Škoda 110 R - česká legenda
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Ostré vačky
Je mi lito jestli si myslite ze se snazim nekde sirit nejake dezinformace, nebo iluzorni predstavy, ale s tuningem i kdyz v mensim meritku mam take jiz svoje zkusenosti, myslim si ze jsem nikde a nikdy na webu nevykladal nijake pitomosti a tim spise na svem webu (techwebu), jinak na Vas clanek se jiz tesim, hned jak prijde tak ho zverejnim aby si i ostatni mohli pocist. -
« Re: Ostré vačky
Aby to nevypadalo, že jen tak plácám rozumy od počítače jako Travexr, mám se stavbou sportovních i závodních motorů dost zkušeností, které využívám v mé vlastní tuningové firmě. Pokud má někdo více otázek, napište mi na: d9chovan@ite.fme.vutbr.cz nebo se ptejte tady. Navíc doufám, že od příštího týdne budu mít na škoda tech webu na toto téma obsáhlý článek, aby už nedocházelo k takové dezinformaci, které tady nebo na škoda tech webu šíří Travexr a Chipmen. Čau. -
« Re: Ostré vačky
Omlouvám se za kouskování mého příspěvku, ale kousá se mi počítač...
Dále: pouhé vyleštění kanálků nepřinese pravé ovoce, je třeba navíc, opět podle vačky, změnit tvar a rozměry kanálků a také slícovat je s potrubím. Je prostě třeba upravit motor jako celek a ne jen některou část a pak si myslet, že budu mít dělo. -
« Re: Ostré vačky
Nevím proč tady Travexr tak radí, když tomu vůbec nerozumí!!!!!!!!! Jeho rady ohledně úprav motorů jsou k smíchu, ale jen do té doby, než to někdo zkusí. Takže za prvé: koupit vačku někde na burze je odvaha, protože taková vačka bude pěkný šrot! Sportov. vaček bylo u nás vyrobeno spousta, ale vývoj jde dál, a dobrých je jen pár. Když někdo montuje sport. vačku - ať už 280 či 320 - je třeba podle ní upravit i kanálky, kompresní poměr, pružiny, rozdělovač a karbec, jinak zisk kroutícího momentu není odpovídající. -
« Re: Ostré vačky
zmenou vacky lze zmenit celkovou vykonovou charakteristiku motoru. Jak presne by bylo moc dlouhy povidani. Jenom bych se zastavil u ty vacky 320 - pokud je pouzita zrovna tahle tak volnobezne otacky jsou asi 2500, pouzitelny rozsah otacek pro jizdu tak od 3500 az tak k 7000, spotreba cini tak 25 litru na sto. Jinak vacku opravdu staci vymenit, musis potom uz jen seridit motor, dobre je take serizeni karburatoru.
Laminatove blatniky - jak krasny zajem, sam se snazim ziskat na DI vyjimku. Mam asi tri nebo ctyri kontakty na vyrobce - napis mi mail na travex@mujmail.cz a poslu ti je (jinak to vypada zevyjimka mozna bude, pokud to tak bude, tak ti je muzu objednat spolu s tema pro mne) -
« Ostré vačky
Chtěl bych nejdříve pozdravit všechny erkaře. Jsem v Motorcafé poprvé a jsem mile překvapen. Chtěl bych touto cestou vznést dotaz k lidem více znalých problematiky, než jsem já. Co jsou ostrý vačky je jasná věc, ale zajímal by mě jejich vliv na výkon a životnost motoru ( na té asi motoru nepřidají, že? ). Taky něco ohledně jejich montáže by mi bodlo - stačí vyměnit starou vačku za ostrou nebo se musí dělat ještě další a úpravy. Jak se projeví na výkonu třeba 280 vačka, nebo 300,320. Dál bych se chtěl zeptat, jestli někdo neznáte někoho, kdo vyrábí či prodá laminátové díly na 130RS a za kolik. Dík.
Novota -
« Re: upravy motoru
Dik za typ. Pokusim sa to zohnat v knižnici. S tym techwebom je to dobry napad, treba v nom pokracovat. Co sa tyka autorskych prav,tak u nas /SR/ je mozne rozsirovat dielo po tzv. prvom predaji aj bez suhlasu autora. Nezanika vsak jeho mozny narok na odmenu ... -
« Re: upravy motoru
Pátráním na půdách minulosti jsem nalezl knihu Cedrych-Štilec: ŠKODA 1000 MB až 110 R KUPÉ, kde na str. 281 až 304 jsou popisovány sportovní úpravy automobilů Škoda pro tehdy platné kategorie (1973), dále pak texty AMK ŠKODA z r.1987 návrhy na úpravy podvozku a motoru Š 130 L/A, 120 LS/A. Jsem ochoten to dát do placu, problém bude jenom s transformací textu a výkresů (časová náročnost). Pokud by byl zájem (a nebyly porušena nějaká autorská práva?), mohlo by se to uveřejnit na TechWebu. -
« Re: upravy motoru
nejdriv to shaneni: vacku a pruziny bud pres inzeraty (nabidka je celkem slusna, ale nemas jistotu). Jinak vacka je stejna jako pro favorita nebo felicii 1,3 takze u nejruznejsich tunningovejch firem bez problemu. Napriklad firma HP motor v Lomnici nad Popelkou je schopna je sehnat. Neni to sice firma tunningova, ale specializuje se na GO a upravy motoru Skoda.
CO se tyka lesteni, tak to si celkem uzijes - je to celkem slusna zabava k televizi na vecer - ja jsem to lestil brusnou pastou. Zacal jsem hrubsi a nakonec jsem to dolestil jemnou. Jsou normalne ke koupeni. To se tyka lesteni kanalu. Ventily se daji rozlestit po upnuti do vrtacky (nesmis skrabnout vodici tycku, ani sbrousit dosedaci plochu). Ja je nechal prelestit u znamyho na soustruhu. Pro upravu spalovaciho prostoru je dobry mit saablonu. PS: az mi bude fachat scanner, tak ti muzu poslat nejaky materialy, ktery mam, napis mi na travex@mujmail.cz jestli mas zajem, popripade ti je muzu poslat normalni postou v papirovy podobe..... -
« Re: upravy motoru
nevadi, aj tak dik za aktivitu. Ale urcite mi budes vediet poradit cim a ako sa dolestuju sacie potrubia, kanaly a pod. samozrejme v amaterskych podmienkach. Este by som rad vedel, kde sa da zohnat ostrejsi vacka, silnejsie pruziny ... /na klasicke OHV/
Dik, zdravim Ta -
« Re: dobijanie
ja tam mam taky 55A alternator s regulatorem (vnejsim - je to starsi provedeni alternatoru bez vestaveneho regulatoru). Zarovka mi taktez prosvita, lec dobiji to naprosto normalne - alespon dle mereni. POdle myho je nejlepsi to zmerit, nez se o tom jenom dohadovat..... tot vse. -
« Re: dobijanie
No, ja tam relatko nemam. Ja tam mam polovodicovy regulator, ktery je pro 55A alternator nutnosti a me ta kontrolka nikdy neprosvitala, az pak kdyz jsem pridal 2 motor topeni. Jo a kamaradovy to taky jednu dobu prosvitalo a tak dlouho na to kaslal az rano auto nenatocil, protoze se mu baterka vybila pres prorazeny diody. To jen tak na povzbuzeni :-). Cau -
« Re: dobijanie
je to naprosto normalni jev, diky konstrukci relatka. Zarovkou v kontrolce prochazi proud i kdyz nepatrny. Ten se pri zvyseni otacek alternatoru (zvyseni dobijeciho proudu) zvysuje, az lehce rozezhne zarovku. Pokud mate prasklou zarovku v kontrolce tak vam to nedobiji..... Takze to NENI PROBLEM. PS: s 55A alternatorem to je o neco zretelnejsi jev nez se standartni 35A.
At Vam to i nadale dobiji tak dobre jako ted ..... -
« Re: dobijanie
Cau, tohle me eRo delalo taky. Vzdy kdyz jsem zapnul hodne spotrebicu (dalk.svetla, 2x topeni, sterace, radio) tak se me zacala rozsvecet v zavislosti na otackach motoru kontrolka dobijeni. Pri volnobehu nic a po pridani to v noci zarilo jak blazen. Po vymene regulatoru a generalce alternatoru (kde byly nacnuty diody) se neco malo zlepsilo, ale jeste to neco chtelo. Tak pak jsem prosel veskery ukostreni (mezi motorem a karoserii), kontakty (u regulatoru, na baterce,..), tam jsem nejake mouchy taky nasel a pak jsem jeste dal poradny lano od alternatoru k baterce (B+). Pak to teprv prestalo, ale kdyz ted pustim uplne vsechno tak to dela porad a to je podle me tim, ze nestiha alternator (55A).
Praci zdar. JOHNY -
« dobijanie
prosim o radu... neviete co to znamena ked pri jazde mi svieti kontrolka dobijania? nie uplne, cez den to ani neni videt, pri volnobehu zhasne uplne a intenzita zavisi od otacok a zapnutych spotrebicoch... staci vymenit regulator alebo nestiha alternator? diiik... -
« Š130 RS
Omlouvam se ale mam posledni dobou problemy s emailem takze jestli jste mi nekdo psal kvuli tem dilum na RS tak prosim znovu a nebo radeji tel : 0603¨269770. diky
jo a kdyz sleduju tu diskuzi o motoru tak mam jeden v garazi je to 136 favorit a predelanej tak aby sel do starejch skodovek a ma vsechny ty upravy co si o nich povidate :-) a jeste nejaky dalsi :-) takze jestli mate zajem.... me uz je k nicemu a kdyz sel do upravy tak mel najeto 18 000 coz je akorat zajeto
hervert@humi.cz
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!