Klimatizace

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    05.09.01  13:05

    « Kouření (2)

  • 00 Reagovat !

    foto

    05.09.01  13:05

    « Kouření

    Zdar, hele, jak to řeší kuzřáci, co mají v autě klima? Já jsem zvyklej za jízdy kouřit (nebijte mě) a s klimou by se (a spolujezdce) za jízdy asi udusil, ne? Nebo to tak kvalitne odvětrává? Já normálně nastartuju, otevřu šíbr (v zimě, v létě, furt - když prší nebo sněží, tak holt jenom okýnko), zapálím si a jedu - holt jsem závislák. Ale neudusím se. Měl jsem možnost koupit auto s klimou a nekoupil i proto, že jsem měl dojem, že jí z výše zmíněného důvodu stejně moc nevyužiju. Tak jak to je?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.01  11:39

    « Re: Novy chladic.

    Mne zase tuhle jeden chladar rikal, ze v tech novejch naplnich pro chladice je uz nejaky to mazivo obsazeno a ze volejicek se nemusi pridavat. Jo, kdo to vi, ten povi (o:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  13:09

    « Re: asi mi uhnívá klimatizace

    Me se to opravdu uz nezdalo a potvrdili mi to i v servisu, snad bude vse vyrizeno. Viz predchozi clanek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  13:04

    « Re: asi mi uhnívá klimatizace

    Možná je to opravdu jenom zdání, myslím si, že každý uživatel klimatizace si velmi rychle přivikne a následek je ten, že se mu zdá výkon klimy slapší
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  12:31

    « Re: asi mi uhnívá klimatizace

    Co bych za to dal!!!
    Uvidime po oprave.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.01  12:30

    « Re: asi mi uhnívá klimatizace

    Diky za zpravy ode vsech, byl jsem na dovce.
    Preci jen jsem zajel do servisu, 4 dny pred koncem zaruky, a zjistili, ze chladiva opravdu ubylo.
    Znovu vse vyvakuovali a naplnili novym chladivem s primesi fluorescencniho barviva. Mam jezdit 1-2 mesice, pak zjisti kde je unik.
    Ale hlavni vec, prodluzuji zaruku do te doby, dokud se vse neopravi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.08.01  16:36

    « Novy chladic.

    Tak sem panove udelal razantni krok a vykaslal se na nejaky lepeni a vareni chladice klimy.Stejne mi rekli,ze by se to zase nekde do pul roku projebalo.Koupil sem novej chladic.Ted me ale trapi jedna vec.Vim,ze pri vymene chladice klimy by se mel doplnit olejicek.Otazka je kolik a hlavne jakej??????Nevim,co tam bylo a chladar,co mi to bude plnit z toho byl nejakej zelenej a rikal ze je to v *(doslova),ze by se ty oleje nemeli nejak michat.Poradte.Diky Trona
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.01  13:30

    « Re: asi mi uhnívá klimatizace

    Tech 16 byl jen priklad!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.01  13:29

    « Re: asi mi uhnívá klimatizace

    Mam to porad na 21, na plny kotel to zdaleka neni, to auto, kdyz se vychladi, tak rychlost vetraku klesne skoro na minimum a pak uz jen udrzuje!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.08.01  19:54

    « Re: asi mi uhnívá klimatizace

    Přesně tak. Když je venku 30, v autě je ideální tak 24. Organizmus to velmi přivítá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.08.01  18:49

    « Re: asi mi uhnívá klimatizace

    no tak to budes asi z toho brzo nemocnej, optimalni je to nechat na 24-25 stupnu a ne plnej kotel..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.01  10:12

    « Re: asi mi uhnívá klimatizace

    Kdyz vychladite auto vnejsi cirkulaci na nizsi teplotu nez je venku a pak prepnete na vnitrni, tak se auto bude chladit lip, protoze bude nasavat chladneji vzduch nez je venku! Jinak mne ve Scenicu automaticka klima udrzi 16 stupnu, ikdyz je venku pres 30!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.01  09:45

    « Re: asi mi uhnívá klimatizace

    I mně v Golfu to chladí na plnej větrákoš málo, nestíhá to uchladit. Pro mne je nejlepší dát vnitřní cirkulaci (tlačítko MAX) a vrtuli na 2 (ze čtyř), to přijdou mrazy (o: Ale pro otestování musíš tahat venkovní vzduch aby to bylo objektivní a počítat s tím teplotním rozdílem. Bohužel teploměr mám jen venkovní originál, takže nepomůžu. Klima taky podle mne chladí dost podle toho jaký otáčky má motor.Když ve vedru natočím motor a pustím klimu tak jí to trvá sto let než začne pořádně coolovat, ale jak projedu trošku plynovej pedál, hnedka to má jiný grády a to doslova (o:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.01  08:53

    « Re: asi mi uhnívá klimatizace

    vjust>no jo, ale na plný výkon ventilátoru to chladí míň (protlačíš víc vzduchu, ale míň ho ochladíš). Zkus to na jedničku (s čerstvým vzduchem). Těch 17 se mi zdá na čtyřku s cirkulací tak akorát. Zkusím si o (po) víkendu koupit nějaký teploměr a napíšu ti, jak to chladí mně (10 měsíců starý Mégan).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.01  18:52

    « Re: asi mi uhnívá klimatizace

    Díky za zpravu.
    Při vnitřní cirkulaci na plný výkon vent. cca
    15 st.C
    A při vnější cirkulaci /venkovní teplota 25 st.C/
    jsem se nedostal pod 17 st.C
    Bohužel je to moje první auto s klimou, tak ani nevim, jak se ma poradne chovat.Nekdy se mi zda, ze chladi mene, nekdy vice.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.01  16:26

    « Re: Chladic TO TRONA

    Takže ne novej chladič - začneš lepit auto lepidlem:))) Hm,tož co to použít taky na spojlery,když to vydrží takovej tlak!:))))!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.01  16:01

    « Re: asi mi uhnívá klimatizace

    Zdání může klamat. Kup auto-teploměr za cca 300 Kč a to čidlo "na drátku" strč na výdechy palubky. Pak si měř jak chladný Ti jde vzduch z klimy při jaké teplotě venku (plus zaznamenej výkon ventilátoru - tj. např. plné otáčky). Jasný, že to musí být při "otevřený" cirkulaci ( tj. ne při vnitřní cirkulaci). Až to takhle parkrát proměříš, tak to můžeš porovnat s jinými majiteli vozů s klimou, nejlépe Megáčů (tady nebo jinde) a uvidíš.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.01  14:14

    « asi mi uhnívá klimatizace

    Zdravím všechny.
    Koupil jsem Renault megane, a asi po 3 mesících se mi zdá, že klimatizace jde slaběji než dříve.
    Před těma 3 mesíci byla naplněna ve značkovém servise.Jinak je stále funkční. Je to možné, nebo se mi to jenom zdá? Díky za pomoc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.08.01  16:48

    « "jetá klimatizace"

    Nevíte náhodou někdo o nějaké kompletně zbořené Corolle, která by měla klimatizaci - docela by mi bodla a nechce se mi dávat do starého auta novou za nekřesťanský peníze.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.01  15:06

    « Re: Chladic

    to trona: To lepidlo stálo cca 250,- přesný název byl "Tekutý kov" (je to napsáno i na té tubě), ale pokud máte ve městě firmu, která prodává lepidla a tmely Loctite, tak Ti tam dají katalog a tam by mělo být. Vypadá to jako dvě injekční stříkačky vedle sebe (je to dvojsložkové lepidlo). Jedna složka černá, druhá bílá. Zalepil jsem tím dírku cca 0,5mm, větší nevím, snad by to mělo jít do 2mm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.01  13:30

    « Re: Chladic

    Na kolik te to lepidlo "tekuty kov" vyslo ? Nevis presny nazev,abych sel na jisto?A do jake velikosti dirky se da pouzit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.01  12:25

    « Re: Chladic

    To Trona:Po přečtení předchozích zpráv se musím ozvat ze svou zkušeností. Po zimě jsem zjistil, že mám klimu úplně bez tlaku. Tak jsem hledal a zjistil že mi kamínek zapadl mezi příčku a chladič klimy (kondenzátor). Vlivem otřesů se prodřel chladič klimy. Dírka cca tak 0,5 mm. Jelikož je chladič ze slitiny hliníku tak jsem si koupil lepidlo Loctite "Tekutý kov" na lepení litinových a hliníkových součástí. Je to speciální dvojsložkové lepidlo. Mělo by vydržet teplotu až 250 st. a tlak až. 20Mpa tj. 200 atm. No, dle originál příručky k autu je ve vysokotlakém okruhu tlak cca 13-15 atm a v nízkotlakém okruhu cca 1,6 - 1,8 atm. (u nových aut to může být více, záleží na použitém kompresoru, počtu pístků atd.) Trhlina byla na celkem přístupném místě, takže chladič ani nemusel ven. Perchlorem jsem to důkladně odmastil, nanesl lepidlo a nechal cca 14dní pořádně zatvrdnout. Následovalo doplnění cca 0,07 l speciálního oleje do kompresorů (protože ho při průrazu dost uteče) a pak naplnění. No a teď po půl roce zatím O.K.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.01  11:02

    « Re: plná klima ale moc nechladí

    vypada to na unik chladiva, objednej se k nejakemu specialistovi na klima, tj. ne jen k nekomu kdo to natlakuje a tebe zkasiruje. jsou moznosti a pristroje jak unik chladiva zjistit. taky muzes mit malou dirku v chladici od kaminku, jako se to stalo me a taky jsem nejdrive vyhodil nemale penize nez na to jeden ze servismanu prisel...
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.07.01  10:15

    « plná klima ale moc nechladí

    Lidi mám takovej problém .Mám auto 2 roky klima skvěle chladila asi tak před měsícem to začlo chladit málo tak jsem ji nechal doplnit ,ale stejně to málo chladí prosím poraďte co stím .Dík Zděnek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.01  08:24

    « Re: Chladic

    Trona: ten popis u Punta je správnej: Vysokotlaká část za kompresorem 3 MPA = 30 atm. = 30 bar. Kup si ten chladič novej a nic si z toho nedělej, že je menší. Vůbec to nepoznáš. Hlavně předělej držáky tak, aby se neklepal a pěkně tam seděl. Jstli se ti objevujou další díry v tvým chladiči, tak je úplně "sežranej" a je potřeba ho vzt a mrsknut s ním do kontejneru s kovovým odpadem (nezměňuj za papír nebo sklo):-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.01  13:04

    « Re: Chladic

    Hlavně Tě musím varovat před levným chladičem Polské výroby. Jsou to prej *, většinou jen s půlroční zárukou a po pár měsících, nejlépe po konci záruky, taky končí jejich životnost. Aspoň takhle mi to radil ten maník co spravuje chladiče. Hlavně prej zima je jejich smrt. Říkal, jestli si to auto chceš ještě nechat, kup něco pořádnýho a ne ten polskej ehm jak jen to nazval, no, řekněme chladič-kondenzátor. Ovšem pouze tlumočím co mi povolaná osoba sdělila.
    Hlavně rovnou vyměň všecky o-kroužky, stojí pár kočiček a ušetříš třeba další náplň klimy. Další věc je při rozebírání klimy pořádně spoje nejdřív nacákat nějakým povolovadlem (o: abys nestrhl závity, ale to jsi už asi zjistil, když víš kde máš díry.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.07.01  12:05

    « Chladic

    Tak sem zjistil,ze jsem pekne v *.Ten chladic je deravej jeste ne dalsim miste a to zrovna v ohybu.Tzn,ze s tim nic neudelam.Bud to necham spravit,nebo koupit novej.Kdyz to ale dam spravit,tak se bojim,ze mi to treba za rok zacne nekde unikat znova.Je totiz mistama rozezranej vod soli a jsou v nem takovy nahlodany dirky.Muzu ale koupit novej za docela prijatelny penize cca 5500 az 6000 od auto kelly a jeste jedny firmy.Problem ale je v tom,ze ja mam americkou verzi auta a tam je ten chladic o neco vetsi,nez co mi nabizeji pro evropskou verzi.Na sirku je to stejny i roztec sroubu a silenbloku,ale na vysku je ten novej chladic o cca 2.5 -3 cm mensi,nez mam ja.Chci se tedy zeptat,jestli to bude mit nejakej velikej vliv na chladici vykon.Co myslite?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  15:52

    « Re: Tlak v chladici

    Dle mého nejlepšího vědomí a svědomí je tlak ve vysokotlaké části okruhu klimatizace (tj. i v chladiči) cca 30 atm :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  15:10

    « Re: Tlak v chladici

    zavolej si na par firem co se zabyvaji opravy a montazi klimatizace, pak to secti a vydel poctem telefonatu :-). ted vazne pan honda servisak(vypadal ze tomu rozumi) mi rekl, ze 28, a par opravaru a montazniku klima melo zhruba stejny nazor. 3 bych si rozhodne pamatoval. jeden "profik" mi chladic klima vubec odmitl opravit prave s ohledem na vysoky tlak ktery musi snest.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  14:49

    « Re: Tlak v chladici

    Tak ted sem z toho uplnej magor.Tak kolik ten tlak je (v chladici) ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  13:40

    « Re: Tlak v chladici

    Ten popis k Puntu je docela dobrej, škoda že Ti tam barevně nerozlišili vysokotlakou a nízkotlakou část okruhu. Tak to alespoň zkusím slovně: vysokotlaká část je od výtlaku kompresoru přes chladič (=kondenzátor) až po "klapku" (dost nešťasný překlad, lepší je redukční nebo expanzní ventil). Nízkotlaká část je potom od "klapky" přes výparník až po sání kompresoru. Jinak taky se přikláním k těm cca 30 atm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  11:33

    « Re: páska na chladič (?)

    KaZaN říká: Nevím! ):
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  11:18

    « Re: Tlak v chladici

    Davam k dispozici odkaz na web o klima pro Punto.Reknete mi svuj nazor na popis okruhu.
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  11:16

    « Tlak v chladici

    Tak vam nevim, pd mi psal,ze je tam tlak okolo 28 atm. a prof zase 3 atm.Ja se ale priklanim k tem 3 atm.Kdo mi to rekne na tuty?A jeste ohledne tech komponentu,jak jdou za sebou.Ja si myslim,ze kompresor to zene pod tim tlakem 30 atm. do vyparniku,tam se chladivo vyparuje a tim prechodem z kapaliny na plyn vznika chlad a pak jde zase pres chladic,kde se o okolni prochazejici vzduch ochlazuje,zase vraci do kompresoru.Je to tak?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  11:01

    « Re: páska na chladič (?)

    To prof : Jo,chladic mam hlinikovej.Diky za info o tlaku.Myslim,ze by mi to to moje reseni mohlo ten tlak udrzet.Taky by me zajimalo,jak to vlastne jde poporade od kompresoru.Predpokladam,ze od kompresoru jde nejvetsi tlak(cca tech 30 atm.) a rek bych,ze do vyparniku a pak se vraci pres chladic zpet.V nem uz si myslim je tech 3 atm.Je to tak? V jednom manualu na netu pro Fiat Punto sem to ale cet obracene.Tzn.kompresor,chladic,kondensat… ted nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.01  21:02

    « Re: páska na chladič (?)

    Ten tlak v kondensátoru je maximálně okolo těch třech.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.01  20:56

    « Re: páska na chladič (?)

    trona: ten "chladič" je hliníkovej?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.01  11:58

    « Re: páska na chladič (?)

    to trona: Myslím, že nemáš co zkazit. Maximál Ti to začne znovu utíkat a zaplatíš jedno dotlakování okruhu navíc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.01  11:10

    « Re: páska na chladič (?)

    trona> ono to možná vydrží, ale já prostě nemám příliš rád, když se něco takhle patlá. Zvlášť když to dělám pro sebe a chci si to auto nějakou dobu nechat. Takže na tvém místě bych si nechal doporučit někoho solidního, aby mi řekl, co všechno bude potřeba, a podle toho se rozhodl.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…