Škoda 110 R - česká legenda
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: přední náprava
Dávám ti za pravdu, při zatočení se vnitřní kolo musí otočit o větší úhel než vnější a to zajišťuje právě záklon a příklon rejdového čepu. Pokud tam dáš širší gumy tak aby jsi dodržel vertikální osu původní gumy ( jak říkáš na 1 cm ven musí 1 cm dovnitř ) tak se nic neděje, ale pokad to vytáhneš všechno ven tak nutně dostaneš jiné rozdíly úhlů mezi natočením vnějšího a vnitřního kola a to nejsi schopen zajistit. No člověče to by mě asi samotného nenapadlo, že pokaď hodím dopředu podložky, tak jsem na tom v zatáčce určitě hůř než bez nich. -
« Re: přední náprava
jedna se o zvyseni polomeru otaceni kolem svisleho cepu (vic vysazeny kolo - vetsi polomer). Prohlidni si predni napravu a pochopis. Zaklon cepu (svislej cep je zaklonenej asi o 7 stupnu - nevim to vsak presne - vzad) definuje "pokladani kola a eliminuje ruzne drahy kola vnejsiho a vnitrniho pri zataceni (obe se mirne pokladaji dovnitr zatacky). Tezko se to popisuje slovy, ale prohlidni si to a uvidis to naprosto dokonale. Celej vtip je v tom, ze pro vetsi polomer otaceni kolem svisleho cepu potrebujes jeho vetsi zaklon aby jsi dodrzel rozdilne drahy kol (obvody kruznic, ktere kolo opisuje pri zataceni). Geometrie predni napravy bohuzel neni jenom o sbihavosti a odklonu kola..... Jenomze zaklon cepu nejde zmenit (je dan vykovkem unasece cepu). Proto neni geometrie pri zvetseni rozchodu pomoci kol ci podlozek idealni a trochu hur to sedi (sice to zase eliminujes vetsim rozchodem) a vic se sjizdej gumy (vnitrni kolo hrnes castecne napric a ne po idealni stope....... proste to skoukni a bude -
« Re: topení
120kamela velky cerpadlo, protoze to puvodni nizky ze 100/110 (opravdu ma vysku kola 9mm) neutahne vodu skrz trubky dopredu. VIm to ze svy byvaly 120ky (rv79, motor se starym filtrem oleje),kde jsem pumpu kdysi menil a byla tam uz ta vysoka. Jinak v roce 1987 doslo ke zmene tvaru lopatkoveho kola (rozmery zustaly stejne)...Hodlam tedy do erkovyho motoru nacpat pumpu ze 120ky novou, az to tam narvu budu vedet jak tobylo, prece jenom radeji vychazim z praxe. Co vim od kamose tak ji tam dostal a nic upravovat nemuselo. Uvidime. Kazdopadne dam vedet jak to dopadlo. -
« Re: topení
Už si to moc nepamatuji, ale určitě jsem tam dával 2 nebo 3 těsnění a mám takový dojem, že jsem ubrušoval šířku lopatek. Jinak jsem si dal práci a z pramenů M.R.CEDRYCH Š 105, 120, 130 str.133 cituji:
... do konce července 1984 montoval výrobce do všech modifikací vozů čerpadlo chl. kapaliny č.d. 441.0.7070-195.6. Od srpna 1984 mění AZNP čerpadlo na č.d. 441.0.7070-197.6. Změna spočívá jen v úpravě lopatkového kolečka, jehož původní lopatky měly výšku 9 mm, u nového provedení je jejich výška 18 mm. Protože však se zvýšené lopatky nevejdou do dutiny původních bloků motorů, musel být současně se změnou čerpadla změněn i odlitek motoru. Čerpadla chladící kapaliny jsou tudíž jako komplet nezáměnná.
Takže jestli je to pravda, tak to nové čerpadlo do starého bloku nedostanu. Pak bude zbývat jedině změnit otáčky čerpadla úpravou řemenice. -
« Re: topení
nevim cojsi brousil, ale pasuje to, jinak 105ka a 120ka majipumpu naprosto stejnou, od roku 1984 se pouziva jina ucpavka a od 1987 jine obezne kolo (vrtule), vsechna provedeni jsou volne zamenna a bez problemu pasuji i do S100/110 kde byla pumpa prakticky stejna, vrtule ma stejny prumer, ale je vyssi, do bloku vsak pasuje. Tlaky a prutoky ti bohuzel nereknu. Pokud je treba vyssi prutok vody, pouziva se mensi remenice (s100 misto s120) ktera zvysi otacky vodni pumpy. -
« Re: RE: RE: Aky motor
jeste k tem kolum, abys zatezoval lozisko stejne jako u standartniho disku musis pri rozsireni zachovat prisnou osu plaste (kola) zachovat tam kde byla, co pri montazivalscu ci prevarenych kol a elektronu znamena - chci centimetr ven - musim i centimetr dovnitr, to je cele. Pro konsrukci prevarenych kol doporucuju pouzivat sirsi limce nez 4,5" v puvodnim provedeni. U elektronu to tak ostatne je (kopretiny). Vepredu je to dost dulezite, protoze bys menil polomer rejdoveho cepu a musel bys zvetsit jeho "zaklon" coz nelze, pak mas jinou geometrii a stav to rozhodne neni idelani. Vzadu zvlast u kyvadlove nparavy je to s ohledem na geometrii naprosto jedno, protoze tahle naprava neni nijak idealni uz v originale a nemuzes ji ublizit jinak nez vetsim namahanim lozisek a poloos (rady se lamou).
k tomu zdraveni, nevim jakna Slovensku, ale u nas tenhle zvyk jeste trva -
« Zdravenie
Ozaj, mrkol som do diskusie "Zpusoby dorozumivani na silnici" a nieco ma napadlo. V rokoch 80-tych, ked este moje eRko prehanal po cestach moj otec, bol krasny zvyk, ze eRka sa zdravili bliknutim. Nezalezalo na tom, ci sa poznali alebo nie, jednoducho na seba blikli. Bolo to moc mile. Preco tento pekny zvyk vyhynul? Ved eRiek je este stale dost a teraz by to bolo este viac cool... -
« RE: RE: Aky motor
Ono je to zatial aj tak cele skor teoreticke - nie som tak "v baliku", aby som si mohol kupit motor z octavie. (Ozaj, bavoraky maju pohon zadnych a motor vpredu; keby sa dal motor namiesto zadnych sedaniek, prevodovka(sekvencna) a zadna naprava tiez z bavoraka; co by bolo treba, to by sa skratilo,... 2000mi by v Brne videla iba moje zadne svetla - 2x za okruh :-) No, zase som sa zasnival... Lenze nekradnem, tak naspet do reality.)
Kazdopadne, keby som tam nechal sucasny motor :-( tak poloosi neskrutim. Akurat klesne maximalka a bude to horsie akcelerovat a lepsie brzdit. Eventualne by som mohol odtrhnut kolo, keby som jeho krajom nabehol na hrb alebo obrubnik. Ale to iste hrozi aj pri "prevarenych" alebo silne "vypodlozkovanych" diskoch (obe varianty teraz striedavo pouzivam) - aj tam je posunuta os kola (spomienka na hodiny fyziky: paka). Pri tych "valcoch" by sa vlastne iba vysunul vonkajsi okraj kola, vnutorny by zostal na svojom mieste, kdezto pri prevarani a podlozkovani sa vysuvaju obidva okraje. Tie "valce" mi teda pripadaju bezpecnejsie ako prevaranie a podlozky. -
« Re: Aky motor (RE: RE: Blatniky RS)
Travex má pravdu, pokud se chceš svézt, tak tam nemá cenu dávat širší gumy jak 185, je to akorát vyhazování peněz. Zrovna tak šíře náprav má určitý meze ( tipoval bych to tak na M + 10 cm při použití jiných pružin ), přes který nemá podle mě cenu chodit. Na tomhle autě je nejhezčí požitek z jízdy a všechny úpravy by měly směřovat k tomu, aby sis ho zvětšil a ne aby jsi z toho udělal obludárium, ve kterým se nebudeš moct pořádně svézt. Ty blatníky co máš bych pro tohle auto viděl jako naprostý ideál. -
« Re: topení
Takže pumpu používáte ze 120 ? Pokud si ale dobře vzpomínám, tak jsem jednou vlastnil 105 kde se mi vysypala pumpa, tak jsem tam dával novější typ a musel jsem u ní ubrousit lopatky oběžného kola abych to tam dostal. Nevíš náhodou jaké paramatry má taková pumpa ( průtok a tlak ) ? -
« Re: topení
velka pumpa je ze 120ky (ma vetsi vrtuli aby protlacila vodu trubkama az dopredu). Ja jsem zminil vyraz "rychla pumpa" cimz jsem myslel pouziti prave 120kovy pumpy v kratkem okruhu (originalnim) - rychlost prutoku vody by byla moc vysoka a nestacil bys vodu v chladici uchladit. -
« Re: Aky motor (RE: RE: Blatniky RS)
nevim co tam ma za motor ale vypada to jako 1,8T. Jeste si rozmysli prevodovku a zadni napravu, s tou sirkou gum se stanes aspirantem na ukrouceni poloos. Seriova prevodovka (a je jedno jaka jestli 4 nebo 5ti kvalt) snese dost malej kroutak, hlavne u diferaku (stalej prevod) je to problem, maximum bych sacoval nekde na 120nM. Vic bych to netrapil. Nevim jak se ti zdaj ty blatniky z Pascalplastu uzky, lae pocitej, ze s eMkovou napravou a standartnima plechacema ti pri gumach 185/70 bude chybet tak 6cm na sirku napravy..... to jeste jde dotahnout, vetsi sirka nez 195 nema naprosto vzhledem k podvozku vyznam, zvlast pokud jezdis kyvadlovou napravu..... -
« Aky motor (RE: RE: Blatniky RS)
Motor? Asi felda 1.9 alebo octavka. Felda je realnejsia. Alebo hodne moc upraveny favorit. Ono su to zatial aj tak vsetko iba uvahy - este som na sportke/sazke nevyhral a prescasy v praci nepomahaju. :-) Budem rad, ked tento rok stihnem celu karoseriu z laminatu. Inak, ono by to odlepil z cesty aj ten co tam mam, iba maximalka by dost klesla (trenie,...)
S tymto suvisi jedna otazka z mojho prveho prispevku (634). ERko spz. HKM-43-43, zlta s napisom carbon line (je na unicos.cz). Co za motor to tam ma on? Vyzera to ako octavia turbo (20V Ti). Nevie o tom niekdo nieco? -
« Blatniky RS (RE: RE: Nova 110R na MotorCafe)
Travexre, pravdu povediac, moc si ma nepotesil. Tak nejak som v duchu dufal, ze to budu tie sirsie. Co sa tyka Pascalplastu, volal som tam, hovoril som im, ze som ich u nich kupil, a... a tvrdili mi, ze su to tie sirsie. Ale moc presvedcivi neboli, preto to stale zistujem. Ono to zase nieje ziadna katastrofa, aj tak tam chcem davat este lemy (limce,... /neviem ako sa tomu u vas hovori) - nieco ako skoda2000mi, a tie okruhove by uz potom asi fakt moc trcali. S kolesami si problemy nerobim, je to len otazka penazi (ktore samozrejme nemam :-D ). V Metalexe su vraj schopni vyrobit cokolvek. Odkedy som v Autosport&Tuning videl tu zltu Mantu na 15" kolach tak sa moje predstavy pohybuju okolo rozmerov 245 vpredu a 280-345 vzadu (Teraz mam iba 205R13). Vyrobit to nie je problem - staci dat vnutorny diel aj zvonku a "valec" je na svete. Na cenu gum zatial radsej nemyslim... Este k tym blatnikom: Co presne tam nesedelo? Zadne boli OK? Ozaj, aj tak ma stale zaujima, aky je v nich rozdiel, kde a kolko. To len tak zo zvedavosti... -
« Re: topení
bude to v zapojeni termostat-predni chladic-zadni chladic-pumpa, je to vyzkouseny na stroji jinyho borce a funguje to k naproste spokojenosti. Ja budu casem stejne zadni chladic vybouravat, ale to ma jeste cas - proto uz chci taky tahat plnohodnotny trubky. Jak rikam je to vyzkouseny. Ta moznost prepnuti chladicu pocitala s premostenim predniho chladice za pomoci dvou trojcestnych a jednoho redukcniho ventilu, regulujiciho prutok protoze velka vodni pumpa je pro zadni chladic moc "rychla".
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!