Citroën Club
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
« 2 CV
Zdravím všechny příznivce tohoto vozítka. Tak mě napadlo, že bych si taky jedno takové pořídil. Jelikož jsem v tom ale nikdy ani neseděl uvítám jakékoliv informace. Chtěl bych nějké novějsí provedení (po r 80) - obsah 600 cm3 aby to aspoň trochu jelo :o). Nevíte někdo za kolik se dá takové autíčko pořídit - resp. v jakém bude stavu kousek tak za 40-50 tis. Mimochodem měřim 190 - myslíte že se do toho vejdu ? :o) Díky za odpovědi -
« Re: Re:
Ja to viem od kamaratov z Francie. Francuzi Citroen vnimaju takto. Proste Peugeot je super - najdrahsi ale najlepsi, potom je Renault a nakoniec je lacne auto - Citroen. To ale neznamena, ze su to podla nich smejdy - cenia si ich ovela viacej ako VW, Opely alebo Fiaty. -
« Re:
Pives - Citroen ma vo Francuzsku horsiu povest ako Peugeot (no. 1 z domacej produkcie) a Renault. Citroeny su tam brane ako lacnejsia alternativa pre menej majetnych. Ale furt ich maju radsej ako nemecke auta okrem Audi, ktore sa ktovie preco zacina stavat snom vsetkych francuzov :-( -
« Kapalina do pérování
Jen tak ze zájmu by mně zajímalo, jestli nemáte někdo zkušenost s tím, čím se dá ta kapalina do pérování u Citroenu nahradit. Můj známej, kterej si nikdy s ničím hlavu nelámal, prohlásil, že není padlej na hlavu, aby si komplikoval jeho už tak dost složitej život a praktikuje u svýho BXe systém "only one fluid" = naftu leje do všeho, kromě ostřikovače. Olejové náplně motoru a převodovky naštěstí taky nechává na pokoji. V době. kdy jsem ho viděl, jak do tý nádobky dolejvá naftu z kanystru tvrdil, že tak jezdí už 3 roky. Je to možný? Nezkusil jste to někdo taky? -
pallas 30.08.01 13:34
« povest Citroenov s hydropneumatikou
Matus, praveze ta ich povest na Slovensku je naozaj dost biedna. Zober si , kolko sa sem natahalo BX-ov a XM-ov z Talianska ci Belgicka, ktore mali uz davno po zivotnosti - Slovak dal 100-200 tisic za auto, ktore stoji nove 700 tis. (BX) az 1,5 miliona (XM), vytesoval sa ze ako dobre kupil a ocakaval ze to auto ho prezije - a potom sa tu na tom ucili ti "garazovi servisaci", ktori dovtedy o hydraulike ani nepoculi. Dokonca ked bol prvy bombovy atentat v Bratislave (vyhodili do luftu Citroen BX s Tutim za volantom, pod sedackou mal 2 kila semtexu s dialkovym odpalovanim), tak sa po Bratislave prve dni hovorilo, ze "strelila mu ta Citroenacka hydraulika" - dokonca moji kamarati, ktori nemaju k autam daleko, boli tomu chvilu ochotni aj uverit. :-) -
pallas 30.08.01 01:05
« Re: C5
jm9999, ja si tiez myslim ze za C5-ku
by mohli pytat aj viac. Problem je vsak v tom, ze Citroeny tejto triedy sa na Slovensku doteraz prilis nepredavali (Xantia) - u nas doteraz nie je trh pre velke rodinne auto, nie je tolko majitelov velkych obytnych privesov alebo jacht, ktore by ich majitelia potrebovali tahat s velkym, silnym autom, ludia u nas skor odtrpia prepravu na dovolenku v Spanielsku v hrdzavej Karose bez klimy, alebo sa 5-clenna rodina tiesni vo felicii. Takze ta cena sa da chapat podla mna skor ako uvadzacia - ludia najprv musia hydropneumaticky podvozok spoznat, aby sa ho nebali a vedeli ocenit jeho vyhody. BTW, ani podnikatelom sa necudujem, vzhladom na tie Schmognerovej zakony o limitovanych odpisoch, DPH, dani z uhlovodikovych paliv atd. Ked raz (snad sa to niekedy stane) vlada pochopi, ze je vyhodnejsie dopriat ludom bezpecne a pohodlne vozenie, nez z nich sklbat kazdu korunu - a potom tie peniaze tak ci tak vyhodit do vzduchu (napriklad dotovanim stratovej hromadnej dopravy, kde sa tunelari vzdy dokazu nabalit a cestovne tak ci tak stupa, alebo do zdravotnictva, kde velku cast pacientov na chirurgii tvoria prave obete dopravnych nehod v zastaralych a nebezpecnych priblizovadlach typu Skoda 100 - 120), zmeni sa aj zlozenie automobiloveho trhu na Slovensku. -
matuS 29.08.01 09:34
« Re: C5
pives> c5 je taka stredna trieda vonkajsimi rozmermi a pohodlnostou. ale vnutornymi rozmermi a vybavou pri 3.0 v6 je to vyssia stredna trieda. v tej cene mas v standartnej vybave: ABS, EDB, ESP, ASR, BAS, 8x airbag, automaticku prevodovku, hydraktive III, parkovacie senzory, dazdovy a svetelny senzor, senzor tlaku v pneumatikach, dvojzonovu dig.klimatizaciu, xenonove svetla, radio clarion so zosilovacom JBL a 8x repro JBL, tempomat, 16" disky, to je vsetko na co si v tomto momente spominam. 2.2hdi ma vsetko toto iste, ale nema automaticku prevodovku a ma pridavne kurenie. podla mna na tu cenu je to slusna vybava. podobne auto je honda accord coupe, je trocha dlhsia z vonka, trocha mensia z vnutra (hlavne o dost nizsia vzadu) a za rovnaku cenu ma o dost nizsiu vybavu.... -
« C5
Teď jsem čet o Citroenu C5.Není špatnej,až na tu cenu!Jako základ kolem 865000 to je docela slušnej knedlík,nezdá se vám?A ten testovanej 2.2HDI za 999000,to už je i drzost,řek bych.Sice se tváří,že by chtěl do vyšší střední,ale podle mě je to jen dobrá střední třída,něco jako Mondeo.Ale jinak se jim docela poved,to uznávám,místa tam bude asi taky dost,i když měří jen 4618mm. -
-
pallas 21.08.01 20:40
« Re: Nova C3
greggie, neviem kde su tie fotky na nete, ale napriklad v nemeckych casopisoch prebehli v poslednych tyzdnoch, a da sa povedat, ze su vlastne identicke s fotkami novej C3. ktore fotili priamo v PSA. Ked ich najdem niekde na nete, dam sem adresu. BTW, nasiel som zaujimavu informaciu: viete kto navrhoval pristrojovku v C5? Tipnite si narodnost... alebo sa pozrite na [odkaz] pirog/people-pirog-CV-eng.shtml
-
« Re: C5 Break - to yyyy
Pozrel som tie opierky este raz, je jasne ze je to od verzie pack, a ta sa predava len s tym 2.2HDI za asi 1,1 melona ... dufal som ze u auta tejto kategorie clovek nemusi robit kompromisy ... :-( ... btw, opierky nie su ani vo verzii s vyhrievanymi sedackami, v megane mam vyhrievacie potahy, a seru ma ze su furt pokrcene alebo tam kde nemaju byt, povodne som chcel origos vyhrievaqcie sedadla ... takze sase nic ??? Asi pojdem pozriet tu 2.2HDI, ale velku sancu tej sume nedavam. Pozrel som aj Lagunu, je tam ovela lepsie urobena vybava, da sa naskladat to co clovek chce a aj zakladna verzia je vybavena dobre, xenony a 6 stupnova prevodovka v cene, len keby neposrali tu karoseriu ... no clovek si nevyberie ... :-(. Pallas, mas tie 2.0HDI HB niekde poruke aby sa dalo na ne pozriet niekedy mimo pracovnych hodin? -
« Re: C5 Break - to yyyy
Uz som nazat z nemecka, bol som pozriet v nemecom citoene, ale zistil som ze maju inu vybavu, takze to bolo o nicom. Aj tak mi ale nemec povedal ze asi sa viac oplati dizel ako benzin, lebo u nich je nafta o 10Sk lacnejsia, takze zaujimave je asi to 2.0 HDI. Pozrel som ponuky nasho citroena, ale tu som zase zistil ze zakladna verzia nema laktovu opierku, pisal som ti to do mejlu, asi si to nedostal. Opierku ma len C5 pack, ale ten je s 2.2HDI a stoji cez melon. Tak teraz neviem. Aj tak je zaujimave ze 1.8 break sa vyraba, ale nedodava sa k nam. -
pallas 15.08.01 21:11
« Nova C3
nova C3 je fakt chutna! vacsia ako saxo, mensia nez xsara, velkost priblizne ako P206 (za saxo vraj bude c2, za xsaru c4), alebo mozno rozmermi blizka fabii - aj ked oproti nej ma vacsi batozinovy priestor s dvojitym dnom, sympaticky vyzor a ovela krajsie spracovanie interieru. Jedine na co si budem musiet este zvyknut, je ta velka maska chladica a obrovske logo citroenu na nej - tak ako ma uz teraz xsara. C3 nastastie vsak nepokracuje v tych musich ociach, teda svetlach skoro kruhoveho tvaru, ako nova xsara. Taka C3 s novym motorom HDi 1.4 - a vraj do nej planuju sekvencny automat a moooozno aj system Dynalto - tak to moze byt pohodlne vozenie za nejakych 3,5 litra nafty na stovku, idealne mestske a primestske auto.
Ale tyhle ceny mám odpozorovaná z časáků a bazarů, vím, že se prodala slušná kachna na číslech za 4 tisíce, ale to je už náhoda.