OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Poridit nebo ne...
Preji hezky den.. Panove, jsem prave v rozpolozeni zda si mam koupit kombika 110kw nebo nikoliv. Me se to auto libi, ale zatim s nim nemam dohromady zadne zkusenosti. Hodne se tady polemizovalo o spotrebe tohoto motoru, ale vzdy nekdo prisel, kdo rekl ze zere osm litru na to prisel nekdo jiny, kdo tvrdil, ze to neni pravda a ze zere mnohem vic... K certu tak se domluvte... Pokud s tim autem budu jezdit rozumne, to znamena, ze ho nebudu otackovat na 6000, kolik si ten motor vezme po meste? A jeste jedno jsem se chtel zeptat, co si myslite kvalite turba, ktere se pouziva v techto motorech... Vydrzi neco? Exisutuje nekde popis nebo testy techto motoru? -
« Spotřeba...
Tak jak se vám, co tento motor máte, mění v zimě spotřeba ??? Já zjišťuju, že pokud jezdím jen takové ty městské hrkačky a je to věčně studené, tak se to pozná dost....tak 8-9 litrů. Na delší cesty je to tak o půl litru víc než obvykle, tak asi 7,5 ale to asi taky dělají ty zimní gumy .... -
"-- skrytý --" 23.12.99 06:11
« Turbo
tzv."rozsypani turbodmychadla" ma za nasledek pokles tlaku,minimalne rev bzucaku tesne pred vypnutim motoru.Jednotka je naprogramovana na zastaveni privodu paliva pri poklesu tlaku oleje dele nez 5 sekund,a dale pri tlakovych zmenach v systemu sani - ta spousta cidel neridi jenom chod motoru.Destrukci turbodmychadla pri plnem tahu na dalnici jsem videl.Jen pro zajimavost-olej mineral 15W-40. -
Diamant 20.12.99 21:03
« Re: turbo
U známeho (Octavia Combi 1,9 TDI/81 kW) sa turbo po necelom roku doslova rozsypalo. Samozrejme napáchalo hodne škody (zadretý motor v dôsledku okamžitého úniku oleja). Porucha však bola uznaná v záruke a bola odstránená. Neviem však, koľko malo auto nabehnuté, ale behá každý deň. Nechcel by som to zažiť po skončení záruky! Ja sám behám na Golfe s tým istým motorom a po 45.000 km je to zatiaľ OK. Je síce pravda, že sa motor šetrí. Ale ja by som si diesla kvoli vyššej hlučnosti (najmä nad 3000 ot) nekúpil (Golf nie je môj). Predtým som však mal iný názor. Treba si to vyskúšať "na vlasnej koži". -
« Re: turbo
Ložisko je ložisko, neboli zařízení na uložení rotačních součástí v pevných, ať už je kuličkové, kluzné anebonevímještějaké. Ale jestli by ten motor jel i bez turba ?? Já si skoro myslím že ne, protože v motoru je poměrně složitá elektronika s velkým množstvím různých čidel a navíc zadřené turbo by pravděpodobně neumožnilo vyfukovat spaliny ( jednoduše by byl ucpaný výfuk ). Obtokový kanál by asi zůstal zavřený, protože tlak za turbem , na kterém je jeho řízení závislé, by byl žádný. -
« turbo
nic by se nestalo, motor by jel bez výkonu a turbo by netlačilo. P.S. pro informaci, ty turba o kterých se tady mluví nemají žádná ložiská (jsou uloženy v tlakové olejové lázni) a pokud má motor olej a nic do turba nevletí ze sání nebo výfuku vydrží podstatně víc než 150t. km -
« Re: Re:turbo
Když už se to turbo vysype či zasekne nebo já nevím, co se s ním může stát, dá se s tím autem jezdit??Je technicky možné, že by turbo "dřelo" a motor tak ztrácel výkon? Nebo je možné, že by přeplňování vůbec nefungovalo??, ale přitom se s autem dalo normálně jezdit?? -
« Re: Re:
No já jsem taky viděl zadřenou klikovku, kliku která prošla blokem až ven z motorového bloku, prasklé písty, naražené ventily.....prostě posrat se může kdeco, zvlášť když se šetří na oleji a pod. Fakt je, že čím je něco složitější, tím větší je pravdpodobnost nějaké vady.... Ale že by předem někdo věděl, že turbo vydrží jen 150 tis. km, tak by ho asi do např. Audi TT nedával...!! -
« Re: Re:
Myslím, že asi polemizujeme nad akademickým problémem, chtělo by to člověka, který už to viděl rozhozené. K zadření ale určitě nedojde tak, že by se to naráz v udávaných otáčkách zastavilo, vždycky je tam nejprve nějaké přidírání, které turbínku přibrzďuje a i při zadření k určitému protočení dojde, takže na nějaké vážné poškození bych to moc neviděl. -
« Re: Re:
Nemyslel jsem preventivně, ale až po zadření. Jediný co se může zadřít jsou ložiska, tak na co vyměňovat celý turbo, to je právě ta servisácká pakárna. Když je to v záruce, tak by výměnu turba požadoval asi každý, ale mimo záruku jedině opravu a ta nemůže být tak nákladná jako celková výměna. -
« Re: Re:
To: Ivo. Nikoho neděsíš, akorát nejsem schopen pochopit, proč by se to turbo mělo měnit. Vždyť jsou tam samý rotační díly a jediný co se může opotřebit jsou ložiska a na to snsd není nutná výměna celýho turba ale jen ložisek. Servis samozřejmě nabídne kompletní výmčnu, ale podle mě je zbytečná. Motor je namáhán podstatně víc a dá se taky zgenerálkovat a ne vyměnit.