Klimatizace

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  13:44

    « Re: Kontrola Klimy

    No vidíš, tady to máš od Pavla úplně vědecky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  13:42

    « Re: Kontrola Klimy

    trona: Zkus si zajet k pumpě, kde mají kompresor s hadicí, zapni ho a sleduj, co z tý hadice lítá. Zvlášť v zimě je to patrný, pokud ještě ta hadice není zamrzlá. V převážný většině se jedná o směs vody olejem z kompresoru. Vzduch vždy obsahuje nějakou vlhkost (pokud se nenacházíš v poledne uprostřed údolí smrti, nebo nějaký pouště), která se vlivem změn tlaku a tedy i teploty vždycky někde vysráží(kondenzuje), v tomto případě buď ve vzduchojemu kompresoru, nebo v hadici. To, že se tam vysráží však neznamená, že ve vzduchu, co z toho fouká už žádná není. Naopak, v určitý situaci je vzduch , kterej z toho fouká, ještě vlhčí, než ten, kterej si to nasává.

    kazan: Žádnou paniku. Klimoška, především kompresor, je mazanej určitým množstvím oleje, kterej je rozptýlenej po celým systému. Když si necháš klima naplnit, tak správnej a zkušenej chlaďař vezme skleničku, do který chlejstne dva decáky motorovýho oleje, vývěvou ti nejdřív vycucne celej systém tak, aby v něm byl podtlak, pak chvíli počká, jestli ten podtlak drží (tím vlastně tak na hrubo kontroluje těsnost) a pak se slovy " Pro jistotu ho trochu namažem, aby se nekous !" (myslí tím kompresor), vycucne obsah tý skleničky do celýho systému. Většinou to dělá v případech, kdy je systém úplně prázdnej např. po havárce, kdy byl chladič na mraky a musel se dát novej a je tedy pravděpodobnost, že trochu toho oleje mohlo vytýct (usazuje se vždycky dole). Výměna týhle mazací náplně není nutná, spíš je lepší se starat o to, jestli je napnutej řenmen. Doporučuje se taky jednou za rok nechat klimošku zkontrolovat, především na těsnost, dofouknout, popř.celou náplň vyměnit, což není zvykem, jelikož když mi to chladí, nebudu přeci zbytečně jezdit do servisu, to dá rozum,ne?:-).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  13:02

    « Re: Kontrola Klimy

    -> trona: ve vzduchu obvykle trochu vlhkosti je, ale lidské smysly ji moc neregistrují. Normálně je relativní vlhkost tak 40-70% a člověk ji "nevidí". Až pokud naroste ke 100%, tak se začne tvořit mlha a to už člověk registruje. V opačném případě - tj. když rel.vlhkost klesne hodně nízko (cca 20% a níž), tak tě o tom může informovat nos (vzduch je moc suchý).


    Abych tu vlhkost ještě trochu kvantifikoval, tak přejdu od relativní vlhkosti [%] k absolutní vlhkosti [g/m3]. Při normální teplotě (20 C) a tlaku (1 atm) a relativní vlhkosti 100% (tj. začíná se tvořit mlha) je množství vody ve vzduchu cca 17 g/m3. V normálnějších podmínkách - např. při 60% vlhkosti - je pak množství vody 0.6*17 = 10 gramů vody na metr kubický vzduchu.


    Takže bych varování profa bral vážně. Možná by ale to natlakování šlo provést pomocí dusíku - tak si někteří nadšenci nechávají plnit i pneumatiky, tudíž předpokládám, že to umí většina pneuservisů.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  12:53

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    Jo, i muj pomalu tocici se vetrak se toci skoro furt a ten druhej rychlej jen kdyz se "teplota motoru" resp vody prehoupne blizko ke stovce.Nedky kdyz zastavim v kopci cumakem do kopce, posloucham jak se chudinka rychlej vetrak asi desetkrat zapne, chvilinku pochladi, vypne, za chvili zase, to asi jak jde teplo od motoru...nebo co.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  12:03

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    klimu mam z fabriky , primo od Fordu,
    pri zapnuti klimy se zapne ventilator chladice motoru, jenze to stejne v ty zacpe neuchladi :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  11:57

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    Na mojem Oplu s klimou mam dva vetraky, jeden z nich se toci pri zapnute klime skoro porad a pomalu. Druhy az pri vysoke teplote a radne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  10:52

    « Re: Zklamání...

    Mazací směs kompresoru? Ježíši a jak se to mění? Mám to po tom chlaďaři chtít? je to nezbytný? Co hrozí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  10:42

    « Re: Zklamání...

    R12 se vazne nepouziva ne protoze mela ucinky jako freon ale protoze to freon je. Dnes se pouziva R134a, vymenit ji za R12 lze ale je to nakladnejsi, protoze se R12musi vypustit, vymenit mazaci smes v kompresoru eventuelne nejaky to tesneni. A taky neni zaruceny ze to pujde u kazdyho auta udelat. U fordu tohle je bezproblemu. Po svete se da sehnat RS24 coz je bezfreonova nahrazka R12ky kterou se da R12kova klima doplnit. Jestli to nabizi i nekdo u nas nevim
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  10:02

    « Re: Kontrola Klimy

    Proc si myslis,ze se m tam dostane kapka vody.Kdyz preci foukam pneu u benziny,tak tam taky zadna voda neni,ne ? Vzdyt je to prece jenom vzduch ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  09:56

    « Re: Kontrola Klimy

    Trona: Přiznám se, že jsem měl kdysi taky takovej nápad. Chlaďaři mě ale včas varovali s tím, že pokud se tímto způsobem dostane do okruhu nějaká vlhkost - a to je téměř na 100% jistý - tak se jí budeš těžko zbavovat = bez kompletní rozborky a sborky celý klimatizace a jejímu náročnýmu vysušování se jí nezbavíš. Sražená kapka vody na vstřikovači tak vždy okamžitě zamrzne a ucpe ji. Ale že ty ventilky k tomu přímo vybízejí, že? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  07:50

    « Re: Zklamání... versus super služby

    Tak novinky. Byl jsem u firmy Chlaďaři s.r.o. tady v K.Varech, tam, přestože jsem přijel na konci pracovní doby, mi velice ochotný pán natlakoval klima, zjistil kde to uchází, nazval ty co mi to plnili minule diletatnty, kašpary a "šikuly", poradil mi jak odstranit tento únik... nechtěl po mně ani korunu, řekl: Kluci, ty gumičky si vyměňte a hybaj ať jste tu zpátky (o: V této fázi to vypadá, že jsou zničené O kroužky u "hlavy" ventilků, kde to syčí jako blázen. Tuto závadu měl samozřejmě odstranit už ten minulý "plnič" ale zřejmě se mu nechtělo něco hledat. U Chlaďařů to trvalo pouhých 10minut a bez keců. Tak doufám, že hned jak kroužky vyměním, že to bude OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  17:19

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    Jestli jsou stejného průměru a mají stejný počet a velikost lopatek, tak nevidím důvod, proč by se měl každý točit jinak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  15:37

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    Já mám větráky dva (subaru legacy). Pokud se vůbec točí, tak vždy úplně stejně. A je jedno zda je to kvůli klimě nebo ne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  15:22

    « Kontrola Klimy

    Co byste rekli tomu,kdybych natlakoval okruh klimy vzduchem u pumpy a tim zkusil,jestli nekde neutika ? Mam tam takovy ty autoventilky.Natlakoval bych to a po case(jeden dva dny) bych tlak premeril.Pokud bude priblizne stejnej,pak by se dalo rict,ze mi to nikde neutika.Musim samozrejme pocitat i se zmenou tlaku vzduchu v zavislosti na teplote okoli.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  14:31

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    Chlazení resp větráky. To mne přivedlo na zajímavý dotaz. Nevím který větrák je který, ale jeden se mi točí relativně dost pomalu a druhý jede jako blázen. Je to normální?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  14:31

    « Re: Zklamání...

    Co jáv vím, tak se R12 nepoužívá, protože měla obdobné úřinky jako freon, a používá se R132. Každé chladivo však má údajně jiný olej v kompresoru, takže prý není záhodno tyto dvě chladiva míchat. A teď se v tom vyznejte.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  14:27

    « Re: Naplneni klima

    No já bych předpokládal, že k tomu ještě potřebuješ vývěvu, kterou odsajes vzduch a potom tam terpve muzes pustit chladici medium. Pokud máš plnící okénko, váhu nepotřebuješ, pokud ne, tak pomocí váhy zjišťuješ správné množství chladiva.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  14:22

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    Pokud Ti přidávali klimu, tak Ti měli taky přidat spínání ventilátoru chladiče motoru od klimy (předpokládám, že nemáš spešl ventilátor pro chladič klimy). U mýho auta nabíhá velkej ventilátor prakticky vždy, když se rozběhne kompresor klimy - zřejmě je to ale od nárůstu tlaku v chladiči klimy (což s rozběhem kompresoru těsně souvisi). Loni se mi upekl konektor ventilátoru na chladiči motoru a než jsem pochopil že je třeba vypnout klimu, tak jsem měl dost nahnáno - dost se přehříval motor. Takže pokud Ti ventilátor nespíná od činnosti okruhu klimatizace, tak Tvoje potíže jsou naprosto logické.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  14:07

    « Re: Naplneni klima

    No, podle toho, co jsem viděl u toho kutila chla´dařskýho, když mi to plnil, tak potřebuješ jen bombu, kohoutky, hadice a správný "konektory" nebo "ventilky". Zřejmě taky nějakej "budík". Doma nemusíš mít váhu podle který Tě pak oškube o penízky (o: Pro dektekci úniku potřebuješ takový divný pípátko blikátko, případně flourescenční kapalinu přísadu, kterou nějak přišňupneš k tomu chladícímu plynu a pak UVéčkem najdeš kde to utíká. Tak to je teorie kterou jsem pochytil. V praxi ovšem nevím zda je toho schopen každý (o:
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  13:38

    « Naplneni klima

    Nevite nekdo,zda se da doma zkontrolovat pripadne naplnit klimoska ? Mam na mysli nejaky tlakovy lahvicky,jako jsou napr.hasicske pristoje do auta.Jinak sem se ptal na vice mistech na naplneni klimy,ale ceny jsou hrozne rozdilny.Mam tam zrejme nejaky unik,protoze mi klima nejde,co sem ji koupil.To auto bylo bourany na predni dvere(asi) a tak si myslim,ze my to nekde unika.Pokud nekdo mate radu,jak ten unik zjistit doma,napiste to .Diky.Trona
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  13:13

    « Re: Zklamání...

    Tak jsem volal k jednomu solidnimu panovi co plni klima, ale bohuzel nakonec jsme zkocili na tom, ze moje klima se neplni pres rychlosvorky,nybrz pres autoventilky a to se plni R12kou a ta se nesmi plnit nebo co a on to proste delat nemuze ci neumi. Jak vlastne poznam cim se to ma naplnit, kdyz v manualu k autu jsou jen ty dva original plnice a zadny jiny hodnoty? Kdyz to tedy chvili chladit vydrzelo, tak to neni O-krouzkama? Takze by to mohlo byt nekde v ty "hlave" ventilku? Nebo hadice, nebo chladic a nebo kompresor. Nic jinyho tam uz snad neni nebo jo?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  13:10

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    Ja jsem nikdy auto neuvařil, ač jezdilo i s hodně těžkým přívěsem, pomalu a v horku. Pak jsem tam nechal namontovat klima a jakmile někde poskakuju teploměr se začíná šplhat nahoru. Vysvětluji si to tím, že před originální chladič dali ještě chladič klima. Originální chladič tak není chlazen okolním vzduchem, ale teplým vzduchem, který právě opustil chladič klima. Asi to chce podívat se jak máš chladiče v autě namontované.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  13:06

    « Re: Zklamání...

    Já jsem renovovanou hadici koupil za 600, ale už jsem měl možnost za 250 Kč. Žijeme v tržním mechanismu, tak si musíme zvyknout, zjistit cenu konkurence. Ceny za naplnění stejné klima 4500,- Kč nebo 1200,- Kč jsou normálem, stejně jako tak ceny hadic.
    K opravam hadic: Asi se jednalo o vracecku, ale stejne je divne že to drží. V klimatizaci může být až 20 atm, takže nějaká izolační páska, nevím, nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  13:03

    « Re: Zklamání...

    Jestliže jsi chladil a přesto to uteklo, tak bude asi netěsnost někde jinde než v O kroužkách.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  12:18

    « Re: Zklamání...

    Kéž kdyby můj problém byl taky řešitelnej páskou (o:.. ale i 1500 bych přežil, bojím se horší sumy...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  12:08

    « Re: Zklamání...

    Jo a ještě k cenám hadic - hadici mezi kompresorem a chladičem jsem měl v jednom místě částečně prošoupanou. To místo bylo omotané páskou, ale malý únik tam naměřil. Když tu pásku strhnul, tak se únik zvětšil. Nabízel mi tu hadici buď origoš za cca 3.000 nebo jeho "vlastní výrobu" za cca 1500 Kč. Tak jsem ho přiměl, aby to zase pořádně omotal plastovou lepící páskou, doma jsem jí tam ještě pár vrstev přidal a zatím to funguje. Teď se chystám na třetí sezónu, tak už jsem zvědav , jestli to bude ještě dost chladit (?).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  12:05

    « Re: Zklamání...

    Tak přesně něco takovýho měl ten můj "plnič" taky, sice to nevypadalo moc HITech,ale spíš jako prehistorický ruský plastový modrý rádijko,ale diodky to měla pípalo to taky.Ale asi hledal málo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  12:03

    « Re: Zklamání...

    Ještě k té detekci úniků. Když jsem si před 2 roky nechal ve fi. Arnyauto vyčistit a naplnit okruh, tak onen automechanik (a myslím že i majitel firmy v jedné osobě) úniky sledoval takovým hi-tech detektorem. Vypadá to jako vysílačka s dlouhou ohebnou anténou. Dá se to použít na různý unikající látky (přepínání režimů). Signalizace velikosti úniku je optická (řady ledek) a akustická.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  11:56

    « Klimatizace a prehrivani motoru

    Muzete mi nekdo poradit s nasledujicim problemem:
    mam Ford Escort, 98, 1.6 16V, a manualni klima.
    Klima chladi bez problemu a pokud jedu tak je v pohode i teplota motoru, ale jak se dostanu do zacpy a chvili popojizdim a zaroven chladim klimou, tak se motor zacne hrat a hrat a ja musim klimu vypnout. Po vypnuti klimy se motor prestane hrat. Nevite cim by to mohlo byt, nebo je to normalni a motor nestiha ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  11:12

    « Re: Zklamání...

    Ale vidím, že tomu tady rozumíte, takže se ptám, co se stane, když to klima dlouho stálo a tudíž se nemazalo, nemazaly se ty kroužky a gumičky, že jo, takže když sem ho potom pustil, nechladilo, nemělo náplň. Pak mi ho naplnili, přestože zřejmě ucházelo, tři tejdny sem s ním jezdil a chladilo jak ďas a pak najednou ze dne na den.. nic. Je možný, že se poškodilo ještě něco a nebo pravděpodobně jen někde dírka, netěsnost atd? Kompresor vypadá, že je v pořádku, protože při zapnutí klimy se stáhnou otáčky motoru. Jsou drahý ty trubky? Chladič bude asi za balík, že jo. No mám jen manuální klima z roku 92. Je možný, že by únik byl v oblasti ventilů, kde se to plní? Ta část se taky mění? Je drahá? Díky za každou radu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  10:07

    « Re: Zklamání...

    Jsem z Karlových Varů. Auto asi dlouho stálo a mám ho teprve čtvrtý měsíc. Takže stálo i přes zimu ): . Ten chytrák co mi klim aplnil říkal, že tam to barvivo už někdo zkoušel, chvilku tam něco pátral a dotahoval a pak se ptal jestli to teda opravdu chci naplnit nebo ne ): POčítal jsem, že to zkontroloval a že to nikde neuniká ): ha jaký to omyl. Vydrželo to pár týdnů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.01  21:08

    « Re: Zklamání...

    Zjišťuje se to tak, že se do chladiva přidá barvící látka a sleduje se únik. Oprava záleží podle toho, kde to zrovna utíká. O kroužky nejsou problém, hadice se mění, trubky se letují mosazí a nejdražší je to u chladičů. I když jsou pochopitelně servisy, kde to vymění rovnou všechno, aby měli 100% jistotu. Po té co jsem zjistil, že rozdíl v ceně v naplnění je 3000,- Kč doporučuji dříve, než to dáš někam naplnit zjistit co a jak. V Praze doporučuji ( nemám s nimi nic společného) autoektriku v Radotíně.
    Loni jsem odvezl auto do servisu v Praze, který je prakticky živ jenom z klima. Zjistili, že nefunguje jeden z větráků. Te se ovšem nedodává jednotlivě, takže celý kit včetně chladiče za cca 40 tisíc. Doporučili mi motorek řádně prostříkat vodou!!!
    Motorek byl v krásném vodotěsném provedení. Něco jsem roznýtoval něco obrousil, rozebral, vyčistil, smontoval, snad s pomocí silikonu vodotěsně, připojil na baterku a šepot lučních květin. Pak jsem namontoval zpátky na auto a nic. Teprve po té jsem zjistil, že je špatný kontakt v konektoru, kterým se motorek připojuje. Nadával jsem si do blbců, kvůli tomu zbytečnému rozebrání, ale když Ti dodavatel klimatizace řekne, že je to motorkem, tak by Tě nenapadlo, že ty blbci ani nezkontrolují konektor.
    Jinak jsem něvěděl, že klima je potřeba i v zimě pravidělně zapínat. Chladivo má v sobě jakýsi olej, kterým se "mažou" těsnící prvky, jinak se scvrknou. A tak je potřeba klima pravidelně na chvíli zapínat, aby se olej prohnal okolo gumiček.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.05.01  17:19

    « Zklamání...

    Mám manuální klima, když sem ho na jaře resp před měsícem nechal plnit, ten divnej maník kolem toho měl spoustu řečí, že už tam někdo hledal asi úniky, vrtal se v tom šíleně dlouho.. nakonec řekl, že mi to naplní bez záruky.. a tak se stalo.. vypláznul jsem přes 1200 a hurá pryč.. autí klimovalo do včerejška, v dnešním vedru ani Ň. Koukám na paragon z chladírenské firmy a vidím na účtu skutečně BEZ Záruky. Napadá mne, jestli by neměl takovej degeš, kterej si napočítá za hodinu práce pomalu sedm stovek, milostivě schopnej najít únik a upozornit mne na něj. Každopádně jsem pěkně votrávenej... Jak se hledá díra v klima? Tuším, že nějakou reflexní látkou, což si asi sám neudělám, takže zase hurá do servis. A dá se ta díra zalepit? A čím? A co když je v chladiči?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.01  08:55

    « Re: Klimatizace

    www.posys.cz/autoelektro
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.01  15:39

    « Re: Klima

    Ale jedině automatickou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.01  14:50

    « Re: Klima

    Nejlepsi je mit klimatizaci a dve stresni okna.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.01  13:44

    « Re: Klima

    ja jsem par let jezdil s autem, co melo stresni okno.je to na nic, jenom to viri prach, ktery nasledne dychate.. kdyz jsem si kupoval novy auto, stalo klima hodne nahore v mych pozadavcich a udelal jsem dobre. vahajici, nevahejte.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.05.01  12:24

    « Klima

    A vůbec, mít v tomto počasí auto bez klimy je horor a trápení. Nechápu lidi, co tvrdí, že jim stačí střešní okno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.01  12:22

    « Re: Klimatizace

    To je myslím pěkná blbost. Diavia má zastoupení v každém větším městě v ČR.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.05.01  10:01

    « Klimatizace

    Nevíte, kde pořídit manuální či automat. klimatizaci na FORD ESCORT r.v. 2000. V autorizovaném servisu mi řekli, že to prostě u nás nedělají???
    Díky
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…