Klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Klimatizacia vo Felicii
..tak to se omlouvám, že jsem to nepochopil, že je to nějaké jiné TDI než se v Octavii běžně nabízí......Ale stejně mi připadá divné, aby musel člověk pro klimatizaci volit motory nad 200 N/m ...! Spíš jde asi o to si přiznat, že klima je skvělá věc, ale že každý špás něco stojí. V tomto případě trochu benzinu, trochu výkonu, trochu hlučnosti ( u tichých motorů). Myslet si, že když za mě šlape nějaká elektronika na plyn, že tím se to všechno vyřeší , je nesmysl. Ale třeba teď venku docela dost prší, a nechápu, jak se odmlžuje přední sklo Octavie bez klimatizace. To snad vůbec nejde !! Kam to ten větrák fouká??? P.S. co to je to červené TDI ?? -
« Re: Klimatizacia vo Felicii
A jsme zase u toho. Já tvrdím, že výkon klimatizace je stejný při 25 stupních venku nebo při 60 stupních venku....prostě buď běží nebo neběží !!! Jestli elektronika přidává plyn, je to zvláštní regulace, ale na výkonu ani kroutícím momentu se to nijak neprojeví... A pokud jde o poznámku k 1,9 TDi , tak za prvé má 81 KW, za druhé má sice o něco větší kroutící moment než 1,8 T ale zase ho má vyšší jen ve velmi uzounkém pásmu otáček... -
« Re: Klimatizacia vo Felicii
Jak už jsem napsal níže. Ve své Felicii 1.6 poznám úbytek výkonu v otáčkách do 3.000 opravdu značně. Pak už ale stačí auto udržovat ve 3.000 a více a jede bez většího výkonového rozdílu. Záleží však na teplotě okolí. Dneska při 21-22 stupních venku je rozdíl ve výkonu s klima a bez ní vpodstatě zanedbatelný, a to i v těch nižších otáčkách. Až bude venku 35 a pekelné slunce, řekne si ta klima o daleko větší kus výkon a auto pojede daleko hůře. P.S. Myslím, že to co klima autu ubírá není výkon, ale točivý moment. Předpokládám, že bude daleko méně znát u motoru 1.9 TDI 85kW, než u 1.8T 110kW. -
« Re: Klimatizacia vo Felicii
Pokud máą výkonějąí auto, tak ho větąinou ani při sviľnějąí jízdě "nehoníą" naplno. A ta "elektronika" udělá při zapnutí klimy tu nejprostąí věc - otevře (a reguluje) pomocný ventil umístěný vedle ąpérklapky. Takľe je to jako kdybys přiąlápl plyn. Proto nepoznáą úbytek výkonu ani nic jiného. Pokud ovąem jedeą s plynem na podlaze tak samozřejmě nezbývá ľádný prostor pro regulaci - pak to znát je. Ale pokud máą např. 110 kW, tak to zase skoro nepoznáą. -
« Re: Klimatizacia vo Felicii
Jak vás tak poslouchám, možná záleží taky na tom, jaký typ a tudíž výkon mají různé typy klimatizací v různých autech ! Odpojování kompresoru při max. akceleraci je u méně výkonných aut chytré. Ale myslet si, že nějaká blíže neurčená zázračná elektronika si poradí z úbytkem výkonu při ustálené jízdě ?? Jak by to dělala ?? Spíš si myslím, že si na tu menší dynamiku člověk časem zvykne. Já to teda na dynamice auta poznám - např. při normálním rozjezdu a pod. A navíc je auto slyšitelně hlučnější, protože automaticky roztočí větráky .... -
« Re: Klimatizacia vo Felicii
Záleľí také na tom, jak je nastavená elektronika zodpovědná za spolupráci klimatizace a motoru. U mého auta se zapnutí klimy projevilo pouze při velkém výkonu, při ustálené jízdě vyrovnala elektronika ztrátu výkonu v klimatizaci bez zaváhání. Jen občas se projevilo opravdu mírné ąkubnutí, větąinou se to poznalo spíąe akusticky. Moderní auta mají větąí inteligenci, při prudąí akceleraci sami vypnou kompresor a zapnou ho aľ při "klidnějąí" jízdě. -
« Re: výkon a typ kompresoru
Těľko by mohla klimatizace vysouąet vzduch, kdyby se nezapnul kompresor. Jinak mě se kompresor zapínal i při -x°C. Vysouąení funguje tak, ľe vodní páry rozptýlené ve vzduchu kondenzují na tělěse výparníku, protoľe je daleko chladnějąí neľ vzduch. Asi jako kdyľ dýchneą na studené sklo. -
« Re: Klimatizacia vo Felicii
POkud se nepletu, tak výkon klimatizace je - resp. odpor - asi 5 KW. Z Felicie 50 KW to je , jednoduše spočítáno, 10 % . Horší je, že průběh kroutícího momentu a výkonu Felicie 1,3 je tak nevýhodně vysoko, že se to při normální jízdě projeví citelněji než 10 % . Snad ani ne spotřebou, ale rozjíždět se je údajně lepší bez klimatizace a zapínat ji až při ustálené jízdě. To mám z doslechu, ale vím, že i při mých 110 KW a velmi příznivém kroutícím momentu je pokles tahu ¨z nižších otáček dost citelný, spotřeba se mi změní tak o plus 0,3-0,4 l/100 km ( normál počítám tak 7,2-7,5 l při delších cestách...) Mluvím ale o Octavii. -
Diamant 15.06.99 21:05
« Re: výkon a typ kompresoru
Pocet siedmych piestov je uvedeny napriklad v knihe "Automobily Skoda FELICIA" od M.R.Cedrycha. Zaujimam sa o klimu do Felicie, lebo jazdim aj s Golfom a preto mi uz vo Felicii chyba. Privitam vsetky informacie o dodatocnej montazi, cenach ...
Climatronic. Mam skusenosti z praxe. Ak mas zapnute ECON, tak je kimatizacia uplne vyradena z prevadzky a nema ZIADNU spotrebu. Mas teda auto ako bez klimy, len s kurenim. Znamena to teda, ze nedostanes z vetraku kurenia nizsiu teplotu, ako je teplota vonkajsieho vzduchu, nedochadza k vysusaniu vhananeho vzduchu. Automaticka regulacia teploty vsak aj nadalej funguje. Inak v zime klima nepojde ani v normalnom rezime. Teda vysusanie vzduchu ano (to potrebujeme, ak su zarosene okna), ale kompresor sa v pripade teploty okolo 0 a nizsie urcite nezapne. -
« Climatronic a kurenie v zime
Viete mi niekto dat vediet, ako je to s kurenim v zime a klimatizaciou ? Zaujima ma, ci je pri Climatronicu mozne zapnut kurenie v rezime ECON, alebo len v rezime AUTO - to znamena, ci klima musi pracovat aj pri kureni (a tym brat vykon a zvysovat spotrebu). Je mi jasne, ze by sa kompresor teoreticky nemal zapnut pri nizsej vonkajsej teplote, ale cital som dost casto o vyhode klimy v zime - vysusovanie vnutorneho vzduchu. Avsak ako je to potom so spotrebou vykonu (a benzinu)? -
« Re: výkon a typ kompresoru
Alesi, z toho ale není vůbec jasné, jestli se dá ovlivnit výkon klimatizace , jinými slovy jestli má řekněme při plném výkonu agreát chlazení výkon ( resp. odpor ) 5 KW, jestli při lehkém dochlazování může běžet řekněme pouze na 2 nebo 3 KW.... Já zatím tvrdím, že si to nedokážu představit, jak by to fungovalo v praxi. Že se klima odpojuje nebo připojuje přes elmag spojku je jasné. Ale to by spíše znamenalo, že mám pravdu já. -
« Re: výkon a typ kompresoru
.... a navíc pokud dobře rozumím Tvé teorii, tak předpokládáš nějaký tlakový zásobník mezi kompresorem a výparníkem. Možné to je, ale pokud by vzrůstal tlak v tom zásobníku tím, že by jej ventil vyprázdňoval pomaleji, tak by kompresor tlakoval do stále více natlakované nádoby = větší odpor na výstupu z kompresoru! Kompresor překonává jenom ten tlak, který si sám vytvoří, a pak to prostě foukne do nenatlakovaného prostoru .....Ale my na to společně nakonec stejně přijdem :-)))) -
« Re: výkon a typ kompresoru
V kompresoru ale nejde o dávkování chladiva !! Kompresor stlačuje plyn ve válci, který pak vstříkne do prostoru kde je normální tlak, stlačený plyn se začne rozpínat a tím se prudce ochladí...jako bombička na sifon když ji propíchneš ( no, raději to nedělej ). Jmenuje se to adiabatický děj. Tak vzniká v klimatizaci zima . Představa, že by kompresor stlačoval jenom tak trochu mi stále nějak nesedí...JAK BY TO UDĚLAL ?? V ledničce taky když ji zapneš na míň nebo na víc, tak tím prostě jenom ovlivníš četnost spínání a vypínání kompresoru, ale ne jeho výkon.....