Klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 12.04.99 19:35
« Bacha na rýmu
Z vlastní zkuąenosti bych nedoporučoval pouľívat klimatizaci ve městě, kdyľ uľ tak jen mírně, protoľe chladíte-li moc tak nastydnete a máte i při 40 stupňovej pařácích chřipkový příznaky , ja vám blbě a tak vůbec. ALe mimo město je to samozřejmě super trochu si ochladit chobot kdyľ uľ není po ruce orosená 12. -
« Re: Klimatizace
Chladí mi to přímo pekelně. Myslím, že normálně není nutné po dvou letech doplňovat chladicí médium, samozřejmě pokud máte celou soustavu netěsnou pak je to přímo nezbytné. Můj názor je ten, že je výhodnější raději odstranit netěsnost, než pořád doplňovat. -
« Klimatizace
Blíží se nám horké dny a tak vytáhnu tohle téma ze záhrobí archivu. Třeba teď poslouží častěji k výměně zajímavých informací mezi majiteli vozů s klimatizací. Já se právě připravuji na doplnění okruhu, protože naposledy jsem to nechal dělat před 2 roky a teď to už moc nechladí. Všiml jsem si, že některé servisy dělají nejen doplnění okruhu chladícím médiem, ale i čistění starého média. Inzeroval to např. Auto-Papoušek. Tak jsme tam volal a že prý je to dohromady za cca 1750 Kč, což není zas tak moc (před 2 roky mne stálo samotné doplnění skoro 1500 Kč). Problém u "Papouška" je ale v tom, že jejich mašina nejde připojit na všechny typy klimatizací - prý spíš jen na novější vozy. Tak uvidím. Zatím ahoj, pište jak Vám to chladí. Pavel. -
« Facelift Fiatu Tipo/Tempra (klimatizace?)
V rámci faceliftu vozů Fiat Tipo a Tempra (5/1993) bylo provedeno i zlepšení funkce klimatizace, která byla předtím kritizovaná pro nedostatečný výkon. Nevíte někdo v čem byl systém klimatizace upraven a zda by tyto úpravy šly aplikovat i na starší vozy Tipo/Tempra? Dík Pavel. -
« klimačka
Někdo se tu ptal, jestli mu může klima zamrznout. Může v případě, že zavřete všechny výdechy a pustíte klimu na plný výkon. Zejména jeli venku více vlhký vzduch, tak se výměník namrazí až ho to může roztrhnout a tudíž poškodit. Proto se doporučuje nechat alespoň jeden výdech otevřený. Jako chladivo se používá bezfreonové medium R134a.
Měřil jsem v létě v jugoslávii (teplota 42 stupňů) teplotu u výdechů z klimačky při plném větráku a nastavené nejnižší teplotě a dopěl jsem k následujícím výsledkům: Výdechy v palubce +6,6 stupňů, výdechy na nohy 8,4 stupňů. Pozor záleží také na tom v jakých otáčkách běží motor, protože to ovlivňuje výkon chladícího kompresoru. P.K. -
« Ochlazení vzduchu
Když jsem loni v létě měřil teplotu na výstupu z "výdechů" ventilační soustavy, tak jsme při maximálních otáčkách ventilátoru došel k teplotě o 10 C nižší než byla teplota venkovní. Při polovičních otáčkách ventilátoru bylo ochlazení vzduchu vůči venkovnímu asi 15 C. Nemáte někdo podobné naměřené údaje? Pavel. -
« Re: Poruchovost klimatizace
Zamrznout by ti to v žádném případě nemělo . Jinak automobilky doporučují v zimě pro rychlé odmlžení oken právě zapnout klimatizaci a ventilátor dát na větší otáčky . Freon se dnes již nepoužívá a doplnění , natlakování a proměření těsnosti by ti mělo vyjít do 2.000,- Kč . -
« Re: Poruchovost klimatizace
Jardovu radu - spoustět klimatizaci alespoň 1x týdně - jsem už tady v nějakým servisu slyšel (prý kvůli těsnosti okruhu a mazání ložisek chladícím médiem). V zimě to ale může být problém. Jednak některé typy automatických klimatizací při nízké teplotě vůbec nespustí kompresor, jednak pracující klimatizace může v zimě vést k zamrzání vody v potrubích a klapkách ventilační soustavy (snad až při delším provozu). Ještě bych měl otázku na Jardu - na kolik u Vás v servisu přijde doplnění okruhu a čím se to vlastně plní (údajně se již nepoužívá freon). Dík Pavel K. -
« Re: Poruchovost klimatizace
Za dva roky jsme měli v našem servisujen ložisko kompresoru a občas malý tlak v okruhu . Jinak nic , jen to že ložisko jsem sehnal až u jednoho výrobce v Mexiku . Jinak je doporučováno pro dobrý chod klimatizace , ji alespoň jednou týdně spustit . Stačí jen na 1/2 hodiny . -
« Re: Poruchovost klimatizace
Zatím se mi u Tempry porouchala jen klapka vnitřní cirkulace (zlomená hřídelka na výstupu ze servopohonu). V servisu mi to odhadli na asi 2500 (1500 materiál + 2 hodiny práce po 500 Kc). Nicméně nakonec jsem to opravit vlastnoručně (nahrazení výstupní hřídelky hliníkovým čtyřhranem a slepení). -
« Re: Poruchovost klimatizace
Nazdar daline("teplousi"),
Doufam, ze jsme si vcera dobre pokecali. Mam jen chvilku, a tak sem si rekl, ze ti zase napisu. Pokud se tyka klimatizace, tak tu mam ve svem BMW 540i zabudovanoua zadne problemy s ni nemam, ale slysel sem, ze se muze porouchat prave, kdyz je v aoute moc velky teplo, proto se nedoporucuje prodavat ji teplousum.
Tak cau! -
« Začínám rubriku "klimaticaze"
Čím dál víc aut jezdících u nás je vybaveno klimatizací - ať již koupených jako nové nebo jako ojetiny.
Myslím, že pro majitele takto vybavených aut (případně pro zájemce o koupi nového vozu) může být přínosná výměna informací na toto téma.
Zajímavá je například výkonost klimatizace u jednotlivých typů aut (u některých aut nestačí v létě klima vychladit celý vůz a spokojení jsou jen řidič a spolujezdec vepředu), nárůst spotřeby při pracující klimatizaci, automatická versus manuální klima, doplňování okruhu klimatizace u starších vozů (jak často, kde, za kolik) atd.
Já osobně mám starší Fiat Tempra 1.9TD (r.v. 91) s automatickou klimatizací a zatím jsem okruh nechával jednou dopňovat u firmy BREMA v Praze - "natlačili" tam asi 0.5 kg chladícího média a stálo to 1400 Kč. U automatiky ve Fiatu je prima, že sama reguluje otáčky ventilátoru a směr foukání vzduchu (dá se rovněž přepnout do manuálního režimu). Rovněž je u ní tlačítko "ECON" které umožňuje deaktivovat kompresor klimatizace a pak to funguje jen jako automatická ventilace/topení. Na druhou stranu je u modelů Tipo/Tempra do roku 1993 nedostatečná výkonost chlazení (to se bohužel týká i mého auta). Teším se na vaše zkušenosti s provozem klimatizace. Pavel K.
Klimackam zdar.