Klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« klima problem
Mam Hondu Civica 1,4i 1997. V srpnu 2000 jsem si nechal doplnit a kontrolovat manualni klimatizaci u jedne firmy nekde u Karlstejna. zdali se byt solidni a znali veci.zadny unik nezjistili. na vystupu namerili cca 5 stupnu. ale - chlad zacal postupne slabnout (nikdy to nechladilo jako u jinych aut tak, ze se to musi za chvili vypnout) a ted uz to nechladi vubec. jsem z toho dost zoufalej, neznate nejakou fimu v Praze a okoli kteri jsou opravdu odbornici a zaroven neuctuji horentni sumy? diky za tipy. -
« Re: Klima
Tu a tam ji zapnu, jak si to manuál žádá (vzhledem k tomu, že předpokládám, že to nedoporučují zbytečně). Respektive, ono když je nad 4 stupně, tak jě většinou hnusně vlhko, a klima pomůže poměrně účinně auto vevnitř vysušit - prostě se nahodí nejvyšší teplota, pustí klima... a za chvilinku je zamlžení a vlhko z auta pryč... (když k tomu zapnu i vyhřívání předního skla, jde to oprvadu děsně rychle, chudák ale alternátor, to vyhřívání musí mít děsnou spotřebu)... Proč se to ale má dělat, opravdu nevím, nejsem odborník na chladicí techniku.. vzhledem k tomu, že se mi to ale čas od času hodí, zapnout klima, nemám s plněním tohohle doporučení problémy... :-) V létě je pak klima neocenitelná...
To Hufnágl: souhlasím s tím, že ve voze by měla být spíš pokojová teplota, v zimě vytápím velmi, velmi decentně, jen tak, aby mi nebyla zima, v létě pak, aby bylo v autě příjemně (ale ne přehnaně, farónský efekt funguje spolehlivě, v Káčku - mém prvním autě s klimatizací - jsem si odbyl dětskou nemoc všech řidičů, nadšených faktem, že mají klimatizaci - totiž skvěle jsem párkrát nastydl, a to na to jinak absolutně netrpím). Osvědčilo se mi tak cca 15-20 minut před dojezdem do cíle klima vypnout - auto se postupně vytemperuje i vevnitř na venkovní teplotu. -
« Re: Klima
kanady> Opět souhlas. Kvůli takovému * už nemám svou Oktávečku turbíčko. Bylo slunečno 30stupňů a on obdržel mikrospánek. Takový starší vyžraný pán. Mít v autě stále kolem 20ti stupňů je pro bezpečnou jízdu nezbytné. V zimě třeba 18, v létě kidně i 25. To myslím kvůli přechodům, aby jsi nechytl rýmu či tak něco. -
« Re: Klima
Je pravda, že u slabších aut je klimatizace na výkonu poznat, přesto si myslím, že jet v 37 stupňovém vedru o něco rychleji v hrozné sauně v autě je krize. Před svým současným autem (Focus Trend 75 kW) jsem měl Káčko (44 kW) a zapnutá klimatizace byla pochopitelně cítit na výkonu, ale radši jsem jel pomaleji a vláčněji (a v pohodovém stavu) se zapnutou klimatizací, než bez klimatizace. V současném autíčku to nějak extra poznat není, rozhodně při nižších rychlostech, akorát se halt pak na těch 180 šplhá o něco déle... vzhledem k tomu, že takhle rychle ale nejezdím, alespoň ne u nás, tak mě to nijak nemrzí... Jinak bych rád vzkázal všem odpůrcům klimatizace: změřte si někdy teplotu ve voze, když je venku 37 stupňů nad nulou.... Jak potom mají vypadat reakční časy řidiče.... -
"-- skrytý --" 13.02.01 08:18
« Re: Tok co je s prispevky o klimatizaci ?
Klimatronik mám v létě v zimě na auto, maximálně využívám volbu pro odmlžení skla a recirkulaci. Od toho tam ten automat je a co vlastně běží, mne nezajímá. Hlavně že dokáže udržovat poměrně kvalitní tepelnou pohodu ve voze. -
« Tok co je s prispevky o klimatizaci ?
Skoda, ze tato konference "vyhnila", ale asi se jedna o sezonni zalezitost, a opet ozije.
Pisu sem jako cerstvy majitel Octavie s Climatronicem, a zajimaji me jakkekoliv zkusenosti s timto zarizenim, i kdyz je nyni unor a cca 3 pod nulou... -
« Re: Klima
Moje zkusenost s klimatizaci je takova, ze to jestli bezi nebo ne poznam jenom v okamziku zapnuti. Na volnobeh mirne stoupnou otacky a za jizdy v okamziku zapnuti citis mirne skubnuti pokud zrovna nejedes pod plynem. Za jizdy podle me neni rozdil tak velky, aby to clovek postrehl.
Golf IV, 1,6, 74kW, manualni klima. -
« Re: Využití klimy na podzim, v zimě a na jaře
a neni ucinejsi vyhrivani okna ? ?
jinak co se tyce obcasnyho spousteni, to platilo u starych vozu a starych klimatizaci ktery v naplni R143 meli zaroven mazivo kompresoru, ktery se ustalilo a usadilo a hrozilo by eventualni zadreni, u dnesnich vozu to neni nutny. -
« Využití klimy na podzim, v zimě a na jaře
Možná někteří z Vás necháváte klimu ve svém voze po skončení léta půl roku spát. Pokud ano, tak to je škoda, protože klima jde při chladném počasí využít na velmi rychlé odmlžení oken. Kromě toho je pro klimatizační okruh "zdravé", když se občas pustí (alespoň 1x za dva týdny). Čau, Pavel. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Ako tu tak citam o klime na Feldu tak ma napadlo, ze kamos servisak mi minule spominal, vraj mu zostala jedna komplet klima, ale je to myslim na 1.6 motor. Cenu vravel cca 20.000 Sk. Neberte to ako komerciu, cena sa mi vidi dobra, tak keby niekto nahodou chcel, nech sa ozve na rdunato@hotmail.com -
« Re: Klimatizace na Felicii
Original klimatizacia montovana priamo u Skodovky, ma jednu zaujimavu vlastnost: pri zoslapnuti plynu na podlahu (tzn. akceleracia) vypne RJ klimatizaciu na dobu 10 sekund. Co je si myslim dost dlha doba na obiehaci manever. Co takto vyskusat domontovat nejaky spinac pod plyn, tzn. ked stlacim plyn pri obiehani na podlahu (ja to tak vzdy robim :-)) spinac vypne klimatizaciu. Ked ho znovu uvolnim spinac zapne klimatizaciu. Aj ked by bol asi problem s maximalnou rychlostou, pretoze keby ste to drzali na dialnici stale na podlahe, to by vam asi bolo moc teplo.... :-( Alebo to vyriesit nejakym casovacom. Spinac pod plynom by zopol casovaci obvod, ten by na 10 sekund rozopol klimu.......... -
« Re: Klima
Nemam pocit,ze by klimatizace nejak vyrazne ubirala na vykonu vozu.U slabsich aut dejme tomu pod 70 kw bych jeji instalaci zvazoval,protoze u takovych modelu je jiste pokles vykonu znat a auto mene akceleruje a vice zere.Nedavno jsem jel s octavkou 55 kw,ktera jak znamo prilis sily nepobrala a po zapnuti klimy nastal dramaticky pokles vykonu.
U meho Tdicka zadny rozdil ve vykonu,ci ve spotrebe nesleduji a jizda s climatronikem je velmi prijemna... -
« Re: Klima
Chcem sa s vami podelit s čerstvými skúsenostami s klímou.Moj znamy sa rozhodol pre dodatočnú montáž na VW golf III 1.6(pekne mastné,ten golf nemal prípravu).Najprv sme sa obrátili na fy molpir(diavia).Všetko bolo dohodnuté(komplet cena 54000 Sk s DPH),ale az po pristavení sa zistilo že Golf 1.6 je aj IV generácie a oni dodali klímu práve naň,bola v ponuke aj na III,ale o 20000Sk viac.Neviem mam na to svoj názor.Potom sme hladali dalej a našli sme izraelskú klímu Alex,cena 59000Sk s DPH.Dala sa záloha a o týždeň sa montovalo.No a potom som to mal česť vyskúšať.Pravdu poviem cítiť z tých 55kw,5kw dole keď zopne kompresor.Občas,hlavne pri akcelerácii som ju vypínal.Ono to pekne vidieť pri brzdení motorom dole kopcom.Ale inak na dialnici pri plynulej jazde je to únosné.Prakticky som sa nepresvedčil o zvýšení spotreby,dealer udával cca 0.6 litra na 100km. Rátam že hlane v meste to bude dvoj,trojnásobok.Ešte k tech. riešeniu, tej klímy.Je čisto mechanická(elektronická 20000sk viac). Dve tlačítka AC a uzavretý obeh. Temperovanie výstupného vzduchu,prikurovaním
resp. mixovaním teplého vzduchu s chladným z radiatora kúrenia a klímy. Kompresor beží vždy na konšt. výkon(Žiadna elektronika,dve relé a jeden tlakový spínač). Inak na výstupe má vzduch 7 stupňov,ale je to nové. Uvidíme aká bude spoľahlivosť týchto klím. Jeden dotaz,máme Ford mondeo s klímou. Po zopnutí kompresora to vydáva mrnčavý zvuk, určite je to ložisko,ale ktoré?V kompresore, alebo v elektromagnetickej spojke. Jedni vravia kompresor,pretže huči to iba pri zatažení a keby to bola spojka tak to hučí vždy.Aké tam bývajú ložiská,sú výmenne? Vraj niektoré kompresory sú nerozoberateľné. Poradte,lebo v značkovom servise to žialbohu nevedia. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Je to přesně tak, při 3.000 otáčkách to má 30 kW. Myslím, že nebude problém jenom při předjíždění, ale třeba i v delším stoupání, kde tahle ztráta výkonu bude hodně znát. Jinak při předjíždění stejně většinou podřazuju, tohle auto toho na pětku moc nepředvádí ani bez klimy. A to mám ještě vyměněnou převodovku za novější po faceliftu, která má čtyřku a pětku o fous pomalejší. Mimochodem tomuhle motoru to sedí daleko líp, původní převodovka je moc do rychla. Pětku to stejně nedotočí, takže i s pomalejší pětkou je maximální rychlost větší, navíc ve městě je ideální, že při 50 km/h na čtyřku jsou tam tak akorát 2000 otáček takže se to nedusí. -
« Klima
Mám mechanickou klimu tj. kompresor přes klínák k rozvodům.Při zapnutí a plném výkonu mi sebere cca 7 Kw výkonu. Rok výroby 1992.A potvrzuji že při jízdě to poznám a občas ji musím vypnout při předjíždění.Nový modely na tom budou líp a nepůjde tolik poznat na výkonu a pokud nemáte ostrou nohu na plynu. -
« Re: Klimatizace na Felicii
To O.H. (adept geniality). Když tady rozebíráš kolik procent je příkon klimatizace (5 kW) z výkonu Felicie 1.3/50kW, tak zapomínáš na jednu věc: 50 kW je výkon maximální, který ten motor dává pouze při otáčkách 5000 ot/min. Při nižších otáčkách je dostupný výkon motoru menší a tudíž příkon klimatizace je znatelnější. Když to vezmu zjednodušeně a bude předpokládat, že závislot výkonu na otáčkách je lineární, pak např. při otáčkách 3000 ot/min, kde leckdo začíná předjíždění (mimochodem někdo možná i níž, protože tenhle motor má maximální krouťák při 2600 ot/min) je výkon motoru zhruba 30 kW. Tady by 5 kW příkonu klimatizace dělalo ut 17%. No a co jinak, jak Ti chladí klima? -
« Re: Klimatizace na Felicii
Mluvime tu o klimatizaci s kompresorem atd, nebo o vetracku do CLka ? Pokud ma ten Megane 55 kW tak to proste musis poznat. Ja mam 91kW a se zapnutou klimou citim, ze musim vice pridavat abych zrychloval stejne rychle jako bez ni. Samozrejme absolutni zrychleni to nesnizi, protoze at s klimou ci bez ni, stejne nemohu na jednicku ci dvojku vpalit plny vykon, protoze bych akorat protacel kola. No a na trojku+ uz nepoznam samozrejme nic. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Zkus obvolat dealery Škodovky. Někteří mívají klimu skladem a třeba už budou mít strach, že ji na Felicii nestačí prodat a zlevní. Začátkem 1995 jsem viděl novou klimu na Favorita za asi 20.000,- i s montáží! Je to ale spíš o štěstí.
BTW při předjíždění má KAŽDÉ auto malý výkon. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Taky si myslím, že to nebude tak velkej problém se ztrátou výkonu. Kdyžtak použiju chiptunning a bude to. Šlo mi ale o nějaké doporučení, kde mi klimu namontují. Diavia na Felicii stojí 55000 Kč. To se mi zdá moc. Nesehnal jste někdo na Felinu klimu laciněji?
Díky moc za odpovědi. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Pánové, s tím jak poznáte úbytek na výkonu při předjíždění, to Vám závidím, jste úplní géniové. Nepopírám, že když klima bude brát 10% výkonu z 50kW, tak by se to mělo poznat. Ale já mám klima na Meganovi s ubohými 55 kW a ještě jsem ten rozdíl nepoznal. Ale snad se mi to na konci léta podaří a já to budu poznávat také jaký je to rozdíl při akceleraci s klimou a bez ní. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Jo, u Imprezy se kompresor dle potřeby zapíná a vypíná. Jenže u 160kW to předjíždění neovlivní (ale poznáš to, bez klimy je auto živější). Naopak u Diavii ve Felicii je kompresor zapnutý pořád a v případě, že je chladič dostatečně studený, vrací se chladivo z vysokotlakého okruhu před kompresor a ten tudíž neodebírá tolik výkonu. Vše tedy probíhá plynule a výkonu máš po celou dobu předjíždění stejně. Žádné prudké výkyvy tě nepřekvapí (pokud během předjíždění klimu nezapne spolujezdec:-). Já osobně jsem většinou před předjížděním klimu vypínal, protože těch pár koníků navíc se vždy hodí. Při naloženém autě dvojnásob. Navíc, klimu využiješ nejvíc na dálnici a tam ti úbytek výkonu nevadí, proto vřele doporučuji. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Pokud vím, klimatizace dělá třeba Diavia. V Praze jsou (snad ještě) vedle NH Caru na Strahově. Jinak bych si dovolil souhlasit s tím, že ten motor je na to fakt dost slabej. Sedím ve Feldě 50 kW každej den a rozhodně nemá výkonu na rozdávání. Dovedu si docela dobře představit, že předjíždíš na doraz a sepne Ti to. I lidi se silnějšíma motorama si tady stěžovali, že po zapnutí kompresoru auto o dost hůř jede. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Já myslím, že i Felda 1.3 je lepší s klimou než bez ní (pokud ovšem bude ještě někdy normální léto). Akorát si člověk před komplikovanějším předjížděním apod. musí klimu vypnout knoflíkem na ovládacím panelu aby měl k dispozici maximum výkonu a nebral mu ho kompresor klimatizace (cca 5 kW). Pavel. -
"-- skrytý --" 16.06.00 08:13
« údržba klimy
Včera jsem byl v Brně u firmy AUTOVOX. Montovali mi alarm a pískovali skla. Při té příležitosti jsem se zeptal na údržbu klimy. Doporučují jednou za rok kontrolu tlaku, a výměnu mazacího oleje eventuálně doplnění média (protože uteče i přez trubky..). Pokud začně kompresor pískat nebo rachotit, znamená to, že je po ložisku - následuje zničení elmag. spojky. Oprava je podstatně dražší než odtah do servisu a výměna ložiska. Zásadně doporučují nechat se odtáhnout a nedojíždět. Celkem solidní firma viz www.autovox.cz -
« Re: Klima
Jo, ještě k tomu poklesu volnoběžných otáček motoru při práci kompresoru klimatizace. U moderních motorů s elektronickou řídící jednotkou je pokles otáček méně znatelný než u starších benzíňáků a dieselů. Jakmile se totiž sníží otáčky motoru, tak řídící jednotka "přidá plyn", tak aby volnoběžné otáčky udržela v normálním rozmezí. -
« Re: Klima
To Joshua. Zřejmě potřbuješ u tvojí klimy doplnit chladící medium. Jeho úbytek (netěsnostmi) vede nejen ke snížení chladícího výkonu, ale logicky i ke snížení příkonu kompresoru (a tudíž nemusejí tolik klesat otáčky motoru) a k méně častému až žádnému spínání ventilátoru na chladiči (ventilátor se spíná při nárůstu tlaku nebo teploty v chladiči klimy, k čemuž dochází právě při práci kompresoru; pokud ale není v okruhu dost média, tak tlak/teplota na potřebnou úroveň vůbec nenarostou a ventilátor se nespustí). Doplnění klimy by tě mohlo přijít na cca 1000-1500 Kč. Předtím je dobré ještě provést vyvakuování okruhu, čímž se odstraní zbytky starého média s vlhkostí a nečistotama. Čau Pavel. -
« Re: Klima
ANDREAS s.r.o. Pfleglova 3 Mariánské Hory 069/6625026, 069/6627399.
ARCTIS Fryštácká 5, Havířov -Suchá 069/6433572, 069/6411250.
ARKTIS SERVIS - 29. dubna 21, Ostrava 30-Výškovice 069/6737472, 0603/411550.
PALFRIG OSTRAVA Stará Ves n. Ondřejnicí 607- Ostrava, 0658/669238,231,168.
Snad ti to k něčemu bude. -
« Klima
Zdavím všechny, co sem nakouknou a doufám, že sem někdo přidá i nějaký příspěvek. Mám Nissana Primeru 2.0 a nějak mi teď nechce fungovat klima. Loni fungovala, idkyž ne s velkou účinností. Letos už nefunguje vůbec. Z předchozích přízpěvků jsem zjistil, klima při zapnutí má být slyšet a že by mohly poklesnout otáčky. Loni jsem tomu nevěnoval pozornost a teď se však při zapnutí klimy neděje nic. Je možné, že když loni klima fungovala jen slabě, že by nedostatek chladiva vůbec nespustil kompresor, ani žádný ventilátor? Nevíte někdo, kde se dá na ostravsku opravit klima a za kolik? Do značkového servisu se mi moc nechce. Díky za tipy. -
« Re: Ad vykon klima
Vybral jsem nějaké firmy zabývající se opravami klim v Praze. Možná nebudou souhlasit tel. čísla, mám loňský seznam, tak mě nekamenuj.
AZ-kKLIMA Točitá 1718 P-4 Krč (pobočka Hůlkova 31 P-9 Kbely)02/424723,0602228033,
Brema s.r.o Jateční 4 P-7 Holešovice 02/801787,02/66710677, fax-02/83870354.
KONTAKTSERVIS Bořivojova 55 P-3 02/6976368,02/90002320, fax-02/6976368.
KULHAVÝ Manž. Dostálových 1306 P-14 06011236136,02/6840822, 02/3517964.
Servis chlazení Havlíček Rýmařovská 475 P-9 (pobočka U Proseckého kostela 3/6 P-9) 02/6282110,0236844717,02/6282110.
Snad ti to k něčemu bude, nejdříve bych vyskoušel Kontaktservis, Kulhavého a Havlíčka, Brema a Az-klima jsou větší a asi dražší. -
« Re: Ad vykon klima
to AB : a neni to normalni jev ? . U Safrana se mi stavalo totez , auto stalo na miste s volnobehem a kdyz jsem zapnul klima tak se lehce zvysil hluk , bylo to ale slyset jen venku , vsiml jsem si toho jenom diky tomu ze jsem mel otevrene okenko. Pricina byla v tom ze pri zapnuti chlazeni se mi spustili ty dva obrovske ventilatory na chladici. -
« Re: Volba klimatizace u Octavie 1.9 TDi 66kW/90k SLX
Urcite jdi do automaticke. Ty penize uz o tolik nezvysi cenu a Climatronic je mazlik. My ho mame v praci v jednom Passatu a s manualem se to neda srovnat. U manualni klima je ti furt bud zima nebo teplo, tady si nastavis presne jak potrebujes a neskoncis nastydly jako ja. :-( -
« Volba klimatizace u Octavie 1.9 TDi 66kW/90k SLX
Chtěl bych Vás požádat o radu, názor nebo zkušenosti s manuálni či automatickou klimatizací u Octavie 1.9 TDi 66kW/90k SLX. Zda se vyplatí si těch 17.400 Kč na automatickou připlatit, kolik která sežere výkonu motoru a jak se to projeví na spotřebě nafty, jestli je ovládaní automatiky o tolik kvalitnější a ergonomické, atp.
Děkuji za jakýkoli typ.
-
« Ad vykon klima
Ja ve svem aute (Rover 620i, r.v. 1996) poznam zapnutou manualni klima podle zvyseneho hluku. Nevim proc, ale jinak velice tiche auto najednou zacne docela slusne hucet. Navic mam dojem, ze znatelne musim vice prislapnout pri rozjezdech a pri jizde na nizsi stupne. Zase na druhou stranu treba pri jizde na dalnici to neni vubec poznat na vykonu ani pri maximalnich rychlostech nad 200 km/hod.
Neexistuje nejaka firma, ktera je schopna provest kontrolu teto mannualni klima, jestli je v poradku. Nerad bych to daval do Autecu, kde mne zkasnout o litr jen co projdu dvermi. -
« Re: Klima
To bude záležet nejvíce na mechanikovi, který ti tu klimu bude uvádět do provozu.Bude to dost pracné, ale vyplatí se chtít:
1. propláchnout důkladně okruh benzinem
2. vyměnit olej v kompresoru- na tomto trvej jinak ho můžeš zahodit, vlivem vzdušné vlhkosti olej nasákl vodu a ta se díky zbytkům chladiva a opotřebených částic z chladícího okruhu změnila na slabou kyselinu, která by kompresor zadřela.
3. vyvakuovat,zjistit úniky, doplnit chladivo
a můžeš bezpečně klimu používat.
Někteří machři doporučují znovu výměnu oleje a filtrdehydrátoru asi po půlroku provozu,aby se odstranily všechny nečistoty z okruhu, ale to nebude nutné.
Zdar.
-
« Jednou víc, jednou míň
Blíží se léto a tak měřím teplotu u výdechů na palubní desce, abych zjistil, zda moje klima dost chladí nebo zda je potřeba nechat dotlakovat okruh. Zatím to docela ujde - ochlazuje vzduch z venku o zhruba 20 C s tím že na výdechu je minimálně cca 4-6 C. V sobotu se ale nějak "urvala" a na výdechu jsem naměřil 1.2 C, což se mi ještě nepovedlo. Sice jsem měl ventilátor jen na poloviční otáčky, ale stejně se mi to zdá příliš nízká teplota. Nevím, možná nefungovalo čidlo, který má vypínat kompresor nebo to bylo něco jinýho? -
« Oživení tématu
Tak tu máme jaro v plné síle a když se do toho sluníčko pořadně opře, tak v našich "pekáčích" svižně stoupá teplota. Kdo má klimu, tomu je hej - pokud mu ovšem funguje. Pokud mu dost nechladí, tak to tu může probrat s dalšími uživateli této vymoženosti, případně s odborníky, kteří se tu občas vyskytnou. -
« HELP !! shanim desku nebo brouka pro R. Safrane
Mam minulou generaci Safranu a na ridici desce automaticky klimatizace (oddelene nastaveni teploty pro ridice a spolujezdce...) se mi spalil brouk kterej ridi otacky vetraku (petizilovej tranzistor)
shanim bud toho brouka nebo celou desku nebo aspon nejakou dokumentaci.
pokud o necem vite tak mi mailnete na xlukm07@vse.cz. ODMENA JISTA !!! -
« Re: Námraza v motorovém prostoru v létě ???
Vymrzání vedení až po filtrdehydrátor je jev
vyskytující se u chladicích zařízení běžně v
závislosti na pracovních podmínkách výparníku
(tj. to, co ochlazuje vzduch v chladírně nebo
autě) a kompresoru. Všeobecně je to jev neškodný,
pokud se vyskytuje v malé míře.
V případě velké námrazy je možno uvažovat o
zaneseném výparníku, sníženém průtoku vzduchu
přes něj ( slabě foukají výduchy )nebo o větším
množství chladiva v soustavě, což je asi zrovna
tvůj případ.
Doporučil bych vzpomenout si, jak foukal vzduch
dříve, jestli nefouká méně a zkontrolovat, jestli
není přestavená hodnota teploty které chci
v autě dosánout moc nízko. Pokud poženeš klimu
na nízkou hodnotu celý okruh se prochladí
a musí se na něm námraza udělat.
Další z možností by byl vadný vstřikovací
ventil, ale pokud klima chodí je to nepravděpodobné. Ale jak jsem již napsal, s největší pravděpodobností je v okruhu o trochu víc chladiva, klimy jsou na toto citlivé.
A pokud jde o náhrady chladiv je to všechno na jedno brko, ISCEON. nebo 134 jsou téměř identické, liší se jen výrobcem.Záleží na
mechanikovi, kde a co zežene za levnější cenu a s čím ná zkušenosti. -
« Detektor "smradu"
Nekde jsem na Internetu narazil na maly detektor smogu, ktery se dal zapnout na prepinani vnitrni cirkulace vzduchu. Docela by se mi to hodilo. Bohuzel nedal jsem si ho mezi oblibene a ted tu stranku nemuzu najit. Nevite o ni nekdo ? Jestli jo, ozvete se -
"-- skrytý --" 13.09.99 00:00
« Re: Ucpany odvod
Zhruba uprostred skrine vyparniku(u Octavie event.vozu VW)vpredu ve smeru jizdy je kovovy vyvod asi 5 cm dlouhy,smeruje sikmo dolu asi v uhlu 30 stupnu.Nahmatat se da pod pristr.deskou,je dobre stahnout umelohmotny kryt skrine topeni a ventilatoru.Vyvod jde pres technolog.otvor v mezistene do motoroveho prostoru,kde zdanlive mizi,protoze jej kryje sendvic.Sendvic je samolepici,po nariznuti a odklopeni jde zpet nalepit zcela na puvodni misto.
Tady je kamen urazu,protoze dal pokracuje hadice pod sendvicem az za zaveseni predniho kola a ma vycnivat za nim.Neni to prehledne ani z montazni jamy.Osobne jsem prostrihl sendvic ve tvaru U,vytahl hadici pres tento otvor a nasmeroval do mezery mezi krytem motor.prostoru zespodu(TDI) a drzakem stabilizatoru napravy.Ventil je az dole,je mozno klidne ten kus hadice odsmiknout.
Bye. -
"-- skrytý --" 08.09.99 04:33
« Ucpany odvod
Asi pred mesicem jsem musel resit podobne problemy se smradem z klimy(Octavie manual klima).Vsiml jsem si,ze za provozu pod autem jsou louzicky jako od maleho psa,a ne to,co jsem byl zvykly videt pri provozu na jinych autech.Vetsinou na me ridici blikali a upozornovali na zrejme praskly chladic.At to zkratim - odvod hadice od kondenzoru je jisteny zpetnym ventilem,nevim na co,podobne jsou na hadicich odvodneni stresního okna.Po odrezani ventilu vyteklo asi 1/2 litru neuveritelne smradlave tekutiny a teprve po proplachnuti konecne zapach zmizel.
A propos-uz na me zase ridici blikaji,ze mam praskly chladic. Tak se mejte. -
« Re: Zapach z klimatizace
Jak to tak popisuješ, tak mě napadají 2 možné příčiny, které spolu mohou do jisté míry souviset. Buď onen zápach pochází z nánosu prachu a eventuálně mikrobů na žebrech výměníku klimy (výparníku), kde se chladí vzduch, který potom jde do kabiny. Tenhle nános je při normálním provozu (ventilace/topení) suchý, takže víceméně nepáchne, ale při provozu klimy se navlhčí (na žebrech sráží vlhkost ze vzduchu). Znáš to ze života některý špinavý věci, když se navlhčí, tak páchnou víc než normálně (např. takovej špinavej pes když zmokne).
Při vlastním provozu klimy nicméně nemusí vlhký nános na žebrech moc smrdět, protože je silně podchlazený - teploty ve výparníku jsou blízko nuly. Po vypnutí klimy se ale tenhle nános ohřívá a vysušuje a od toho může jít předhodnou dobu silnější zápach do kabiny. Tenhle problém se dá vyřešit např. chemickým čištěním bez jakékoliv demontáže. Buď to necháš udělat specializovanou firmu (v Praze např. ARNY Auto, p.Řiháček, tel. 0602-108047) nebo seženěž příslušné chemikálie ve sprayi a uděláš si to sám. V podstatě jde myslím o to, že při bežící klimě po nějakou dobu přivádíš do sání ventilátoru čistící chemický přípravek a v druhé fázi podobně přípravek neutralizační. Druhá možnost je, že Ti skutečně nefunguje odvodňování chladiče vzduchu a hromadí se Ti v něm výše zmíněná vlhkost. V případě Tvého zánovního auta se přikláním spíš k té druhé. Bohužel musím končit, ahoj Pavel.
-
"-- skrytý --" 01.09.99 09:50
« Re: Zapach z klimatizace
Zkusim to tedy popsat podrobneji. Pokud treba 1 den klimu nepouzivam, tzn. chladim nebo topim za pouziti ventilatoru nebo bez nej, je to OK. Pak ji ale zapnu napr. jen na 30 min. Pak ji zase vypnu, a tehdy to zacne zapachat. Po nejake dobe se to vyvetra, ale ty prvni okamziky jsou fakt dost neprijemny. V jine rubrice mi kdosi radil vycistit jimku, ve ktere kondenzuje voda - tu jsem ale nenasel. Ani nevim kudy ten kondenzat odchazi z auta ven. -
« Re: Zapach z klimatizace
Přemýšlím o pár variantách příčiny zápachu z Tvé klimatizace. Abych nepřemýšlel moc "doširoka", napiš mi prosím Tě jestli má na Tvoje problémy vliv pustění vnitřní cirkulace a za druhé jestli se onen zápách vyskytuje jen po provozu klimy a ne jindy (např. když máž puštěno jen ventilaci a/nebo topení). Zatím ahoj, Pavel. -
"-- skrytý --" 27.08.99 16:57
« Zapach z klimatizace
Ma nekdo zkusenost s touhle veci ? Pokud delsi dobu chladim klimatizaci a pak ji vypnu, zacne se valit strasne zapachajici vlhky vzduch. Jedna se o Octavii - mam ji asi 1/2 roku. Je tam originalni manualni klima. Nekdy to pachne fakt desne, jako kdyz tam mam chciplou mys. -
« Námraza v motorovém prostoru v létě ???
Před nějakým časem jsem si nechal vyčistit a doplnit okruh klimatizace, přičemž se dost zvýšil její chladící výkon. A to až tak, že se mi na tělese filtru/vysoušeče klimy, které je umístěno v motorovém prostoru občas tvoří námraza (při běžícím a zahřátém motoru). Máte někdo podobné zkušenosti? -
"-- skrytý --" 28.07.99 03:07
« Re: Vyčištění chladiče vzduchu klimy
Vymenik lze opravdu vycistit specialnim sprayem,nemusi to delat servis,proto takova castka.Spraye stoji 350 Kc i pro neutralizaci,a krome cisteni s sebou vezmou i bakterie,ktere v tom bordelu ziji a z cehoz je mimochodem takovy smrad pri obcasnem spusteni klimatizace.
Firmu dovazejici pripravky ted presne nevim,ale je to v snad ve 2 poslednich casopisech Svet Motoru.
Zdravim -
« Vyčištění chladiče vzduchu klimy
Měl jsem problém s malým "foukáním" z výdechů ventilační soustavy (mám Tempru s automatickou klimatizací). Nevěděl jsme jestli za to může malý výkon ventilátoru (ten se ale točil zdánlivě normálně) nebo je ucpaný nějaký filtr nebo porouchaná nějaká klapka. Tak jsem auto postupně rozebíral abych na to přišel. Nejprve jsem zjistil, že na sání vzduchu, které je pod ventilační maskou (tj. mezi víkem motoru a předním sklem) nemám žádný filtr. Vzduch je tam pouze veden z levé strany na pravou (asi aby se separovala event. voda při dešti apod.) a pak je tam díra přímo ke dmychadlu. Tam tedy příčina problému s malým foukáním vzduchu nemohla být. Tak jsem začal rozebírat auto zevnitř - nejprve okolo dmychadla, potom prostřední panel s rádiem a ovládáním klimy, potom palubní desku atd. Nakonec jsem trochu povytáhl celé těleso topení a zkontroloval, že všechny klapky fungují normálně. Příčinu problému jsem našel spíš náhodou, když jsem strčil ruku do výtlačného potrubí dmychadla a zkoumal co tam vlastně je. Ruku jsem vytáhl celou černou a postupně si domyslel že vzduch se tam dostává na žebrování chladiče vzduchu klimy (přesněji řečeno výparníku klimatizace). Když jsem tohle žebrování kartáčem, vodou a mýdlem očistil tak stoupl průtok vzduchu do kabiny přímo enormně. Zlepšilo se o trochu i chlazení (na čistých žebrech výměníku se zlepšil přestup tepla z proudících vzduchu do chladného "freonu" na druhé straně trubek výparníku) - při vnější teplotě 20 C jsem naměřil na výstupech vzduchu na palubce 5.5 C při maximálních otáčkách ventilátoru a 2.5 C při polovičních otáčkách. Jinak čištění tohoto výměníku se v poslední době dělá v některých servisech i chemickou cestou (nějaká nová americká technologie za cca 1500 Kč) - ale spíš z důvodu čistoty protékajícího vzduchu než kvůli sníženému průtoku. Ahoj Pavel. -
« Zkušenosti po servisu klimatizace
Tak jsem před víkendem nechal vyčistit a doplnit klimatizaci (Fiat Tempra) a přitom jsem se přeptal na pár věcí. Ještě k tomu vyčistění před doplněním - je to myslím dobrá věc, protože z okruhu se odsaje i vlhkost a vzduch, které by mohli zhoršovat výkonost klimatizace. Po natlakování jsem s výkonem předběžně spokojený - ve výstupech vzduchu na palubce je teplota okolo 7 C (minimální byla 4.5 C) a v motorovém prostoru je k vidění nevídaná věc - námraza na tělese filtru klimy. No uvidíme, jak to půjde dál. Ptal jsem se, zda se namísto R12 (freon) doplňuje R134a a byl jsem poučen, že nikoliv - do starších klimatizací projektovaných na freon se doplňuje buď "isceon49" nebo "MP49". Co se týče typu kompresoru, mám prý pístový - servisman mi ukázal podobný rozebraný kompresor z Omegy (mýslím, že měl 5 pístů). Co se týče regulace okruhu provádí se u mého auta zapínáním/vypínáním kompresoru. Mimo ovládání z přístrojové desky (tlakčítky AUTO, OFF, ECON a volbou teploty) a potažmo z řídícího čipu automatické klimatizace je kompresor zapínán/vypínán od teploty ve výparníku (= výměník chladu přes který proudí vzduch do kabiny), vypínán od velmi nízkého tlaku chladícího média (pro případ velkého úniku kdy by bylo ohroženo mazání kompresoru), vypínán je rovněž od vysoké teploty motoru a zřejmě ještě od dalších "ochran".
Jinak mazání kompresoru je zajištěno olejem rozptýleným v chladícím médiu - ten se při delší nečinnosti klimy usazuje ve spodních částech okruhu a při prvním spuštění po delší přestávce by mohlo dojít k zadření kompresoru (proto se doporučuje i v zimě občas spustit klimu). Přední ventilátor za chladičema klimy a motoru se (co se týče klimy) spíná od zvýšené teploty na vstupu do chladiče klimy (ta pochopitelně souvisí s tlakem a tím i s činností kompresoru a případně těsností okruhu). Expanzní ventil před výparníkem není zřejmě regulovaný - je konstantně otevřený. Filtr nemám za chladičem, jak jsem viděl na nějakém schématu chladícího okruhu, ale před kompresorem - jedná se vlastně o komponentu filtr/vysoušeč (protože je v něm stejně nízký tlak a teplota jako ve výparníku, tak na jeho povrchu vzniká občas námraza). Chod kompresoru lze vizuálně kontrolovat při pohledu na náhon kompresoru s elmag. spojkou (při sepnuté spojce se "tam toho točí víc"). Zatím ahoj, Pavel.
-
« Regulace výkonu klimatizace
Uľ vím jak se dá regulovat klimatizace jinak neľ vypínáním a zapínáním. Stačilo se zeptat u odborníků. Řeąí se to ventilem, který přepouątí chladivo z výstupu kompresoru přímo zase na vstup. Tím se vynechá chladič a výparník = neztrácí se energie. Výhody - větąí přesnost regulace a vyąąí pruľnost. Nevýhody - kompresor má i vnitřní "svoje" ztráty, takľe i kdyľ běľí naprázdno, tak spotřebovává energii, i kdyľ jen zlomek proti plnému výkonu. Proto se tento systém v autech běľně nepouľívá. -
« Re: Klimatizacia vo Felicii
Tak to neznam. Moje TDIcko ma cerveny jen "I", ma 81kW a nejvyssi kroutak 235. Jinak vcera jsem jel z Mariazell do Vidne, schvalne po okreskach, castecne hodne nahoru - dolu, pekne serpentyny, celou cestu jsem chladil, a spotreba byla pri prumerne rychlosti 59kmh 4.9 l/100km !!! (na zacatku Vidne dokonce 4.8). 2 dospeli, dve deti, kocarek a hodne baglu, proste plnej kombik. Slusny, ne ? -
« Re: Klimatizacia vo Felicii
..tak to se omlouvám, že jsem to nepochopil, že je to nějaké jiné TDI než se v Octavii běžně nabízí......Ale stejně mi připadá divné, aby musel člověk pro klimatizaci volit motory nad 200 N/m ...! Spíš jde asi o to si přiznat, že klima je skvělá věc, ale že každý špás něco stojí. V tomto případě trochu benzinu, trochu výkonu, trochu hlučnosti ( u tichých motorů). Myslet si, že když za mě šlape nějaká elektronika na plyn, že tím se to všechno vyřeší , je nesmysl. Ale třeba teď venku docela dost prší, a nechápu, jak se odmlžuje přední sklo Octavie bez klimatizace. To snad vůbec nejde !! Kam to ten větrák fouká??? P.S. co to je to červené TDI ??