Klimatizace

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    03.05.01  15:24

    « Bez nadpisu

    jinak zacla sezona a pan arnyauto je docela vytizen :))) a ja potrebuju doplnit jako sul :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.05.01  21:47

    « Re: Automat

    Jak funguje ta regulace komresoru u te Fabie? zmenou otacek, nebo nejaky prepousteci ventil ci co? Myslim, ze dnesni cenove dostupne cipy a cidla uz dokazi uhlidat kdeco, takze bych si predstavoval, ze teplotu hlida elektronika a ten kompresor bohuzel furt bezi rezimem zap/vyp. V okruhu totiz muze byt zasobnik, takze i kdyz kompresor vypne, teplota vyparniku se radove i nekolik minut nemeni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.04.01  14:07

    « Re: Automat

    coz je v podstate to samy, protoze medium ma naky fyzicky vlastnosti nakolik se schladi a je v kostce uplne jedno jestli kompresor jede 0-1-0-1 nebo na polovicni zatez a zene to tam pomalu
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.04.01  12:04

    « Re: Automat

    Doplnil bych, že u starších typů klimatizace jede kompresor na "0-100%" - tj. není sepnutý stále, ale obvykle se periodicky zapíná-vypíná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.04.01  10:04

    « Re: Automat

    Fabie s automatickou klimou maji vylepsene rizeni kompresoru klimatizace. Pokud chces teplotu napr 25 st. tak jede kompresor prave na takovy vykon, aby uchladil na 25 st a nemusel se vzduch prihrivat. U vsech starsich automatickych klimatizaci to funguje tak, ze kompresor jede na 100% a pokud chces teplejsi vzduch, tak ho prihrejou v topeni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.01  04:45

    « Re: Jak funguje manualni klima

    Diky, to uz je mi tedka jasnejsi. (: opravuju popis tlacitek je to Normal a Max, ale funkce bude jiste totozna. Trochu mne zarazi, ze rikas, ze se pri max uzavre na vnitrni okruh, pritom ja ziju v domneni, ze Golf III neumi uzavrit na vnitrni okruh. Moje Hondy vsechny meli prepinac zda tahat vzduch zevnitr a nebo zvenku, ale golfiste ma jen regulaci otacek, polohovac (okna,nohy,nohy-xycht,xycht:) a ty dva cudly klimosky. Tak nevim, z nemeckyho manualu se mi louska jen spatne, je dost povrchni. Kazdopadne ve vsech polohach, stojice na krizovatce za nejakym smradochem, jsem odsouzen bud vypnout ventilaci a nebo si pestovat zavislost na oluvu a buhvi cem jeste... ale je mozny, ze jsem jen neprisel na vhodnou kombinaci...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.04.01  18:26

    « Re: Jak funguje manualni klima

    Zpravidla jde pouze o to, ze pri max. se zavre sani vzduchu z venku a zapne se vnitrni okruh. Klima, tj. kompresor bezi porad ve stejnem rezimu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.04.01  14:32

    « Re: Jak funguje manualni klima

    Muze mi nekdo vysvetlit rozdil Medium a Max u manualni klimy? Je mijasny ze asi medium chladi min (: ale princip mi neni jasny. Mam Golf VR6. Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  20:32

    « Re: KS

    Pět lidí? Sakra! Ty máš ale docela náročnej sex :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  20:11

    « Re: KS

    Kamarád mi vyprávěl, co se mu stalo, když jednou nedával příliš velkej pozor, kam vlastně odbočil a ještě se ty okýnka nestačily zamlžit. Po chvilce najednou uslyšel pravidelný ťukání na okno přesně v rytmu tý příjemný činnosti. Když se rozhlídl, tak uviděl vojína v helmě, kterej čumí dovnitř a byl tak blízko, že mu ta helma ťukala do okýnka. Zajel totiž do nějakýho střeženýho vojenskýho prostoru. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  16:49

    « Re: KS

    Při tom jsou zamlžený okýnka spíš výhoda (pokud člověk není exhibicionista) :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  15:56

    « Re: KS

    ne ne :-) otvira si okynka :))))))

    ale mate recht, neco na tom bude, ja precejen malokdy mam v aute pet lidi a zaroven prsi atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  15:13

    « Re: KS

    No komu se při tom nezamlží okna, tak to asi pěkně fláká ... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  12:22

    « Re: KS

    To JEDNOU v životě asi muselo stát za zo, když jste přitom zadýchali celý auto :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  12:18

    « Re: Automat

    Co já tak slyším do ostatních řidičů, tak za jistých podmínek se mlží okna u většiny aut - jde především o boční okna vzadu (kam není přímý "ofuk" ani el.vyhřívání) např. při dešti a plném autě lidí. Někdy se to stává i u aut s klimatizací.


    Jinak když už MEDA problém zamlžování oken zevnitř tak hezky teoreticky popsal, tak bych doplnit jednu věc. Tou je nižší teplota vnitřního povrchu oken a vzduchu v jeho těsné blízkosti (nižší oproti teplotě vzduchu v kabině). Ta je vlastní příčinou zamlžování oken zevnitř. Pokud by okna byly vyrobeny z dokonale izolujícího materiálu a teplota jejich vnitřního povrchu byla stejná jako je průměrná teplota uvnitř vozu, pak by se nemlžila (pokud by pravda relativní vlhkost všeho vzduchu v kabině nedosáhla 100% - pak by se ale nejen mlžily okna, ale vznikala by přímo mlha v celém prostoru kabiny :-)))


    Další důležitý faktor jsou lidi v kabině (tedy hlavně ti dýchající). Čím jich tam je víc, tím víc zvyšují vlhkost vzduchu (jak absolutní, tak relativní). Kdyby tam ti lidi nepřekáželi (nebo alespoň nedýchali), tak by se okna při jízdě skoro nikdy nezamlžovala (jen v případě 100% vlhkosti venku = mlhy).


    U starších aut bez klimy a se slabou ventilací (Š100 apod.) se řešilo zamlžování oken tím, že se pootevřelo některé okénko - tím se výrazně zesílila cirkula vzduchu přes kabinu a vliv dýchající posádky se snížil.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  11:11

    « Re: Automat

    nevim, mne se zda predni jako standart uz nekolik let, a hlavne ja vazne nevim co v tom aute delate, protoze ja zazil zamlzeny okna asi jednou v zivote, to musi bejt nak nevhodnou cirkulaci vzduchu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  08:44

    « Re: Automat

    To : Keyser - pardon, teprve teď jsem si to pořádně přečetl. Asi myslíš el.vyhřívání oken. To ale moc aut na předním a bočních oknech nemá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.01  08:39

    « Re: Automat

    Pro odmlžení (vysušení vody ze skla) je důležitá relativní vlhkost vzduchu (to je fyzikální veličina). Čím nižší relativní vlhkost, tím vyšší schopnost pojmout vodní páru. Na relativní vlhkost vzduchu má vliv více veličin, pro nás je důležitá teplota. Pokud vzduch jenom ohřeješ, dostaneš vzduch s vyšší teplotou, nižší relativní ale stejnou absolutní vlhkostí. Pokud ho ochladíš, vysráží se z něj voda (klesne absolutní vlhkost), pak ho ohřeješ na původní teplotu (klesne relativní vlhkost, absolutní zůstane stejná)a máš vzduch s původní teplotou a nižší absolutní vlhkostí než v prvním případě. Fór je v tom, že v prvním případě ten vzduch je teplý (což nevadí v zimě ale vadí to třeba v létě při dešti), v druhém případě máš vzduch o původní teplotě, který můžeš dál ohřívat a jeho relativní vlhkost se bude dále snižovat takže bude schopen pojmout větší množství přebytečné vlhkosti z vnitřku auta. A ta přebytečná vlhkost je právě ta, která je sražená na sklech. Případně na čele řidiče či spolujezdců :-)). Když si to po sobě čtu tak to vypadá složitě, ale je to jednoduché : ta voda, která z klimatizace vyteče pod auto, se odebere vnitřnímu prostoru navíc oproti pouhému ohřátí vzduchu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  17:04

    « Re: Automat

    na odmlzeni je lepsi vyhrivani, nicmene kdyz ma auto dobre delanou cirkulaci vzduchu tak se tam skla nezamlzujou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  13:17

    « Re: Automat

    Nejdřív to vzduch vychladí ve výměníku klimatizace a pak ho ohřeje v topení. Tak to funguje u ruční i u automatické klimatizace. Funguje to tak i v klimatizačních jednotkách v klimatizovaných budovách. Vtip klimatizace je právě v tom snížení teploty vzduchu a poté jeho ohřátí. Při ochlazení se totiž vzduch odvlhčí a ohřátý vzduch už tu vlhkost nestačí pojmout a sníží vlhkost vzduchu v autě - odmlžení oken. Což se hodí třeba právě teď.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.04.01  11:51

    « Automat

    Klimu mám ve Feldě "dvojčudlíkovou" Příště bych si už ale nic jiného než automatickou klimu nekoupil. Teplota vzduchu se reguluje teplotním čudlem, ale jak to vlastně funguje? To připouští teplý vzduch nebo to zvyšuje přímo teplotu vzduchu co jde z Klimačky? PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.01  12:29

    « Re: zápach

    Příčina zápachu z klimy může být taky zaseknutý nebo ucpaný "odvodňovací" ventil klimy - myslím, že právě nějaký majitel Octavie to tady před časem řešil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.04.01  15:56

    « Auto-Star-City

    Chci si nechat zabudovat do Peugeota 405 starší klimatizaci z jiné 405ky u firmy AUTO- STAR-CITY, Praha10, nemá s ní někdo nějaké zkušenosti. Díky!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.01  08:51

    « Re: zapach

    Vyrábí ho Wynns, ale název už jsem zapoměl. Něco s Air...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.01  01:54

    « Re: zapach

    Neviete niekto ako sa vola ten sprej, s ktorym to mam vystriekat??. Do servisu sa mi ist nechce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.01  17:48

    « Re: zapach

    Dulezite je, tak 5 minut pred vypnutim motoru vypnout klimatizaci, aby se ventilatorem vysusila od klimatizace vysrazena vlhkost, ktera jinak zahniva a zpusobuje smrad "stareho mokreho hadru na podlahu". To je samozrejme predevsim prevence. Mne to pred lety tohle naucili znami v Americe, kteri s takovymi vecmi maji preci jen delsi zkusenosti. Musim rict, ze to funguje, protoze jsem pred nedavnou prodaval auto 4 roky stare a po zapachu ani stopy. Mimochodem, myslim, ze uz jsem tady o tom nekdy psal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.04.01  16:59

    « zapach

    poradite mi niekto, co robit (ako odstranit) zapach z klimatizacie - uz mi to striekali asi 5 krat, avsak vzdy po kratkej dobe ke to spat - najnovsie smrdi opat po 4 dnoch. Je to v Octavii, original od vyrobcu. Dik za rady. (smrdi to, ked prepnem na ECON a kym sa to nevysusi po pouziti klimy).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.01  22:04

    « Re: Oprava chladice klima

    to zorb: Proč jim nenecháš ten chladič vyndat, ať si tam s ním hrajou třeba tejden? Vždyď auto bez tohoto chladiče snad jede, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.01  16:50

    « Re: Oprava chladice klima

    zrovna mam presne stejny problem, zkousel jsem kdeco ale musel jsem to nechat vyndat a muzu ti rict ze dva dny byl vubec nejkratsi termin. na pockani asi nikoho nesezenes, aspon ja jsem neuspel v Praze a okoli ani nahodou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.04.01  23:44

    « klima klima klima

    klima je v autě jediný nutný zařízení...:-)), radio netřeba, KLIMA BÝT MUSÍ !!! Jinak to nejde.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.04.01  13:13

    « Oprava chladice klima

    Zdravim. Prosim o radu. Jak zalepit nebo nejakym zpusobem opravit malinkou dirku v chladici klimatizace. Napln mi vydrzi pri castem pouzivani asi mesic. Nechce se mi chladic vyndavat, protoze potrebuji stale jezdit a vsechny firmy si chteli chladic nechat alespon tri dny. Diky za rady.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.03.01  08:45

    « Re: Jak funguje manualni klima

    to Keyser: Nápodobně,děkuju.

    to pd: Vždycky když jsem měl problém, tak mě pomohl. Někdy nebyl nejlevnější, ale až ho poznáš, tak zjistíš, že to není žádnej mistr světa amoleta, ale obyčejnej kluk, kterej je automobilovej maniak. Když neví, dokáže říct: " To neumím." Vím to, i když jsem to od něj ještě neslyše.

    to Sněhulák: auto bez klima je asi jako kino bez promítačky. A s tím výkonem si nedělej starosti. Klima stejně nejvíc uživíš v totálním hicu v zácpě ve městě, nebo na dálnici, kde ostatní zvracej z vedra otevřenýma okýnkama a absolutně nedokážou pochopit, jak je možný, že ti není teplo, když nevětráš:-)))

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.01  21:51

    « Re: klima

    Se dvěma posledníma přízpěvkama lze jen souhlasit. Klima rozhodně ano.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.01  20:47

    « Re: klima

    Auto bez klimy stoji za prd. nejenze je to nebezpecny z hlediska udrzeni pozornosti v letnim paraku, ale kdyz se v lete oteviraji okna, zvysuje se hluk, neda se poslouchat radio, pri vyssich rychlostech je to o usi, taky asi spotreba, a navic nejde udrzet v aute poradek. Okny totiz vleti dovnitr svinstva az hruza, vsechno se viri a vy to pak dychate.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.03.01  16:45

    « klima

    Klima je super vec.Zabranuje aj zahmlievaniu okien.Výkon to až tak neuberá ako sa píše.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.01  00:00

    « Re: klima problem

    nechci tu delat prof-ovi reklamu, ani se nezname, jen s nim souhlasim v nazoru co to je poradny auto :-) nicmene co tu ctu jeho typy na lidi co se vyznaj, tak je na nem videt ze fakt neni pubertak s oplastovanou oktavkou nebo golfem :-) ale do veci znacne vidi. takze bych veril
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.01  00:00

    « Re: Jak funguje manualni klima

    rozhodne kup klimatizaci, leta budou uz jen teplejsi a teplejsi, a jestli travis cas v mestskym provozu tak se ti to vyplati.

    manualni klimatizace funguje nehmlich stejne jako lednicka, je tam obvod naplneny chladicim a mazacim mediem (dnes nefreonovy R134a, drive R12 (cca do 93-4let)).

    takze kompresor, zasobnik, vyparnik a tak dale jako v lednici.
    Kompresor je normalne na remenu spolecne s alternatorem, nebo na solo remenu.
    Pri zapnuti klimy se sepne spojka kompresoru (elektromagneticka nebo tak neco) plus prislusne obvody. (nektery auta maj de-ice cidlo aby nezamrzala takze klima nemusi jit zapnout v zime kdyz je teplota mensi ci rovna nule. (pouziva treba ford) no a klima zacne fungovat, jak lednice, medium na sebe "vaze teplo" ktery se pak odvadi v chladici ktery je nekde pred chladicem motoru a miva svuj solo ovladanou el. vetrak.

    bezna klima dava na vystupu neco mezi 5-8 stupni celsia, proste jako lednice, stejne jako lednice nebezi kompresor celou dobu kdy je klima zapla ale jen urcite useky, medium ma svoji "setrvacnost" a neni duvod delat z auta mrazak.

    teplotu v aute si pak regulujes klasickym ovladacem teploty, tim se k studenymu vzduchu klimy pridava teply vzduch. Kdyz pouzijes vnitrni cirkulaci vzduchu tak si klima bude brat uz ochlazeny vzduch a nebude takovy rozdil teplot. tudiz nebude kompresor nucen bezet tolik.

    automaticka klima ma navic v aute cidla teploty a ovladani kde si nastavis pozadovanou vnitrni teplotu, ona se pak postara o michani tepleho a studeneho vzduchu.

    to ma svoji nevyhodu protoze automatika obvykle nedovoli jit pod urcitou hranici (15-18 stupnu) kdezto na max u manualni na vystupu vydechu muzes teplomerem namerit tech 5-10.

    rozdil mezi autem s vyplou klimou a bez je tak neznatelny ze ho nema cenu ani resit. kdyz klima nebezi tak se spojka kompresoru volne protaci a tam jsou jediny neznatelny straty.

    spotreba paliva a vykon zalezi na koncepci klimy a auta, obecne se to neda moc rict, videl jsem dvoulitry kde to pri zaple klima bylo sakra poznat (skoro litr navic a snizeni dynamiky) ale i 1.6ky kde to bylo nepatrne. Osobne mam dvestekonovy trilitr kde ztratu vykonu se zaplou klimou nepocituju zadnou a spotreba se nehne (a jestli tak neznatelne z nakejch mestskejch 13.6 na 13.7 ci 13.8 nebo tak nak nezajimave)

    tak snad sem se nekde nesek.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.03.01  15:53

    « Jak funguje manualni klima

    Cau, rozhoduji se jestli koupit auto s klimatizaci nebo bez, a proto by me zajimalo, jestli nekdo dokaze popsat jak manualni klimatizace vubec funguje. Taky by me zajimalo, jak je to se spotrebou benzinu pri pouzivani klimatizace. Je spotreba/vykon pri vypnute klimatizaci nachlup stejny jako u auta bez klimatizace ?

    Diky, Snehulak
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.03.01  09:50

    « Re: klima problem

    2prof: diky moc za tip, ale prece jen: mas s tim clovekem nejakou zkusenost? nebo znas nekoho kdo ho chvali?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.03.01  08:19

    « Re: klima problem

    Telefon: 0602108047 - ARNYAUTO, frajer, kterej za tebou dojede domů a udělá ti to na místě. Nebo se dohodněte, kde se sejdete.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…