Klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: manuální klima - to Driverman
Je druhý ventilátor u chladiče klimy standardní řešení? Já mám chladič klimy "přilepenej" těsně před chladičem motoru a ventilátor je tam jen jeden (za chladičema). Právě zvažuji, zda se nemám nechat doinstalovat ještě jeden ventilátor před chladič klimy, kterej by se spouštěl při pracující klimatizaci a zvýšil její chladící výkon. Jinak díky za fundované příspěvky v téhle rubrice. Pavel. -
« Re: klimatizacia vs. spotreba
Odborníci mluví o 3 - 5 % odběru na výkonu a 5 -10 % se zvyšuje spotřeba. V praxi: Když máte silnější auto, tak vám to téměr nevadí, ten rozdíl milisekundy pri zrychlení pozná jedine přístroj, když nemáte a máte třeba Felicii , tak se doporučuje před rychlou akcelerací klimu vypnout, aby zbytečně neodebírala na výkonu. Co se spotřeby týče, asi 1 l benzínu(podle vozu), možná víc, a 0,5 - 1 l nafty(podle vozu). Jinými slovy, čím slabší (a s menší spotřebou - vyjímku dělá TDI ) auto budete mít, tím více to ucítíte na vaší peněžence. Jinými slovy, rozdíl litru na fildě je mnohem více než na passatu, vectře, omeze atd. -
« Re: manuální klima
Jestli zapínat/vypínat nebo jen regulovat. Já doporučuji jen regulovat zaprvé proto, že si nemusíte hrát se spínačem, za druhé proto, že Vám to do auta nebude foukat příliš vlhký vzduch díky odtávání výměníku, za třetí proto, že nebude docházet k tepelným špičkám na motoru, protože v okamžiku vypnutí manuálu se automaticky vypíná druhý ventilátor na chladiči, přestože je "chladič klimatizece ještě dost horký a sálá docela slušně před chladič motoru (zejména v případě popojíždění po městě). Za čtvrté proto, že při ohřátí výměníku pak musí klimačka pracovat delší dobu než kdaž jenom dochlazuje podle snímače teploty, za páté proto, že to nemá cenu, jelikož spotřeba se zvyšuje jen při zatížení kompresoru, tzn. v okamžiku, že tento je odstaven elektromagnetickou spojkou pak je spotřeba v normálu. Jinak souhlasit s tím, že automatická klima je lepší se mi torchu příčí, neboť je podstatně dražší a pokud systém neoplývá mnoha teplotními snímači (obvykle jsou dva až čtyři zhruba v úrovni palubní desky), protože jedině pak je automatická klimačka schopná vyrovnat třeba rozdíl teploty u nohou a u hlavy když jedete slunce Vám svítí z boku. Pokud tohle klimačka umí pak si má právo říkat automat, ale cena se pak pohybuje kolem 150.000,-. V opačném případě jsou to automaty který uměj jenom přidat ventilátoru a poznat jestli maj foukat na přední sklo nebo ne, ale tyto informace jsou většinou zakódovány v počítači, který si přečte z čidel při nastartování. -
« Dodatek k dod. mont. na můj email !!!
Zjistil jsem, že jste mi už někteří napsali. Pro Vás a pro všechny ostatní: Jsem momentálně časově vytížen a zjistit kontakty také není hned, takže vám všem dám vědět hromadně asi do 15. 5. 99 Kdybych to nestihl, každopádně se ozvu. Díky za Váš zájem, a pochopení. -
« Dodatečné montáže
Ahoj!
Dekuji vsem za reakce na muj dotaz. Tech 50 000,- uz jsem zjistil take :-((. To do auta za 300 tis. nejde.
Vloni byly Almery s klima (+ -) zdarma, ted uz jsou zase. Ja s tim pocital, ale potreboval jsem auto uz (a az, tedy "pravje") v zime.
Audisi, prosim Te, nevis kdo napriklad doda klimu za 20 tis.? (Mam zname v servisu, tak bych videl co s tou zarukou. V nejhorsim pripade to spravi sibr - ale to asi zase bude znackova cena vs. ztrata zaruky na kastli :-((( )
-
pallas 26.04.99 19:14
« Re: Dodatečné montáže
Pokial ja viem, tak dodatočnou montážou klimatizácie do nového auta, ktoré je ešte v záruke, vám okamžite padá záruka na celé auto (napr. u Opla, Fiatu, Renaulta). Jedinou výnimkou je domontovanie originálnej klimatizácie u značkového predajcu, čo je ale velmi drahý špás (okrem klimatizácie treba prerobiť elektroinštaláciu, v niektorých prípadoch sa mení celá prístrojovka...). Takže ak klímu, tak hneď z výroby. -
« Dodatečné montáže
Když už mluvíte o těch dodatečných montážích. Dovozci, resp. jedinci, kteří dovážejí bouraná auta a jejich díly vám namontují nezávislé topení( jak jsem nakoupil, tak prodávám ) za 6 000 Kč, vyhřívané sed. za 1 000 Kč, klima kolem asi (nevím jistě) 20 000 Kč atd. -
« DODATEK Re: ...
"Prominte, omylem jsem zmáčkl enter. b) prakticky: AUDI A4 1,8 T stálo nedávno celou noc venku a dopoledne( asi 7 stupňů C ) jsem se s ní projel. Asi po 1,5 km jsem poznal, že začala topit naplno, protože klima se ztišila a pracovala na normální režim 24 stup. C -
« Re: Rychlejší topení u digit.klima
Vysvětlím: a) teoreticky: Vůz ( kvalitní - např. AUDI ) s aut. klima má po celém voze umístěné teploměry, které každou chvíli snímají teplotu uvnitř a podle toho regulují topení/větrání. Je-li větší rozdíl teplot, začne víc topit/chladit, přidá efektivněji na ventilátoru otáčky, lépe reguluje rozmístění, v nekonečných variantách, síly výdechů ( zda víc foukat nahoře/dole atd. ), zkrátka automatická klimatizace funguje účiněji a efektivněji, dokáže lépe využít tepla/chladu, zkrátka automaticky funguje lépe, než kdyby jsi ji měl za jízdy ovládat ty. -
« manuální klima
Měl bych dotaz na někoho kdo se vyzná v kostrukci klimatizací. Je výhodnější u manuální klimatizace regulovat teplotu zapínáním a vypínáním klimy nebo pouze regulací teploty?? Z hlediska ekonomického (spotřeba benzínu) se mi jeví jako lepší klimu vypínat a zase zapínat. Otázkou je jestli tím toto zařízení nějak netrpí. Každopádně přivítám jakoukoliv radu o používání manuální klimy. -
« Re: Klimatizace
hmm ja mam auto z roku 82 s klimatizaci, za ty tri roky jsem ji nemenil ani jednou a predchozi majitel taky ne. Jestli byla napln nekdy menena tak minimalne pred rokem 91 ale spis driv. Dodrzuju pravvidlo jednou za 14 dni ci mesic ji na 5 minut zapnout aby se probehla napln a promazly gumovy tesneni a chladi to dabelsky