Škoda 110 R - česká legenda
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« C-vahadla
Zdravim, mam problem s rozlisenim obycajnych 120-tkovych vent. vahadiel a R-kovych (C). Okrem predliateho pism. C na vahadlach - ako sa daju poznat? Standardne 120-cinove mozu mat vytlak oleja bud hore na vahadle, alebo sikmo dole, maju 4 hlavne nosne kozliky a 2 krajne. Zaujima ma komplet vahadiel aj s capom. Ma R-kovy cap ine uchytenie? -
« Re: Motor svépomocí
Sraz teďka pořádá Džon,někde v hospodě na Praze 4.Nějaký info. je na jeho stránkách.Ještě ani nevíme kdy,ale už se těšíme:-).Stavíš se?:-)
Klika je v pohodě,žádný rejhy,ale jedno ložisko je má(téměř neznatelný na omak,takže ho tam nechám)Motor je erkovej,jeden z pozdějších(vana,karbec z s120)Vačka jak nová(alspoń z toho co jsem viděl -
« Re: Motor svépomocí
Kroužky by se měly ještě dát sehnat v nějaké prodejně autodílů , která vede Škoda nebo přímo ve značkové prodejně. Musíš ale vědět jaký motor( 110 R,105,120 ??), rok výr. a nejlépe je vzít sebou na porovnání. Jo a ještě - ložiska na klice nesmí být poškrábaný( pokud ano, ale klika je lesklá bez odřenin je dobrá - tak vyměnit ložiska kliky, pokud je podřená klika tak nechat udělat výbrus a dát nový ložiska. Džon ti trochu poradí on to už dělal. Jo a jaký sraz bude, že tam nebudu ?? -
« Re: Motor svépomocí
Tak nějak jak to napsal Dakos: očíslovaný jsou nejen hlavní ložiska kliky ale i ojnice, takže bys to přehodit neměl a pokud by se ti to tedy podařilo, tak je s motorem ámen. Jestli je vyběhanej motor se pozná podle toho jestli je na válci hrana , tam kde končí ta vyleštěná dráha pístních kroužků-zkouší se to nehtem, prostě po té hraně přejedeš a pokud je dost znatelná tak na výbrus( u těchto motorů většinou do 100KKm jsou válce dobré-hrana tam není, ale kroužky jsou fuč) a jestli jsou jen vyběhané kroužky se pozná tak, že se kroužek sundá z pístu- zasune do válce a pokud je ta mezera v kroužku velká tak jsou v * kroužky, někdy stačí vyměnit jenom ty kroužky alespoň stírací aby motor nebral olej. Kde ti odlehčí a vyváží setrvák i kliku v Praze se zeptej Džona s naších stránek s110r, on je přažák a už si to někde nechal dělat. Možná to i najdeš ve článku na přestavbu motoru z Feldy do eRka. Já jsem kapku dál od Prahy , já jsem z Vysočiny. -
« Motor svépomocí
Pokud nejde sundat,tak klepni do šroubů, popoleze.Setrvák musíš sundat.Že je motor dobrý poznáš, když je na šálách bez vůle.Ale takhle na koleně to pozná jen ten,kdo už v tom má nějakou tu praxi. Momentový klíč je potřeba na víka ložisek.Ložiska nesmíš přeházet a navíc, snad jsou očíslovaný.Dakos -
« Tak se ptám:-)
Ladao:Tak třeba(otázky začátečníka,nesmějte se prosím:-):-)).Kde mně v Praze odlehčej setrvák?Sundavám kliku a na jedný šále mám sundaný obě matky,ale nejde dolů ta volná půlka-co s tím?Jak se sundavá klika u setrvačníku(musím ho demontovat,nebo to sundám celý) a u rozvodů.(musím povolit a sundat řemenici s takovou tou třicítkou matkou,že jo?)Jak poznám že motor je dobrej?(vnitřek válců je hladkej,na pístech je karbon).A až tam budu tu kliku vracet-je nutnej momentovej klíč?Co by se stalo kdybych náhodou vyndaný ložiska zpřeházel?Dík -
« RE: haloo!!?
Aj ja sem chodim kazdy pracovny den (aj 2-3 krat), len nemam ziadne novinky. Stale len laminujem a potom brusim, tmelim, brusim, tmelim,... Pri tom sa nic moc zaujimaveho nedeje. Je to len obycajne vyuzitie "hrubej sily". Sice pri tom mam cas byt myslienkami uplne inde, lenze tie napady, co ma pri tom napadaju mi davaju sucet okolo 300000 korun, tak sa na to snazim zase zabudnut. (Ale nedari sa mi to...)
Co sa tyka STK, samozrejme pouzivam plan "U" spojeny s planom "Z" (znamy). Teda radsej "ZZ", keby jeden znamy nestacil. Ale aj tak je to otrava, cela ta STK. Malo by to byt ako v amerike. Jazdi to, brzdi to, ma to svetla a klakson, tak je to OK. Chcel by som vidiet, na com vsetkom by sa tu potom jazdilo...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!