Škoda 110 R - česká legenda
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Š 110 R
podivam se ti do vykresu, jak je udelane vahadlo. Zatim mam normalni tandemovy brzdovy valec a zapojeni brzd je naprosto standartni. s tim odklonem na predku mas pravdu.... Ja do vlecky nepujdu, mam pocit, ze to ze jsem to preboural na eMko je az dost velky omezeni v puvodnosti. Rad bych prece jenom zachoval alespon zakladni rysy konstrukce. -
« Re: Š 110 R
TR zajímalo by mě, jaké je u 130 RS základní nastavení vahadla, tzn. v jakém poměru jsou délky ramena k jednotlivým brzdným válcům. U 130 LR je větší síla na zadek, jsou tam ale jak jsem již psal vzhledem k předku poloviční síly. CHI jestli můžeš popiš mi jak máš zapojené zadní brzdy. Radši bych měl na zadku kotouče, ale systém ze 130 RS se mi jeví zatím jako nejideálnější. Jisté je ovšem, že vše musí být sladěno v určitém poměru pokud možno již odzkoušeném. U brzd bych nechtěl improvizovat. Jinak u toho zadku půjdu na vlečenou nápravu. Jestliže pro nastavení odklonu kola potřebuji na zadek negativ od -1° do -1°30´, tak u kyvné polonápravy tohle nejsem schopen zajistit. Ta mi jde vlivem propružení od + do - hodnot bez možnosti ovlivnění geometrií. Pokud jsem měl klasickou škodovku, tak jsem přestavoval odklon kola předku na hodnotu -15´až -30´. Sice se sjížděly trochu pneu, ale chování auta se výrazně zlepšilo. Bohužel jsem neměl nikdy auto s vlečenou zadní nápravou, ale počítám, že vlivem rozložení hmot na voze bude možnost nastavení odklonu kola znamenat ještě lepší zlepšení než na předku. Kdyžtak napište jaké nastavení používáte vy. -
« Re: Prosba o pomoc
vysroubujes sroubek, ktery drzi chromovou obroucku... obroucku sundas a pod ni dole najdes takovej soupaci udelator zajistenej sroubkem, ktery se da po jeho mirnem povoleni posunout vlevo(cely to vypada jako trochu zahnutej kus "merkura" se tremi sroubky). Ten posunes a svetlo vyklopis horni stranu dopredu...... pak vymenis zarovku a obdobne to slozis zpatky.... Hodne zdaru. -
« Re: Š 110 R
nechtel jsem tvrdit, ze vlecena naprava je k nicemu, ale jeji "zadlabani" do eRka se mi jevi jako prilis narocne v pomeru ke zlepsenim, ktere prinese. Jinak jsem jiz nasel vykresy na vahadlo do 130RS - dva vace o17mmm.... vpredu dvoupisty, vzadu bubny 19 mm. To vahadlo za tu praci podle meho stoji...... -
« Re: Š 110 R
Sice nemam Erko ale muzu uplatnit par zkusenosti v teto diskuzi, predevsim ty klouby u vlecene napravy skutecne odchazi (me odesly uz dva) zvlasty ty s jehlickovym vypozdrenim, ty s plastovym vydrzi daleko vic. Jinak auto bude skutecne lepe sedet, ale nevim zda to za tu prestavbu bude stat. Jinak co se tyce tech brzd, tak ja mam vzadu kotouce a ctyrpistove trmeny a mam to cele napasovane na original predni pumpu s posilovacem a slape to. -
« Re: Š 110 R
U 130LR bylo vahadlo počítaný na 2x brzdové válce prům. 16mm a na všech kolech byly čtyřpístové KB s prům. 34mm, vzadu brzdily jenom 2, zbývající byly ovládány ruční brzdou. Nevím co to provede, když tam dáš jinou kombinaci a na zadek čelisti. Asymetrii vahadla bych odhadoval tak max. okolo 10 mm, když nebudeš mít stejné síly na brzdy, budeš to muset dohánět na vahadle a podle mě víc jak 10mm už může způsobovat problémy. Ještě se vrátím k té vlečené nápravě. U kyvné nápravy dochází v závislosti na poloze hnacího kloubu k nestejnoměrné rychlosti otáčení kola. Tento jev konstrukce se stejnoběžnými klouby u vlečené nápravy odstraní a když k tomu přidám možnost seřízení geometrie, tak těch výhod je celkem dost. Podle mě se výrazně zlepší chování vozu a o to jde. -
« Re: Š 110 R
vykresy na vahadlo mam pro 130LRko, je tam jenom jina konzola pedalu, takze to neni problem upravit . Cloveka co by to dokazal vyrobit znam. Problem u tech ramen (asymetrie luzka na rameni) je v tom, ze neni jednoduchy to luzko vykousat ven. Ale melo by to podle mych informaci jit otocit cely. S tou prickou pod prevodovkou mas samozrejme pravdu. Jinak nevim, jestli to stoji za to. Ja dospel k nazoru ze ne. Jedinou vyhodou je presnejsi vedeni zadniho kola, nepropada se do negativu pri propruzeni a da se nastavit odkon kola narozdil od kyvky....... -
« Re: Š 110 R
V otázce ovládání brzd máme zřejmě stejné myšlenky, měl jsem kdysi tovární výrobní výkresy konstrukce vahadla pro vozy škoda, zkusím se po tom poohlédnout, jenom mám ale obavy, že to vzalo spolu s dalšími materiály a vyrobenými přípravky za své. Kdo mohl tušit, že se k tomu po 20 letech vrátím. Není ale problém to zkreslit, horší asi bude v dnešní době najít někoho, kdo to dokáže vyrobit. O blatníkách stále přemýšlým, ale na laminát bych asi nešel - nevím. Co se týká té vlečené zadní nápravy, jestli jsem tě dobře pochopil, jsou problémy s asymetrií pružných lůžek ramen zadní nápravy, to by šlo ale snad řešit záměnou jenom jich, rameno by mohlo zůstat. Pak by nebyly problémy ani se šikmou vzpěrou, musela by se akorát vyhodit baterie a zesílit uložení držáku příčky převodovky v karoserii. Šlo mi spíše ale o to, jestli má cenu se s tím celým pachtit, jestli výsledek bude za to stát. Vím, že se jeden čas používaly pro toto provedení klouby snad z bývalé NDR nebo co, a tyto tam vydržely tak půl roku, dalším problémem budou asi tlumiče, které by musely mít zabudované dorazy ohledně max. zdvihu polonápravy atd.
Přeji všem vše nejlepší v roce 2000 . -
« Re: Š 110 R a vlecena naprava
nevim presne jak je to s vlecenou napravou. Kyvna se da namontovat bez problemu, akorat musis "otocit" ramena (tj prohodit levy za pravy - kvuli asymetrickemu "domecku" silentbloku ramene) Pokud takhle muzes otocit ramena i na vlecce tak to tam bez problemu dostanes. Osazeni hrncu tlumicu a pruzin na aute je stejny jako na rapidu, akorat ty domecky na konci prahu pro uchyceni ramene jsou bliz sobe kvuli njinak otocenejm ramenum. Jinak RSko melo vlecenou napravu s velkymi hnacimi klouby, ktera byla o neco sirsi nez naprava na rapidu a mela kotoucovy brzdy. Ty mela ostatne i LRka akorat to byla naprava trochu jiny konstrukce (vychazela prave z Rapida) -
« Re: Š 110 R
Vahadlo neni spatna vec, ja osobne o nem premyslim taky v kombinaci s brzdama z rapida. Je to jenom cesta jak elegantne obejit posilovac (navic bez posilovace jsou brzdy citelnejsi). Brzdy z rapida maji jediny rozdil, ctyrpistkovy trmen vpredu (lip to brzdi) - napasujes ho na drzak bez problemu, je uplne stejnej - vzadu jsou prasatka zvenku rozmerove stejny, vevnitr maji vetsi prumer prac. pistu (kvuli jine predni brzde). Musi se to vymenit oboje. K tem blatnikum, zalezi jaky pouzijes gumy, s nizkoprofilovejma nebudes mit zadnej problem. Jak jsem psal minule dozadu se veslo mezi orig. blatniky 185/60R14 naprosto bez potizi (bylo to na tesno, ale vyslo to - retezy uz bys asi nenasadil). Predni blatniky i s celem se daj sehnat obcas v mototechne nebo v prodejne Felicia klubu v Praze (adresu najdes na inetu pomoci Seznamu). Ja osobne bych rad pouzil RS-blatniky z laminatu, daji se sehnat na SLovensku za 8000 Sk a v u nas tak kolem 12-16000 Kc za sadu (2xpredni blatnik + 2x zadni blatnik + zadni kapota a predni spoiler). Ma to hacek v tom, ze to nesmi byt na aute (potrebujes vyjimku od DI) doufam ze ji sezenu a na konci unora zacnu stavet. Jinak budu upravovat normalni plechovy blatniky. -
« Re: Š 110 R
TR díky za potvrzení, že budu mít problém vpředu i vzadu, to jsem chtěl slyšet, zkusím se s tím nějak poprat. Dál mě upoutalo osazení brzd. Mám takový dojem, že tvoje doporučení osazení vpředu kotouče z rapida a na zadek prasátka prům. 22 mmm s posilovačem není také to pravé ořechové. Přemístím chladič dopředu, oproti rapidu se změní i setrvačné hmoty na vozidle. Nevím jak jsou odzkoušené použité prvky brzdné soustavy, ale osobně bych šel radši cestou která byla používaná cca před 20 ti lety u Š 120 rallye a to vahadlem, které přenášelo brzdnou sílu na 2 brzdové válce, které obsluhovaly brzdné třmeny přední a zadní nápravy bez použití posilovače. Síla na pedál se zmenšila 2x a pokud si s tím člověk pohraje, tak to jde seřídit tak, že lepší systém je už jen ABS za nesrovnatelně větší cenu. Brzdný účinek jde tímto způsobem optimalitovat na přední a zadní nápravu dle příslušného zatížení nápravy a povrchu (šotolina, asfalt). TR pokud mi můžeš pomoci, potřeboval bych sehnat blatníky a přední čelo, které bych si mohl dále nechat upravit pro svoje potřeby. Ještě mi prosím sděl názor na implantaci vlečné nápravy do Š 110 R. Díky. -
« Re: Š 110 R
mas celkem dobry postreh, zadni blatniky mam roztazene pomoci lemu z prednich... budes mit mozna problem vpredu, mne se to tam nejak neveslo, ani ne tak na sirku, ale na prumer kola. Jinak na mem predchozim eRku (nedodelal jsem ho a prodal kvuli vojne) jsem mel vzadu eMkovy poloosy a kola 185/60R14 na puvodnich plechacich. Veslo se to sice jen taktak, bylo to milimetry, ale veslo se to. S eMkovou napravou vpredu budes muset mozna pouzit mensi pneu s mensim profilovym cislem. U mne to vychazi na 165/70R13 nebo 185/60R13. Ted tam mam 185/70R13 a neni to uplne ono - je tam nejakej ten milimetr navic. Jinak te vitam mezi kanibaly -
« Re: Š 110 R
TR díky za názor, asi se ze mě stane kanibal, protože někde jsem četl, že při hodnocení veteránů tuším Š-felicie rozhodla o vítězství velikost šroubu, kterým se upevňuje dynamo. Na to jednak nemám nervy a tak původní moje auto zase není. Šel bych cestou úprav, nejprve se tě chci zeptat na otázku nutnosti změny blatníků při změně rozchodu z 1280/1250 na 1390/1350. Pneu bych chtěl zachovat 165/14. Přední asi nebudou problém, ale u tvého auta jsem si všiml, že zadní máš jinak tvarované. Přečetl jsem si na to dost názorů, ale nic jednoznačného. Mimochodem tvoje auto je celkem dobře sladěné, podobně bych chtěl postupovat i já, zaměřit se spíše na technickou stránku věci než na různé designérské paskvily, které jsem zatím měl možnost spatřit. -
« Bez nadpisu
...zalozil jsem specielne pro tebe nove tema, kde si to muzeme vyrikat. Tohle tema nema a nemelo slouzit k podobnym diskusim - tady se maji schazet fandove Skodovek. Tahze rac se presunout do tematu "SKodovky - nesnasim je" ja si te tam najdu....a muzeme v tehle srackach pokracovat az do zblbnuti..... -
« Re: Pripravujeme zraz Skodovakov
s tim co lidi to zajima ale potom nikdo neprijede mas pravdu, s tim se musi pocitat, zvlast pokud to bude tak daleko, tak to bych si to zrejmne z financnich duvodu promyslel i ja. Jinak na techweb mesicne zabloudi tak 500-800 (prosinec 650)Slovenskych kolegu skodovkaru, takze celkem malo. Co se tyka pruzkumu tak ten bohuzel zaridit nemuzu, protoze mam plno prace uz vubec s tim udrzet server v behu. -
« Re: Š 110 R
Co se uprav tyce zalezi jen na tobe, jestli budes kanibalem (upravis si auto dle svych predstav) nebo ho zachovas v "historickem" stavu. Naporovy chladic a vymena naprav za eMkovy ti projde bez problemu, jiny kola musis dat uz zapsat. Pokud tam nechas puvodni motor tak si s nim muzes delat co chces. JInak se da pouzit i motor z Favorita (mnohem lip se upravuje), to uz ale potrebujes krom hreb. rizeni i brzdy z Rapida (ctyrpisty vpredu, vzadu prasatka 22 mm a nejlepe i posilovac), kazdopadne je dobry se nejdriv domluvit na DI jestli ti tohle dovolej, tzn mit povoleni k prestavbe. atd atd Upraveny auto ma sice svoji cenu, ale u dokonale zrestaurovanyho originalu bude cena casem vyssi, ale jak jsem jiz napsal - je to jenom na tobe.......PS: ja sel tou prvni cestou a fotky muzes videt na Techwebu. -
« Š 110 R
Nazdar erkaři, abych změnil směr diskuse, která se zde v poslední době rozpoutala, chtěl bych znát váš názor na následující věc : Asi cca před 3 roky jsem od kluka který potřeboval prachy zachránil erko co se týká plechařiny a laku ve 100% stavu, motoricky a ostatní části trochu horší (pokud mi někdo poradí kam umístit foto, můžete to posoudit). Auto používám jenom jako srdcovou záležitost pro svezení, protože ale vím, že spousta úprav (motor, pneu, náporový chladič, rozchod kol, ..atd.) by tento zážitek patřině povýšila stojím před otázkou jestli úpravy provést ( otázkou je co na to POLICIE ) nebo erko nechat v továrním provedení sice vzhledově 100%, ale technicky nic moc. Co vy na to ?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!