takze zadny priplatky ani za 4 stoparky. :-). A pokud jde o cenu - myslim, ze nijak to kolik auto stoji nesouvisi s tim jakou skodu zpusobi. - uz o tom byla diskuse v tematu Bionafta (nebo LPG) :-) -
« to LadaH (castice)
Ja (a asi ani js) sem zamozrejme nemyslel, ze moderni diesely maj horsi emise nez ty stary - to vubec ne. Ja ani nevim, jestli se vubec velikost tech castic u starejch a modernich motoru nejak lisi a samozrejme, ze u tech novejch jich je mnohem min. Myslel jsem diesely obecne - pokud jde o emise jsou (krome CO2) mnohem horsi nez benzinaky (a presto jsou zvyhodnovani nizsima danema z nafty), ale o tom se uz asi mesic bavime v tematech Bionafta a LPG :-) -
« Re: Re:
Co se mi stalo s octávií ?? Už téměř úplně od novoty tam občas nešla zařadit jednička...už jsem tady o tom psal. Takže mi tam po několika neúspěšných pokusech " něco seřídit " vyměnili synchrony a už se to nestává . Prohlásili to za výrobní vadu . Objevilo se to tak při 8 tis. km . Tak předpokládám, že to asi opotřebením ještě opravdu být nemohlo. Teď mám tak 30 tis km. O tom turbu už tady proběhlo mnoho debat....zatím o problémech s turbem se mluví jenom tady, v žádném servisu nic takového nikdo nepotvrdil.
Co se týče toho pojištění : když se nad tím člověk zamyslí, tak spravedlivý systém asi není . Podle mě ani výkon, ani obsah, ani kroutící moment a určitě né hmotnost ( leda že by člověk nesměl brát ani stopařku, tím bych si musel připlatit za dalších pár kg ?? ) . Trochu o něčem hovoří cena....ale asi nejspravedlivější by bylo ten systém aplikovat ne na auto ale na ŘIDIČE !! Prostě se pojistit jako šofér. Protože záleží hlavně na tom, jak kdo jezdí a ne s čím. A až by průseráři platili 3 x tolik, pak by to mělo smysl. Auto samo za nic nemůže , výkon nevýkon. -
« Re: to LadaH
S tou hnotnosti mas taky pravdu maxipse,ale to
s tim vykonem neni z me hlavy,tak se plati napr.
v Nemecku.To js> s tema casticema je to naky na
hlavu nemyslis!Proc by tedy vsechny firmy se
zabyvaly zmensenim emisi u dieselu,kdyz by podle
tebe byli neskodny AVIE co maji odkur jako blbec
a castice velky jako karbanatky NEVIS!!
Myslim,ze kdyz si ve fronte na semaforu stoupnes
vedle studeny TATRY a cichas ten smrad,tak za 2min
zestarnes tak o 10let!! -
« to LadaH
pokud jde o ty castice tak to uz ti napsal js. A pokud jde o to povinny ruceni - platit podle vykonu by byl skoro stejnej (i kdyz prece jen o neco mensi) nesmysl jako podle obsahu. Nechpu proc by mela skoda, kterou auto zpusobi souviset s vykonem. Souvisi s hmotnosti a se ctvercem rychlosti. Jelikoz nelze zjistit, jakou rychlosti bude kdo bourat (nesouvisi to ani s vykonem ani s max. rychlosti, ale s tim jakej ***** zrovna ridi), zbyva HMOTNOST - podle ty by se podle me melo platit. -
« Re: Re:
Porad si myslim, ze vyhoda dieselu je hlavne ve spotrebe a ve vetsi mire pohodli, kdy neni treba prilis radit. BTW, co se Ti stalo s Octavii, ze ji mas v servise? Mam ten dojem, ze se posledni dobou zacinaji objevovat problemy, tak jak tato auta zacinaji postupne starnout. Kolegovi se pravidelne z niceho nic otevira zadni okenko, klepani uvnitr zacina byt dost vyrazne a hlavne rada ruznych pazvuku pribyva. Zda se, ze kvalita jeste neni na te urovni jako se predpokladalo. Docela me taky prekvapilo, ze uz dealeri otevrene hovori o vymene turba u TDI ve 150tis. a u 1.8T ve 100tis. -
« Re: Re:
Fyzika se nemění, ale výkon je součin kroutícího momentu a otáček. Takže auto s vysokým kroutícím momentem má velkou dynamiku ( akceleraci ) v nízkých otáčkách. A nízké hodnota otáček v tom součinu způsobí to, že výkon není číslo tak vysoké....ale auto je přesto jako raketka...:-)))