Klimatizace

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.05.01  11:54

    « Re: Teplota

    to kazan: U mýho auta je teploměr podobně jako prof na předním nárazníku, ale není to úplně ideální, protože když zastavím s teplým motorem (u pumpy apod.), tak teplo od motoru zvedne hodnotu měřené vnější teploty. Taky jsem slyšel, že u některých aut se teploměr dává do vnějšího zrcátka.
    to MB_560SEC: před nedávnem se tady objevil kontakt na pražskou firmu ARNYAUTO (viz níže).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.05.01  09:38

    « Re: Teplota

    Je mi jasné,že je to údaj nepřesný.Přesto se mi zdá,že by mě to mělo chladit o něco víc(jestli má někdo sierru s klima,zkuste změřit teplotu).Taky nevím,jestli tam mám správné chladivo.No nic,hlavně že to nějak chladí,pátrat po tom asi nemá cenu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  21:16

    « Prosím HELP !! ...

    Ahoj, prosím Vás opět o pomoc. Tak mám klimu naplněnou (nic neuteklo tak jsme plnili) ale bohužel jeden problém (který se bohužel zjistí až o naplnění) totiž chladič klimatizace je vařený a asi ho někdo zavařil moc a nejde to úplně všude a tak zadní část je vařicí a přední skoro vůbec, no a tím pádem to chladí už v trubkách od nádoby na klimu (hadice se dost rosí a to nemá) a tlak v chladiči je nyní při 20°C venku asi 18 atmosfér, a ten pán co mi to plní říká, že až bude 30° tak tam bude 25 atmosfér a to už něco prdne. O co mi jde - Nevíte o nějakém odborném ale i slušném (cenově) servisu na Klimatizace v Praze ? Nejlépe okolí Holešovic, Prosek ,... apod. Jsem totiž z Mělníka. Prosím Vás o telefon nebo alespoň název firmy, zbytek si najdu v tel. seznamu. Děkuji předem. Ondra PS: prej se náplň co tam mám nyní vysaje a po opravě chladiče se to opět naplní. Je to tak ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  20:07

    « problém s klimou

    Mám Felicii 1,3 (50kw) s klimou. Je to super věc a to i s tímto poměrně slabým motorem to jede úplně v pohodě až na jednu věc! Když ji mám zaplou tak se mi dřív nebo později stane, že to s autem doslova cukne!Nemyslím tím sepínání a vypínání kompresoru, to je sice cítit, ale jen nepatrně. Prosím Vás o radu, jestli se Vám to taky někdy stalo, co to může asi dělat a jaká je Vaše rada.Docela mě to zneklidňuje! Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  15:44

    « Re: Teplota

    Ondra: Na kolik jsi to měl tím dusíkem natlačený? Pokud vím, tak se tam moc přes 1 bar nedává.

    kazan: Já v autě teploměr, kterej ukazuje naráz obě teploty mám. Těch teploměrů je zhruba 20 druhů. U jednoho teploměru jsem viděl v návodu, že čidlo je nejlepší umístit na vnitřní stranu předního nárazníku, ale tak, aby bylo odstíněno od sálavého tepla chladiče a co nejníže. Je důležitý, aby se měřila teplota co nejblíž nad vozovkou, především pro teploměry, který mají signalizaci nebezpečí námrazy. Kromě toho i auta, která mají tento teploměr ve výbavě z fabriky, maj snímače teploty v tomto místě. Na mým autě někdo umístil toto čidlo ve větrném stínu na sloupku dveří u splujezdce. Je to vtipný řešení, ale nikdo nemůže vědět, jestli tudy při jízdě zrovna nejde nějakej průvan, o námraze už ani nehovořím, takže to může bejt dost zkreslený. Ani nevím, jestli to něco ukazuje, zatím mně nenapadlo se na to při jízdě kouknout:-).

  • 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  13:36

    « Bez nadpisu

    vnejsi odpoledni teplota cca 27C na vystupu klimy cca 3stupne, auto na slunci, cely cerny.


    k maximalnimu vykonu vetraku, naprosta vetsina opravaru klimy mi potvrdila ze mit to na nejvetsi vykon zvlast kdyz to bere vzduch z venku je naprosta hovadina protoze ten vzduch jde moc rychle a nestihne se tak dobre ochladit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  12:49

    « Re: Teplota

    Aha, tak k těm 4,xyz stupnum dodavam, ze ventilace viz nize na max v mem pripade na ctyrce (o: a vnejsi dopoledni teplota cca 17 stupnu (auto stalo jeste ve stinu:o)
    BTW, kam nejlépe zavést čidlo vnější teploty u toho levnýho teploměru co se dá koupit na pumpě? Aby ukazovalo nějakou realitu, tudíž neohřejvaný motorem, či příslušenstvím a ani nechlazený porudem vzduchu. BTW2 nevíte proč ti chytrolíni dělaj přepínací mezi oběma teplotama a ne takový který by ukazovalo obě najednou.. asi šetřej krystalama nebo já nevím (o:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  12:28

    « Re: Teplota

    Pánové, u měření výkonu klimy je lepší dělat to při normální "vnější" cirkulaci a především je potřeba udávat, kolik je venkovní teplota (tj. vstupní teplota do výměníku). Pak lze porovnávat výkon jednotlivých klimatizací.


    Při vnitřní cirkulaci člověk neví, kolik je vstupní teplota vzduchu do výměníku (to by to musel měřit tam někde dole spolujezdkyni před kolínkama) a tudíž neví o kolik klima vzduch vychladí.


    Jinak je dobrý měřit při maximálních otáčkách ventilátoru (viz Kazan), aby to byla alespoň trochu porovnatelný.

  • 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  11:57

    « výkyvy v tlaku

    Ahoj, zajímalo by mě jestli je normální, že jsou výkyvy v tlaku klimatizace, nyní mám klimu naplněnou dusíkem a chystám se jí už plnit, aby to chladilo. Je možné že tlak klesne za týden o 1 atmosféru ? Dík Ondra
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  11:28

    « Re: Teplota

    U mne to chladí těsně nad 4 stupne pri max tlačítku (vnitřní okruh) a max ventilátoru.. ovšem minule jsem tento test odstonal (o:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  09:47

    « Re: Teplota

    Mě nijak :-( ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.05.01  08:30

    « Teplota

    Tak jsem v pátek měřil teplotu vzduchu z klima:větrák na plno,přepnuto na vnitřní cirkulaci-cca 8'C ,na venkovní vzduch-cca 10'C.Kolik to chladí vám?
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  06:50

    « Klima ...

    Ahoj všem "Klimařům", mám problém a tak se obracím na toto fórum. Nejde mi plus (+) do kompresoru, Klima je plná, relátka jsou v pořádku a když proklemuji ventily na vysoký a nízký tlak, tak se taky nic nestane. Kabel ke kompresoru je v pořádku. Tak nevím kde to plus vázne... Prosím víte někdo kde hledat chybu ? Vím že to může být plno věcí, ale zkusím vše. Děkuji předem. Ondra
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.01  13:11

    « Chladím (o :

    Tak už zase chladím, výměna O kroužků na "hlavě" s ventil(k)y pomohla a tak mi to za pár korun, řekněme tisíc kočiček, hezky naplnili a už neumírám vedrem ani vlhkem... jipí. Doufám, že to vydrží.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.01  10:12

    « Re: Kde,Kde,Kde,Kde,Kde,Kde,

    nevim z ceho je vyrobenej muj chladic (neco mekkyho) :-) v praze jsem narazil na dost velkou neochotu neco opravit, takhle kdybych chtel novej chladic, to by bylo jina.
    takze jsem volal fy KVINTO, 0433/544212. V Praze maji sberne misto odkud si to nechaji vozit na opravy, pak ti to zase privezou do Prahy. tel na kontakt v Praze: 0602/269619.
    stalo to 850Kc. a je to v pohode.zatim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.01  21:42

    « Re: Chladim,chladis,chladime

    Pokud máš měděnej chladič tak ho vykuchej ven, sežeň si nejakou tvrdou pájku a zaletuj to.Jestli to máš z hliníku (a ten bývá po 5 zimách pěkně rozežranej od soli,ti nespraví vůbec nikdo)můsíš mít specielní mašinu.che.Mám taky starou klimu s mědí,dali jsme tam místo R12 - R134 chladí to o 20% míň,podělat se nic nemůže,jenom se nesmí smíchat.Olej tam dejte vzdycky,protože zadřenej kompresor nestojí za tech ušetřenej pár korun .V Brně to dělají na ulici "ledničkáři" (pokud je problém tak je to naho_no) na doplnění dobrý.750 g R134 za 1000,-jinak trochu solidní servis s kontrolou olejem vyfoukáním a detek. za 1800,-.Plnící ventily jsou buď šroubovací (R12)do rv.cca 95 a potom dávali bajonety(R134).Olej taky maže všechna těsnění a utěsňuje je je nejdůležitější.Tak ať Vám to chladí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.01  16:00

    « Re: Kde,Kde,Kde,Kde,Kde,Kde,

    V Praze a okoli samozrejmě
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.05.01  15:59

    « Kde,Kde,Kde,Kde,Kde,Kde,

    Ale porad ste tady nikdo nenapsal,kde ten chladic klimy nechat opravit.Pokud vite o nejaky firme v Praze tak sem s ni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.01  14:19

    « Re: Chladim,chladis,chladime

    to fakt nevim, dal jsem si ten chladic opravit ve specializovane firme na opravy chladicu
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.01  13:35

    « Re: Chladim,chladis,chladime

    Klasicka mekka pajka asi na to zaletovani nepomuze, co?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.01  10:51

    « Re: Chladim,chladis,chladime

    chladic klimatizace se da zaletovat, kdyz ti budou nekde tvrdit ze to nejde zkus to jinde. zaletovat to jde,ale nesmi to byt diletanti a samozrejme po praci musi provest tlakovou zkousku na hodnoty ktere jsou bezne pri provozu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.01  09:44

    « Re: Chladim,chladis,chladime

    Nazdarek hosi,
    tak sem nedal na tu radu neplnit vzduchem u pumpy a zkusil sem to.A svete div se,syci mi to nekde vepredu u chladice jako svine.Budu to muset o vikendu prozkoumat.Nevite,jak se da opravit chladit nebo kde se to da opravit ? Novej by stal asi majlant.Na vrakaci nevim.Cekam na rady typu,zacelit lepidlem tim a tim,nebo zaletovat atd.Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.01  07:58

    « Re: Chladim,chladis,chladime

    KaZaN to nakonec nechá plnit (jak už jsem psal níže) ve velice solidní firmě Chlaďaři v K.Varech - Staré Roli (u Rybníčku, když jedete z centra, tak je to po levý straně, uprostřed prostranství sídliště, je tam i stejnojmenná hospoda, hihi, kdybyste náhodou neměli nervy na to plnění koukat) a ta se opravdu solidně chová a cenu přislíbil kolem 1300, možná to bude malinko víc, jestli bude ještě muset hledat nějakej únik, ale člověku, kterej na první pohled ví co a jak, nekecá blbosti a nestěžuje si, nýbrž jde rovnou k věci, dokonce bezplatně prohlídnul a natlakoval systém aby nám našel kde to tolik uchází, takovýmu člověku mi není líto nějakou tu stovku přidat. Dobrou pověst mají i chlaďaři v K.Varech Sedleci
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  21:31

    « Bez nadpisu

    telefon na pana ArnyAuto (Arnost Rihacek) je 0602 108047, naplneni mne stalo necelejch 17stovek. S tim ze sem daval nahradu za R12 cca 750gramu. R134a je levnejsi. pokud nemas predsudek ze ti to bude delat na ulici z kombiku piana tak do toho bez, zaroven tam dava ten fluorescencni kram na kontrolu uniku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  17:19

    « Re: Chladim,chladis,chladime

    A kde jsi to nakonec Kazane nechal plnit.Abych vedel,kam se obratit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  16:42

    « Re: Chladim,chladis,chladime

    Problém může být v typu "připojení" tedy buď ventilky a to ještě ke všemu se to nějak dělí na evropský a americký nebo co a pak to můžou být jakési rychlosvorky. Já třeba mám ventilky, každej dokonce jinaj, mám Golfa z konce roku 92 a náplň bylo R12, tedy jak mne zde poučili freon, za který se musí dát jedna z náhrad, tady jsem došel ke třem možnejm, kde každá je asi jinak drahá. Někteří chlaďaři tedy nemusí mít stejný "připojovadla" a nebo nemají vhodný plyn, či jeho náhradu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  16:36

    « Re: Chladim,chladis,chladime

    Civica 1997.Mozna je problem v tom, ze tam mas jeste freonove chladivo. ale nejsem odbornik nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  16:21

    « Re: Zklamání...

    Nemas nahodou telefon na to Arny Auto? nebo www adresu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  16:17

    « Re: Chladim,chladis,chladime

    A co mas za auto? Ja mam Hondu z roku 92 a ted mi rekli ve Stodulkach , ze mi to tam nenaplnej.Doporucili mi firmu Brena v Holesovicich,ale ty za to chtej neco kolem 2500 Kc.To se mi zda jako dost velkej rozdil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  16:05

    « Re: Zklamání...

    Byl jsem tam s tím, že nevím co s tím je, že prostě nejede chlazení. Za nadávání na germánský auta a VW obvzláště maník zjistil, že je to prázdný, pak na mne vyhrkl čím to má naplnit(?), jakobych to měl snad vědět já, po telefonu mu úplně stačilo že je to golf, cca hodinu s tím nesmyslně laboroval, přičemž minmálně polovinu času trávil zalezlej kdesi shánějíce nějaký svý kousky nářadí, baterie do detektoru atd. Pak mi hodil víčko ventilku omylem za podběh ): a to nahradil jiným .. no prostě případ pro skrytou kameru. Mezitím jsem jen v tričku pěkně promrzl, pak mne ještě posadil do auta s už naplněnou klimou a na plný výkon po mně chtěl přidávat plyn, v autě se teplota blížila pomalu ale jistě ke čtyřem stupňům .. no věřte, hezky sem si s sebou odtáhl bolení v krku a rýmu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  16:04

    « Re: Chladim,chladis,chladime

    nedavno jsem plnil v Honde Stodulky vcetne kontroly tesnosti apod asi 1400Kc nebo tak nejak.
    navic na me pusobili dobrym dojmem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  16:01

    « Re: Chladim,chladis,chladime

    Podle toho co uz jsem vyzjistil je cena rozumna od 1200 do 1600.. ovšem kvalita práce se může lišit ):
    Bohužel v Praze nevím. V Karlových Varech mi doporučili, po mém fiasku v Počernech, velice solidní firmu Chlaďaři v K.Varech - Staré Roli a ta se opravdu solidně chová a cenu přislíbil kolem 1300. Dobrou pověst mají i chlaďaři v K.Varech Sedleci.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  15:52

    « Chladim,chladis,chladime

    Kdyz uz se nam tady tak pekne rozbehla diskuse o klimatizaci,poradte,kde se to da v Praze za "rozumny" penize naplnit.Mam Hondu a v jednom servisu mi rekli asi tak 1500 a v dalsich dvou 3000 a vic.Nevim,co si o tom mam myslet.Ze sou ve vetsine servisu zlodeji zlodejsky?No to asi jo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  15:49

    « Re: Zklamání...

    ja to tu necet cely, tys byl jen na doplneni nebo komplet vymene media ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  15:39

    « Re: Zklamání...

    Muzu vas ujistit ze pritom plneni pred 3ma tydny mi tam ten kr... zadnej volej ani nic podobnyho nedaval !!! Takze kdo je z Varu a okoli bacha na lemply z Počeren!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  15:11

    « Re: Zklamání...

    no jestli sis vsim jak to plnili tak k tomu pridaval z flasky takovej olej. to je ono.

    takze zadnou paniku, normalne se plneni dela tak ze vysajou vsechno co tam je, a plni to tou chladici smesi plus tou troskou oleje.

    cela tahle sranda stoji kolem 1600 tak proc ji neabslovovat a mit klid

    nicmene mluvil sem dneska s ARNY auto panem, a ekvivalent R12 se u nas prodava pod nazvem ted nevim jestli si to dobre pamatuju SCO49 nebo tak nak.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  15:11

    « Re: Kontrola Klimy

    Jo díky, díky moc. Že ten řemen dostává kouř, to mne taky mohlo napadnout, dyť už jen ten motor, jak chudinka sebou dycky cukne a stáhnou se při volnoběhu otáčky, při jízdě v nižších otáčkách má taky pak trošku jiný chování. Tak teďka už vím snad všecko a tak hurá za chlaďákama. Všem díky za rady a držte place ať nemám nikde žádnou další díru (o:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  14:41

    « Re: Kontrola Klimy

    Ten řemen není zas tak důležitej, pouze u něj je trochu nebezpečný to, že sice běhá pořád, jako ostatní řemeny, ale na rozdíl od nich dostává docela pecky, když klima zapne. Tohle střídavý zapínání a vypínání je horší, než kdyby běžel pod trvalou zátěží. Když rupne, vůbec nic se nestane, je to jako bys vypnul klima ovládáním. Horší je, když pohání třeba ještě něco jako vodní pumpu, nebo servo, (ale toho by sis asi brzo všimnul). Jestli chceš mít klid, tak jenom sleduj, jestli nemá takový ty trhlinky, který se zčínají objevovat vždycky na tý užší straně klínovýho profilu. Pokud máš drážkovanej řemen, tak to je to samý, ale ten je daleko odolnější a vydrží podstatně víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  14:25

    « Re: Kontrola Klimy

    to Prof: Na toho zloděje chladivýho si to vymyslel dobře, asi se za ním vrátím s kopačkama na pokec o provedeném dílu.. (o:
    Díky za vysvětlení matlání olejem, chlaďaře se na to pořádně vyptám pro případ, že by zapomněl (o:
    Nakousl jsi dotažený řemen, kdyby náhodou dotažený nebyl, stane se co? Nebude to chladit, ale nerozbije se to, že ne?! Ale zkontroluju ho!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  14:00

    « Re: Kontrola Klimy

    trona: Ještě jsem si vzpoměl: Jestli to chceš zkontrolovat, tak lepší je to tím způsobem, co jsem ti popsal, to zn: udělat tam podtlak a za 15 minut změřit, o kolik klesl - pozor, na studeným, nebo alespoň, v ránci možností, na stejně teplým autě. Je to ale jen nahrubo a navíc je tu nebezpečí, že pokud tam budeš mít díru, jak vrata, nacucne si to právě ten vlhkej vzduch, kterej je nežádoucí. Lepší je domluvit se s ledničkářem, kterej má vždycky v zásobě flašku čehosi, což je směs všeho, co odsál již dříve z jinejch systémů dřív, než je naplnil čerstvým chladicím médiem. Tohle "cosi" pak taky vždycky používá na to, že pokud přijedeš s úplně prázdným systémem, tak ti tam pro jistotu foukne trochu tohoto neplnohodnotného chladiva, které je sice "řidší", ale speciální hledačka úniku plynu již to ucítí. Takže ti toho tam foukne tolik, aby kompresor začal spínat a jakmile ten zareaguje - tedy sepne - "očuchá" ti celej systém hledačkou. Pokud je někde netěsnost, zcela bezpečně jí najde. Jestliže tam není, vycucne si to zase zpět k dalšímu použití a foukne ti tam už jen čistý a čerstvý médium, který zcvakáš. Z toho plyne, že vychcanej frajer ti tam foukne hned čerstvej plyn a zcela evidentně kašle na to, jestli ti uteče, nebo ne. Je to logický, jelikož jednak to zaplatíš a je tady velká pravděpodobnost, že přijedeš znovu a bude mít zase co dělat. Proto je dobrý takový hovado okamžitě kopnout do ksichtu a při odchodu z jeho hnízda zde omylem zapomenout odjištěnej granát, aby už nemohl nikdy nikoho okrádat. Člověk má někdy divný choutky, co? :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…