Klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Nejak se nechce probudit klima
Ja sem nechaval do svy kary plnit klimu minulej rok a stalo me to tusim litr.Mam tam R12 a tu mi tam taky ten chladar vrazil.Bydli v Mochove za Prahou.Pokud pojedes po stary Podebradsky tak u benzinky pred Mochovem doprava a pak se zeptej na chladare,co dela lednicky.Jmeno si uz nepamatuju.Tenkrat mi prislo dat dva litry za napln moc.Naplnil mi to a supr,nic neuchazi.Mej se. Trona -
« Kazane vzdyt to je jednoduchy
Jestli mas novejsi karu s R134a, tak tam dej R134a.
Jestli mas starsi tak tam dej bud R12 a zij s tim pocitem ze delas neco lehce ilegalniho nebo tak neco. (ty ne, ten chladar imho, a pak kdo mi jak dokaze, ze tam ta napln neni od vyroby)
nebo tam dej nahrazku R12ky a budes mit sice mene vykonnou ale funkcni a koser klimu.
Nebo rozbij prasatko a nech si to predelat na R134a coz mi v dobe kdy existuji nahrazky za R12 prijde jako nesmysl. -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
Tak jsem obvolal pak chladaru v okoli, na kolik by prislo odsati okruhu, doplneni (cca 1 kg) a souvisejici sluzby jako detekce uniku apod. Tady jsou vysledky:
Arny Auto (Panenske Brezany nebo u zakaznika, provozni hodiny = kdykoliv po domluve): dava tam R12 (je sice nelegalni, ale da se jeste sehnat), cena cca 1700 Kc (asi to myslel bez dane, pak s dani je to asi 2100 Kc).
Brema (Jatecni 4, P7, Po-Pa 7-16): namisto R12 tam davaji ISC49, cena 2300 s dani.
Auto MT (Chynice, dalnice D5, Po-Pa 9-17): davaji tam R12, delaji i tlakovou zkousku, cena s dani 2400 Kc.
-
« Re: Nejak se nechce probudit klima
Nakopiruju sem kousek textu ze sveho prispevku 8.7.1999 (po predchozim naplneni klimy): "...Ptal jsem se (Arnyho), zda se namísto R12 (freon) doplňuje R134a a byl jsem poučen, ze nikoliv - do starsích klimatizací projektovaných na freon se doplňuje buď "isceon49" nebo "MP49"...." -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
to Mitsi: To, ze klimu je vhodne pustit obcas i v zime, je stara vesta a rad bych to delal. Bohuzel se ale automaticka klima v Tempre odmita spoustet pri venkovnich teplotach nizsich nez cca 15 C. Nevim jestli to tak bylo uz u novyho auta, ale mne to tak funguje celou dobu (5-11 rok zivota moji Tempry). V podstate nejde o moc, hlavni je ze klima v lete chladi. Tu zimu ji nejak odpustim (jinak zimni spanek zatim vzdy prezila). -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
Jo jo ted jsme všichni prudce inteligetní a už nebudeme mluvit s chlaďařem o tom jako, že prosím doplňte mi klimatizaci. Ale "hod mi do okruhu R-12" a nedám víc jak litr za litr... :-) Jo a 131 budu chtít až v roce 131 tak si zatím nech ve stodole :-) -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
Keyser_Soze > HCFC jsou měkké freony - neúplně halogenované chlorfluoruhlovodíky - napr. R22, R123, R141b. pro ne plati to, co jsi napsal o tech zakazech a terminech; v autoklimatizacich se nepouzivaji. Ale R11 a R12 jsou tzv. CFC - plně halogenované chlorfluoruhlovodíky. A jejich (CFC) vyroba, dovoz a spotreba je skutecne v CR od r.1996 zakazana podle "Videnske dohody" az na vyjimky podle "Montrealskeho protokolu" (kdy by jejich vyrazenim doslo k ohrozeni lidskych zivotu - nemocnice, kryty, atd.). Pak jsou jeste HFC - hydrofluoruhlovodiky, to je prave R134a pouzivane dnes v autoklimatizacich. To s tou nahradou je samozrejme pravda - nejde to proste vymenit napln; myslel jsem to tak, ze vyrobci nahradili R12 R134kou. S temi lednickami je to tak, ze cast jich pouziva R134a a ty modernejsi uz pouzivaji izobutan nebo propan nebo jejich smes (jsou oznaceny "Greenfreeze")- to je to co se pouziva v zapalovacich. Jinak skodlivost freonu obecne je : CFC - obsahuji velke procento chloru - rozpousteji ozonovou vrstvu, HCFC - totez, ale obsahuji mensi procento chloru, HFC - udajne zpusobuji sklenikovy efekt (neprokazano), izobutan, propan, cyklopentan - zadne prokazane skodlive ucinky. -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
No to že je R-12 pro přírodu svině největší se dokonce píše nepřímo v manuálu. Takže jsem se taky ptal jak že je to s jiným chladivem a taky mi bylo přesně tohle řečeno když budu chtít místo R-45 tu 131. No o weekendu se zeptám kolik mě taková konverze bude v roce 2010 stát peněz. Schválně neříkám Kč :-) neb možná už € -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
bohuzel, nemel jsi pravdu, zakazana stale jeste neni.
jinak podle EU a i nasich zakonu plati pro latky s HCFC (R12 a R22):
Od 1.7. 2002 zákaz pouľití ve vąech nových zařízení s vyjímkou klimatizačních reverzibilních (chlazení/topení) o chladícím výkonu do 100 kW.
Od 1.1. 2004 zákaz pouľití ve vąech nových zařízení.
a ted klicove body
Od 1.1. 2010 zákaz pouľití nově vyrobeného chladiva pro údrľbu a servis stávajících zařízení.
Od 1.1. 2015 zákaz pouľívání zařízení s těmito chladivy s tím, ľe před 1.1. 2008 bude přezkoumána moľnost zkrácení tohoto termínu.
-
« re no tepic,
no to teda tepic, protoze freonovy systemy klimatizace s R12 a R22 jsou povoleny.
Podle ceskeho zakona 86 z roku 95, kde jsou chladiva deleny, je skupina C kam patri R12 a R22.
Jeho výroba, dovoz a vývoz je povolen do roku 2015.
jinak mas recht ze misto R12 se da pouzit R134a, jenze to neni prima nahrada ale uplne jiny system, kdo si misto R12 napusti R134a do systemu, odsoudil klimu k blizke smrti.
Pri prestavbe klimatizace z R12 na R134a je treba vycistit cely okruh (ne jen odsat ale vymejt), vylejt olej z kompresoru, protoze R12kovej olej nejde michat s R134a, vymenit vsechna tesneni na R134a a zmenit redukcni ventily a tak protoze R134a pracuje pri uplne jinych tlacich nez R12.
Spravna prima nahrada za R12 je neco uplne jineho. -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
Tak jsme měl pravdu, že R12 je zakázaná, co. Já tam mám právě tu.. jak je to číslo s tou 14kou nebo 34? .....
S tím zimním protáčením klimy je to pravda no, taky že ji pouštím... aby se toršku protočili kompresor a úpromazaly gumičky atd...že ano....
A Ty nový náhražky třaskavý, jak jsou na tom s účiností? A jdou do starejch klimatizací?
KaZaN -
"-- skrytý --" 29.05.02 09:10
« Re: Nejak se nechce probudit klima
Reakce na příspěvek č. 461: Kdo ponechá klimu v "zimním spánku", ten riskuje, že se mu pak "neprobere". V manuálu k autu je obvykle doporučení zapínat klimu i během zimy, a to minimálně na 5 minut každý týden - nejlépe ještě před vyjetím z garáže, protože v třeskutých mrazech venku kompresor samozřejmě nenaběhne. Mimochodem: používání klimy i v zimě je ten nejúčinnější prostředek proti zamlžení a zamrznutí oken zevnitř (musím si do klimy pochopitelně pustit naplno i topení!), protože pak funguje jako vysoušeč vzduchu. Riziko poškození klimatizace jejím dlouhodobým nepoužíváním je mnohem menší u nových typů aut, resp. klimatizace, která běží na minimální výkon (do 2%) neustále a nelze ji úplně vyřadit z činnosti (pokud nesundám řemen pohonu kompresoru...). -
« Re: R12
no já tam jdu o weekendu, takže už se těším na to jak budu stát na magitrále v koloně a pozorovat lidi co klimatizaci nemaji. Vyplazeny jazyky až na asfalt... a já svině největší zadeklovanej v autě. Poslouchající si kazetu "Dobytí severního polo" kterou si na delších cestách rád poslouchám :) -
« Re: R12
No, tepic. R12 (CFC) je uz daaaavno zakazana (vyroba i pouzivani) na celym svete krome USA. Jeji prima nahrada je R134a (HFC) a jedine ta se smi plnit do klimatizaci a lednic pri oprave. Ma asi o 10% nizsi ucinost jako chladici medium. Uvazuje se i o zakazu R134a (prispiva ke vzniku tzv. sklenikoveho efektu - v Nemecku uz ho do lednicek nedavaji) a jeho nahrade R290 (propan) nebo R600a (izobutan). Ty maji ale jednu nevyhodu - jsou v urcitem pomeru se vzduchem (resp. kyslikem) traskave :-(. -
« Re: kazane
Fakt si myslíš, že sem degeš a nechávám to v klidu utíkat? To bylo tak, že než jsem našel solidní firmu, tak mi to několikrát "opravovali" a naplnili "experti" a klima zase ušla.. ale po několika pokusech jsem nakonec našel fajn Chlaďaře, ty našli problém a od tý doby to je OK...až na to, že mi prasknul v zimě radiátor a tak se sundavala celá palubka a musela se klima vypustit )o: a tedka zase to vyndavani motoru atd... )o: prostě pakárna.... (o: ale dík za radu...btw chladič jsem už taky vyndaval neboj nic... -
« R12
misto R12ky existujou nahrady, ale nejsou tak ucinny a hlavne ARNY original R12ku ma, sice je drazsi ale chladi ze se z toho jeden posere, mne bawor sezere dve kila naplne ale na vystupu je +1C temer okamzite a pak chladi to jeste notnou dobu setrvacnosti. ARNY mi uctuje R12ku za 1000 na kilo, nevim jestli to je bezna cena nebo ne, pac sem u nej pecenej varenej a delam si v jeho garazi svoje klimy za jeho asistence :-) -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
to ace2: Kdyz mi to pred 3 roky Arny auto (p.Rihacek) vysal a naplnit, tak to stalo tusim 1500 Kc. Jinak ty 3 roky mi nepripada nijak super vykon, spis takovej prumer. No proste docela to jde. Horsi je to se servama a ostatni elektroniky u automaticke klimy. To je v kombinaci s 11-letym starim meho auta (Fiat Tempra 1.9TD) dost nestastna kombinace. U dalsiho auta se budu snazit koupit neco mene elektronizovanyho. -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
No R-12 jsem našel na jedná součástce klitatizační jednotky v motoru hned pod Caution, under high pressure V manuálu jsem se sice dočetl, že lze R-12 nahradit ekologičtějším plynem tuším 232 nebo 323 tak nějak nevím přesně. A když jsem jsem se na to ptal u ARNY auto, tak řekl, že tam musí být jiný ventilek, jiný mazání a ještě něco aby se dal použít jiný plyn. Ono to není zjevně jen o naplnění jiným chladivem, což jsem si taky myslel ještě před 14 dny... :(
Jinak já se nevyznám ve spoustě věcí. Ted mi zrovna radí, co mi může cinkat od předního kola, když jezdím přes nerovností. Vzhledem k tomu že o nápravě vím asi to že jsou na ní kola, tak jsem z toho docela zmatenej.... No jesti máš zkušenosti s čepama siletblokama tak mi můžeš poradit do "US car and truck fan" :-) Neb ma to zatím nikdo nepřišel, i technik se na to díval a říkal že je to OK :( -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
To ACE:A kdesi vzal tu R12: Už se dává místo ní ta ekologičtější náhražka nebo né? Nebo tam máš fakt ještě origoš?
To ?:Jinak náplň klimy Ti mohou změřit Ti co ji plněj, tedy nějací chlaďaři..a případně dopustit..ale ne každý auto chladí tak super...takže to může bejt normální...
..ale to jen dycky doplním co píše velký moudrý ACE2, tak já jdu rozumovat jinam.... (o: -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
Hmm včera jsem jel v 325 iS a tam když zapne klimu tak příjde doba ledová. Jinak doporučuji. Vetrák na minimum eventuálně na dvojku a zapnout vnitřní cirkulaci. Si to sosne ochlazeny vzduch z interieru a jeste vic ho to znova ochladi a takhle pořád dokola.... To to je potom zima... :) -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
Já mám teda klimu na desetiletým autě, víc, jak rok jsem ji neplnil a zatím běhá. Ale nevím, jestli už nebude potřebovat "povzbudit". Jak poznám, že už nefachčí tak, jak by měla, když jsem ji nezažil v nejlepších letech a nemůžu srovnávat? Známej tvrdí, že v horkým létě nastartuje, zapne klimu naplno a za minutu má vychlazeno. Já když zapnu větrání naplno, tak se ten vzduch nestačí tak dobře chladit, jako na pomalý otáčky a vychladit auto mi trvá 5 - 10 minut. Svědčí to o něčem? Klimu mám manuál v BMW 325td. -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
Bať bať, přesně tak to je. V historii jistě lze nalézt, že jsem si s klimou taky užil svý.. a jak je malej tlak, tak komprouš díku pudu sebezáchovy nenaběhne ... a tři roky klim abez plnění? Tak to jsi happy man (o: ... no ale mi co za poslední rok už budem plnit po pátý..my jsme v klidu (o: BTW moji klimu plněj ve Varech super človíčci za 1000-1200. GIII VR6 manuál klima
KaZaN -
« Re: Nejak se nechce probudit klima
Jo to souhlasí. Cadillac napíše "A/C Low pressure " a za chvilku "A/C Off" a z displeje klimatizace zmizí ikonka "Auto".
Mimochodem jsem taky volal do Arny auto a chtěl po mě 2000 Kč což se mi zdá přehnaný, normálně je to za 1200 Kč... tak jsem si to rozmyslel a pojedu asi někam jinam. Nebo to na mě jen zkoušel. O Kolik si řekl tobě ? -
« Nejak se nechce probudit klima
Tak letos se moji klime nejak nechce probudit po zimnim spanku. Snad bude stacit doplnit okruh a zase to pobezi (posledni plneni pred 3 roky, stari auta +nekonecno). Arny auto se v telefonu vyjadroval v tom smyslu, ze kdyz je v okruhu malo chladiciho media, tak kompresor nenabehne, protoze by ho nemelo co chladit. Nemel jste nekdo podobnou zkusenost, ze by Vam kompresor klimy vubec nenabihal a nasledne po doplneni okruhu bylo vsechno OK? -
« Re: ?koda - Originální klimatizace
No, ono je to trochu jinak (alespon u meho auta). Kdyz sepnu klimatizaci (manualni) tak se sepne elmag. spojka. V chladicim okruhu je tzv. protimrazova pojistka (chrani vyparnik) pred zamrznutim a naslednou destrukci. Ta pojistka ovlada prepousteci ventil, ktery zkratuje vstup a vystup kompresoru. Pak je tam jeste tlakova pojistka. -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
teplotni cidlo co ridi kompresor je ve forme termostatu nebo cidla a naky logiky ve vyparniku, taky nutne nemusi odpojovat hned spojku kompresoru ale jen 'eletriku' mne u bawora to dela spojkou, kdyz je jako treba vcera kdy sem delal klimu na aute venku dvacet a ja nastartuju a necham klimu bezet tak deset minut aby se to 'nachladilo' tak u otevreny motoru je jasne slyset cvak sepnuti a cvak vypnuti asi v deseti az dvacetisekundovych intervalech podle okolnosti, za jizdy v parnu to nebude vypinat vubec, v zime kdyz venku mrzne to klimu nezapne vubec, vyparnik nesmi zamrznout. -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
Osobně si taky nemyslím, že by se moje manuální klima v Golfu VR6 někdy sama vypínala, podle mne zapnutím klimy se prostě sepne spojka a jede. Ale když nad tím tak nějak logicky přemejšlím, tak se asi možná opravdu bude vypínat, aby z ní nečouhaly rampouchy (o:, akorát si toho jeden při jízdě nevšimne. Navíc při nízkejch teplotách se ani nezapne, že jo. Někdy od 4stupňů níž. Takže asi teplotní čidlo pro klimu, to je u Golfa tuším někde v pravým rohu nárazníku a pak je taky čidlo na přírubě s vodníma hadicema, no a ty nějak manipuluou jak s tím jak moc se točí větrák, tak jestli se vypíná ta spojka kompresoru. -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
Vážně ?! Sem to nikdy nepozoroval, to budu muset někdy prozkoumat. Na druhou stranu když jsem vypnul A/C tak to bylo okamžitě poznat na teplotě. Takže kdyby na minutu vypnul tak bych to musel nejspiš zaregistrovat, ale jestli je tam nějaká vyfikundace.... :) -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
i kompresor od manualni klimy se vypina a zapina, staci nastartovat motor, nechat pet minut vychladit a poslouchat ci pozorovat jak spojka vypina a spina aby nezamrznul vyparnik, neni pravda ze bezi porad kdyz je zapnuty AC tlacitko. -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
Jak reguluje rychlost nevím. To se budeš muset zeptat někoho kdo zná motory VW. Jinak máš pravdu je to vlastně lednice co ma každej doma v kuchyni. Používá se stejný typ kompresoru a i plyn je identický.
Podívej se na obrázek v lexikonu "Climatronix" tedy jméno pro automatickou klimu v koncernu VW.
To vypínání je vážně blbost. Nemá to valný efekt a zapnutou klimu při jízdě nepoznáš, takže by to bylo zbytečný. -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
Dik za vysvetleni. 1) je jasno, 2) jak se reguluje rychlost? To neni mechanicky nahon z ojnice, ktery se toci stale stejne? U starsich felicii byla nejaka klima zapojena porad, ne? Na jakem principu pracuji kompresory, je to nekde popsano? Peltier to nebude, asi jako klasicka chladnicka?
Ztrata vykonu. Pri zapnuti klimy se zvysi spotreba dle PP o 50% (na volnobeh). I kdyby to hralo roli za jizdy (vetsi otacky) jen 3%, tak proc to neodpojit? Tlakovy spinac pod pedal plynu, pokud by to neslo upravit pres ECU.
Co je na tomhle automatickeho? Kde se nastavuje teplota
i má 3koda chybný obrázek?
www.skoda-auto.cz/share/lexikon/lexikon_… -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
Tohle bude na širší povídání tak tedy se to pokusím vysvětlit v několika bodech:
1 elektromagnetická spojka:
Když zmáčkneš u manuální tlačítko A/C rozeběhne se kompesor a běží stále stejnou rychlostí a je jedno jestli větrák je na 1, nebo na 2. Teplotu vzduchu si koriguješ kolečkem topení. Tedy pokud je v modrém tak jde studený vzduch, pokud posuneš volič do červeného pole začne se studený vzduch z klimatizace mýchat se vzduchem z topení. Tedy proto je to manuální klimatizace, protože teplotu si musíš stále hlídat ty.
U automatické klimatizace záleží na výrobci. Ve většině případě bývá funkce "eco" a funkce "auto" pokud si na digitálním voliči nastaviš třeba těch 21 stupnu a das "eco" tak si bude pouze přitápět a tedy kompresor je vypnutý. Tato funkce se používá tedy třeba v zimě. Druhá funkce "auto" je režim kdy si klimatizace jak přitápí tak i chladí, tak aby bylo stále 21 stupňů. Jak je to v tomto případě s kompresorem jsem zjištoval jen u svého auta. Pokud je venkovní teplota nižší nebo rovna než jakou chci v autě, tak je kompesor je vypnutý a puští vzduch z venku. Pokud je venkovní teplota vyšší než jakou chci v autě, tedy chci mít 21 stupnu a venku je 30, tak se kompresor rozeběhne a běží pořád, když teplota dosáhne požadované hodnoty tak klimatizace ubere otáčky větráku a pouští do auta jen tolik studeného vzduchu kolik je potřeba a při tom stále plynule mění otáčky větráku.
2 bez elektromagnetické spojky:
Tady a je jedno jestli manuání, nebo digitální běží kompresor pořád, ale u tohoto systém se plynule reguluje jeho rychlost. Což znamená, že i když máš volič rychlosti větráku na nule, tedy by klimatiace nefungovala (i když by bylo A/C zapnuto), tak ti jde nárazově z ofuku studenější vzduch než byl šel, kdyby tam byl náhon elektromagnetickou spojkou, protože kompresor je stále poháněn a i když je zcela vypnutá klimatice tak dochází mírnému dmýchání chladiva. Ten druhý systém ted používá VW.
Tedy:
Kompresor se nebude odpojovat a připojovat jen tak jak se mu zamane.
Větrák na chladiči se spustil, protože kompresor se potřebuje nějak chladit....
Ne nikdo nevymyslel a pochybuju, že tak tak bude, protože je to nesmysl. Na výkonu klimatizaci nepoznáš maximálně tak při rozjezdu. A pokud i přesto bys trpěl utkvělou představu o ztrátě 50% výkonu motoru, tak si ji před závodem vypni :o)
-
« Re: Škoda - Originální klimatizace
Takto jsem si to také myslel, že to jede stále na jeden výkon, ale jak to potom funguje s ClimaTronikem? Jak ten chlad ClimaTr
onic reguluje, když ten samý kompresor tam má udržovat tYeba 21 stupn? To se sepíná a vypíná kompresor? To by byly šoky na motor, ne? Myslel jsem, že kompresor umí napY. chladit hodn, mén, nejmén, tak jak to je? Když jsem zapnul to manual klima, spustily se vtráky na chladi
i, i na úpln studeném motoru. Díky za odpov, rád se dozvím nco nového. Jinak man. klima je na nic, resp. na ochlazení, ale njaký komfort pYi jízd? Stále to budete zapínat
i vypínat.
Už nkdo chytrý vymyslel, když se akceleruje (pedál na podlahu), že se klima odpojí? Mám pravdu, že Octavky i Fabky mají elektronický plyn (ne strunu jakoi favority)? -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
No jako každá manuální A/C dáš otočný regulátor do modrého pole a zapneš A/C nastaviš libovolný stupěn na větráku a chladíš. S tím že nejvíce to chladí na stupni číslo 1. Logicky bys sis mohl myslet, že to nejvíc bude chladit na poslední rychlosti větráku, ale to není pravda, protože čím vyšší rychlost tím více vzduchu proudí přes klimatizaci, což je sice fajn, ale čím více vzduchu tím méně se ho ochladí. Takže, když dáš jedničku tak proudí sice relativně málo vzduchu, ale je toto množstí více studený. A nejlepší je zapnout klimu na libovolnou rychlost a dát vnitřní recirkulaci, to pak přijdou doby ledové... -
« Škoda - Originální klimatizace
Dostal jsem prospekt "Škoda - Originální klimatizace, vysoce výkonná klimatizace s mechanickou regulací", má nkdo šajn, kolik ta sranda stojí by oko a jak se to reguluje, tedy když se
udlem AC zapne klima, tak to jede na maximum, nebo se reguluje pole vtráku ve 4 stupních 1-2-3-4? Díky za odpov. -
« Re: Spotřeba
No ono když máš automat a velký motor tak to opravdu nepoznaš. Když máš spojku a motor, řekněme do těch 3 litrů tak je znát na spojce větší odpor. Ale u automatu na to šlápneš a frnk away. No a čím větší motor tím % své energie potřebu na pohon kompresoru. Je jasný, že 1.4, nebo 1.6 bude odevzdávat víc svého výkonu do kompresoru, než velký motor. No a pak taky ale záleží jestli je to klimatizace, která má spínananej pohon před elekromagnetickou spojkou. Tedy vypnuto/zapnuto nebo ted u moderních aut kde, je tuším kompresor v pohonu pořád a tlačí tak jak je potřeba. Tedy když máš vypnutou klimu a máš nastaveno 22°C tak to stejně pořád chladí a snaží se vyrovnávat teplotu. Když jí zapneš tak teprve se rozjede na plnej výkon, nebo spíš na výkon jaký potřebuje a na plno jede jen když máš venku 50°C a v autě chceš mít 17°C. Tedy aleposn tak nějak by to mělo fungovat. Já mám standardní elekromagnetickou spojku. Ten druhej systém je relativné novinka. -
« Re: Spotřeba
Nemyslel jsem ten gesichtík, jako že je to hodně.. smál jsme se tomu vtípku se 30ti korunama a spocenýma zádama (o:
I ve VeRuně cejtím, když klima jede, právě v těch nízkých otáčkách to cítit je, přesně jak říkáš/te. Spotřeba mi opravdu vylezla nepatrně, ale logicky u slabšího motoru tu musí bejt víc, ne? Jak na výkonu, tak pak de facto na spotřebě, musíš víc točit abys jel stejně jako bez klimy. Samozřejmě, je to jen o malinko. Ale říct, že se to neprojeví, to by bylo od pravdy dál. A já těch 30Koček za záchranu zad teda dám (teda až budu mít v čem jezdit, že jo). -
« Re: Spotřeba
Tobě se to zdá hodně ? Nehlědě na to že u 2.8 V8 co máš ve VeRuně to může být už nárust v desetinách litrů. Imho se nemyslím, že bys to poznal. Když jsem měl půjčenýho Scenica 1.6 8v Tak jsem s ním jel do Frankfurtu a zpět a maximálka se zapnutou 190 km/h tacho. A nějak to vůbec cítit nebylo, že to auto přislo o výkon. Jo vlastně jen při rozjezdu je to trochu cítit, auto klade trochu větší odpor. Jinak pohodička. Na spotřebu jsem se nedíval, neb spotřebu nějakých 7l nepovažuji za spotřebu, takže jestli 7.5 nebo 8 to jsou naprosto nepředmětné hodnoty. -
« Re: Spotřeba
Sorry, nevím jakej je motor ve Scénicu. U slabšího motoru čekej zhruba něco mezi 1/2-1L navrch. U mýho šestivála to není skoro znát, tak maximálně do půl litru. Ale jen odhaduju a zpětně papouškuju cojsem se dozvěděl kdysi, když jsem se stal šťastným majitelem klimatizovaný káry (o: -
« Re: Climatronic a typový štítek Octavia
No problém je v tom, že digitální klimatizace má solární senzory a někdy i senzory vlhokosti vzduchu. COž jak uznáš sám není nijak jednoduchý, takže máš smůlu. Stálo by tě to naproto nesmyslný prachy a věř tomu, že ta digitální klimatizace od VW co je v Octavkách není nic moc... -
« Climatronic a typový štítek Octavia
Zdravim, da se upgradovat mechanicka klima na Climatronic? Pokud by to bylo za 17400 mel bych zajem (ale mam obavy, ze za tyhle prachy to jde jen pri vyrobe).Je to pak plnohodnotny?
Druhy dotaz se tyka zadniho stitku, pásek pod napisem Octavia, da se vymenit (a jak) a kolik pripadne stoji? viz foto www.skoda-auto.cz/share/model/gallery/81… - pripadne ty bocni stitky s Napisem Ambiente, Elegance
-
« Re: Naplnění
Jo v tom to právě asi je. olej se asi přidával do starých náplní..např do mýho Golfa se dávala původně jiná, ta k je dneska už zrušená a místo ní je nějaká ekologičtější a tou se to nahrazuje, a ta právě asi maže už sama o sobě..(o: doufám..ale já mám teď stejně vypuštěno..kvůli výměně radiátoru se to muselo rozpojit... a teď budu měnit olejovej chladič a to znamená další rozpojení a pak mne čeká odstrojení na lak, takže by se muselo znova, tak zatím neklimuju...