Škoda 110 R - česká legenda
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: RE: Predni naprava
na 185kach to sedi take o mnoho lepe nez na 165kach, ale 205 se mi zda uz trochu dost, prece jen prinos mezi 185 a 205 uz nepovazuji za tak velky s ohledem na vetsi namahani naprav, prevodovky a oo neco vetsi spotrebu. 205ky bych tam cpal az s poradnym motorem a prevodovkou. -
« Re: Velka pumpa - negativa ?
chladic oleje pouzivam, a s velkou pumpou nejde pouzivat lihovy termostat, musis tam mit voskovy. Jinak dokud to skrti termostat je to v pohode, ale v lete pri rychlejsi jizde je termostat prakticky stale otevreny (alespon umeho auta ano). Podle mne nad tim nema cenu prilis teoretizovat, praxe vzdy ukaze. Ja jdu do velky pumpy, vzhledem k montazi naporaku. -
« Re: Velka pumpa - negativa ?
Já si myslím, že v ton moc velký rozdíl nebude, protože pokud je regulace průtoku škrcením termostatem, tak rozdíl průtoků bude dost malý. Co se týká odebíraného množství tepla z motoru tak to je cca stejné, naopak bych řekl, že menší teplotní rozdíl s větším průtokem vody je pro motor lepší. Zapoměli jste se zmínit, jestli používáte chladič oleje, což by na výsledek chlazení mělo mít také vliv. Někde jsem také slyšel, že se změnou pumpy se musel změnit i typ termostatu, že ten původní nedokázal proti té nové pumpě zavřít ? -
« RE: Predni naprava
K tym polomerom otacania prednych kolies: Tych "vyosenych" kolies (podlozky, prevarenie,...) by som sa az tak nebal. Do pravouhlych zataciek (s malym polomerom)urcite nechodis az tak moc rychlo, takze na kola neposobia tak velke sily, ako pri vysokych rychlostiach a teda to, ze to horsie sedi na ceste nie je az tak vyrazne (nebezpecne). Naopak vysokymi rychlostami prechadzas zatacky s tak velkym polomerom, ze rozdiel polomerov vonkajsieho a vnutorneho kolesa je minimalny (vychylka kolies od pozdlznej osi auta je mala) a to "vyosenie" kolies je zanedbatelne. Moja osobna skusenost je taka, ze na sirokych kolach (205/50R13) a s podlozkami (30mm vpredu a 50mm vzadu) to sedi lepsie ako pri seriovych kolesach bez podloziek. Navyse pri pomalej jazde a hlavne pri stati sa s "vyosenymi" kolami zataca omnoho lahsie. -
« Re: Velka pumpa - negativa ?
"velka" pumpa me vetsi obezne kolo, z cehoz vyplyva, ze pri stejnych otackach dava vic vody nez pumpa mala, pokud je osazea na erku se zadnim chladicem (coz je standard - ten chladic) tak tiprutok vody skrti jenom termostat, a voda ti tece skrz motor i chladic prilis rychle (po zahrati a otevreni termostatu) v chladici se pak nestiha dostatecne ochladit. Sice to funguje, ale neni to uplne ono. Doporucuju original malou pumpu. Zamysli se nad tim, mas chladic, hadici, pumpu, motor, hadici, chladic a ted si predtav jak to tam fungujem (jak tece voda a co se s ni deje) a predstav si to pri prutoku vody rekneme minimalne o tretinu vyssim.....
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!