Škoda 110 R - česká legenda
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« To JOHNY_R
Uprava Š120 na 50kW stojí 7800,- vcetne montáže a DPH. V ceně je úprava hlavy-kanálků, slícování s potrubím, úprava vačky - tu lze použít různého časování od 265 do 275 stupňů, úprava rozdělovače a karburátoru. Zivotnost se sníží asi o 10-20%, ale 100000 km vydrží v pohodě. Vím že se ti možná cena bude zdát velká, ale levněji to opravdu nejde, je to dost pracné. Úpravu je pak možné odbrzdit na vozidlové brzdě, cena je od 600,- Kč. Pokud máš 110kový motor, tak to bude dražší, připočti náklady na kliku, sadu pístů, válců a píst. kroužků a více práce. Nejlépe by bylo koupit motor ze Š120 nebo ještě lépe ze Š130. Cena úpravy stotřicítky je stejná, ale dosažitelný výkon samozřejmě vyšší. Pokud chceš udělat ze Š110 stotřicítku, tak to blíže specifikuj. Jinak tel. na mne je 0604/893 058. -
« to CMT
Cau CMT, docela dobre se to cte a zni to profesionalne a me by zajimalo jak to vypada potom se zivotnosti toho motoru. Ja sam chystam nejakou mensi upravu motoru, ale sam si na ni netroufam a take nechci aby ten motor za 50 000km odesel. Ja bych si predstavoval nanejvys zvetsit objem (120 klika), vylestit a slicovat potrubi z hlavou, doladit karbec a rozdelovac, mozna odlehcit setrvak. To by snad zivotnost motoru nemelo nijak moc zkratit. A jak by takovato uprava vysla cenove u Vas? -
« to márena
Co se týče vyvažování klik. mech., tak to se provádí ve speciální vyvažovačce, já to tedy nedělám, pouze nechávám dělat u odborníků. Co se týče úprav odstředivé regulace rozdělovače, mění se její průběh. To se provádí laděním na spec. zařízení, mění se váha závaží a tvrdost pružinek. Opět nelze říci nějakou hodnotu, pro každý motor jsou jiné optimální hodnoty. -
« to hombre
Co se týče úprav odvrtání setrvačníku a jiných úprav, to není problém včetně vyvážení všech rotujících částí. Nechápu jenom, jaký to podle tebe má vliv na životnost, více popiš, co máš na mysli. Co se týče tvého příspěvku na Techwebu, máš tam mou odpověď. Se vstřikovacími systémy na starších typech motorů nemám zkušenosti, protože se ještě nenašel nikdo, kdo by to zaplatil. Jinak nejvýkonnější je samozřejmě systém vstřikování paliva typu KIT CAR. Tedy osm vstřik. trysek, pro každý válec jedna klapka, vlastně elektronická obdoba dvojitých Webrů. -
« Olej
Ahoj, mám motor v autě které jsem koupil na podzim. Je v něm syntetický olej (podle prodejce) a má už ale najeto asi 10.000Km nebo tak. Je nejvyšší čas vyměnit olej, který již však nechci tak drahý, uvažuji dle příspěvku na tech-webu ai o Mogul Super Stabil - minerál. Co vy na to? Nechci tam nalívat nějaký olej úplný * a né drahou syntetiku. -
« Re: To hombre - Š110R
Ohledně úprav karburátorů mohu poradit jenom úpravy, které se prováděly okolo r.1970, mladší nevím. Pro karburátor, který má difuzér prům.24 mm seřízení: tryska hlavní 125, vzdušník hlavní 190, tryska obohacovače 57. Karburátory 32 BS difuzér prům.27 mm seřízení: 140, 200, 42. Dále se používaly karburátory 32 SOPc ze staré Felicie, ze Š MBG (dvoukarburátorová verze), nebo karburátory Weber 28/36 DCD nebo 40 DCOE 2, ale to už je dneska asi pasé. Spíše by mě zajímalo, jestli má někdo zkušenosti s použitím novějších systémů vstřikování paliva na těchto původních motorech. Přivítal bych, kdyby se v budoucnosti na TECHWEBU objevil článek s touto tematikou, myslím, že by to bylo k prospěchu nás všech. -
« To hombre - Š110R
Částečná odpověď ohledně úpravy eRka. Vyleštění kanálků, slícování potrubí s hlavou, zvýšení kompresního poměru - zvýšení středního efektivního tlaku. Dále použití upravené vačky, což má vliv na posunutí výkonu do vyšších otáček. Vačka se volí podle požadavků zákazníka, čím větší úhel otevření, tím vyšší otáčky, tím vyšší zatížení, menší životnost atd. S tím pak souvisí úprava pružin, rozdělovače a karburátoru. Pro zvýšení objemu pak je možné použití kliky a sady pístů ze Š120 obsah 1172 ccm. Dražší je pak převrtání na objem 1289 ccm - klika ze Š120, sada pístů, válců a píst. kroužků ze Š130 nebo FAV/FEL., ojnice FAV/FEL, větší ventily. Pak lze ještě zvýšit na objem 1342 ccm - klika Š120, válce a ojnice FAV/FEL, písty, píst. kroužky speciální, větší ventily. Dále je možno zvýšit objem na 1462ccm, ale jde už o velké zatížení klikového mechanismu. Na tento objem je lépe upravit motor ze Š130 - klika tolik netrpí. pokud máš otázky tak se ptej, ale budu tu až v úterý. -
« Re: Ostré vačky
Dále co se týče mého příspěvku na Techwebu, neslibuji příští týden všechno, ale něco pošlu v úterý.
To MONTI - myslím že tě přesvědčím, jak se věci mají. Tech web je velice dobrý, ale každý kdo tam přispívá, by měl psát jen o tom čemu rozumí. Když tam ale někdo napíše blud a pak to všichni, kteří si to přečetli považují za fakt, tak je těžké je potom přesvědčit o něčem jiném - viz MONTI -
« Re: Ostré vačky
Odpovedet na reakci na techwebu jsem nemohl, nebot jsem o ni nevedel, me se nikde neukazuje ze mi prisel nejaky komentar k memu clanku a neni v mych silach byt jen jednou tydne projizdet vsechny clanky a koukat jestli mi nekde neco neprislo, v tomhle pripade je lepsi posilat reakci prima na mail adresu autora aby se s pripadnymi nepresnostmi mohlo neco udelat. Jinak dnes jsem reakci na toto napsal na techwebu u toho clanku.
-
« Re: Ostré vačky
Omlouvám se, pokud mé příspěvky vyvolaly dojem, že chci někoho hanit. Nicméně mi Chipmene řekni, proč jsi mi neodpověděl na moji reakci na Tech webu v článku o snižování hlavy, protože ten článek je jedno velké kopyto. Tvrzení, že větší kompresní poměr se dělá pro to, aby se spálilo více směsi svědší o neznalosti problémů funkce spalovacího motoru. Stejně tak Travexr, který radí, že stačí namontovat vačku 320 stupňů a seřídit!! Zkusil jsi si to!! Myslím že by ses divil. -
« Re: Ostré vačky
Pravda je, že záměnu vačkového hřídele je nutno provést spolu s ventilovými pružinami včetně misek pružin. Druhá pravda je, že věci sehnané na burzách jsou většinou šrot. CMT zajímalo by mě ve stručnosti, jaké úpravy jsi schopen doporučit a udělat na motoru Š 110R pro zvýšení objemu motoru, středního efektivního tlaku a otáček. P.S. Diskuse zde by měla sloužit k rozšíření obzorů nás všech a ne se jakoukoliv formou vzájemně urážet. -
« Re: Ostré vačky
nechci si tady ani nahodou hrat na nejakyho profika, prezentuju tu jen svuj nazor - od toho je diskuse. Jinak vacku vymenit muzes i bez uprav na hlave.....samozrejme ze je lepsi upravit celej motor, ale dotaz byl na vacku..... Navic jakakoliv vetsi informace formou "poucovani" presahuje svym rozmerem zdejsi moznosti - prece jen je tu diskusni forum - od toho je techweb....takze si o tech upravach muzeme klidne podebatit a na clanek se tesim ....... -
« Brzdové válce
Ahoj, jsem tu nový,pročetl jsem všechny příspěvky, je to super že se rozjela celkem solidní diskuze. Chci se zeptat akorát na to kde se podle vás teda dá ty dva brzdové válce sehnat, podle plánů úprav je výrobce v Anglii, keterá
firma teda u nás válce prodává, nebo jakými jinými u nás dostupnými válci se dají nahradit?
-
« Ostré vačky
Ešte že sú na svete majstri sveta ala "cmt". Moj skromny nazor je, že ani chipmen ani travexr neplacaju nesmysli. (Mozno tym len rozsirim rady diletantov ???) Sam som ocenil ich zopar rád na tejto stranke ako aj na techwebu, ktore navstevujem uz dosť dlho a urcite nielen ja. Taktiež som velmi zvedavy na pripravovany članok cmt a dufam ze bude podrobeny tvorivej a odbornej kritike . Hlavy hore !
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!