Klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Ad vykon klima
to AB : a neni to normalni jev ? . U Safrana se mi stavalo totez , auto stalo na miste s volnobehem a kdyz jsem zapnul klima tak se lehce zvysil hluk , bylo to ale slyset jen venku , vsiml jsem si toho jenom diky tomu ze jsem mel otevrene okenko. Pricina byla v tom ze pri zapnuti chlazeni se mi spustili ty dva obrovske ventilatory na chladici. -
« Re: Volba klimatizace u Octavie 1.9 TDi 66kW/90k SLX
Urcite jdi do automaticke. Ty penize uz o tolik nezvysi cenu a Climatronic je mazlik. My ho mame v praci v jednom Passatu a s manualem se to neda srovnat. U manualni klima je ti furt bud zima nebo teplo, tady si nastavis presne jak potrebujes a neskoncis nastydly jako ja. :-( -
« Volba klimatizace u Octavie 1.9 TDi 66kW/90k SLX
Chtěl bych Vás požádat o radu, názor nebo zkušenosti s manuálni či automatickou klimatizací u Octavie 1.9 TDi 66kW/90k SLX. Zda se vyplatí si těch 17.400 Kč na automatickou připlatit, kolik která sežere výkonu motoru a jak se to projeví na spotřebě nafty, jestli je ovládaní automatiky o tolik kvalitnější a ergonomické, atp.
Děkuji za jakýkoli typ.
-
« Ad vykon klima
Ja ve svem aute (Rover 620i, r.v. 1996) poznam zapnutou manualni klima podle zvyseneho hluku. Nevim proc, ale jinak velice tiche auto najednou zacne docela slusne hucet. Navic mam dojem, ze znatelne musim vice prislapnout pri rozjezdech a pri jizde na nizsi stupne. Zase na druhou stranu treba pri jizde na dalnici to neni vubec poznat na vykonu ani pri maximalnich rychlostech nad 200 km/hod.
Neexistuje nejaka firma, ktera je schopna provest kontrolu teto mannualni klima, jestli je v poradku. Nerad bych to daval do Autecu, kde mne zkasnout o litr jen co projdu dvermi. -
« Re: Klima
To bude záležet nejvíce na mechanikovi, který ti tu klimu bude uvádět do provozu.Bude to dost pracné, ale vyplatí se chtít:
1. propláchnout důkladně okruh benzinem
2. vyměnit olej v kompresoru- na tomto trvej jinak ho můžeš zahodit, vlivem vzdušné vlhkosti olej nasákl vodu a ta se díky zbytkům chladiva a opotřebených částic z chladícího okruhu změnila na slabou kyselinu, která by kompresor zadřela.
3. vyvakuovat,zjistit úniky, doplnit chladivo
a můžeš bezpečně klimu používat.
Někteří machři doporučují znovu výměnu oleje a filtrdehydrátoru asi po půlroku provozu,aby se odstranily všechny nečistoty z okruhu, ale to nebude nutné.
Zdar.
-
« Jednou víc, jednou míň
Blíží se léto a tak měřím teplotu u výdechů na palubní desce, abych zjistil, zda moje klima dost chladí nebo zda je potřeba nechat dotlakovat okruh. Zatím to docela ujde - ochlazuje vzduch z venku o zhruba 20 C s tím že na výdechu je minimálně cca 4-6 C. V sobotu se ale nějak "urvala" a na výdechu jsem naměřil 1.2 C, což se mi ještě nepovedlo. Sice jsem měl ventilátor jen na poloviční otáčky, ale stejně se mi to zdá příliš nízká teplota. Nevím, možná nefungovalo čidlo, který má vypínat kompresor nebo to bylo něco jinýho? -
« Oživení tématu
Tak tu máme jaro v plné síle a když se do toho sluníčko pořadně opře, tak v našich "pekáčích" svižně stoupá teplota. Kdo má klimu, tomu je hej - pokud mu ovšem funguje. Pokud mu dost nechladí, tak to tu může probrat s dalšími uživateli této vymoženosti, případně s odborníky, kteří se tu občas vyskytnou. -
« HELP !! shanim desku nebo brouka pro R. Safrane
Mam minulou generaci Safranu a na ridici desce automaticky klimatizace (oddelene nastaveni teploty pro ridice a spolujezdce...) se mi spalil brouk kterej ridi otacky vetraku (petizilovej tranzistor)
shanim bud toho brouka nebo celou desku nebo aspon nejakou dokumentaci.
pokud o necem vite tak mi mailnete na xlukm07@vse.cz. ODMENA JISTA !!! -
« Re: Námraza v motorovém prostoru v létě ???
Vymrzání vedení až po filtrdehydrátor je jev
vyskytující se u chladicích zařízení běžně v
závislosti na pracovních podmínkách výparníku
(tj. to, co ochlazuje vzduch v chladírně nebo
autě) a kompresoru. Všeobecně je to jev neškodný,
pokud se vyskytuje v malé míře.
V případě velké námrazy je možno uvažovat o
zaneseném výparníku, sníženém průtoku vzduchu
přes něj ( slabě foukají výduchy )nebo o větším
množství chladiva v soustavě, což je asi zrovna
tvůj případ.
Doporučil bych vzpomenout si, jak foukal vzduch
dříve, jestli nefouká méně a zkontrolovat, jestli
není přestavená hodnota teploty které chci
v autě dosánout moc nízko. Pokud poženeš klimu
na nízkou hodnotu celý okruh se prochladí
a musí se na něm námraza udělat.
Další z možností by byl vadný vstřikovací
ventil, ale pokud klima chodí je to nepravděpodobné. Ale jak jsem již napsal, s největší pravděpodobností je v okruhu o trochu víc chladiva, klimy jsou na toto citlivé.
A pokud jde o náhrady chladiv je to všechno na jedno brko, ISCEON. nebo 134 jsou téměř identické, liší se jen výrobcem.Záleží na
mechanikovi, kde a co zežene za levnější cenu a s čím ná zkušenosti. -
« Detektor "smradu"
Nekde jsem na Internetu narazil na maly detektor smogu, ktery se dal zapnout na prepinani vnitrni cirkulace vzduchu. Docela by se mi to hodilo. Bohuzel nedal jsem si ho mezi oblibene a ted tu stranku nemuzu najit. Nevite o ni nekdo ? Jestli jo, ozvete se -
"-- skrytý --" 13.09.99 00:00
« Re: Ucpany odvod
Zhruba uprostred skrine vyparniku(u Octavie event.vozu VW)vpredu ve smeru jizdy je kovovy vyvod asi 5 cm dlouhy,smeruje sikmo dolu asi v uhlu 30 stupnu.Nahmatat se da pod pristr.deskou,je dobre stahnout umelohmotny kryt skrine topeni a ventilatoru.Vyvod jde pres technolog.otvor v mezistene do motoroveho prostoru,kde zdanlive mizi,protoze jej kryje sendvic.Sendvic je samolepici,po nariznuti a odklopeni jde zpet nalepit zcela na puvodni misto.
Tady je kamen urazu,protoze dal pokracuje hadice pod sendvicem az za zaveseni predniho kola a ma vycnivat za nim.Neni to prehledne ani z montazni jamy.Osobne jsem prostrihl sendvic ve tvaru U,vytahl hadici pres tento otvor a nasmeroval do mezery mezi krytem motor.prostoru zespodu(TDI) a drzakem stabilizatoru napravy.Ventil je az dole,je mozno klidne ten kus hadice odsmiknout.
Bye. -
"-- skrytý --" 08.09.99 04:33
« Ucpany odvod
Asi pred mesicem jsem musel resit podobne problemy se smradem z klimy(Octavie manual klima).Vsiml jsem si,ze za provozu pod autem jsou louzicky jako od maleho psa,a ne to,co jsem byl zvykly videt pri provozu na jinych autech.Vetsinou na me ridici blikali a upozornovali na zrejme praskly chladic.At to zkratim - odvod hadice od kondenzoru je jisteny zpetnym ventilem,nevim na co,podobne jsou na hadicich odvodneni stresního okna.Po odrezani ventilu vyteklo asi 1/2 litru neuveritelne smradlave tekutiny a teprve po proplachnuti konecne zapach zmizel.
A propos-uz na me zase ridici blikaji,ze mam praskly chladic. Tak se mejte. -
« Re: Zapach z klimatizace
Jak to tak popisuješ, tak mě napadají 2 možné příčiny, které spolu mohou do jisté míry souviset. Buď onen zápach pochází z nánosu prachu a eventuálně mikrobů na žebrech výměníku klimy (výparníku), kde se chladí vzduch, který potom jde do kabiny. Tenhle nános je při normálním provozu (ventilace/topení) suchý, takže víceméně nepáchne, ale při provozu klimy se navlhčí (na žebrech sráží vlhkost ze vzduchu). Znáš to ze života některý špinavý věci, když se navlhčí, tak páchnou víc než normálně (např. takovej špinavej pes když zmokne).
Při vlastním provozu klimy nicméně nemusí vlhký nános na žebrech moc smrdět, protože je silně podchlazený - teploty ve výparníku jsou blízko nuly. Po vypnutí klimy se ale tenhle nános ohřívá a vysušuje a od toho může jít předhodnou dobu silnější zápach do kabiny. Tenhle problém se dá vyřešit např. chemickým čištěním bez jakékoliv demontáže. Buď to necháš udělat specializovanou firmu (v Praze např. ARNY Auto, p.Řiháček, tel. 0602-108047) nebo seženěž příslušné chemikálie ve sprayi a uděláš si to sám. V podstatě jde myslím o to, že při bežící klimě po nějakou dobu přivádíš do sání ventilátoru čistící chemický přípravek a v druhé fázi podobně přípravek neutralizační. Druhá možnost je, že Ti skutečně nefunguje odvodňování chladiče vzduchu a hromadí se Ti v něm výše zmíněná vlhkost. V případě Tvého zánovního auta se přikláním spíš k té druhé. Bohužel musím končit, ahoj Pavel.
-
"-- skrytý --" 01.09.99 09:50
« Re: Zapach z klimatizace
Zkusim to tedy popsat podrobneji. Pokud treba 1 den klimu nepouzivam, tzn. chladim nebo topim za pouziti ventilatoru nebo bez nej, je to OK. Pak ji ale zapnu napr. jen na 30 min. Pak ji zase vypnu, a tehdy to zacne zapachat. Po nejake dobe se to vyvetra, ale ty prvni okamziky jsou fakt dost neprijemny. V jine rubrice mi kdosi radil vycistit jimku, ve ktere kondenzuje voda - tu jsem ale nenasel. Ani nevim kudy ten kondenzat odchazi z auta ven. -
« Re: Zapach z klimatizace
Přemýšlím o pár variantách příčiny zápachu z Tvé klimatizace. Abych nepřemýšlel moc "doširoka", napiš mi prosím Tě jestli má na Tvoje problémy vliv pustění vnitřní cirkulace a za druhé jestli se onen zápách vyskytuje jen po provozu klimy a ne jindy (např. když máž puštěno jen ventilaci a/nebo topení). Zatím ahoj, Pavel. -
"-- skrytý --" 27.08.99 16:57
« Zapach z klimatizace
Ma nekdo zkusenost s touhle veci ? Pokud delsi dobu chladim klimatizaci a pak ji vypnu, zacne se valit strasne zapachajici vlhky vzduch. Jedna se o Octavii - mam ji asi 1/2 roku. Je tam originalni manualni klima. Nekdy to pachne fakt desne, jako kdyz tam mam chciplou mys. -
« Námraza v motorovém prostoru v létě ???
Před nějakým časem jsem si nechal vyčistit a doplnit okruh klimatizace, přičemž se dost zvýšil její chladící výkon. A to až tak, že se mi na tělese filtru/vysoušeče klimy, které je umístěno v motorovém prostoru občas tvoří námraza (při běžícím a zahřátém motoru). Máte někdo podobné zkušenosti? -
"-- skrytý --" 28.07.99 03:07
« Re: Vyčištění chladiče vzduchu klimy
Vymenik lze opravdu vycistit specialnim sprayem,nemusi to delat servis,proto takova castka.Spraye stoji 350 Kc i pro neutralizaci,a krome cisteni s sebou vezmou i bakterie,ktere v tom bordelu ziji a z cehoz je mimochodem takovy smrad pri obcasnem spusteni klimatizace.
Firmu dovazejici pripravky ted presne nevim,ale je to v snad ve 2 poslednich casopisech Svet Motoru.
Zdravim -
« Vyčištění chladiče vzduchu klimy
Měl jsem problém s malým "foukáním" z výdechů ventilační soustavy (mám Tempru s automatickou klimatizací). Nevěděl jsme jestli za to může malý výkon ventilátoru (ten se ale točil zdánlivě normálně) nebo je ucpaný nějaký filtr nebo porouchaná nějaká klapka. Tak jsem auto postupně rozebíral abych na to přišel. Nejprve jsem zjistil, že na sání vzduchu, které je pod ventilační maskou (tj. mezi víkem motoru a předním sklem) nemám žádný filtr. Vzduch je tam pouze veden z levé strany na pravou (asi aby se separovala event. voda při dešti apod.) a pak je tam díra přímo ke dmychadlu. Tam tedy příčina problému s malým foukáním vzduchu nemohla být. Tak jsem začal rozebírat auto zevnitř - nejprve okolo dmychadla, potom prostřední panel s rádiem a ovládáním klimy, potom palubní desku atd. Nakonec jsem trochu povytáhl celé těleso topení a zkontroloval, že všechny klapky fungují normálně. Příčinu problému jsem našel spíš náhodou, když jsem strčil ruku do výtlačného potrubí dmychadla a zkoumal co tam vlastně je. Ruku jsem vytáhl celou černou a postupně si domyslel že vzduch se tam dostává na žebrování chladiče vzduchu klimy (přesněji řečeno výparníku klimatizace). Když jsem tohle žebrování kartáčem, vodou a mýdlem očistil tak stoupl průtok vzduchu do kabiny přímo enormně. Zlepšilo se o trochu i chlazení (na čistých žebrech výměníku se zlepšil přestup tepla z proudících vzduchu do chladného "freonu" na druhé straně trubek výparníku) - při vnější teplotě 20 C jsem naměřil na výstupech vzduchu na palubce 5.5 C při maximálních otáčkách ventilátoru a 2.5 C při polovičních otáčkách. Jinak čištění tohoto výměníku se v poslední době dělá v některých servisech i chemickou cestou (nějaká nová americká technologie za cca 1500 Kč) - ale spíš z důvodu čistoty protékajícího vzduchu než kvůli sníženému průtoku. Ahoj Pavel. -
« Zkušenosti po servisu klimatizace
Tak jsem před víkendem nechal vyčistit a doplnit klimatizaci (Fiat Tempra) a přitom jsem se přeptal na pár věcí. Ještě k tomu vyčistění před doplněním - je to myslím dobrá věc, protože z okruhu se odsaje i vlhkost a vzduch, které by mohli zhoršovat výkonost klimatizace. Po natlakování jsem s výkonem předběžně spokojený - ve výstupech vzduchu na palubce je teplota okolo 7 C (minimální byla 4.5 C) a v motorovém prostoru je k vidění nevídaná věc - námraza na tělese filtru klimy. No uvidíme, jak to půjde dál. Ptal jsem se, zda se namísto R12 (freon) doplňuje R134a a byl jsem poučen, že nikoliv - do starších klimatizací projektovaných na freon se doplňuje buď "isceon49" nebo "MP49". Co se týče typu kompresoru, mám prý pístový - servisman mi ukázal podobný rozebraný kompresor z Omegy (mýslím, že měl 5 pístů). Co se týče regulace okruhu provádí se u mého auta zapínáním/vypínáním kompresoru. Mimo ovládání z přístrojové desky (tlakčítky AUTO, OFF, ECON a volbou teploty) a potažmo z řídícího čipu automatické klimatizace je kompresor zapínán/vypínán od teploty ve výparníku (= výměník chladu přes který proudí vzduch do kabiny), vypínán od velmi nízkého tlaku chladícího média (pro případ velkého úniku kdy by bylo ohroženo mazání kompresoru), vypínán je rovněž od vysoké teploty motoru a zřejmě ještě od dalších "ochran".
Jinak mazání kompresoru je zajištěno olejem rozptýleným v chladícím médiu - ten se při delší nečinnosti klimy usazuje ve spodních částech okruhu a při prvním spuštění po delší přestávce by mohlo dojít k zadření kompresoru (proto se doporučuje i v zimě občas spustit klimu). Přední ventilátor za chladičema klimy a motoru se (co se týče klimy) spíná od zvýšené teploty na vstupu do chladiče klimy (ta pochopitelně souvisí s tlakem a tím i s činností kompresoru a případně těsností okruhu). Expanzní ventil před výparníkem není zřejmě regulovaný - je konstantně otevřený. Filtr nemám za chladičem, jak jsem viděl na nějakém schématu chladícího okruhu, ale před kompresorem - jedná se vlastně o komponentu filtr/vysoušeč (protože je v něm stejně nízký tlak a teplota jako ve výparníku, tak na jeho povrchu vzniká občas námraza). Chod kompresoru lze vizuálně kontrolovat při pohledu na náhon kompresoru s elmag. spojkou (při sepnuté spojce se "tam toho točí víc"). Zatím ahoj, Pavel.
-
« Regulace výkonu klimatizace
Uľ vím jak se dá regulovat klimatizace jinak neľ vypínáním a zapínáním. Stačilo se zeptat u odborníků. Řeąí se to ventilem, který přepouątí chladivo z výstupu kompresoru přímo zase na vstup. Tím se vynechá chladič a výparník = neztrácí se energie. Výhody - větąí přesnost regulace a vyąąí pruľnost. Nevýhody - kompresor má i vnitřní "svoje" ztráty, takľe i kdyľ běľí naprázdno, tak spotřebovává energii, i kdyľ jen zlomek proti plnému výkonu. Proto se tento systém v autech běľně nepouľívá. -
« Re: Klimatizacia vo Felicii
Tak to neznam. Moje TDIcko ma cerveny jen "I", ma 81kW a nejvyssi kroutak 235. Jinak vcera jsem jel z Mariazell do Vidne, schvalne po okreskach, castecne hodne nahoru - dolu, pekne serpentyny, celou cestu jsem chladil, a spotreba byla pri prumerne rychlosti 59kmh 4.9 l/100km !!! (na zacatku Vidne dokonce 4.8). 2 dospeli, dve deti, kocarek a hodne baglu, proste plnej kombik. Slusny, ne ? -
« Re: Klimatizacia vo Felicii
..tak to se omlouvám, že jsem to nepochopil, že je to nějaké jiné TDI než se v Octavii běžně nabízí......Ale stejně mi připadá divné, aby musel člověk pro klimatizaci volit motory nad 200 N/m ...! Spíš jde asi o to si přiznat, že klima je skvělá věc, ale že každý špás něco stojí. V tomto případě trochu benzinu, trochu výkonu, trochu hlučnosti ( u tichých motorů). Myslet si, že když za mě šlape nějaká elektronika na plyn, že tím se to všechno vyřeší , je nesmysl. Ale třeba teď venku docela dost prší, a nechápu, jak se odmlžuje přední sklo Octavie bez klimatizace. To snad vůbec nejde !! Kam to ten větrák fouká??? P.S. co to je to červené TDI ??
AZ-kKLIMA Točitá 1718 P-4 Krč (pobočka Hůlkova 31 P-9 Kbely)02/424723,0602228033,
Brema s.r.o Jateční 4 P-7 Holešovice 02/801787,02/66710677, fax-02/83870354.
KONTAKTSERVIS Bořivojova 55 P-3 02/6976368,02/90002320, fax-02/6976368.
KULHAVÝ Manž. Dostálových 1306 P-14 06011236136,02/6840822, 02/3517964.
Servis chlazení Havlíček Rýmařovská 475 P-9 (pobočka U Proseckého kostela 3/6 P-9) 02/6282110,0236844717,02/6282110.
Snad ti to k něčemu bude, nejdříve bych vyskoušel Kontaktservis, Kulhavého a Havlíčka, Brema a Az-klima jsou větší a asi dražší.