Klimatizace

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    09.06.99  15:07

    « To: Alesk

    To je ale M-B CL 500, víš? Ne normální auto.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.06.99  15:06

    « To: Alesk

    To je ale M-B CL 500, víš?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.06.99  12:01

    « Re: výkon a typ kompresoru

    Já to posuzuji hlavně podle rozjíždění se. V otáčkách pod 3000 je ten pokles výkonu (nebo toč.momentu?) nejcitelnější a minimálně při rozjíždění musí motor těmito otáčkami projít. Pokles výkonu motoru při naplno zapnutým větrákům v horku nebo při např. 10 stupních venku v dešti, je obrovský. Čím to je nevím. Já se laicky domnívám, že by to mohl mít na svědomí rozdíl tlaku před a za kompresorem. Když hodně chladím, pouští ventil v dávkách do výparníku častěji chladivo (když se na to soustředím je to i slyšet). Pokud je ale už výparník vychlazený, nepotřebuje tak často dávku chladiva a tlak za kompresorem se snižuje pomaleji a kompresor tak překonává stále menší rozdíl tlaku a spotřebovává méně energie. Najde se někdo kdo tento můj názor podrobí kritice?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.06.99  11:17

    « Re: výkon a typ kompresoru

    .........já jen pořád nevím , jak by se ten výkon reguloval ! Že při dochlazování pokles výkonu nepociťuješ ?? Nemůže to být tím, že si prostě na ten pokles po několika minutách prostě zvykneš ?? Já totiž ten pocit poklesu zrychlení ,zvlášť při hodně nízkých otáčkách , vnímám bez ohledu na to, jaká zima už v kabině je. A taky mi vadí ten zvýšený hluk od těch větráků, je to dost výrazný rozdíl...?:-(((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.99  18:53

    « Re: výkon a typ kompresoru

    Nemyslím si, že by se kompresor sám zapínal a vypínal, protože když klimatizaci zapnu, tak to trošku cukne. Nic takového se ale neděje po dobu, kdy je klima zapnutá. Nějaká regulace tam ale být musí, protože když zapnu v horku klimatizaci naplno, je to dost poznat na výkonu. Pokud už jen dochlazuju, tak ten rozdíl ve výkonu ani nepoznám.
    ----------------------------------------… /> Dneska jsem si v Brně prohlížel MB S500L a před chladičem klimatizace žádný větrák neměl. Jediný mohutný větrák je umístěný za chladičem vody.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.99  14:11

    « Re: výkon a typ kompresoru

    Klima u Skodovky (a asi aj u ostatnych aut) je bud zapnuta alebo vypnuta. Toto plati aj pre automaticku klimu. U oboch mozno klimu vypnut a zapnut iba z kabiny, ziadne vypinanie a zapinanie z dovodu teploty vzduchu sa nedeje - bolo by to nebezpecne aj z hladiska poklesu vykonu motora (tento pokles citit hlavne u motorov s nizkym krut. momentom). V systeme topenia za pelovym filtrom je vymennik tepla od klimy, potom nasleduje klapka, ktora usmernuje vzduch bud na radiator topenia alebo priamo do kabiny. Z tohoto usporiadania vypliva, ze aj pri manualnej klime si mozeme namiesat lubovolne teply vzduch jednoduchym otocenim knofliku topenia. Klima nadalej bude pracovat na max. vykon, ibaze cast studeneho vzduchu bude pretekat cez radiator a vysledny efekt bude prijemny vlazny a suchy vzduch v kabine. Pri zmene rychlosti vozidla alebo vonkajsej teploty zial musime miesanie tepleho a studeneho vzduchu doregulovat. Ak sme lenivy, tak si kupime automaticku klimu, kde tato regulacia (vcetne mnozstva a smeru vzduchu v kabine) sa deje automaticky (ale klima sa nikdy nevypina). Ak vypneme klimu, vzduch takisto preteka cez vymennik klimy, ale ten ho uz neochladi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.99  12:28

    « Re: výkon a typ kompresoru

    Já nevím, kde jsem k té informaci přišel ale vím, že jsem se podivil tad tím počtem sedmi pístů !!!! Někde to muselo být uvedené.... Možná že by se výkon dal ovládat tím, že by prostě některé písty z těch sedmi byly vyřazovány ( třeba otevřením jejich ventilů ) To by asi nemuselo být tak složité !!! Zkusí to někdo najít, jak to je ?? Kdo bude první, získá malý puntík ....
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.06.99  13:11

    « výkon a typ kompresoru

    Nechci Vás zklamat, ale ve většině aut se používají spirálové kompresory nikoli pístové, výkon kompresoru se pohybuje kolem 5KW, celkový chladící výkon je ale podstatně vyšší. Pochopitelně kompresor buď pracuje nebo nepracuje je ale možné regulovat chladící výkon, protože kompresor není jediným činitelem, který tento výkon ovlivňuje. Jedná se ale o dosti náročný systém, který se používá převážně u velmi drahých klimatizací. Normálně se používa jen různě dlouhé sepnutí kompresoru. Toto je regulováno potřebou dochlazovat výměník na kterém je většinou teplotní čidlo, které spíná kompresor při nárůstu teploty na výměníku klimy. Nárůst teploty je dán množstvím ochlazeného vzduchu. Tzn. zapnete-li ventilátor u manuálu na vyšší výkon logicky proteče více vzduchu a klima musí více dochlazovat tudíž spíná kompresor buď čatěji, nebo na delší dobu. U automatů je to zase dáno dalšími čidly, které měří teplotu v interiéru a porovnávají ji s teplotou Vámi nastavenou. Pokud zjistí rozdíl, tak zapnou ventilátor na vyšší výkon popřípadě ještě usměrní proud vzduchu tím se ohřeje výměník a čidlo na výměníku sepne kompresor. Je to celkem prosté. Pavel
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.06.99  13:59

    « Re: Vykony

    Klima se víceméně nijak zvukově neprojevuje, kdyľ si odmyslím větráky. Zakvílení při zapnutí klimy nebo prudké akceleraci je na 90% klínovej řemen co tu klimu pohání. Větąina aut má na klimu samostatnej, ale některý maj na kompresor, alternátor vodní pumpu apod. jen jeden. Jinak ten odběr výkonu je podle typu a samozřejmě podle otáček v rozmezí cca 3 - 8 kW. Jestli tvůj Accord má 24 kW tak to bude moľná i 1/3 ;-))) Nevím jak u novejch, ale u starąích aut (Audi, Citroen) automatická klima opravdu jen otvírá a zavírá přívod venkovního/teplého/ochlazeného vzduchu. V reľimu "ekono" nechladí, jen mixuje venkovní/teplý. V reľimu "max" dá větráky na plný k. a míchá venkovní/ochlazenej. Jinak má klima jeątě jednu funkci - "suąí" vzduch. Vlhkost ze vzduchu kondenzuje na výparníku a odkapává pod auto. Takľe kdyľ je venku vlhko a vám se mlľej okýnka (třeba kdyľ jedete z lyľí), tak zapněte klimu a topení a hned je to lepąí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.06.99  13:26

    « Re: Vykony

    No to je právě ten rozdíl, že ti to mísí vzduch na základě informací o teplotě v kabině. Když jsi jezdil s accordem, neprojevovalo se ti to nijak na zvuku motoru? Že by nebylo něco v pořádku s naším? Ale jede to a chladí to, tak nevím, v čem by byla zrada. Jestli jsi z okolí prahy, tak by to chtělo, aby sis to poslechl. Napiš, co si o tom myslíš. Já nic jiného s klimou neřídil, tak nemám zkušenosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.06.99  13:19

    « Re: Vykony

    ......jo a s tím kvílením je to divné, mě nekvílí nic, a v ACCORDU jsem taky něco ujel s A/C a ani zakvílení !!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.06.99  13:17

    « Re: Vykony

    Jak už jsem psal, opravdu je to poznat, když se zapne, ale o 1/3 , to bych neřekl :-))) To by už Felda asi nejela...:-))) V čem je jiná automatická klimatizace ??? Není tam snad píst a válec ?? Automatické je pouze to mísení vzduchu s tím, že ti to hlídá vnitřní teplotu a pak ti ji udržuje na nějaké nastavené úrovni. Ale klimatizační jednotka jako taková je snad stejná...??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.06.99  12:15

    « Re: Vykony

    Jo DIME, klima chladí (a/c) furt stejně, otáčením knoflíku topení pouštíš topení, a to mixuje teplo s chladem z A/C. U elektronické je ale situace jiná. To je podstatný rozdíl. Jinak klima nechutně snižuje výkon (prý o 1/4 až o 1/3). Však také náš accord pěkně brečí, když mu ji zapnu. Kvílí jako zvíře (při akceleraci). Když se chci svižně svézt, tak ji radši vypnu a otevřu si okna. Zapnu ji vždy, když nemohu předjíždět, nebo když není třeba masivní akcelerace. Nechtěl bych jezdit v chudince felicii s klimou. Asi bych musel do kopce vystoupit a zatlačit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.06.99  11:20

    « Re: Vykony

    Jsem přesvědčený o tom, že to tak není, že by otáčením knoflíku topení chladila klima čím dál tím míň !!! Klimatizace podle mě chladí pořád stejně akorát že tím, že ten studený vzduch mixuješ s teplým tak, si můžeš nastavit teplotu i mezi úplně studeným a nebo venkovním teplým. Když dáš topení naplno, tak teplý vzduch přebije ten studený, možná že ho i přepážkou odešle někam pod auto ( buď úplně nebo částečně ) ale že by nějak reguloval výkon klimatizace ??? Jak by to technicky dělal ?? Klimatizace je především kompresor = píst , válec a ventil . Jak by si chtěl při konstantních otáčkách - konstantní počet zdvihů stejného pístu ve stejném válci - dosáhnout nějakou změnu výkonu ?? Proměnnou výškou zdvihu válce ?? To je poměrně složité, i když ne nemožné. Ale dost bych o tom pochyboval......
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.06.99  15:42

    « Re: Vykony

    Před lety v Brně mi zástupce fy Diavia řekl mj. toto: Man. klima zapínáme tlačítkem, výkon se přes elmag. spojku reguluje tak, že u regulace TEPLY-STUDENY (většinou kruhový, případně táhlový ovladač) budeme postupně při zapnuté klima otáčet směrem na TEPLY, tak plynule zmenšujeme výkon chlazení. Tj: když bude ovladač úplně na teplo, klima NECHLADÍ, jestli nějak pracuje, to nevím, ale NECHLADÍ!! Doporučuji mít ovladač vždy max. na STUDENO, výkon chlazení kabiny, pokud to jde, regulovat větrákem. Když i 1. poloha je dostatečná, klima vypnout, nebo přidat trošku "tepla."
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.06.99  10:11

    « Re: Vykony

    Musím poopravit svůj minulý příspěvek : chladiče v Octavce 1,8T jsou za sebou, ne vedle sebe, a mají mezi sebou jen malou mezeru. Vedle sebe jsou ventilátory, které jsou na chladiči blíž k motoru. První chladič je zřejmě průchodnější a je na klimatizaci, ten druhý s větráky je na vodu z motoru. S tím, že by spojka jen tak trochu spínala kompresor, se mi nechce věřit....... hnací hřídel je stále poháněna klínovým řemenem od motoru a v případě zapnutí klimy se elmag spojkou spojí hřídel náhonu a hřídel kompresoru. Ale že by to spínalo jen tak trochu ??? Spíše mám nejasný pocit o tom, že výkon klimatizace je snad opravdu nějak regulován, a že to souviselo s geometrií samotného kompresního prostoru...zkusím zjistit :-)))
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.06.99  20:37

    « Freon versus R134

    Nevíte někdo, zda se do starších aut, u kterých byla klimatizace dělaná na freon (R12), může bez problémů doplňovat bezfreonový médium R134? Co na to tepelná výkonost klimatizace - chladí líp s R12 nebo s R134?
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 01.06.99  19:54

    « Vykony

    Nemam sice info o vykone klimy, ale nesuhlasim s tym, ze klima je zapnuta, alebo nie. Kima ma pohon cez spojku a pokial sa cez nu prezenie velke mnozstvo vzduchu, tak sa samozrejme chladiace medium viac ohreje a spojka castejsie zapina klimu. Naopak, pokial si nastavite ventilator na minimum, tak sa odoberie z media menej chladu a tak je potrebne zriedkavejsie dochladzovanie (t.j. zapinanie cerpadla cez spojku) a teda aj mensie odobratie vykonu motora. Inak len pre zaujimavost. Chladic bezneho Favorita dokaze odovzdat do vzduchu az 33 kW tepelneho vykonu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.06.99  10:24

    « Re: Technické provedení klimatizace u různých aut

    Větráky se zapínají v okamžiku, kdy se zapne tlačítko klimatizace - nemám automatickou ale ruční ... Chladiče jsou vedle sebe, větráky jsou za nimi. K tomu poklesu výkonu při jízdě : i přes motot s velmi solidními parametry ( 110 KW a 210 N/m od 1800 ot. ) je zapnutí klimatizace při jízdě, zvlášť v nízkých otáčkách citelně znát : auto sebou citelně škubne, je línější a hlučnější, což asi souvisí s hukotem těch větráků. Spotřeba se zvýší tak o 3-4 deci na 100 km. Nevím jak ve Feldě, ale zřejmě taky záleží na tom, jak výkonná klimatizace v tom autě je, nevím jestli se takový údaj dá najít. Co se týče dochlazování a nebo zapnutí jen na " málo " , taková možnost vpodstatě neexistuje, klima buď běží nebo ne, i u automatiky to bude stejné, automatika jen řídí četnost zapínání a vypínání podle teploty uvnitř....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.99  15:39

    « Re: Rychlej?í topení u digit.klima

    Pro Audise, nemyslím si, že to co vidíš na polstrování po otevření zadních dveří je teploměr, ale že to jsou senzory alarmu, jeliož na tom prostředním sloupku jsou díry i v předu od řidiče, což mě zaráží. Na co by tam byly 2.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…