Klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: klima vs 1.4
"Je rozumné si nechat do Astry G 1.4 16V nechat dodatečně dát klima. Díky"
Kdyz si to udelas sam a dily sezenes z bouracky, je to za vikend hotove, vim, kdo si to takto do Oktavky udelal, za den.
Ale jinak to vyjde na opravdový balik. Napr. dodelani klimy do Oktavky stoji cca okolo 40-50 tisic, pokud by slo o upgrade mechanicke klimy v Oktavce na climatronic, podle oficialniho ceniku ND jenom dily pro Climatronic (pokud uz je mechanicka klima) stoji cca 41000 Kč s DPH, práce může být za 5000 až 9000 Kč s DPH, takže si to celé spočtěte, automatická klima do Oktávky dodělat - cena řádově 100.000 Kč. -
« Re: Klima laguna II
Jed to sice OT, ale možná že eB není ani nejdražší, možná ano,nevím,ale spíš jde o to, že jako jediná (možná na světě? rozhodně ale první na světě) umí pracovat s účtem z libovolného počítače, bewz porodu s instalací asymetrického privátního klíče pro SSL nebo jiné hlouposti, má nejvíc možností a zatím nejrychlejší transakční systém (ale to je dáno pouze tím, že má zatím málo klientů). Jak je vidět, osobní přístup funguje. No ve skutečnosti, pokud chcete trochu složitější věci, si ty lidi neví rady a chce to napsat mailem problém a i pak platí, že úroveň a rychlost komunikace je u eB na prvním místě, i když mě odpovídají stále stejní lidé (možná proto, že jsem je párkrát zdrbnul kvůli procesním chybám). Rozhodně eB je nejjednodužší a nejlepší banka, pokud má člověk pohodlný přístup k Inetu a nepotřebuje často vybírat hotovost.
Proti nákupu nejsympatičtější značky vozu nelze nic mít, ale služby prodejců v oblasti komunikace je katastrofa. Na maila Vám zpravidla odpovědí (pokud jde o Škodovku) pouze pokud se jedná o zájem o vůz a že by poskytovali (prodejci Škodovek) nějaké nadstandardní služby jsem si dlouho nevšiml. -
« Re: Klima laguna II
No podívejte se na to takhle. Třeba banka. Můžou vymějšlet různé věci a akční nabídky či nižší ceny, ale stejně pořád zůstávám u nejdražší banky v ČR. A to e-banky tedy bývalá Expandia. Vždy mě dostane individiální přístup k zákazníkům. Žádné přepážky a i když tam mám * prachy tak si na mě bankéř vyhradí čas a v klidu se mnou probere různé možnosti. A já mám pocit, že se mi opravdu váží. No takže i když není levná tak jsem stále u ní. To samé je to u automobilek. I když bude mít slevu XX% velkou tak to pro mě není důvod k zakoupení vozu pro svojí osobu. Koupím si vůz od automobilky, která mi bude nejsympatičtější a to jak fér přístupem tak i kvalitou služeb byť si za ní nechá připlatit. Hmm škoda, že mám Caddy ofiko zastoupení v ČR... -
"-- skrytý --" 21.06.02 23:45
« Re: to mitsi
V té Corolle jsou komplet kabely ke všemu elektrickému, co se do toho dělalo od zadních reproduktorů, přes hodiny, druhý větrák na chladič po kompresor klimatizace a její spínač. Motor to má řízený elektronicky kompletně, takže v tom by problém neměl být.
Před těmi 10 lety v tom taky ta klimatizace mohla být, jenže to ještě v ČR zase takový strašný vedra nebyly, takže tatík chtěl auto bez klimy, což byla vážně hovadina. A jelikož to auto mám prostě rád a nikdy ho prodávat nebudu, tak si do něj chci tu klimatizaci pořídit,ale zase víc než 10k do toho vrážet nechci... -
« Re: Klima laguna II
No nekecej, to už je jak v USA :-) Tak to zase fungovalo, tak že když byl novej model Cadillaca tak se dealer zastavil u některého z dosavadních majitelů Cadillaca s tím jestli si nechce vyzkoušet tento nový model... jo jo tímhle si zavazuje automobilka zákazníníky a ne akčníma nabídkama... -
« Re: Klima laguna II
vo tom to je, kdyz prijedes do autosalonu renaultem 25kou tak ti A8cku nepuci ani kdyby ses zesral, kdyz ale predtim najarove koupis nejakou tu audinu A6 do firmy a jezdis tam do servisu tak ti sami poslou dopis jestli si chces A8 zdarma na dva dny pucit. -
« Re: Klima laguna II
kamil*-nejlebsi by bylo zmerit teplotu uvnitr. Mam Scenica a klima se chova presne stejne. Nejprve temer vubec, to proto, aby se klima nachladila, potom zacne chvilku foukat vzduch z venku, aby se ochladily pruduchy a o neco pozdeji prepne na vnitrni chod a zacne odsavat teply vzduch, ktery postupne ochlazuje, kdyz se teplota blizi nastavene teplote, proud vzduchu postupne slabne. Az dosahne temer nastavene teploty, klima se prepne na vnejsi ventilaci a jen udrzuje teplotu. To ze se Ti zda horko muze byt zpusobeno slunickem, ktere se do Tebe opira, ale teplota uvnitr auta bude presne takova, jakou si nastavis.
-
« Re: Klima laguna II
Me je jedno co ta klima ochlazuje.Ja se v tom aute proste musim citit dobre, tzn, ze kdyz je takove vedro jako dnes tak chci mit v aute ihned chladek, coz mi octavka nabidla.Laguna nejprve nechladi vubec, pak se rozbehne naplno a posleze se temer vypne a v aute zustava dal vedro.
Jinak jeste jsem nevidel, aby Ti prodejce zapujcil auto jen tak na vikend, byt jsi velmi vazny zajemce.To byhc pak mel na kazdy vikend jinou karu.Zacal bych treba 7-kou Bramborem. -
"-- skrytý --" 19.06.02 20:38
« Re: to mitsi
Nechci teď polemizovat o technické stránce věci (já zas měl na Mits. Lanceru z té doby servomotor, který v určitém rozsahu ovládal škrticí klapku a tím řídil - tedy elektronika přes něj řídila - volnoběh). Na druhou stranu jsem velmi zvědav, kdo vrazí do auta, jehož zůstatková hodnota je někde na 50 tis. Kč, dalších 50 - 80 tis. Kč za domontování klimatizace. Ještě jsem takového člověka nepotkal! Pokud tu někdo jste, ohlaste se, prosím.
PS: Pro všechny, kdo přesto dospěli k poznání, že "kdyby auto nemělo mít žádné doplňky, pak klimatizaci mít musí" (k tomu jsem já sám dospěl už před těmi 10 lety), mám jedinou radu - prodejte to a kupte si jinou ojetinu, ale s původní klimatizací!!! -
« Re: to mitsi
netvrdim ze vsechna auta pred deseti lety mela "drive-by-wire" lec hodne aut pred deseti lety to melo, dokonce i hodne aut pred 14ti lety. Tim sem jen chtel naznacit ze to je mnoholet stara zalezitost a jeden zpusob jak se v tak starych autech kontroloval volnobeh.
druha zalezitost je mechanicky pres idlespeed control valve, kterej je ovladan elektronikou motoru a ciste jen otvira a zavira privod vzduchu. Banalni trivialni zalezitost. Zrovna Ford neco takovyho pouziva od nekdy kolem 85 roku.
Jestlize se vsechno zaplo a standardni volnobeh sel do kolen tak byl pouze vadny ci ucpany tento ventil coz je u fordu naprosto bezny problem a trpi tim vsechny fordy osmdesatych a zacatkem devadesatych let. Staci ventil demontovat (dva srouby) rozlozit mechanickou a elektrickou cast (dalsi dva srouby) promazat elektrickou aby se dobre hejbala civka (pokavad je stale funkcni coz je jinak by auto neslo nastartovat) a pistek co ovlada pist v mechanicke casti. mechanickou cast poradne vycistit aby pist tam moh do obou krajnich poloh coz obvykle nejde protoze to je po tech letech zasrany a proto pri plny zatezi utika standardni volnobeh. Obvykle se taky zasekava v druhy poloze, coz pak zpusobuje ze volnobeh je nekde u 1200-1400 otacek.
Je to naprosto bezna vec a pouzivaji ji vsichni vyrobci s elektrickou strikackou a aspon zakladnim managementem motoru. Jestlize neco takoveho je ve scorpiu z roku 86 tak nevidim duvod aby neco takovyho nemela mit toyota
Takze sice silne pochybujes hezky ale z zcela spatne dedukce zalozene na tom ze na fordu to bylo vysrany, coz mne neprekvapuje protoze ford to ma udelany blbe a ten ventil se zacne zasirat uz po trech ctyrech letech provozu. -
"-- skrytý --" 19.06.02 16:26
« Re: to mitsi
Reagoval jsem pouze na příspěvek č. 549 - domontování klimatizace to 10 staré Toyoty Corolly. Silně pochybuji o tom, že všechna auta před 10 měla automatické (ať už elektronicky - "drive by wire" ještě nebylo, či jiným způsobem) dorovnávání volnoběhu: pokud si to dobře pamatuji, tak např. u Fordů před 10 lety když se "všechno elektrický zaplo", tak šel standardní volnoběh do kolen... -
« Re: to mitsi
to snad umi kazda elektronika, bud tam je normalni system a idlespeedcontrolvalve kterej to zaridi, stejne tak jak to zaridi kdyz zapnes na volnobech vsechno elektricky co mas a ono to srovna zpet na normalni otacky, nebo to je cely elektricky bez plynovejch lanek a udela to ta elektronika. -
"-- skrytý --" 18.06.02 23:28
« Re: to ace
Pozor ale na jednu drobnost: nejde jenom o domontování kompresoru, výměníku, vedení aj., ale také o to, zda je elektronika daného auta z výroby připravena na provoz klimatizace. V praxi to např. znamená, že v případě sepnutí kompresoru si bude umět přidat plyn, resp. dorovnat volnoběh. Pokud tato podmínka není splněna, pak prostě po sepnutí klimy motor na volnoběch chcípne! -
« Re: to ace
No jo, vono je to tak napsaný na krabici, tak tomu tak všichni říkají... No pořád lepší než ne zcela dobře oslyšená slova typu "haupna", "bufero", "sileblok" apod.. Hele ace, a když tak přijedeš třeba k pumpě, hlásíš "natural obyč" anebo "10 galáčů anlídů"? Jo a do "tajrů" napouštíš bary nebo megapascaly? -
« Aby klima nesmrdela
Ked sa chcete vyhnut smradu po spusteni klimy a tiez tvoreniu bakterii, ktore dokazu byt pomerne dost agresivne, je dolezite aby ste klimu vypli 5 minut pred vypnutim motora( a teda aj prudenia vzduchu cez vymennik)Pretoze vsetko to vznika tym ze sa po vypnuti motora kondenzuje vela vlhkosti na vymenniku a to je zivna poda pre bakterie. Avsak ak vypnete skor vzduch vymennik sa pekne vysusi. Ja to tak uspesne pouzivam lebo nechcem mat dych. problemy. Zena nie a ma dych. problemy a vo svojom aute smrad (z klimy) -
« Re: asi bude nutne pretesneni kompresoru
Jo díky. Právě tento typ na tento problém jsem asi před hodinou dostal. On mi totiž od van tekl olej, protože minulej majitel idiot (nebo ten co to servisoval) nedal korkovej gasket, ale na ferovku to namatlal jen tím červeným tmelem... což samozřejmě moc netěsnilo a dělal jsem loužičky :-( No tak jsem koupil korkovej gasket na skříň a olejovou vanu. Tmel z obou stran korku a pak na místo. Ted to nemá šanci prosáknout. Nicméně je možný že od tý doby jsou zasraný konektory dole. Přesně tuhle radu jsem ted dostal ,takže ti jsem vděčen za další diagnozu ve stejném duchu. No tak se uvidí. -
« Re: asi bude nutne pretesneni kompresoru
To máš dobrý, u mě bylo zase zjištěno, že tlak je v klimě dostatečný, ale když zapnu klima tak vůbec nanajede spojka ke kompresoru. :-) A palubák hlasí jen to svoje "service air condition" tedy to hlasí jen při startu asi tak na 3 sec. pak zhasne. Takže musíme zjistit kde je zakopanej pes :-( Jinak druhý počítač v autě nehlasí nic. Takže to bude nějaká doufám, že hovadina, nebo já nevím. Se na to musíme podívat. Nenapádá něco někoho ?
-
« asi bude nutne pretesneni kompresoru
Byl jsem ve stredu u Arnyho a bohuzel to nebylo tak jednoduchy, ze by mi jen doplnil napln. Uz kdyz to zkousel odsat, aby vycistil okruh, tak tlak nechtel poradne klesnou. Vypadalo to na nejakou vetsi netesnost. Tak tam pustil trochu starsi R134 a hledal detektorem ono misto. Bohuzel se ukazalo, ze to uchazi z mist mezi kompresorem a spojkou - nejspis odesla ucpavka hridele. Takze bude nutno pretesnit kompresor (cca 4.500 Kc) a potom teprve naplnit okruh. Horsi varianta muze byt, ze by jsou hodne vybehany pistky a ze by tam musel jit novej nebo repasovanej "vnitrek" (minimalne dalsich 2.000 Kc). Takze mam o cem premyslet. -
« Re: Náplň
No k Arnymu nejedu, protože mi to zítra udělá známej známeho :-) za 1000 Kč. Pravda nebude tam R-12, ale ta ekologičtější R-čtyřicetněco. No ke všemu já bydlím na Jižním Městě. Takže mě ta cesta bude stát nejmíň pětikilo. Zítra to naplníme někde u Horních Počernic. Pojede tam se mnou i druhej kamarád s Cadillacem:
[odkaz]
Takže si uděláme i minikolonu :-) Klidně se připoj. Třeba nám dá množstevní slevu :))) Pojedeme tam zítra nějak po práci. Takže tak kolem 17:30 + - -
"-- skrytý --" 04.06.02 12:28
« Re: kde hledat
Systém klimy je mi jasný. Jen nevím, kde jednotlivé části (kromě kondenzoru a kompresoru) hledat. No a neví tu někdo kde hledat výparník? Ta voda musí být někde kolem něj... Nechce se mi kvůli tomu rozebírat půl auta. PS: No čuchat to s bakteriema je poněkud zcestné. Takže vyvětrat ano, ale čeho jsme si předtím dýchli? -
« Náplň
Tak zítra si jedu naplnit klimatizaci - konečně. Už jsem jí měl mít naplněnou v sobotu R-12, ale chladničkář za to chtěl 2 000 kč. Což se mi zdá docela hodně. Takže zítra to bude za 1 000 Kč a to je už dle mě normální cena. Pravda nebude to R-12 nýbrž ta R-4x. Tak dám vědět jak to chladí. -
« Re: kde hledat
Obecně se dá říct, že jsem klimou nechal jen auto vychladit a pak jsem jí vypnul a otevřel jsem si radši okno, protože vzduch z klimatizace je moc suchý nepřirozeně studený a vůbec mi není zrovna 2x občas i 3x příjemný. Něco jiného je to v zácpě. Tam je nejlepší být zadeklovanej a ven ani prstíček.
Nevíte o kolik je tak R-4x horší než R-12 ? Nezkoušel to už někdo z vás ? -
« Re: kde hledat
No on to smrad není. Tedy alespoň u mě to žádný smrad nebyl. Je to jako kdyby měl mokrej hadr na podlahu a hodil ho na topení. Tak jak se vypařuje voda. Prostě takovej strašně vlhkej a teplej vzduch. Dělá to jen po vypnutí klimatizace. Vždycky pomohlo dá na větší otáčky ventilátor a tu zatuchlinu prostě vyhnat ven. Žádný stres... -
« Re: kde hledat
Ja jsem tedy v Tempre zadnej smrad hadru nikdy necitil, ale obcas si tu nekdo na smradlavou klimu stezuje. Pamatuji na nejakou Oktavku, kde byl problem v nefunkcnim ventilu na trase odpousteni kondenzatu z vymeniku klimy. Ani nevim, jestli v Tempre nejakej ventil tohoto typu je a taky mam dojem, ze neni k nicemu zapotrebi (spis jen na delani problemu). Taky bych si hlidat filtr vzduchu, aby do systemu ventilace a klimy slo co nejmin svinciku. U starsich aut, ktery filtr z fabriky nemaji, jde udelat filtr provizorne. Jinak taky jsem jednou nebo dvakrat cistil zebra vymeniku klimy rucne (mensi kartac, mydlo, voda) - u Tempry se tam da strcit ruka kanalem od ventilatoru. Slo mi ale spis o to, ze bordel na zebrech snizoval prutok chlazeneho vzduchu (tedy ne o smrad).
-
« plyn
A zpět k plynu. Tak R-12 je zakázána to všichni víme. Ale dnes jsem od chladničkáře zjistil, že je i docela drahý cca 800 Kč/kilo a místo toho existuje plnohodnotná náhrada R-4x (to číslo poslední ted nevím) a to prý funguje stejně a nic se ani nemusí upravovat. Co vy na to ? -
« Re: kde hledat
Neodstraniš :o) Na to zapomeň, tedy abych byl přesný odstraniš, ale za pár dní to tam budeš mít zase :o) Prodává se taková vodička, která ty bakterie přizabije a zárověn aromatizuje vzduch. Nicméně mokrej hadr toho se asi nezbavíš. Protože ta vodička nemá jaxi efekt na dlouhou dobu. Tedy vlastní zkušenosti z minulého auta. Sice byl hadr cejtit, ale abych to rozdělával.... :( -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
Zrovna jsem si na něj vzpoměl. Sháním taky nějakej šikovnej motor a 250D(TD) se mi jevila jako jedna ze zajímavých variant. Musím si ale omrknout, kde to má starter, vývody na chlazení a pod, aby to pak nebyly nějaký moc velký harakiry. -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
tel cislo na mobil plati porad, ale ma ted novy bydleni, v panenskych brezanech (smer na teplice az do klican - odobocka za Agipkama) hned za klicanama doprava, na panensky brezany. JEstli chces kam dal tak to ti reknu ale on ti to rad vysvetli telefonicky.
btw kdyz uz ho drbeme, sanitku medveda ma rozebranou durch a pomalu ji renovuje. -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
profe no jak rikam ja si u nej v garazi delal auto s jeho asistenci pred asi trema tejdnama a mezitim se mu tam vystridalo asi sest zakazniku a nebyli to znami.
Kazdopadne znovu diky za kontakt na Arnosta, nebejt tebe tak bych o nem nevedel.