Škoda 110 R - česká legenda

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka

  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  17:03

    « Re: To hombre - Š110R

    Když už jste u těch vaček, nevíte nekdo jak upravit karbec něco mám z fabrickejch plánů, ale nevíte ještě o něčem????????
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  12:33

    « To hombre - Š110R

    Částečná odpověď ohledně úpravy eRka. Vyleštění kanálků, slícování potrubí s hlavou, zvýšení kompresního poměru - zvýšení středního efektivního tlaku. Dále použití upravené vačky, což má vliv na posunutí výkonu do vyšších otáček. Vačka se volí podle požadavků zákazníka, čím větší úhel otevření, tím vyšší otáčky, tím vyšší zatížení, menší životnost atd. S tím pak souvisí úprava pružin, rozdělovače a karburátoru. Pro zvýšení objemu pak je možné použití kliky a sady pístů ze Š120 obsah 1172 ccm. Dražší je pak převrtání na objem 1289 ccm - klika ze Š120, sada pístů, válců a píst. kroužků ze Š130 nebo FAV/FEL., ojnice FAV/FEL, větší ventily. Pak lze ještě zvýšit na objem 1342 ccm - klika Š120, válce a ojnice FAV/FEL, písty, píst. kroužky speciální, větší ventily. Dále je možno zvýšit objem na 1462ccm, ale jde už o velké zatížení klikového mechanismu. Na tento objem je lépe upravit motor ze Š130 - klika tolik netrpí. pokud máš otázky tak se ptej, ale budu tu až v úterý.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  12:14

    « Re: Ostré vačky

    Dále co se týče mého příspěvku na Techwebu, neslibuji příští týden všechno, ale něco pošlu v úterý.
    To MONTI - myslím že tě přesvědčím, jak se věci mají. Tech web je velice dobrý, ale každý kdo tam přispívá, by měl psát jen o tom čemu rozumí. Když tam ale někdo napíše blud a pak to všichni, kteří si to přečetli považují za fakt, tak je těžké je potom přesvědčit o něčem jiném - viz MONTI
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  12:14

    « Re: Ostré vačky

    Odpovedet na reakci na techwebu jsem nemohl, nebot jsem o ni nevedel, me se nikde neukazuje ze mi prisel nejaky komentar k memu clanku a neni v mych silach byt jen jednou tydne projizdet vsechny clanky a koukat jestli mi nekde neco neprislo, v tomhle pripade je lepsi posilat reakci prima na mail adresu autora aby se s pripadnymi nepresnostmi mohlo neco udelat. Jinak dnes jsem reakci na toto napsal na techwebu u toho clanku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  12:02

    « Re: Ostré vačky

    Omlouvám se, pokud mé příspěvky vyvolaly dojem, že chci někoho hanit. Nicméně mi Chipmene řekni, proč jsi mi neodpověděl na moji reakci na Tech webu v článku o snižování hlavy, protože ten článek je jedno velké kopyto. Tvrzení, že větší kompresní poměr se dělá pro to, aby se spálilo více směsi svědší o neznalosti problémů funkce spalovacího motoru. Stejně tak Travexr, který radí, že stačí namontovat vačku 320 stupňů a seřídit!! Zkusil jsi si to!! Myslím že by ses divil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  19:46

    « Re: Ostré vačky

    Pravda je, že záměnu vačkového hřídele je nutno provést spolu s ventilovými pružinami včetně misek pružin. Druhá pravda je, že věci sehnané na burzách jsou většinou šrot. CMT zajímalo by mě ve stručnosti, jaké úpravy jsi schopen doporučit a udělat na motoru Š 110R pro zvýšení objemu motoru, středního efektivního tlaku a otáček. P.S. Diskuse zde by měla sloužit k rozšíření obzorů nás všech a ne se jakoukoliv formou vzájemně urážet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  16:56

    « Re: Brzdové válce

    slysel jsem o spojkovych valcich (bez zaruky) jinak se daji sehnat valce take od API, mam nekde objednaci cislo - dam ho do placu az ho najdu - dovozce nebo prodejce neznam....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  16:53

    « Re: Ostré vačky

    nechci si tady ani nahodou hrat na nejakyho profika, prezentuju tu jen svuj nazor - od toho je diskuse. Jinak vacku vymenit muzes i bez uprav na hlave.....samozrejme ze je lepsi upravit celej motor, ale dotaz byl na vacku..... Navic jakakoliv vetsi informace formou "poucovani" presahuje svym rozmerem zdejsi moznosti - prece jen je tu diskusni forum - od toho je techweb....takze si o tech upravach muzeme klidne podebatit a na clanek se tesim .......
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  15:27

    « Brzdové válce

    Ahoj, jsem tu nový,pročetl jsem všechny příspěvky, je to super že se rozjela celkem solidní diskuze. Chci se zeptat akorát na to kde se podle vás teda dá ty dva brzdové válce sehnat, podle plánů úprav je výrobce v Anglii, keterá
    firma teda u nás válce prodává, nebo jakými jinými u nás dostupnými válci se dají nahradit?
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  15:16

    « Ostré vačky

    Ešte že sú na svete majstri sveta ala "cmt". Moj skromny nazor je, že ani chipmen ani travexr neplacaju nesmysli. (Mozno tym len rozsirim rady diletantov ???) Sam som ocenil ich zopar rád na tejto stranke ako aj na techwebu, ktore navstevujem uz dosť dlho a urcite nielen ja. Taktiež som velmi zvedavy na pripravovany članok cmt a dufam ze bude podrobeny tvorivej a odbornej kritike . Hlavy hore !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  12:49

    « Re: Ostré vačky

    Je mi lito jestli si myslite ze se snazim nekde sirit nejake dezinformace, nebo iluzorni predstavy, ale s tuningem i kdyz v mensim meritku mam take jiz svoje zkusenosti, myslim si ze jsem nikde a nikdy na webu nevykladal nijake pitomosti a tim spise na svem webu (techwebu), jinak na Vas clanek se jiz tesim, hned jak prijde tak ho zverejnim aby si i ostatni mohli pocist.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  10:27

    « Re: Ostré vačky

    Aby to nevypadalo, že jen tak plácám rozumy od počítače jako Travexr, mám se stavbou sportovních i závodních motorů dost zkušeností, které využívám v mé vlastní tuningové firmě. Pokud má někdo více otázek, napište mi na: d9chovan@ite.fme.vutbr.cz nebo se ptejte tady. Navíc doufám, že od příštího týdne budu mít na škoda tech webu na toto téma obsáhlý článek, aby už nedocházelo k takové dezinformaci, které tady nebo na škoda tech webu šíří Travexr a Chipmen. Čau.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  10:18

    « Re: Ostré vačky

    Omlouvám se za kouskování mého příspěvku, ale kousá se mi počítač...
    Dále: pouhé vyleštění kanálků nepřinese pravé ovoce, je třeba navíc, opět podle vačky, změnit tvar a rozměry kanálků a také slícovat je s potrubím. Je prostě třeba upravit motor jako celek a ne jen některou část a pak si myslet, že budu mít dělo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  10:09

    « Re: Ostré vačky

    Nevím proč tady Travexr tak radí, když tomu vůbec nerozumí!!!!!!!!! Jeho rady ohledně úprav motorů jsou k smíchu, ale jen do té doby, než to někdo zkusí. Takže za prvé: koupit vačku někde na burze je odvaha, protože taková vačka bude pěkný šrot! Sportov. vaček bylo u nás vyrobeno spousta, ale vývoj jde dál, a dobrých je jen pár. Když někdo montuje sport. vačku - ať už 280 či 320 - je třeba podle ní upravit i kanálky, kompresní poměr, pružiny, rozdělovač a karbec, jinak zisk kroutícího momentu není odpovídající.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.01.00  10:20

    « Re: Ostré vačky

    zmenou vacky lze zmenit celkovou vykonovou charakteristiku motoru. Jak presne by bylo moc dlouhy povidani. Jenom bych se zastavil u ty vacky 320 - pokud je pouzita zrovna tahle tak volnobezne otacky jsou asi 2500, pouzitelny rozsah otacek pro jizdu tak od 3500 az tak k 7000, spotreba cini tak 25 litru na sto. Jinak vacku opravdu staci vymenit, musis potom uz jen seridit motor, dobre je take serizeni karburatoru.
    Laminatove blatniky - jak krasny zajem, sam se snazim ziskat na DI vyjimku. Mam asi tri nebo ctyri kontakty na vyrobce - napis mi mail na travex@mujmail.cz a poslu ti je (jinak to vypada zevyjimka mozna bude, pokud to tak bude, tak ti je muzu objednat spolu s tema pro mne)
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.00  10:09

    « Ostré vačky

    Chtěl bych nejdříve pozdravit všechny erkaře. Jsem v Motorcafé poprvé a jsem mile překvapen. Chtěl bych touto cestou vznést dotaz k lidem více znalých problematiky, než jsem já. Co jsou ostrý vačky je jasná věc, ale zajímal by mě jejich vliv na výkon a životnost motoru ( na té asi motoru nepřidají, že? ). Taky něco ohledně jejich montáže by mi bodlo - stačí vyměnit starou vačku za ostrou nebo se musí dělat ještě další a úpravy. Jak se projeví na výkonu třeba 280 vačka, nebo 300,320. Dál bych se chtěl zeptat, jestli někdo neznáte někoho, kdo vyrábí či prodá laminátové díly na 130RS a za kolik. Dík.
    Novota
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  15:04

    « Re: upravy motoru

    Dik za typ. Pokusim sa to zohnat v knižnici. S tym techwebom je to dobry napad, treba v nom pokracovat. Co sa tyka autorskych prav,tak u nas /SR/ je mozne rozsirovat dielo po tzv. prvom predaji aj bez suhlasu autora. Nezanika vsak jeho mozny narok na odmenu ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  07:22

    « Re: upravy motoru

    Tri kniznice AMK z roku 87 o sportovnich upravach tj. motor, podvozek, vyfuk uz existuji v elektronicke podobe ve formatu pdf, jednam s AMK o moznosti jejich publikace, zatim je nemohu verejne pustit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.01.00  17:33

    « Re: upravy motoru

    Pátráním na půdách minulosti jsem nalezl knihu Cedrych-Štilec: ŠKODA 1000 MB až 110 R KUPÉ, kde na str. 281 až 304 jsou popisovány sportovní úpravy automobilů Škoda pro tehdy platné kategorie (1973), dále pak texty AMK ŠKODA z r.1987 návrhy na úpravy podvozku a motoru Š 130 L/A, 120 LS/A. Jsem ochoten to dát do placu, problém bude jenom s transformací textu a výkresů (časová náročnost). Pokud by byl zájem (a nebyly porušena nějaká autorská práva?), mohlo by se to uveřejnit na TechWebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.01.00  08:19

    « Re: upravy motoru

    nejdriv to shaneni: vacku a pruziny bud pres inzeraty (nabidka je celkem slusna, ale nemas jistotu). Jinak vacka je stejna jako pro favorita nebo felicii 1,3 takze u nejruznejsich tunningovejch firem bez problemu. Napriklad firma HP motor v Lomnici nad Popelkou je schopna je sehnat. Neni to sice firma tunningova, ale specializuje se na GO a upravy motoru Skoda.


    CO se tyka lesteni, tak to si celkem uzijes - je to celkem slusna zabava k televizi na vecer - ja jsem to lestil brusnou pastou. Zacal jsem hrubsi a nakonec jsem to dolestil jemnou. Jsou normalne ke koupeni. To se tyka lesteni kanalu. Ventily se daji rozlestit po upnuti do vrtacky (nesmis skrabnout vodici tycku, ani sbrousit dosedaci plochu). Ja je nechal prelestit u znamyho na soustruhu. Pro upravu spalovaciho prostoru je dobry mit saablonu. PS: az mi bude fachat scanner, tak ti muzu poslat nejaky materialy, ktery mam, napis mi na travex@mujmail.cz jestli mas zajem, popripade ti je muzu poslat normalni postou v papirovy podobe.....
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…