Klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: páska na chladič (?)
O jak velikej tlak se asi jedna.Ja to chci udelat asi takhle.Predstav si v pricnem rezu ovalnou trubku.Na jeji horni cast (kde je dirka )chci dat po odstraneni necistot a odmasteni, nejdriv lepidlo(silikon),gumovou zaplatu,kovovou zaplatu(sila 1.5-2 mm - aby se nedeformovala a neprohla) a pak stahovaci pasek na hadice sroubovaci.dva vedle sebe.Co ty na to ? Blbost ? -
« Re: páska na chladič (?)
to trona: problém je nejen v tlaku, ale i v teplotě (speciálně pokud jde o kovovou část okruhu). Pokud to budeš vážně zkoušet, tak dobře zvol materiál. Já měl malý únik z hadice mezi kompresorem a chladičem (hadice nebyla pořádně upevněna a v jednom místě se zčásti prošoupala o jinou). Šlo tedy o místo se stejným tlakem jako je v chladiči. Bylo to vyspravený pouhou plastickou lepící páskou, ale pan Arny-auto tam detektorem naměřil malý únik. Tak to před novým plněním strhnul a přelepil znovu, okruh naplnil a (klepu na dřevo) dodnes to drží a klima chladí slušně. Přitom jsou to 3 roky. -
« To Kazan
Hele Kazane.radil si me s varenim chladice klimy.Napsal jsi cislo na manika ale v KV.Nevis vo nekom z Prahy a vokoli ? A este jedna drobnost.Jak asi velikej tlak je v chladici(kondenzatoru)? Myslis,ze by se dala mala dirka od soli zatahnout tak,ze bych to zazaplatoval gumovou zaplatou + kovova zaplata(proti tlaku) a stahnul paskou ? Mam ty zebra chladice v prurezu ovalu a pokud tam nebude velikej tlak,tak by to snad mohlo drzet ne? Jenom se bojim,aby to chladivo tu gumu nenaleptalo.Nevim,nevim.Do novyho chladice se mi zatim nechce,protoze sem to auto koupil a uz ta klima nesla.A ja ted nevim,jestli nebude treba v * jeste neco jinyho. -
« Info o klime
Zdravim. Potreboval by som poradit:
Na vrakovisku som nasiel klimu z golfa (cca 15000sk). Nefiem ci je to mozne natlacit do pola.
Popripade ci to zvladnem sam, co vsetko je sucastou klimy (aby mi nepredali len kompresor :-)) atd.. A este ako by som zistil ci je klima v poriadku (to asi tazko, ze ?)
Vdaka za rady.. -
« Redaktor pro automobilovou oblast
Automobilový deník hledá redaktora – externistu. Podmínkou je orientace v oblasti automobilů / automobilového příslušenství / tuningu / běžného života řidiče.
Výhodou ne však podmínkou jsou kontakty v automobilovém průmyslu či motoristickém sportu. Bližší informace získáte na tel. č. 0603/70 45 44
-
« Re: přehřívání motoru při pracující klimě
TO Pavel_KR5: Ahoj !! To by mělo fungovat asi takhle. Pokud se motor dostane na vysokou teplotu Záleží jaké máš čidlo na termostatu !! Jestlli máš do 110 st. C nebo na 105 st. C. To si zjisti a také bys měl vyzkoušet jednu věc. Když čidlo odopjíš, tak se musí rozběhnout větrák (samo že musíš mít natočený motor). Mě to funguje tak že když jedu v Praze v zácpě a je teplo, tak klima si nejdříve zapne větrák a když už ani ten to neuchladí, tak se klimatizace vypne dokud motor neklesne na teplotě (u mě pod 105 st.C), ale větrák musí běžet dál aby chladil motor ! Tak hodně úspěchů. Ondra -
« přehřívání motoru při pracující klimě
U svýho motoru jsem zvyklý na teplotu 80-90 C. Takže jsem v poslední době dvakrát docela zíral, když se ručička začala drát ke stovce. Bylo to v situaci: horko, puštěná klima, plný výkon motoru (stoupání na dálnici apod.). Nevím kam by to došlo, ale raději jsem klimu na chvíli vypnul (knoflíkem "econ"). Dost možná, že se tak má stát automaticky (vypnutí kompresoru klimy od vysoké teploty motoru), ale nevím při jaké teplotě by se tak stalo a dost možná je to u mé ne zrovna zánovní Tempry nefunkční. Co Vy, nepotkali jste někdy v létě podobný problém? -
« Re: Chladic klima-oprava
POkud jsem pochopil spravně, tak kondenzátor se zavařuje.. ale nevím, možná jsem blbě koukal. Tady máš číslo na jednoho fakt super maníka v Karlových Varech. Mu brnkni, slušně popros o radu, jistě Ti to rád osvětlí, na mne byl moc příjemnej a za vyčištění kondenzátoru a zjištění, že není děravej si řekl jen stovku... no není to pohádka? 017/3232432 Pan Svoboda Alois (doufám, že jsem opsal správný číslo). Dej vědět co jsi zjistil. -
« Chladic klima-oprava
Nevite nekdo nahodou,jak nejlepe v domacich podminkach opravit chladic klimatizace(kondensator) ? Existuje nejake lepidlo jako tekuty kov a tak podobne,ktery vydrzi ten rozsah teplot a tlak,ktery v okruhu je ? Nebo se to musi nejak specialne letovat ? -
« Re: kontrola klimy ...
Tak mi řekl, že to uchází z chladiče.Chladič se vyndal a dal zalepit, lepič ho vyčistil a prohlíd, chladič ale děravej nebyl.Tak jsme jen vyměnili o-kroužky a vše namontovali zpět, pak to chlaďař znovu prohlíd a prý to nikde neuchází. Naplnil mi to celý znovu ZADARA. Super, ne. -
« Re: kontrola klimy ...
Zdravím uchlazený človíčky,
jelkikož se mi zdá, že mi moje slavná klima opět klimuje nějak málo (a nebo jsem zase o pár stupňů otužilejší?), tak jsem volal Chlaďařovi a na kontrolu teda pudu, zkontroluje mi tlak a hned mi poví, že otužilej sem furt skoro vůbec (o: ale že klima uchází, ač pomaleji než naposled. No a taky jsem se ho ptal právě na to promazaání,jak tady někdo psal, že tam můžou přicucnout nějaký mazivo při plnění, ale on mi řekl, že kompresor má mazadlo co se nemění a nedoplňuje a pokud jsme ho nevyndavali (ta mazivo), tak není potřeba ho doplňovat. Tak nevím, doufám, že tomu tak opravdu je, zdá se mi totiž kompresor klimy docela hlučnej. No ale však se taky točí jako ďas, že jo (o: -
« Re: kontrola klimy ...
No za něco Ti ty peníze při servisní prohlídce přeci musí účtovat. Jinak dokud chladí chladí, až přestane je čas začít zkoumat proč. Prý je důležité i v zimě čas od času klimu zapnout, aby se olej obsažený v kompresoru roznesl chladivem po mazacích kroužkách a ty nevyschly, nesmrskly se a chladivo neuteklo. -
« Re: zápach z klimy
Smejiki: Doufám že všem dobře známá firma WYNN`S, jejíž výrobky najdeš téměř na každé pumpě, má tento sprej a jeho cena je velmi příznivá. Ověřil jsem si to na autosalonu v Brně. Přesnej název jsem zapoměl a materiál k tomu jsem si nevzal. Pokud to bude ještě aktuální, napíšu to sem. -
« Re: zápach z klimy
to MB_560s: s tím drátem bych to neuspěchal - obávám se, že některý auta mají na drenáži výměníku ventil a ten by se mohl poškodit. Problematika zápachu z klimy se tady už nejméně jednou probírala - pamatuji se na jeden případ zánovní Octavie a tam byl problém právě v nefunkčním ventilu na drenáži (no je to už dávno - prober starší příspěvky a budeš to vědět na 100%).
to kazan: termín "výměník" se u klimy zpravidla používá pro výparník, kde dochází na primární straně k odpařování pracovního média, přičemž se spotřebovává teplo, které se přes stěny výparníku odnímá vzduchu na sekundární straně, který následně proudí do kabiny. Je fakt, že termín "výměník" není úplně jednoznačný, protože i chladič klimy je vlastně tepelný výměník. -
« Re: Zápach z klimatizace
Pokud přijdeš na to, kde ten odtok je, tak ho normálně prošťouchni drátem, zkus nejdřív elektrikářskej měděnej drát s izolací, ten by na nějakou tu plíseň nebo houbu měl stačit. Samozřejmě to nesmí bejt železo o průměru 5mm a nesmíš do něj mlátit kladivem. Nejlíp se ten odtok najde tak, že se spojíš s majitelem toho samýho auta s klimoškou, kterej to možná bude vědět a nebo ti to může zjistit. Ono po pětiminutový jízdě se houby pozná, protože to se ještě nemusí vytvořit taková námraza, aby po rozpuštění začala odtékat. -
« Re: Zápach z klimatizace
Smejki: Zkontroluj, jestli něco nebrání volnýmu odtékání kondesátu, který se sráží na výparníku. Auto musí dělat loužičky vody, kdykoliv ho po jízdě se zapnutou klimatizací na chvíli vypneš. Třeba u pumpy, kde tě každej prodavač upozorňuje, že ti z auta něco kape. -
« Re: Zápach z klimatizace
Spíš poradím co tady už něko radil, vypni klima pár minut před zastavení a nech vrtule běžet dál, neměla by se prý pak tolik nasrážet vlhkost a vytvářet cituji "zápach mrtvýho hadru". O přípravku nevím nic, sám se snažím toto pravidlo dodržovat a zatím smrady neumírám (: -
« Re: Chcem klimu
Zkoušejte Diavia, firmu, která se tím zabývá, ale jakákoliv dodatečná montáž je velmi komplikovaná a neúměrně drahá. Je lepší raději prodat celý auto bez a koupit to samý s klima. Nevím teď, kde ten kontakt mám. Někdo tady o tom taky psal, takže zpátky možná bude. Jestli to dělá ještě někdo další, nemám tušení. -
« Chcem klimu
Da sa na vrakoviskach zohnat starsia klima ?
Mam VW Polo a uz ma to nebavi sa vnom piect..
Nova je neumerne draha. Na druhej strane neviem kolko by pytali za taku starsiu a ake problemy by ma mohly snou cakat. Popripade ci sa da pouzit klima z ineho auta.. ??
Dik -
« Re: Teplota
to kazan: U mýho auta je teploměr podobně jako prof na předním nárazníku, ale není to úplně ideální, protože když zastavím s teplým motorem (u pumpy apod.), tak teplo od motoru zvedne hodnotu měřené vnější teploty. Taky jsem slyšel, že u některých aut se teploměr dává do vnějšího zrcátka.
to MB_560SEC: před nedávnem se tady objevil kontakt na pražskou firmu ARNYAUTO (viz níže).
-
« Prosím HELP !! ...
Ahoj, prosím Vás opět o pomoc. Tak mám klimu naplněnou (nic neuteklo tak jsme plnili) ale bohužel jeden problém (který se bohužel zjistí až o naplnění) totiž chladič klimatizace je vařený a asi ho někdo zavařil moc a nejde to úplně všude a tak zadní část je vařicí a přední skoro vůbec, no a tím pádem to chladí už v trubkách od nádoby na klimu (hadice se dost rosí a to nemá) a tlak v chladiči je nyní při 20°C venku asi 18 atmosfér, a ten pán co mi to plní říká, že až bude 30° tak tam bude 25 atmosfér a to už něco prdne. O co mi jde - Nevíte o nějakém odborném ale i slušném (cenově) servisu na Klimatizace v Praze ? Nejlépe okolí Holešovic, Prosek ,... apod. Jsem totiž z Mělníka. Prosím Vás o telefon nebo alespoň název firmy, zbytek si najdu v tel. seznamu. Děkuji předem. Ondra PS: prej se náplň co tam mám nyní vysaje a po opravě chladiče se to opět naplní. Je to tak ? -
« problém s klimou
Mám Felicii 1,3 (50kw) s klimou. Je to super věc a to i s tímto poměrně slabým motorem to jede úplně v pohodě až na jednu věc! Když ji mám zaplou tak se mi dřív nebo později stane, že to s autem doslova cukne!Nemyslím tím sepínání a vypínání kompresoru, to je sice cítit, ale jen nepatrně. Prosím Vás o radu, jestli se Vám to taky někdy stalo, co to může asi dělat a jaká je Vaše rada.Docela mě to zneklidňuje! Díky.
-
« Re: Teplota
Ondra: Na kolik jsi to měl tím dusíkem natlačený? Pokud vím, tak se tam moc přes 1 bar nedává.kazan: Já v autě teploměr, kterej ukazuje naráz obě teploty mám. Těch teploměrů je zhruba 20 druhů. U jednoho teploměru jsem viděl v návodu, že čidlo je nejlepší umístit na vnitřní stranu předního nárazníku, ale tak, aby bylo odstíněno od sálavého tepla chladiče a co nejníže. Je důležitý, aby se měřila teplota co nejblíž nad vozovkou, především pro teploměry, který mají signalizaci nebezpečí námrazy. Kromě toho i auta, která mají tento teploměr ve výbavě z fabriky, maj snímače teploty v tomto místě. Na mým autě někdo umístil toto čidlo ve větrném stínu na sloupku dveří u splujezdce. Je to vtipný řešení, ale nikdo nemůže vědět, jestli tudy při jízdě zrovna nejde nějakej průvan, o námraze už ani nehovořím, takže to může bejt dost zkreslený. Ani nevím, jestli to něco ukazuje, zatím mně nenapadlo se na to při jízdě kouknout:-). -
« Bez nadpisu
vnejsi odpoledni teplota cca 27C na vystupu klimy cca 3stupne, auto na slunci, cely cerny.
k maximalnimu vykonu vetraku, naprosta vetsina opravaru klimy mi potvrdila ze mit to na nejvetsi vykon zvlast kdyz to bere vzduch z venku je naprosta hovadina protoze ten vzduch jde moc rychle a nestihne se tak dobre ochladit. -
« Re: Teplota
Aha, tak k těm 4,xyz stupnum dodavam, ze ventilace viz nize na max v mem pripade na ctyrce (o: a vnejsi dopoledni teplota cca 17 stupnu (auto stalo jeste ve stinu:o)
BTW, kam nejlépe zavést čidlo vnější teploty u toho levnýho teploměru co se dá koupit na pumpě? Aby ukazovalo nějakou realitu, tudíž neohřejvaný motorem, či příslušenstvím a ani nechlazený porudem vzduchu. BTW2 nevíte proč ti chytrolíni dělaj přepínací mezi oběma teplotama a ne takový který by ukazovalo obě najednou.. asi šetřej krystalama nebo já nevím (o: -
« Re: Teplota
Pánové, u měření výkonu klimy je lepší dělat to při normální "vnější" cirkulaci a především je potřeba udávat, kolik je venkovní teplota (tj. vstupní teplota do výměníku). Pak lze porovnávat výkon jednotlivých klimatizací.
Při vnitřní cirkulaci člověk neví, kolik je vstupní teplota vzduchu do výměníku (to by to musel měřit tam někde dole spolujezdkyni před kolínkama) a tudíž neví o kolik klima vzduch vychladí.
Jinak je dobrý měřit při maximálních otáčkách ventilátoru (viz Kazan), aby to byla alespoň trochu porovnatelný. -
« Klima ...
Ahoj všem "Klimařům", mám problém a tak se obracím na toto fórum. Nejde mi plus (+) do kompresoru, Klima je plná, relátka jsou v pořádku a když proklemuji ventily na vysoký a nízký tlak, tak se taky nic nestane. Kabel ke kompresoru je v pořádku. Tak nevím kde to plus vázne... Prosím víte někdo kde hledat chybu ? Vím že to může být plno věcí, ale zkusím vše. Děkuji předem. Ondra -
« Re: Kde,Kde,Kde,Kde,Kde,Kde,
nevim z ceho je vyrobenej muj chladic (neco mekkyho) :-) v praze jsem narazil na dost velkou neochotu neco opravit, takhle kdybych chtel novej chladic, to by bylo jina.
takze jsem volal fy KVINTO, 0433/544212. V Praze maji sberne misto odkud si to nechaji vozit na opravy, pak ti to zase privezou do Prahy. tel na kontakt v Praze: 0602/269619.
stalo to 850Kc. a je to v pohode.zatim. -
« Re: Chladim,chladis,chladime
Pokud máš měděnej chladič tak ho vykuchej ven, sežeň si nejakou tvrdou pájku a zaletuj to.Jestli to máš z hliníku (a ten bývá po 5 zimách pěkně rozežranej od soli,ti nespraví vůbec nikdo)můsíš mít specielní mašinu.che.Mám taky starou klimu s mědí,dali jsme tam místo R12 - R134 chladí to o 20% míň,podělat se nic nemůže,jenom se nesmí smíchat.Olej tam dejte vzdycky,protože zadřenej kompresor nestojí za tech ušetřenej pár korun .V Brně to dělají na ulici "ledničkáři" (pokud je problém tak je to naho_no) na doplnění dobrý.750 g R134 za 1000,-jinak trochu solidní servis s kontrolou olejem vyfoukáním a detek. za 1800,-.Plnící ventily jsou buď šroubovací (R12)do rv.cca 95 a potom dávali bajonety(R134).Olej taky maže všechna těsnění a utěsňuje je je nejdůležitější.Tak ať Vám to chladí. -
« Re: Chladim,chladis,chladime
Nazdarek hosi,
tak sem nedal na tu radu neplnit vzduchem u pumpy a zkusil sem to.A svete div se,syci mi to nekde vepredu u chladice jako svine.Budu to muset o vikendu prozkoumat.Nevite,jak se da opravit chladit nebo kde se to da opravit ? Novej by stal asi majlant.Na vrakaci nevim.Cekam na rady typu,zacelit lepidlem tim a tim,nebo zaletovat atd.Dik -
« Re: Chladim,chladis,chladime
KaZaN to nakonec nechá plnit (jak už jsem psal níže) ve velice solidní firmě Chlaďaři v K.Varech - Staré Roli (u Rybníčku, když jedete z centra, tak je to po levý straně, uprostřed prostranství sídliště, je tam i stejnojmenná hospoda, hihi, kdybyste náhodou neměli nervy na to plnění koukat) a ta se opravdu solidně chová a cenu přislíbil kolem 1300, možná to bude malinko víc, jestli bude ještě muset hledat nějakej únik, ale člověku, kterej na první pohled ví co a jak, nekecá blbosti a nestěžuje si, nýbrž jde rovnou k věci, dokonce bezplatně prohlídnul a natlakoval systém aby nám našel kde to tolik uchází, takovýmu člověku mi není líto nějakou tu stovku přidat. Dobrou pověst mají i chlaďaři v K.Varech Sedleci -
« Bez nadpisu
telefon na pana ArnyAuto (Arnost Rihacek) je 0602 108047, naplneni mne stalo necelejch 17stovek. S tim ze sem daval nahradu za R12 cca 750gramu. R134a je levnejsi. pokud nemas predsudek ze ti to bude delat na ulici z kombiku piana tak do toho bez, zaroven tam dava ten fluorescencni kram na kontrolu uniku. -
« Re: Chladim,chladis,chladime
Problém může být v typu "připojení" tedy buď ventilky a to ještě ke všemu se to nějak dělí na evropský a americký nebo co a pak to můžou být jakési rychlosvorky. Já třeba mám ventilky, každej dokonce jinaj, mám Golfa z konce roku 92 a náplň bylo R12, tedy jak mne zde poučili freon, za který se musí dát jedna z náhrad, tady jsem došel ke třem možnejm, kde každá je asi jinak drahá. Někteří chlaďaři tedy nemusí mít stejný "připojovadla" a nebo nemají vhodný plyn, či jeho náhradu. -
« Re: Zklamání...
Byl jsem tam s tím, že nevím co s tím je, že prostě nejede chlazení. Za nadávání na germánský auta a VW obvzláště maník zjistil, že je to prázdný, pak na mne vyhrkl čím to má naplnit(?), jakobych to měl snad vědět já, po telefonu mu úplně stačilo že je to golf, cca hodinu s tím nesmyslně laboroval, přičemž minmálně polovinu času trávil zalezlej kdesi shánějíce nějaký svý kousky nářadí, baterie do detektoru atd. Pak mi hodil víčko ventilku omylem za podběh ): a to nahradil jiným .. no prostě případ pro skrytou kameru. Mezitím jsem jen v tričku pěkně promrzl, pak mne ještě posadil do auta s už naplněnou klimou a na plný výkon po mně chtěl přidávat plyn, v autě se teplota blížila pomalu ale jistě ke čtyřem stupňům .. no věřte, hezky sem si s sebou odtáhl bolení v krku a rýmu. -
« Re: Chladim,chladis,chladime
Podle toho co uz jsem vyzjistil je cena rozumna od 1200 do 1600.. ovšem kvalita práce se může lišit ):
Bohužel v Praze nevím. V Karlových Varech mi doporučili, po mém fiasku v Počernech, velice solidní firmu Chlaďaři v K.Varech - Staré Roli a ta se opravdu solidně chová a cenu přislíbil kolem 1300. Dobrou pověst mají i chlaďaři v K.Varech Sedleci. -
« Chladim,chladis,chladime
Kdyz uz se nam tady tak pekne rozbehla diskuse o klimatizaci,poradte,kde se to da v Praze za "rozumny" penize naplnit.Mam Hondu a v jednom servisu mi rekli asi tak 1500 a v dalsich dvou 3000 a vic.Nevim,co si o tom mam myslet.Ze sou ve vetsine servisu zlodeji zlodejsky?No to asi jo. -
« Re: Zklamání...
no jestli sis vsim jak to plnili tak k tomu pridaval z flasky takovej olej. to je ono.
takze zadnou paniku, normalne se plneni dela tak ze vysajou vsechno co tam je, a plni to tou chladici smesi plus tou troskou oleje.
cela tahle sranda stoji kolem 1600 tak proc ji neabslovovat a mit klid
nicmene mluvil sem dneska s ARNY auto panem, a ekvivalent R12 se u nas prodava pod nazvem ted nevim jestli si to dobre pamatuju SCO49 nebo tak nak.
-
« Re: Kontrola Klimy
Jo díky, díky moc. Že ten řemen dostává kouř, to mne taky mohlo napadnout, dyť už jen ten motor, jak chudinka sebou dycky cukne a stáhnou se při volnoběhu otáčky, při jízdě v nižších otáčkách má taky pak trošku jiný chování. Tak teďka už vím snad všecko a tak hurá za chlaďákama. Všem díky za rady a držte place ať nemám nikde žádnou další díru (o: -
« Re: Kontrola Klimy
Ten řemen není zas tak důležitej, pouze u něj je trochu nebezpečný to, že sice běhá pořád, jako ostatní řemeny, ale na rozdíl od nich dostává docela pecky, když klima zapne. Tohle střídavý zapínání a vypínání je horší, než kdyby běžel pod trvalou zátěží. Když rupne, vůbec nic se nestane, je to jako bys vypnul klima ovládáním. Horší je, když pohání třeba ještě něco jako vodní pumpu, nebo servo, (ale toho by sis asi brzo všimnul). Jestli chceš mít klid, tak jenom sleduj, jestli nemá takový ty trhlinky, který se zčínají objevovat vždycky na tý užší straně klínovýho profilu. Pokud máš drážkovanej řemen, tak to je to samý, ale ten je daleko odolnější a vydrží podstatně víc. -
« Re: Kontrola Klimy
to Prof: Na toho zloděje chladivýho si to vymyslel dobře, asi se za ním vrátím s kopačkama na pokec o provedeném dílu.. (o:
Díky za vysvětlení matlání olejem, chlaďaře se na to pořádně vyptám pro případ, že by zapomněl (o:
Nakousl jsi dotažený řemen, kdyby náhodou dotažený nebyl, stane se co? Nebude to chladit, ale nerozbije se to, že ne?! Ale zkontroluju ho! -
« Re: Kontrola Klimy
trona: Ještě jsem si vzpoměl: Jestli to chceš zkontrolovat, tak lepší je to tím způsobem, co jsem ti popsal, to zn: udělat tam podtlak a za 15 minut změřit, o kolik klesl - pozor, na studeným, nebo alespoň, v ránci možností, na stejně teplým autě. Je to ale jen nahrubo a navíc je tu nebezpečí, že pokud tam budeš mít díru, jak vrata, nacucne si to právě ten vlhkej vzduch, kterej je nežádoucí. Lepší je domluvit se s ledničkářem, kterej má vždycky v zásobě flašku čehosi, což je směs všeho, co odsál již dříve z jinejch systémů dřív, než je naplnil čerstvým chladicím médiem. Tohle "cosi" pak taky vždycky používá na to, že pokud přijedeš s úplně prázdným systémem, tak ti tam pro jistotu foukne trochu tohoto neplnohodnotného chladiva, které je sice "řidší", ale speciální hledačka úniku plynu již to ucítí. Takže ti toho tam foukne tolik, aby kompresor začal spínat a jakmile ten zareaguje - tedy sepne - "očuchá" ti celej systém hledačkou. Pokud je někde netěsnost, zcela bezpečně jí najde. Jestliže tam není, vycucne si to zase zpět k dalšímu použití a foukne ti tam už jen čistý a čerstvý médium, který zcvakáš. Z toho plyne, že vychcanej frajer ti tam foukne hned čerstvej plyn a zcela evidentně kašle na to, jestli ti uteče, nebo ne. Je to logický, jelikož jednak to zaplatíš a je tady velká pravděpodobnost, že přijedeš znovu a bude mít zase co dělat. Proto je dobrý takový hovado okamžitě kopnout do ksichtu a při odchodu z jeho hnízda zde omylem zapomenout odjištěnej granát, aby už nemohl nikdy nikoho okrádat. Člověk má někdy divný choutky, co? :-)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!