Škoda 110 R - česká legenda
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Zadne bubny
Ja som dal auto na servisnu prehliadku a ubezpecili ma, ze je to iba oblozenie. Na druhy den vcecer volali, ze je v haji aj bubon a ten nemaju na sklade a ze ho treba objednat za 10tis SKK. Zlozit to tak, aby som presiel ku kamosovi to vraj neslo... Na druhy den som ho zohnal sam za 2tis, doviezol vecer do servisu a dnes to snad aj namontuju. BTW valceky sa predavaju original iba v sete 2 valceky a cele oblozenie za cca 5tis, ale jeden valcek stoji 1500 od inych vyrobcov a oblozenie cca. 1000, takze tam to neni az tak predrazene. Najhorsie je, ze je to robota na 3 hodiny a kamos by urcite nemenil valceky, ktorym IMHO urcite nic nebolo. No nic, na vlastnych chybach sa clovek uci... BTW som zvedavy, co mi povedia, ked si vypytam vratit povodne valceky, oblozenia a bubon. -
"-- skrytý --" 08.11.02 10:27
« Re: Zadne bubny
Jo, to se mi na jednom autě stalo taky, odpadla vrstva z pakny, a při couvání se to kousalo. Při jízdě dopředu to problémy nedělalo, a dokonce to i brzdilo... Co na tom opravujou 4 dny? A proč při tom vyměňují válečky? A válečky se prodávaj jen v páru, no to snad ne?! No, přesně mě to utvrzuje v mém názoru na autorizované servisy. Já to měl opravené za odpoledne, a to včetně cesty ke Štanglovi pro nové pakny, protože co je v háji jsem samozřejmě zjistil, až když jsem to rozebral... -
« Re: Zadne bubny
Zadne brzdy su v * uplne - odtrhol sa jeden segment z celuste a robil v bubne chaos asi 1000km :-( Vysledok - vymena oblozenia, valcekov (predava sa iba par) a bubna, v podstate banalita za nehorazne prachy (znackovy servis uz nikdy viacej). Trva im to uz 4 dni a ceny dielov su nechutne vysoke. -
« Ach jaj...
Pozeram, ze Dzon presunul diskusiu na host.sk/chat. A mam smolu... Tie su na "ciernom zozname" serveru mojho zamestnavatela. Takze namiesto diskusie sa kocham default strankou s napisom "Tieto stranky nesuvisia s vasou pracovnou cinnostou...". :o( Dufam, ze to tam dal Dzon len docasne. Dufam, ze tam prave nebezi diskusia "RS snadno a rychle" - asi by ma porazilo... :o) -
« Re: Zadne bubny
Pokud se ta závada neobjevila, tak to bylo tím sajrajtem v bubnech. Pakny-čelisti jsou u bubnových brzd osobních aut plovoucí, takže se tím zaschlým nánosem mohla jedna pakna pohnout při couvání a zablokovat kolo. Při jízdě dopředu ji ten sajrajt vrátil do původní polohy, tak se kolo odblokovalo a po vyčištění toko nánosu v bubnu je to všechno OK. Pokud to brzdí normálně i na ručku tak by mělo být vše OK. Pokud by se to někdy opakovalo, tak to nechej prohlídnout nějakýmu mechanikovi. Tu prohlídku a jednoduchou opravu zvládne každý i ten co dělá jenom škodovky a pokud by tam byla nějaká větší závada tak to nechej opravit kdekoliv, s tím, že už budeš vědět co je tam za závadu a nemohli by tě ve značkovým servisu ojebat. PS drobné náhradní díly by se měly dát koupit normálně na objednávku i ve značkové prodejně. -
« Re: Zadne bubny
Odvtedy sa zavada uz neobjavila. Znamena to, ze sa na to mozem vykaslat, ze to bolo iba docasne tym mokrom? Verim, ze v servise by nasli pokazene nieco, co je najdrahsie z celych brzd, pripadne ze sa neda objednat nejaka strunka samostatne, iba ako komplet oba nove bubny :-) -
« Re: Zadne bubny
Takže ta závada v blokování kola nezmizela, ale opakuje se ? hlavně při couvání. Potom jedině mohlo dojít k nějaké závadě na systému samostavů ruční brzdy popřípadě mohla i praknout některá pružina čelistí. Nevím jak mám přesně Clio udělané zadní brzdy, ale soudím podle zkušeností se škodovkama a tam podobnou závadu dělala prasklá pružina čelistí. Raději bych s tím zajel někam do opravny aby se to nekouslo natvrdo někde za jízdy. Sichr je sichr a brzdy jsou brzdy "A co neubrzdíš, to neukecáš" -
« Re: Zadne bubny
Vypozorovane chovanie z cesty domov - pokial auto ide vpred, je vsetko OK. Ale ked sa zacne pohybovat vzad, zadna brzda sa zase kusne, uvolni sa ale asi po 2m jazde vpred. Je to sice fajn efekt pre rozjazdy do kopca, ale ja musim do garaze cuvat a nie je to bohvieco, ked cuvnem 3m - pohnem sa vpred 2m a znova. Takze uvitam kazdu dalsiu radu (diky dakos). BTW co si myslite, mam to dat do znackoveho servisu alebo radsej kamosovi, co robi Skody a Zigule uz 20 rokov (ale dokial sa k nemu dostanem, urobim dalsich minimalne 1000km -> vydrzi to, nestane sa nic?)? -
« Re: Zadne bubny
to : luf No v podstatě by se do bubnových brzd nemělo dostat nic kromě vody a možná jemného bláta a rozdrceného listí, celé listí určitě ne. Pokud se voda a to blátíčko dostalo ostřikem za jízdy na buben a krycí štít, tak potom mohlo v garáži skapat do bubnu a tam do rána ztvrdnout a způsobit to dření v bubnu. To by potom nebyla žádná závada ale jedna z nectností bubnových brzd a to, že mají špatný samočistící efekt hlavně od vody na rozdíl od kotoučových. Předpokládám, že nemáš tak staré auto aby byla v krycím štítu bubnu díra od "hrdze" aby se tam ten sajrajt dostal tudy. Ale bylo to opravdu v bubnu, nebylo to v některém kotouči ? U Favo-Felda se toto stává právě u předních kotoučů. Tam lehce zapadne i malý kamínek mezi krycí plech a kotouč a ten pak dře. -
« Zadne bubny
Caf ladao. Si na bubnove brdy tu asi najvacsi odbornik, tak sa ta pytam priamo u teba doma :-) Vcera vecer som trosku pojazdil po krutom lejaku, vsade bolo napadaneho kopu listia atd. Vsetko bolo v pohode, ale dnes rano, ked som sa v garazi chcel pohnut, auto stale brzdilo. Nastastie nie nafest, takze som sa pohol a so skripanim presiel asi 15km, potom to povolilo. Jeden zadny bubon dovtedy stale brzdil. Rucku v garazi zatiahnutu nenechavam. Mohol sa do bubna dostat nejaky sajrajt alebo voda a nieco stihlo za noc zahrdzaviet? Co s tym ak sa to stane nabuduce? Co povedat v servise, aby skontrolovali? atd.
Diky -
« Re: š130RS
A jaký podložky+kola.jde mě o to,že chci dát lami.blatníky(rally) a nechci aby byly kola zapadlý dovnitř.To znamená:
1)M nápravy(moc se mně do toho nechce)
2)podložky,ale jak tlustý?
3)Prolisy,ale o kolik?
Chci se zeptat,co udělají prolisy,nebo podložky s gemetrií přední nápravy? při běžném ježdění?.Budou se víc sjíždět gumy?nebude auto v zatáčkách poskakovat?
Jinak Dík za odpověď,Džon měl pravdu-"když něco nevíš,zeptej se Láďi":-):-)Taxe ptám:-):-) -
« Re: š130RS
Rozchod byl stejný jako u 110R, všechno se řešilo podložkama a jinýma kolama. Přední náprava byla naprosto totožná z eRkem včetně maticovýho řízení, zadní byla jiná, vlečená. Podle řádů na úpravy aut, se nesměl měnit základní rozchod u toho upraveného auta. -
« Motor
Lidi, nevíte, jak by se dal zvnějšku rozeznat motor (respektive jeho původ) jestli pochází ze 100ky nebo ze 120ky? Někdo mi říkal, že bych snad musel lízt až do válců a poměřovat průměry. Jinej boriš zas prý že se to rozezná podle toho, jakej je filtr , jestli je to průtokáč nebo ne (což ale asi nebude pravda, protože starý 120ky ho jeŠtě všechny nemĚly)... nevim. Nedávno jsem jeden koupil po GOčku a i po 5000km se mi zdá nějakej zdechlej. A doufám, že ze 105ky není.