Škoda 110 R - česká legenda
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: RE: Predni naprava
na 185kach to sedi take o mnoho lepe nez na 165kach, ale 205 se mi zda uz trochu dost, prece jen prinos mezi 185 a 205 uz nepovazuji za tak velky s ohledem na vetsi namahani naprav, prevodovky a oo neco vetsi spotrebu. 205ky bych tam cpal az s poradnym motorem a prevodovkou. -
« Re: Velka pumpa - negativa ?
chladic oleje pouzivam, a s velkou pumpou nejde pouzivat lihovy termostat, musis tam mit voskovy. Jinak dokud to skrti termostat je to v pohode, ale v lete pri rychlejsi jizde je termostat prakticky stale otevreny (alespon umeho auta ano). Podle mne nad tim nema cenu prilis teoretizovat, praxe vzdy ukaze. Ja jdu do velky pumpy, vzhledem k montazi naporaku. -
« Re: Velka pumpa - negativa ?
Já si myslím, že v ton moc velký rozdíl nebude, protože pokud je regulace průtoku škrcením termostatem, tak rozdíl průtoků bude dost malý. Co se týká odebíraného množství tepla z motoru tak to je cca stejné, naopak bych řekl, že menší teplotní rozdíl s větším průtokem vody je pro motor lepší. Zapoměli jste se zmínit, jestli používáte chladič oleje, což by na výsledek chlazení mělo mít také vliv. Někde jsem také slyšel, že se změnou pumpy se musel změnit i typ termostatu, že ten původní nedokázal proti té nové pumpě zavřít ? -
« RE: Predni naprava
K tym polomerom otacania prednych kolies: Tych "vyosenych" kolies (podlozky, prevarenie,...) by som sa az tak nebal. Do pravouhlych zataciek (s malym polomerom)urcite nechodis az tak moc rychlo, takze na kola neposobia tak velke sily, ako pri vysokych rychlostiach a teda to, ze to horsie sedi na ceste nie je az tak vyrazne (nebezpecne). Naopak vysokymi rychlostami prechadzas zatacky s tak velkym polomerom, ze rozdiel polomerov vonkajsieho a vnutorneho kolesa je minimalny (vychylka kolies od pozdlznej osi auta je mala) a to "vyosenie" kolies je zanedbatelne. Moja osobna skusenost je taka, ze na sirokych kolach (205/50R13) a s podlozkami (30mm vpredu a 50mm vzadu) to sedi lepsie ako pri seriovych kolesach bez podloziek. Navyse pri pomalej jazde a hlavne pri stati sa s "vyosenymi" kolami zataca omnoho lahsie. -
« Re: Velka pumpa - negativa ?
"velka" pumpa me vetsi obezne kolo, z cehoz vyplyva, ze pri stejnych otackach dava vic vody nez pumpa mala, pokud je osazea na erku se zadnim chladicem (coz je standard - ten chladic) tak tiprutok vody skrti jenom termostat, a voda ti tece skrz motor i chladic prilis rychle (po zahrati a otevreni termostatu) v chladici se pak nestiha dostatecne ochladit. Sice to funguje, ale neni to uplne ono. Doporucuju original malou pumpu. Zamysli se nad tim, mas chladic, hadici, pumpu, motor, hadici, chladic a ted si predtav jak to tam fungujem (jak tece voda a co se s ni deje) a predstav si to pri prutoku vody rekneme minimalne o tretinu vyssim..... -
« Velka pumpa - negativa ?
Nekde hodne dole jsi psal, ze velka vodni pumpa je pro zadni chlazeni "moc rychla" Dokazes popsat jaky to ma negativa ? Ja mam danej 120kovej motor na puvodni chlazeni a mam ho tam i s velkou pumpou a chvili jsem tam mel i malou remenici - ale kdyz to zjevne NEUNESLO topeni, tak jsem dal velkou. Teplota se mi drzi kolem 90° a kdyz to zenu tak leze i na 95 (ale nevim jestli muzu verit teplomeru) - proto jsem nechal velkou pumpu.
Dzon -
« Re: Zdravenie
Ja ac jsem v letech 80. eRkem jeste nejezdil (jeste tak na trikolce :-)) ), tak tento zvyk dodrzuju, kdyz to jde. Protijedouci eRka sice vetsonou nestiham, ale ty co predjedu, zdravim blinkry a vetsinou se mi dostane odpovedi dalkovejma :-) Je to opravdu dobrej pocit. Dzon -
« Re: přední náprava
Dávám ti za pravdu, při zatočení se vnitřní kolo musí otočit o větší úhel než vnější a to zajišťuje právě záklon a příklon rejdového čepu. Pokud tam dáš širší gumy tak aby jsi dodržel vertikální osu původní gumy ( jak říkáš na 1 cm ven musí 1 cm dovnitř ) tak se nic neděje, ale pokad to vytáhneš všechno ven tak nutně dostaneš jiné rozdíly úhlů mezi natočením vnějšího a vnitřního kola a to nejsi schopen zajistit. No člověče to by mě asi samotného nenapadlo, že pokaď hodím dopředu podložky, tak jsem na tom v zatáčce určitě hůř než bez nich. -
« Re: přední náprava
jedna se o zvyseni polomeru otaceni kolem svisleho cepu (vic vysazeny kolo - vetsi polomer). Prohlidni si predni napravu a pochopis. Zaklon cepu (svislej cep je zaklonenej asi o 7 stupnu - nevim to vsak presne - vzad) definuje "pokladani kola a eliminuje ruzne drahy kola vnejsiho a vnitrniho pri zataceni (obe se mirne pokladaji dovnitr zatacky). Tezko se to popisuje slovy, ale prohlidni si to a uvidis to naprosto dokonale. Celej vtip je v tom, ze pro vetsi polomer otaceni kolem svisleho cepu potrebujes jeho vetsi zaklon aby jsi dodrzel rozdilne drahy kol (obvody kruznic, ktere kolo opisuje pri zataceni). Geometrie predni napravy bohuzel neni jenom o sbihavosti a odklonu kola..... Jenomze zaklon cepu nejde zmenit (je dan vykovkem unasece cepu). Proto neni geometrie pri zvetseni rozchodu pomoci kol ci podlozek idealni a trochu hur to sedi (sice to zase eliminujes vetsim rozchodem) a vic se sjizdej gumy (vnitrni kolo hrnes castecne napric a ne po idealni stope....... proste to skoukni a bude -
« Re: topení
120kamela velky cerpadlo, protoze to puvodni nizky ze 100/110 (opravdu ma vysku kola 9mm) neutahne vodu skrz trubky dopredu. VIm to ze svy byvaly 120ky (rv79, motor se starym filtrem oleje),kde jsem pumpu kdysi menil a byla tam uz ta vysoka. Jinak v roce 1987 doslo ke zmene tvaru lopatkoveho kola (rozmery zustaly stejne)...Hodlam tedy do erkovyho motoru nacpat pumpu ze 120ky novou, az to tam narvu budu vedet jak tobylo, prece jenom radeji vychazim z praxe. Co vim od kamose tak ji tam dostal a nic upravovat nemuselo. Uvidime. Kazdopadne dam vedet jak to dopadlo. -
« Re: topení
Už si to moc nepamatuji, ale určitě jsem tam dával 2 nebo 3 těsnění a mám takový dojem, že jsem ubrušoval šířku lopatek. Jinak jsem si dal práci a z pramenů M.R.CEDRYCH Š 105, 120, 130 str.133 cituji:
... do konce července 1984 montoval výrobce do všech modifikací vozů čerpadlo chl. kapaliny č.d. 441.0.7070-195.6. Od srpna 1984 mění AZNP čerpadlo na č.d. 441.0.7070-197.6. Změna spočívá jen v úpravě lopatkového kolečka, jehož původní lopatky měly výšku 9 mm, u nového provedení je jejich výška 18 mm. Protože však se zvýšené lopatky nevejdou do dutiny původních bloků motorů, musel být současně se změnou čerpadla změněn i odlitek motoru. Čerpadla chladící kapaliny jsou tudíž jako komplet nezáměnná.
Takže jestli je to pravda, tak to nové čerpadlo do starého bloku nedostanu. Pak bude zbývat jedině změnit otáčky čerpadla úpravou řemenice. -
« Re: topení
nevim cojsi brousil, ale pasuje to, jinak 105ka a 120ka majipumpu naprosto stejnou, od roku 1984 se pouziva jina ucpavka a od 1987 jine obezne kolo (vrtule), vsechna provedeni jsou volne zamenna a bez problemu pasuji i do S100/110 kde byla pumpa prakticky stejna, vrtule ma stejny prumer, ale je vyssi, do bloku vsak pasuje. Tlaky a prutoky ti bohuzel nereknu. Pokud je treba vyssi prutok vody, pouziva se mensi remenice (s100 misto s120) ktera zvysi otacky vodni pumpy. -
« Re: RE: RE: Aky motor
jeste k tem kolum, abys zatezoval lozisko stejne jako u standartniho disku musis pri rozsireni zachovat prisnou osu plaste (kola) zachovat tam kde byla, co pri montazivalscu ci prevarenych kol a elektronu znamena - chci centimetr ven - musim i centimetr dovnitr, to je cele. Pro konsrukci prevarenych kol doporucuju pouzivat sirsi limce nez 4,5" v puvodnim provedeni. U elektronu to tak ostatne je (kopretiny). Vepredu je to dost dulezite, protoze bys menil polomer rejdoveho cepu a musel bys zvetsit jeho "zaklon" coz nelze, pak mas jinou geometrii a stav to rozhodne neni idelani. Vzadu zvlast u kyvadlove nparavy je to s ohledem na geometrii naprosto jedno, protoze tahle naprava neni nijak idealni uz v originale a nemuzes ji ublizit jinak nez vetsim namahanim lozisek a poloos (rady se lamou).
k tomu zdraveni, nevim jakna Slovensku, ale u nas tenhle zvyk jeste trva -
« Zdravenie
Ozaj, mrkol som do diskusie "Zpusoby dorozumivani na silnici" a nieco ma napadlo. V rokoch 80-tych, ked este moje eRko prehanal po cestach moj otec, bol krasny zvyk, ze eRka sa zdravili bliknutim. Nezalezalo na tom, ci sa poznali alebo nie, jednoducho na seba blikli. Bolo to moc mile. Preco tento pekny zvyk vyhynul? Ved eRiek je este stale dost a teraz by to bolo este viac cool... -
« RE: RE: Aky motor
Ono je to zatial aj tak cele skor teoreticke - nie som tak "v baliku", aby som si mohol kupit motor z octavie. (Ozaj, bavoraky maju pohon zadnych a motor vpredu; keby sa dal motor namiesto zadnych sedaniek, prevodovka(sekvencna) a zadna naprava tiez z bavoraka; co by bolo treba, to by sa skratilo,... 2000mi by v Brne videla iba moje zadne svetla - 2x za okruh :-) No, zase som sa zasnival... Lenze nekradnem, tak naspet do reality.)
Kazdopadne, keby som tam nechal sucasny motor :-( tak poloosi neskrutim. Akurat klesne maximalka a bude to horsie akcelerovat a lepsie brzdit. Eventualne by som mohol odtrhnut kolo, keby som jeho krajom nabehol na hrb alebo obrubnik. Ale to iste hrozi aj pri "prevarenych" alebo silne "vypodlozkovanych" diskoch (obe varianty teraz striedavo pouzivam) - aj tam je posunuta os kola (spomienka na hodiny fyziky: paka). Pri tych "valcoch" by sa vlastne iba vysunul vonkajsi okraj kola, vnutorny by zostal na svojom mieste, kdezto pri prevarani a podlozkovani sa vysuvaju obidva okraje. Tie "valce" mi teda pripadaju bezpecnejsie ako prevaranie a podlozky.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!