OCTAVIA 1,8 Turbo...máte ji taky ??
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Starsi OCtavia
Já tu Octavku v Combíku mám, ty spotřeby jsou hodně závislé na způsobu jízdy a na tom, co to vlastně město je. Ale jinak pokud člověk jede podle předpisů po okreskách ( což je těžké ale pro srovnání asi přesné ) , dá se jezdit úplně v pohodě kolem 7 litrů i méně - hodně se projevuje i profil trati. Např na chatu do Beskyd jezdím z Ostravy tak 7,5 l, ale zpátky i 6 litrů při srovnatelném způsobu jízdy. Město teď v zimě je horší, tak 8 - 9, v létě tak kolem 8. Dálkové trasy jsem jel dvě, jednu v zimě do Rakouska, na střeše lyže, 4 lidi a kufr plný až po střechu a celková spotřeba doma byla 7,9 l ( bylo to teda spíš na jaře, takže na letních gumách ) . Dálnici jsem jel 140 a bylo to tak 3/4 cesty. V létě jsem jel jih Itálie, skoro celé po dálnici a byli jsme tak na 7,2 l /100. Největší problém při tak dlouhé cestě je ( a to teď myslím úplně vážně ) , že člověk skoro vůbec nepotřebuje šlapat na plyn a tak strnulá pravá noha bez pohybu začíná ve stehně po nějaké době docela bolet ( a to není jenom moje zkušenost ). Ale jinak je s tak velkou výkonovou rezervou kdykoliv radost jezdit ... :-))) -
« Starsi OCtavia
Ok. Mam moznost koupit Octaviu kombika 1.8T. Za 440000. Je z poloviny 1998 a ma najeto tesne pod 40000km a posledniho pulroku skoro nejezdila. Jel jsem v ni, je pohodlna, vypada, ze se k ni predesli majitel choval rozumne a je moc zachovala. Prej to bylo referencni auto primo z MB tovarny skodovek. Co myslite, mam do toho jit nebo ne? -
Diamant 08.01.00 07:23
« Re: Poridit nebo ne...
Zdá sa, že turbodúchadlu škodia príliš vysoké otáčky, ktoré vedú k jeho predčasnému opotrebeniu. Pokiaľ teda človek nebude mať smolu hneď od začiatku, tak by s turbom nemal byť pri rozumnom jazdení problém. K spotrebe. Tiež ma to veľmi zaujímalo a tak som "oskalpoval" známeho o jeho 1,8T a skúšal som. Pri ustálenej jazde 70,90,110,130 km/h vychádzali hodnoty len o máločo vyššie ako u Felicie (a to je veľmi dobré) no a v meste sa mi pri klasickej (nie prehnane dynamickej jazde) podarilo zmestiť do 8 l/100 km. S Feliciou sa to da do 7,5. Rozdiel teda zhruba zodpovedá faktu, že OC je ťažšia. Ja by som jednoznačne KÚPIL. Dokonca u nás na Slovensku je jedna kategória zákonného poistenia do 1800 ccm. -
« Re: Poridit nebo ne...
To VladaP: já sice jezdím v Mitsubishi Galant GLSi
2,0 l 100 kW r.v.97, ale náš zubař si koupil Octavii kombi 1,8 l bes turba. Měl jsem to na
chvilku pujčený byl jsem spokojenej. Jedinou vítku bych dal nic moc audio soustavě a reproduktorům co tam do Octavie montujou.
-
« Poridit nebo ne...
Preji hezky den.. Panove, jsem prave v rozpolozeni zda si mam koupit kombika 110kw nebo nikoliv. Me se to auto libi, ale zatim s nim nemam dohromady zadne zkusenosti. Hodne se tady polemizovalo o spotrebe tohoto motoru, ale vzdy nekdo prisel, kdo rekl ze zere osm litru na to prisel nekdo jiny, kdo tvrdil, ze to neni pravda a ze zere mnohem vic... K certu tak se domluvte... Pokud s tim autem budu jezdit rozumne, to znamena, ze ho nebudu otackovat na 6000, kolik si ten motor vezme po meste? A jeste jedno jsem se chtel zeptat, co si myslite kvalite turba, ktere se pouziva v techto motorech... Vydrzi neco? Exisutuje nekde popis nebo testy techto motoru? -
« Spotřeba...
Tak jak se vám, co tento motor máte, mění v zimě spotřeba ??? Já zjišťuju, že pokud jezdím jen takové ty městské hrkačky a je to věčně studené, tak se to pozná dost....tak 8-9 litrů. Na delší cesty je to tak o půl litru víc než obvykle, tak asi 7,5 ale to asi taky dělají ty zimní gumy .... -
"-- skrytý --" 23.12.99 06:11
« Turbo
tzv."rozsypani turbodmychadla" ma za nasledek pokles tlaku,minimalne rev bzucaku tesne pred vypnutim motoru.Jednotka je naprogramovana na zastaveni privodu paliva pri poklesu tlaku oleje dele nez 5 sekund,a dale pri tlakovych zmenach v systemu sani - ta spousta cidel neridi jenom chod motoru.Destrukci turbodmychadla pri plnem tahu na dalnici jsem videl.Jen pro zajimavost-olej mineral 15W-40. -
Diamant 20.12.99 21:03
« Re: turbo
U známeho (Octavia Combi 1,9 TDI/81 kW) sa turbo po necelom roku doslova rozsypalo. Samozrejme napáchalo hodne škody (zadretý motor v dôsledku okamžitého úniku oleja). Porucha však bola uznaná v záruke a bola odstránená. Neviem však, koľko malo auto nabehnuté, ale behá každý deň. Nechcel by som to zažiť po skončení záruky! Ja sám behám na Golfe s tým istým motorom a po 45.000 km je to zatiaľ OK. Je síce pravda, že sa motor šetrí. Ale ja by som si diesla kvoli vyššej hlučnosti (najmä nad 3000 ot) nekúpil (Golf nie je môj). Predtým som však mal iný názor. Treba si to vyskúšať "na vlasnej koži". -
« Re: turbo
Ložisko je ložisko, neboli zařízení na uložení rotačních součástí v pevných, ať už je kuličkové, kluzné anebonevímještějaké. Ale jestli by ten motor jel i bez turba ?? Já si skoro myslím že ne, protože v motoru je poměrně složitá elektronika s velkým množstvím různých čidel a navíc zadřené turbo by pravděpodobně neumožnilo vyfukovat spaliny ( jednoduše by byl ucpaný výfuk ). Obtokový kanál by asi zůstal zavřený, protože tlak za turbem , na kterém je jeho řízení závislé, by byl žádný. -
« turbo
nic by se nestalo, motor by jel bez výkonu a turbo by netlačilo. P.S. pro informaci, ty turba o kterých se tady mluví nemají žádná ložiská (jsou uloženy v tlakové olejové lázni) a pokud má motor olej a nic do turba nevletí ze sání nebo výfuku vydrží podstatně víc než 150t. km -
« Re: Re:turbo
Když už se to turbo vysype či zasekne nebo já nevím, co se s ním může stát, dá se s tím autem jezdit??Je technicky možné, že by turbo "dřelo" a motor tak ztrácel výkon? Nebo je možné, že by přeplňování vůbec nefungovalo??, ale přitom se s autem dalo normálně jezdit?? -
« Re: Re:
No já jsem taky viděl zadřenou klikovku, kliku která prošla blokem až ven z motorového bloku, prasklé písty, naražené ventily.....prostě posrat se může kdeco, zvlášť když se šetří na oleji a pod. Fakt je, že čím je něco složitější, tím větší je pravdpodobnost nějaké vady.... Ale že by předem někdo věděl, že turbo vydrží jen 150 tis. km, tak by ho asi do např. Audi TT nedával...!!