Škoda 110 R - česká legenda
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Š 110 R
ja mam u ty hodnoty Lx opravdu max.stlaceni prruziny.... o naprave tam neni ani slovo. Tyhle pruziny nijak barevne znaceny nejsou..... aspon jsem to v tech papirech nenasel. Ty na zadek s timhle cislem dilu bys mel sehnat jako tol B oznacene bilou barvou.... jsou na horni hranici tolerance... -
« Re: Š 110 R
TR díky za informace, je vidět, že máš přehled ( u T jsi se přepsal v hodnotách Nmm-2 = tečné napětí materiálu pružiny ). Nevíš ještě jaké barevné označení mají tyto pružiny? U zadních pružin bych ještě potřeboval jestli náhodou neznáš míru kterou označuješ Lx ( max. stlačení pružiny ), tato hodnota určuje nastavení dorazů nápravy. Čekám jestli se někdo ozve ohledně nastavení geometrie vlečené nápravy, jediná možnost kde je možné geometrii ovlivnit jsou úchyty šikmých ramen na příčce převodovky, ale ať na to koukám jak chci, tak z toho nejsem moudrý. Mám takový dojem, že v tomto sériovém provedení to snad ani nejde? Cipmene, čekám, že se ozveš s osazením těch kotoučů na zadek. -
« Re:
dik... ten server kde to bolo umiestnene sa stahoval a este nemam nove pristupove hesla... ono ja sa uz strasne dlho chystam ze urobim stranku ale nejako na to nezostava casu... mam nejake fotky z melnika, tie som tam tiez chcel zavesit... az ich chces na techweb, daj mi vedet: leky@mail.pvt.sk , ja sa asi k tomu tak lahko nedostanem... ( melnik nemam este ani naskenovany ) -
« Re: Š 110 R
Takze to vahadlo ma stredovou koulo umistenou asymetricka (10 mm).
Pruziny na predek:
7,25 zavitu z toho 5,25 cinnych, vinuta vpravo - rozvinuta delka 2100 mm o 11,5 mm, T = 522,7 Nmm-1, P = 2915 N (+-170 N), T2 = 811,6 Nmm-1, P2 = 4526 N.
Pruziny na zadek
doporucene pruziny z typu Skoda743 cislo dilu 114-350300
-
« Re: Š 110 R
Moje otázka ohledně zapojení zadních čtyřpístových KB patřila chipmenovi, jinak co se týká vlečený nápravy, řekl bych chipmene, že nemáš až tak úplně pravdu. Při propružení šikmá osa kývání způsobuje jednak - změnu odklonu kola, jednak + změnu sbíhavosti nápravy (předchůdce dnešních samořiditelných náprav). Vlivem toho, že osa kývání je šikmá na delším rameni, dochází k velmi malým změnám, tyto můžeš potlačit ještě použitím tvrdších pružin. Mimochodem věděl by někdo doporučené hodnoty (tzn. P,Tau, počty závitů) pro tvrdší pružiny na předek a zadek? Přesné hodnoty změny geometrie ti teď neřeknu, ale celá tato situace se dá nasimulovat v 3D AUTOCADU. Tvoje okem viditelné změny bych spíše připsal špatnému seřízení geometrie ( znal jsem borce, kteří toto dělali na zvedáku, aby se nemuseli ohýbat ). Jinak souhlasím s TR, že montáž vlečky do 110R nebude jednoduchá záležitost, pokud bych auto používal pro normální potřebu, tak bych se na to taky vykašlal. Snažím se vás jenom přesvědčit, že tyto auta měly vynikající jízdní vlastnosti hlavně kvůli podvozku. Apropo, ještě by mě zajímalo jakým způsobem se nastavuje geometrie u vlečky. Deville díky za zprávu. -
« 130 RS
Hele lidi chtel jsem delat RSku ale nemam na to absolutne cas takze me zbyla spousta dilu novejch, nebo ve velice slusnym stavu. V podstate je to kompletni uplne rozebrany auto s novym motorem a velice solidni skelet + uplne fsechn do interieru RECARA a spoustu spoustu veci co skoro nejdou sehnat takze jestli neco budete chtit tak mi poslete mailika. hervert@humi.cz -
« Re: Š 110 R
podivam se ti do vykresu, jak je udelane vahadlo. Zatim mam normalni tandemovy brzdovy valec a zapojeni brzd je naprosto standartni. s tim odklonem na predku mas pravdu.... Ja do vlecky nepujdu, mam pocit, ze to ze jsem to preboural na eMko je az dost velky omezeni v puvodnosti. Rad bych prece jenom zachoval alespon zakladni rysy konstrukce. -
« Re: Š 110 R
TR zajímalo by mě, jaké je u 130 RS základní nastavení vahadla, tzn. v jakém poměru jsou délky ramena k jednotlivým brzdným válcům. U 130 LR je větší síla na zadek, jsou tam ale jak jsem již psal vzhledem k předku poloviční síly. CHI jestli můžeš popiš mi jak máš zapojené zadní brzdy. Radši bych měl na zadku kotouče, ale systém ze 130 RS se mi jeví zatím jako nejideálnější. Jisté je ovšem, že vše musí být sladěno v určitém poměru pokud možno již odzkoušeném. U brzd bych nechtěl improvizovat. Jinak u toho zadku půjdu na vlečenou nápravu. Jestliže pro nastavení odklonu kola potřebuji na zadek negativ od -1° do -1°30´, tak u kyvné polonápravy tohle nejsem schopen zajistit. Ta mi jde vlivem propružení od + do - hodnot bez možnosti ovlivnění geometrií. Pokud jsem měl klasickou škodovku, tak jsem přestavoval odklon kola předku na hodnotu -15´až -30´. Sice se sjížděly trochu pneu, ale chování auta se výrazně zlepšilo. Bohužel jsem neměl nikdy auto s vlečenou zadní nápravou, ale počítám, že vlivem rozložení hmot na voze bude možnost nastavení odklonu kola znamenat ještě lepší zlepšení než na předku. Kdyžtak napište jaké nastavení používáte vy. -
« Re: Prosba o pomoc
vysroubujes sroubek, ktery drzi chromovou obroucku... obroucku sundas a pod ni dole najdes takovej soupaci udelator zajistenej sroubkem, ktery se da po jeho mirnem povoleni posunout vlevo(cely to vypada jako trochu zahnutej kus "merkura" se tremi sroubky). Ten posunes a svetlo vyklopis horni stranu dopredu...... pak vymenis zarovku a obdobne to slozis zpatky.... Hodne zdaru. -
« Re: Š 110 R
nechtel jsem tvrdit, ze vlecena naprava je k nicemu, ale jeji "zadlabani" do eRka se mi jevi jako prilis narocne v pomeru ke zlepsenim, ktere prinese. Jinak jsem jiz nasel vykresy na vahadlo do 130RS - dva vace o17mmm.... vpredu dvoupisty, vzadu bubny 19 mm. To vahadlo za tu praci podle meho stoji...... -
« Re: Š 110 R
Sice nemam Erko ale muzu uplatnit par zkusenosti v teto diskuzi, predevsim ty klouby u vlecene napravy skutecne odchazi (me odesly uz dva) zvlasty ty s jehlickovym vypozdrenim, ty s plastovym vydrzi daleko vic. Jinak auto bude skutecne lepe sedet, ale nevim zda to za tu prestavbu bude stat. Jinak co se tyce tech brzd, tak ja mam vzadu kotouce a ctyrpistove trmeny a mam to cele napasovane na original predni pumpu s posilovacem a slape to. -
« Re: Š 110 R
U 130LR bylo vahadlo počítaný na 2x brzdové válce prům. 16mm a na všech kolech byly čtyřpístové KB s prům. 34mm, vzadu brzdily jenom 2, zbývající byly ovládány ruční brzdou. Nevím co to provede, když tam dáš jinou kombinaci a na zadek čelisti. Asymetrii vahadla bych odhadoval tak max. okolo 10 mm, když nebudeš mít stejné síly na brzdy, budeš to muset dohánět na vahadle a podle mě víc jak 10mm už může způsobovat problémy. Ještě se vrátím k té vlečené nápravě. U kyvné nápravy dochází v závislosti na poloze hnacího kloubu k nestejnoměrné rychlosti otáčení kola. Tento jev konstrukce se stejnoběžnými klouby u vlečené nápravy odstraní a když k tomu přidám možnost seřízení geometrie, tak těch výhod je celkem dost. Podle mě se výrazně zlepší chování vozu a o to jde. -
« Re: Š 110 R
vykresy na vahadlo mam pro 130LRko, je tam jenom jina konzola pedalu, takze to neni problem upravit . Cloveka co by to dokazal vyrobit znam. Problem u tech ramen (asymetrie luzka na rameni) je v tom, ze neni jednoduchy to luzko vykousat ven. Ale melo by to podle mych informaci jit otocit cely. S tou prickou pod prevodovkou mas samozrejme pravdu. Jinak nevim, jestli to stoji za to. Ja dospel k nazoru ze ne. Jedinou vyhodou je presnejsi vedeni zadniho kola, nepropada se do negativu pri propruzeni a da se nastavit odkon kola narozdil od kyvky....... -
« Re: Š 110 R
V otázce ovládání brzd máme zřejmě stejné myšlenky, měl jsem kdysi tovární výrobní výkresy konstrukce vahadla pro vozy škoda, zkusím se po tom poohlédnout, jenom mám ale obavy, že to vzalo spolu s dalšími materiály a vyrobenými přípravky za své. Kdo mohl tušit, že se k tomu po 20 letech vrátím. Není ale problém to zkreslit, horší asi bude v dnešní době najít někoho, kdo to dokáže vyrobit. O blatníkách stále přemýšlým, ale na laminát bych asi nešel - nevím. Co se týká té vlečené zadní nápravy, jestli jsem tě dobře pochopil, jsou problémy s asymetrií pružných lůžek ramen zadní nápravy, to by šlo ale snad řešit záměnou jenom jich, rameno by mohlo zůstat. Pak by nebyly problémy ani se šikmou vzpěrou, musela by se akorát vyhodit baterie a zesílit uložení držáku příčky převodovky v karoserii. Šlo mi spíše ale o to, jestli má cenu se s tím celým pachtit, jestli výsledek bude za to stát. Vím, že se jeden čas používaly pro toto provedení klouby snad z bývalé NDR nebo co, a tyto tam vydržely tak půl roku, dalším problémem budou asi tlumiče, které by musely mít zabudované dorazy ohledně max. zdvihu polonápravy atd.
Přeji všem vše nejlepší v roce 2000 .
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!