Klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: problemek
to KON:ne,zaruka na to auto uz neni,je to auto z aukce.A dealer Toyoty ma neskutecny palky za praci,tak to nejdriv resime prez kamarady.Sve auto si davam k tomu samemu klukovi,jako Budik3 a jsem s nim spokojenej(zatim mi delal jen par malickosti),ale s tou kamosovou klimou si nejak nevi rady. -
« Re: problemek
jo,ale problem je v tom,ze ten kompresor zapina i pri vyple klime(i vetraku).to by urcite nemel.A s tou namrazou je to u nej obracene - kdyz je klima vypla(a kompresor je asi "omylem" sepnutej) objevi se namraza.Jakmile se zapne na pr.panelu vetrak(popr.kdyz je nahodou kompr.sepnutej,tak klima),namraza behem chvilky zmizi.Takze asi bude problem i v elektrice,nebo proste praskla ta pruzinka v el.magneticke spojce,co ma po vypnuti klimy kompresor odpojit od nahonu? -
« Re: problemek
Pokud je někde námraza tak bych hádal že někde prostě pod tlakem uniká plyn a jak se rychle odpařuje, tak vzniká námraza. Já jsem tedy nikdy na trubkách klima nikdy žádnou námrazu nenašel. No jinak klima se automaticky spuští když dáš ventilaci na přední okno, to je normální u všech automatických klimatizací, zajištuje se tak rychlé odmlžení okna.
Ten plyn by měl být ok, olejíček se dává rovnou do toho chladiva.
No jinak se mi fakt nezdá, že by po pouhé výměně kompresoru začala blbout elektronika a náhodně začala spínat klimatizaci... -
« Re: problemek
oupsss,ev.reakce na ten prispevek samozrejme adresujte na budika3,byl jsem se na to u nej podivat(mam stejny motor,jen o rok starsi),ale stejne jsme nic nezjistily.Pomaham mu vyrizovat zdejsi korespondenci,jelikoz je jeste vetsi laik,nez ja :-) a neuvedomil jsem si,ze uz jsem na svem kompu... -
« Re: problemek
mam Toyotu camry 3.0,r.v.2000 (aut.klimatizace).Mam pocit,jestli tam neco nezvoral ten kluk,co menil ten kompresor.Auta uz mi dela dlouho a zatim bylo vse OK,ale...Predtim klima chodila celou dobu dobre,az po te vymene to zacalo delat tyhle hovadiny.Hlavne me zajimalo(nez si najdu jiny servis),jestli se me nemuze odrovnat i ten novej kompresor,kdyz se spina samovolne i pri vyply ventilaci(nema zadny odber).Ta para me taky dost vystrasila,radsi nepoustim ani ventilator(jelikoz se obcass spousti i klima),pritoze nevim,co to dejcham.Jeste k tem rourkam,dve z nich byvaj namrzly a treti je naopak hned po nastartovani horka.Nevim,jestli je to normalni,jen zkousim hledat...Nebo me tam dal spatnou napl? nepamatuju se presne,ale bylo to neco jako "R132",nebo"134"?a jeste nejake "mazivo?".Jsem laik,tak mam hodne otazek... -
« Re: problemek
kompresor se zapíná a vypíná pořád v cca 15-30sec cyklech je to normální a jde to poznat podle cvaknutí spojky a podle zakolísání otáček, prostě se zapne když je potřeba zase natlakovat okruch, tedy čím více je klima potřeba tím kratší jsou intervaly, samozřejmě se to na ukazately nezobrazuje.
Námraza a bílá pára je však divný, nechal bych si přeměřit těsnost okruhu, udělá ti to většina doplňovaču klimatizace, dá do okruhu takovou signálně zelenou barvu a ta pak ukáže kde to uniká, je to bezpečný a normální postup. Pokud ti zdrhá plyn do auta tak to sice dnes už není bezprostředně nebezpečné samo o sobe, nicmén některé okologické náplně se při styku s ohněm mění na bojový plyn :-) jeho jméno neznám, nicméně nepředpoládám, že by na efektu něco změnilo. :)
Co máš vůbec za auto. Třeba u moderních VW pracuje kompresor neustále i když při "vypnutém" režimu asi jen na 5%. -
« problemek
Zdar diskutanti,ozivuji toto tema,protoze se chci na neco zeptat.Asi pred mesicem se mi pri dlouhe jizde v desti zasekl kompresor klimy.Nechal jsem ho vymenit s tim,ze el.magneticka spojka zustala puvudni.Par dni bylo vsechno OK,ale pak jsem zjistil,mi klima nejde vypnout(vetrak sel zastavit,ale prepnou z klima na normalni vzduch neslo)Taky jsem si vsiml,ze se obcas klima pri pustenem vetraku samovolne zapina a vypina(bez indikace na prist.panelu).V motorovem prostoru jsem vsiml,ze i kdyz je klima vcetne vetraku kompletne vypla,nekdy se hned po nastartovani obali nektere rourky vedovi od kompresoru namrazou,ktera po zapnuti vetraku(nebo klimy)zmizi.Na volnobehu je citit,kdy se klima pri zapnutem vetraku sama zapina a vypina.Obcas,kdyz neni klima,nebo vetrak par dni zapnuta,se po zapnuti z vydechu v kabine vyvali bila para.Ma nekdo poneti,co s tim muze byt???A jeste jedna otazka-muze se znovu pokazit samotny kompresor,kdyz je vlastne obcas sepnuty i bez "odberu" (vypla klima i vetrak) ? Diky za kazdou pripominku. -
« Re: jak se vám to dýchá?
To mas vypaleny od monitoru - jak sedis porad u pocitace a hadas se na MC ;-). K te klimatizaci - on ten vzduch samozrejme nejakou vodu ztrati, ale rozhodne se ve vysledku (vzduch uvnitr auta) nedostane na 10% rel. vlhkosti. Pro predstavu : 10% rel. vlhkosti by mel vzduch ktery by byl ochlazen na teplotu okolo 0 st.C a potom bez moznosti syceni vodni parou ohraty na cca 38 - 40 st.C. Potom pri merne vlhkosti cca 4g/kg bude mit tech 10% rel.vlhkosti. No a ze by nekdo mel v aute 40 st.C - to asi tezko. Krome toho, pro astmatiky (vlastni zkusenost) je dulezitejsi absolutni (merna) vlhkost vzduchu - teplota vdechovaneho vzduchu se prizpusobuje teplote vdechujiciho. Vetsi problem muze nastat s ostatnimi (temi zajimavejsimi) sliznicemi ;-). -
"-- skrytý --" 16.01.03 10:47
« Re: jak se vám to dýchá?
Tipnul bych si, že už prošlá... Ale nezoufej, já mám podobný problém s očima: ráno, když se probudím, mám je jak králík (hlavně bělmo u levého oka). Diagnóza? Blíže neidentifikovaná "vnitřní" (ve smyslu "neřešitelný případ pro internistu") příčina. Ráno si zakapu a je to OK. Že by špatná postel...? -
"-- skrytý --" 16.01.03 09:20
« Re: jak se vám to dýchá?
To BoB: Mohu Tě ubezpečit, že v autě trávím dost času. Před pár lety jsem dělal jen se svým vozem 50 tis. km ročně (služební vozy do toho nepočítám), převážně na dlouhých trasách (přes 1000 km). Teď sice najezdím ročně pouhých 40 tis. km v součtu, ale pro změnu převážně v městském a příměstském provozu. A od roku 1994 nebylo žádné z aut, s nimiž jsem jezdil, bez klimy! To proto, že jsem už před r. 1994 došel k přesvědčení, že kdyby auto nemělo mít z výbavy vůbec nic, pak klimu prostě mít musí!!! -
« Re: jak se vám to dýchá?
Mitsi: A to ti nevadi ani pri delsich a frekventovanejsich jizdach?
Ted v lete jsem toho najel dost, jezdili jsme po
pamatkach a mel jsem fakt hodne sucho v krku a
po tydnu mi to uz hodne vadilo. Me trebas vadi
ted v zime suchy vzduch, kdyz spim. Proto mam na
radiatoru odparovace a bezpecne poznam, kdy dosla
voda -- mam sucho v krku, v nose, spatne se mi dycha, polyka.
Pak staci dolit vodu a za hodinku je to OK.
To, ze klimatizace vysousi vzduch je snad jasne, na tom se snad schodnem.
No a me ten suchy vzduch vadi. -
"-- skrytý --" 16.01.03 08:49
« Re: jak se vám to dýchá?
Samý kecy! Jsem astmatik a jako takový potřebuji dýchat vlhčí vzduch. A to Vám garantuji, že kvalitu vzduchu poznám "na pár vdechnutí". Odpovědně však prohlašuji, že v žádném autě s klimatizací jsem nikdy s dýcháním žádný problém neměl. Ani v zimě, natož pak v létě!!! -
« Re: jak se vám to dýchá?
A je, zas jeden odbornik - v zime (kdyz se ochlazovany vzduch ohriva) se ti v pohode dovlhci v aute z tveho dechu a z mokrych bot, v lete se ochlazovany vzduch neohriva a tudis se jeho relativni vlhkost nemeni. Meni se absolutni a to je v poradku - co by za to deti v tropech dali ;-). -
« Re: Kecy o tepelném šoku
rbaron: no ja zas kdyz je venku 15 tak uz muzu nosit jen tricko s kratkym rukavem :-) nicmene vtip je v tom co rika nasrot, jsou hygienicky normy pro prechod z teplyho do studenyho jenze to se ti v aute nestane protoze se chladi postupne. Prechod ze studenyho do horkyho imho problematickej neni. -
« Re: dotaz..
"ty pro procesory byly asi 4x levnější než u nás" - Když se v ČR prodáa asi 5 peltiérů za měsíc, není se čemu divit, že cena je jaká je... Třeba v digitálních fotoaparátech máme penetraci větší než USA a i ceny jsou mnohdy nižší než v USA, o objemech to je... -
"-- skrytý --" 04.07.02 22:21
« Re: dotaz..
Možná se dají někde sehnat Peltiéry pro průmyslové použití - když jsem koukal různě po netu, našel jsem sice zatím jen malé, ovšem ty pro procesory byly asi 4x levnější než u nás. Jinak potřebný chladící výkon samozřejmě závisí na množství chladící kapaliny a její rychlosti proudění, pokud ovšem se nějaká použije a nebude třeba výhodnější chladit přímo ten proudící vzduch (což si nemyslím, ale ještě jsem neměl příležitost to všechno spočítat). Běžný kompresor klimatizace má kolem těch asi 2kW, k němu příslušný chladič cca 6-10 kW na kdovíkolik litrů chladící tekutiny a "metrů trubek". Uvidím, jak to vyjde. Procesor je přeci jen něco jiného. -
« Re: Kecy o tepelném šoku
to Keyser_Soze: Já o sobě vím, že když mám v pokoji teplotu 23,5 stupně, můžu nosit tričko. Kolem dvaceti už unesu mikinu. A v sedmnácti bych málem pomýšlel na lehkou bundu. Nechci působit jako fajnovka, chodím naproti pošťačce i v mrazech v tílku a neva, ale dlouhodobě je to trochu moc zimy a k tomu klima není. -
"-- skrytý --" 04.07.02 22:12
« Re: Kecy o tepelném šoku
V hygienických normách je, mám pocit, maximální rozdíl teplot při vstupu z tepla do zimy cca 5-8°C - je to právě kvůli tomu, že by mohl člověk dostat třeba chřipku. Jak kdo ty tepelné šoky snáší je samozřejmě individuální, ale tenhle rozdíl by neměl vadit nikomu. -
« Re: Kecy o tepelném šoku
ja teda nevim, ale klimu mam dycky na max, takze v aute je kolem sestnacti az sedumnacti bych rek a anginu nebo aspon rymu jsem za tech pet let ani jednou nemel z tohodle. Rek bych ze to je nejvic zavisly na cloveku, nekdo to snasi lip, nekdo hur. -
« Re: Kecy o tepelném šoku
to a: To je jako když přijdeš do chládku, taky si odpočineš od toho vedra kolem a rozhodně Ti nebude hůře. Samý kecy a kraviny. Jiná ovšem je, když si na sebe nějakej blb pouští vzduch pod dvacet stupňů, pak si koleduje o anginu, nic víc, nic míň. -
« Kecy o tepelném šoku
Spousta lidí tvrdí že je lidský organismus namáhán valkými teplotními změnami při použití klimatizace. Opak se však zdá pravdou klima se nastavuje aby chladila tak na 24C venku je dejme tomu 32C rozdíl je 8C.
Pokud v autě klimatizace není tak je v něm běžně 60C a více rozdíl 28C. tak proč ty kecy?
A ještě jeden dotaz jak se dá sehnat ta klimatizace za 11 000Kč? Někdo to tu zmiňoval! Díky. -
« Re: dotaz..
110W - to ber s velkou rezervou. Pri prepoctenym vykonu cca 50W mel Peltier, ktery jsem testoval odber 5A na 12V. Max. proud mel 6A. Klimatizace by mela mit vykon tak 1kW aby byla znat (to je odhad). Takze vychazi prikon tak 1.2kW - to je ku..a velky alternator :-))). Ale spalit Peltier se mi nikdy nepovedlo (asi proto, ze jsem mel proudove omezeni nastavene prave na tech 5A). Dodnes funguje (spolu se svym dvojcetem) v podomacku postavene autolednicce. -
« Klima ve Fieste
Zdravim potrebuju poradit - mam fiestu r.v.98 a kdyz bezi klima tam mi tece kondenzat dovnitr auta. Mechanik ve fordu rika ze to zkapava z trubky co vede chladivo z kompresoru do topeni, ale tam prece tece i voda kdyz prsi a dovnitr nic netece. Ja si myslim ze to odkapava z topeni a je bud ucpanana nebo vypadla hadicka(ventil) - nevim co tam je. Pokud nekdo vite co s tim a nerozebrat pritom pul auta dejte vedet. Pokud nekdo znate nakyho dobryho mechanika na autoklimu v KV kraji dejte vedet. -
« To našrot: Re: dotaz..
Tak to je kravina, o 20°Celsia nesníží teplotu ani originální klima, natož ty hračky peltiery! Funkční řešení na bázi Peltieru by vyšlo 4x dráž, pokud by vůbec fungovalo!
p.s.: první Peltier jsem testoval asi v roce 1995 a pak odešel, prostě se spálil. Stejně tak ty nové, co dovážela f. TNT, také často odcházely a výkon to má, jen pokud se dobře chladí druhá strana.
Není nad mech. čerpadlo - je to nejlevnější řešení. -
« Re: to prof: Re: OT banky a technologie
"no i vkladat kdyz maji triapul pobocek :)"
- To mě nikdy netrápilo, pravda, využil jsem to 3x za rok, ale její pobočky měly otevřeno, když už všechny ostatní banky měly 5 hodin zavřeno! Navíc oni mají otevřeno i o víkendu, takže... Preferuj si třeba ČS, pokud ji máš za rohem a tvé tržby v řádu stovek tisíc tam přeneseš bezpečněji, mě je to fuk, na tom, že s eB lze provádět "nestandardní" operace, to nic nezmění. -
« Re: To našrot: Re: dotaz..
Ještě doplnění:
Když se dělaly testy, CPU-PELTIER-Velký chladič s větrákem kontra CPU-Velký chladič s větrákem, tak řešení s Peltierem mělo srovnatelný výkon, místy asi o 1° Celsia nižší, a to myslím nestálo za řeč. Ten středně výkonný malinký Peltier na CPU stojí řádově 1000 Kč, 100% řešení klimy do Octavie lze pořídit za 11000 Kč + vlastní čas na shánění a práci na montáž, takže kdo je kutil, s chutí do toho. Kde je postup popsán jsem sem už jednou psal. -
"-- skrytý --" 28.06.02 16:58
« Re: dotaz..
To jo, koukal jsem na ty počítačové - prý jsou schopné (podle informací v cenících) odebírat až asi 110 W (tedy tepelný tok), za necelé 2000 jeden v maloobchodě a maximální teplota teplé strany asi 60°C, což není tak strašné, takže kdyby se dobře umístili, tak by se dal i použít nějaký obyč pasivní chladič. Nejdřív stejně budu asi muset rozebrat palubku a podívat se, kolik místa tam je na nějaký šikovný výměník a podle toho se rozhodnout. Takže do toho šáhnu asi příští týden...