Škoda 110 R - česká legenda
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: úpravy
tato tema ma velmi zaujala, ale rad by som konecne pochopil co je to ostra vacka, lestena ojnica chapem, lestena hlava uz ne. Dopredu dik. Tiez by ma zaujimalo ci mas nejake vedomosti alebo inf. o moznosti montaze RS zadnej napravy /ramena, poloosy.../za klasicku. Moja "RS" ju ma sice dost siroku /zadnu napravu/, snad tie najsirsie mozne kolesa, ale neni to povodne a keby som na to nedal 205/13 kolesa, tak to vyzera asi dost divne. -
« Re: úpravy
ja osobne mam celkem puvodni motor 1100 ccm, ostrejsi vacka, vylestena hlava, ventily, T-pisty, a lestene ojnice.... zadny snizovani hlavy apod...
Je to shopny tocit min o tisic vic nez normalne, coz taky delam. Prevodovka je ctarkvaltni ze 120M.
Uz jsem s tim najezdil tak kolem 30 000 km a nezda se ze by mely byt nejake problemy. Neni to sice zadnej trhac asfaltu, ale jezdi celkem slusne a nadmiru spolehlive. -
« Re: úpravy
tuhle diskusi klidne rozpoutej. Co se vykonu tyce tak 150PS je trochu tak trochu mezni hranice. Jinak s takovym motorem uz se po normalni silnici jezdit neda. Volnobeh je nekde kolem 3000 ot, a pouzitelny otacky tak 4500 - 9000 ot. Zivotnost 00nic. K tem 180 km/h - tem bych i veril - neni problem pohybovat se takhle rychle ve Skodovce (trochu vice uprav nez jen motor). Jinak je o tom spousta cteni. -
« Re: Š 110 R
ulet....sorry za predchozi prispevek - trochu jsem zapomel cist.....
Lx k zadnim pruzinam nemam, ale jsou dve tol. tridy. Znacena byla jen v toleranci B - a to bilou barvou. Ty B jsou ty pravy - jsou tvrdsi....
Jinak nevim o tom ze by ty predni byly nejak barevne znaceny. -
« Re: Š 110 R
ja mam u ty hodnoty Lx opravdu max.stlaceni prruziny.... o naprave tam neni ani slovo. Tyhle pruziny nijak barevne znaceny nejsou..... aspon jsem to v tech papirech nenasel. Ty na zadek s timhle cislem dilu bys mel sehnat jako tol B oznacene bilou barvou.... jsou na horni hranici tolerance... -
« Re: Š 110 R
TR díky za informace, je vidět, že máš přehled ( u T jsi se přepsal v hodnotách Nmm-2 = tečné napětí materiálu pružiny ). Nevíš ještě jaké barevné označení mají tyto pružiny? U zadních pružin bych ještě potřeboval jestli náhodou neznáš míru kterou označuješ Lx ( max. stlačení pružiny ), tato hodnota určuje nastavení dorazů nápravy. Čekám jestli se někdo ozve ohledně nastavení geometrie vlečené nápravy, jediná možnost kde je možné geometrii ovlivnit jsou úchyty šikmých ramen na příčce převodovky, ale ať na to koukám jak chci, tak z toho nejsem moudrý. Mám takový dojem, že v tomto sériovém provedení to snad ani nejde? Cipmene, čekám, že se ozveš s osazením těch kotoučů na zadek. -
« Re:
dik... ten server kde to bolo umiestnene sa stahoval a este nemam nove pristupove hesla... ono ja sa uz strasne dlho chystam ze urobim stranku ale nejako na to nezostava casu... mam nejake fotky z melnika, tie som tam tiez chcel zavesit... az ich chces na techweb, daj mi vedet: leky@mail.pvt.sk , ja sa asi k tomu tak lahko nedostanem... ( melnik nemam este ani naskenovany ) -
« Re: Š 110 R
Takze to vahadlo ma stredovou koulo umistenou asymetricka (10 mm).
Pruziny na predek:
7,25 zavitu z toho 5,25 cinnych, vinuta vpravo - rozvinuta delka 2100 mm o 11,5 mm, T = 522,7 Nmm-1, P = 2915 N (+-170 N), T2 = 811,6 Nmm-1, P2 = 4526 N.
Pruziny na zadek
doporucene pruziny z typu Skoda743 cislo dilu 114-350300
-
« Re: Š 110 R
Moje otázka ohledně zapojení zadních čtyřpístových KB patřila chipmenovi, jinak co se týká vlečený nápravy, řekl bych chipmene, že nemáš až tak úplně pravdu. Při propružení šikmá osa kývání způsobuje jednak - změnu odklonu kola, jednak + změnu sbíhavosti nápravy (předchůdce dnešních samořiditelných náprav). Vlivem toho, že osa kývání je šikmá na delším rameni, dochází k velmi malým změnám, tyto můžeš potlačit ještě použitím tvrdších pružin. Mimochodem věděl by někdo doporučené hodnoty (tzn. P,Tau, počty závitů) pro tvrdší pružiny na předek a zadek? Přesné hodnoty změny geometrie ti teď neřeknu, ale celá tato situace se dá nasimulovat v 3D AUTOCADU. Tvoje okem viditelné změny bych spíše připsal špatnému seřízení geometrie ( znal jsem borce, kteří toto dělali na zvedáku, aby se nemuseli ohýbat ). Jinak souhlasím s TR, že montáž vlečky do 110R nebude jednoduchá záležitost, pokud bych auto používal pro normální potřebu, tak bych se na to taky vykašlal. Snažím se vás jenom přesvědčit, že tyto auta měly vynikající jízdní vlastnosti hlavně kvůli podvozku. Apropo, ještě by mě zajímalo jakým způsobem se nastavuje geometrie u vlečky. Deville díky za zprávu. -
« 130 RS
Hele lidi chtel jsem delat RSku ale nemam na to absolutne cas takze me zbyla spousta dilu novejch, nebo ve velice slusnym stavu. V podstate je to kompletni uplne rozebrany auto s novym motorem a velice solidni skelet + uplne fsechn do interieru RECARA a spoustu spoustu veci co skoro nejdou sehnat takze jestli neco budete chtit tak mi poslete mailika. hervert@humi.cz
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Lestena hlava se vyrobi tak, ze vylestis kanaly a spalovaci prostory. Musis take slicovat saci a vyfukove potrubi s hlavou. Doporucuji tez vylestit saci potrubi....
Jinak o montazi RS napravy ti toho moc nereknu, jenom tolik ze to byla naprava vlecena a pomerne znacne se lisila od napravy v Rapidu.....