Škoda 110 R - česká legenda
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« add. vici
Koukal jsem na tvé stránky a super. Potvrdil jsi mě některé věci o kterých jsem se jenom domníval, např. teď už vím, že až vymontuji motor, tak ho dám k CMT. Až se dám do přestavby, tak to hodím taky na stránky, je to dost dobrý, hlavně co se týká poučení ostatních. Nevím, jestli mezi 175 a 185 může být znatelný rozdíl ? Měl jsi stejný vzorek a značku gum ?
P.S. Co ten Clostermann ? Velký cirkus je moje kultovní knížka, mám ji od roku 1968 a spolu s Bufkovým bombardérem to byly jediné knihy ze západní fronty, které byly za totáče vydané. Dnes jich mám kolem stovky, ale Velký cirkus je jenom jeden. Překvapuje mě, že ještě dneska někdo něco ví o západních pilotech. -
« RE: RE: Predna naprava
Tie 14" disky s pneu 185/60 budu vyzerat OK. Rozhodne sa nemusis bat, ze by vyzerali male. Ja mam 205/50R13 - podla tychto udajov by to mohlo vyzerat, ze budu naozaj mini, ale vyzera to moc dobre (na elektronoch). Aby si mal predstavu, ako to vyzera, mrkni na www.autotuning.sk rubrika od citatelov/3.prispevok alebo www.tuning.cz/s110r rubrika kary/Milanovo eRo (tam mam aj verziu s prevarenymi plechacmi a 165/80R13). -
« Re: RE: Predni naprava
cau,sice ero nemam,mam facko a ted i rapida,ale zjistil jsem ze se 185/60R14 je to o poznani horsi nez se 175/60R14. Ty 175 maji uz docela nizky profil a vetsi plochu styku s vozovkou, 185 uz je moc velky "balon". Rozdil je opravdu znatelny a vypada to s nizsima gumama i opticky lepe,ale to jen na okraj. www.vici.wz.cz/favo.html :o))) -
« Re: RE: Predni naprava
meljsem 14" ky se 185/60R14 na predchozim erku, vypadalo to vselijak (disk je trochu uzky, takze se guma zavira k disku, sedelo to dobre a byl jsem spokojen. Nevim proc tam chces cpat 14" kvuli policajtum, vzdyt jsou pro erko alternativne povoleny 165R13ky, staci si to nechat za 10 Kc zapsat do TP....Je to povoleny stejne jako zmena rozchodu pomoci Mkovych naprav, ty byly alternativne povoleny take kvuli spatne dostupnosti ND v druhe polovine 80tych let. policajt na silnici ti nemuze na 13ky nic rict, protoze v OTP to neni -
« Re: RE: Predni naprava
na 185kach to sedi take o mnoho lepe nez na 165kach, ale 205 se mi zda uz trochu dost, prece jen prinos mezi 185 a 205 uz nepovazuji za tak velky s ohledem na vetsi namahani naprav, prevodovky a oo neco vetsi spotrebu. 205ky bych tam cpal az s poradnym motorem a prevodovkou. -
« Re: Velka pumpa - negativa ?
chladic oleje pouzivam, a s velkou pumpou nejde pouzivat lihovy termostat, musis tam mit voskovy. Jinak dokud to skrti termostat je to v pohode, ale v lete pri rychlejsi jizde je termostat prakticky stale otevreny (alespon umeho auta ano). Podle mne nad tim nema cenu prilis teoretizovat, praxe vzdy ukaze. Ja jdu do velky pumpy, vzhledem k montazi naporaku. -
« Re: Velka pumpa - negativa ?
Já si myslím, že v ton moc velký rozdíl nebude, protože pokud je regulace průtoku škrcením termostatem, tak rozdíl průtoků bude dost malý. Co se týká odebíraného množství tepla z motoru tak to je cca stejné, naopak bych řekl, že menší teplotní rozdíl s větším průtokem vody je pro motor lepší. Zapoměli jste se zmínit, jestli používáte chladič oleje, což by na výsledek chlazení mělo mít také vliv. Někde jsem také slyšel, že se změnou pumpy se musel změnit i typ termostatu, že ten původní nedokázal proti té nové pumpě zavřít ? -
« RE: Predni naprava
K tym polomerom otacania prednych kolies: Tych "vyosenych" kolies (podlozky, prevarenie,...) by som sa az tak nebal. Do pravouhlych zataciek (s malym polomerom)urcite nechodis az tak moc rychlo, takze na kola neposobia tak velke sily, ako pri vysokych rychlostiach a teda to, ze to horsie sedi na ceste nie je az tak vyrazne (nebezpecne). Naopak vysokymi rychlostami prechadzas zatacky s tak velkym polomerom, ze rozdiel polomerov vonkajsieho a vnutorneho kolesa je minimalny (vychylka kolies od pozdlznej osi auta je mala) a to "vyosenie" kolies je zanedbatelne. Moja osobna skusenost je taka, ze na sirokych kolach (205/50R13) a s podlozkami (30mm vpredu a 50mm vzadu) to sedi lepsie ako pri seriovych kolesach bez podloziek. Navyse pri pomalej jazde a hlavne pri stati sa s "vyosenymi" kolami zataca omnoho lahsie. -
« Re: Velka pumpa - negativa ?
"velka" pumpa me vetsi obezne kolo, z cehoz vyplyva, ze pri stejnych otackach dava vic vody nez pumpa mala, pokud je osazea na erku se zadnim chladicem (coz je standard - ten chladic) tak tiprutok vody skrti jenom termostat, a voda ti tece skrz motor i chladic prilis rychle (po zahrati a otevreni termostatu) v chladici se pak nestiha dostatecne ochladit. Sice to funguje, ale neni to uplne ono. Doporucuju original malou pumpu. Zamysli se nad tim, mas chladic, hadici, pumpu, motor, hadici, chladic a ted si predtav jak to tam fungujem (jak tece voda a co se s ni deje) a predstav si to pri prutoku vody rekneme minimalne o tretinu vyssim..... -
« Velka pumpa - negativa ?
Nekde hodne dole jsi psal, ze velka vodni pumpa je pro zadni chlazeni "moc rychla" Dokazes popsat jaky to ma negativa ? Ja mam danej 120kovej motor na puvodni chlazeni a mam ho tam i s velkou pumpou a chvili jsem tam mel i malou remenici - ale kdyz to zjevne NEUNESLO topeni, tak jsem dal velkou. Teplota se mi drzi kolem 90° a kdyz to zenu tak leze i na 95 (ale nevim jestli muzu verit teplomeru) - proto jsem nechal velkou pumpu.
Dzon -
« Re: Zdravenie
Ja ac jsem v letech 80. eRkem jeste nejezdil (jeste tak na trikolce :-)) ), tak tento zvyk dodrzuju, kdyz to jde. Protijedouci eRka sice vetsonou nestiham, ale ty co predjedu, zdravim blinkry a vetsinou se mi dostane odpovedi dalkovejma :-) Je to opravdu dobrej pocit. Dzon
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!