Klimatizace

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.99  14:52

    « Re: Klimatizacia vo Felicii

    ..tak to se omlouvám, že jsem to nepochopil, že je to nějaké jiné TDI než se v Octavii běžně nabízí......Ale stejně mi připadá divné, aby musel člověk pro klimatizaci volit motory nad 200 N/m ...! Spíš jde asi o to si přiznat, že klima je skvělá věc, ale že každý špás něco stojí. V tomto případě trochu benzinu, trochu výkonu, trochu hlučnosti ( u tichých motorů). Myslet si, že když za mě šlape nějaká elektronika na plyn, že tím se to všechno vyřeší , je nesmysl. Ale třeba teď venku docela dost prší, a nechápu, jak se odmlžuje přední sklo Octavie bez klimatizace. To snad vůbec nejde !! Kam to ten větrák fouká??? P.S. co to je to červené TDI ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.99  11:44

    « Re: Klimatizacia vo Felicii

    1.9 TDI (s cervenym D aj I) ma 85 kW a kr. moment 280 Nm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.99  09:55

    « Re: Klimatizacia vo Felicii

    A jsme zase u toho. Já tvrdím, že výkon klimatizace je stejný při 25 stupních venku nebo při 60 stupních venku....prostě buď běží nebo neběží !!! Jestli elektronika přidává plyn, je to zvláštní regulace, ale na výkonu ani kroutícím momentu se to nijak neprojeví... A pokud jde o poznámku k 1,9 TDi , tak za prvé má 81 KW, za druhé má sice o něco větší kroutící moment než 1,8 T ale zase ho má vyšší jen ve velmi uzounkém pásmu otáček...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.99  14:30

    « Re: Klimatizacia vo Felicii

    Jak už jsem napsal níže. Ve své Felicii 1.6 poznám úbytek výkonu v otáčkách do 3.000 opravdu značně. Pak už ale stačí auto udržovat ve 3.000 a více a jede bez většího výkonového rozdílu. Záleží však na teplotě okolí. Dneska při 21-22 stupních venku je rozdíl ve výkonu s klima a bez ní vpodstatě zanedbatelný, a to i v těch nižších otáčkách. Až bude venku 35 a pekelné slunce, řekne si ta klima o daleko větší kus výkon a auto pojede daleko hůře. P.S. Myslím, že to co klima autu ubírá není výkon, ale točivý moment. Předpokládám, že bude daleko méně znát u motoru 1.9 TDI 85kW, než u 1.8T 110kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.99  14:11

    « Re: Klimatizacia vo Felicii

    Pokud máą výkonějąí auto, tak ho větąinou ani při sviľnějąí jízdě "nehoníą" naplno. A ta "elektronika" udělá při zapnutí klimy tu nejprostąí věc - otevře (a reguluje) pomocný ventil umístěný vedle ąpérklapky. Takľe je to jako kdybys přiąlápl plyn. Proto nepoznáą úbytek výkonu ani nic jiného. Pokud ovąem jedeą s plynem na podlaze tak samozřejmě nezbývá ľádný prostor pro regulaci - pak to znát je. Ale pokud máą např. 110 kW, tak to zase skoro nepoznáą.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.99  10:27

    « Re: Klimatizacia vo Felicii

    Jak vás tak poslouchám, možná záleží taky na tom, jaký typ a tudíž výkon mají různé typy klimatizací v různých autech ! Odpojování kompresoru při max. akceleraci je u méně výkonných aut chytré. Ale myslet si, že nějaká blíže neurčená zázračná elektronika si poradí z úbytkem výkonu při ustálené jízdě ?? Jak by to dělala ?? Spíš si myslím, že si na tu menší dynamiku člověk časem zvykne. Já to teda na dynamice auta poznám - např. při normálním rozjezdu a pod. A navíc je auto slyšitelně hlučnější, protože automaticky roztočí větráky ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.99  15:29

    « Re: Klimatizacia vo Felicii

    Taky mne prekvapuje, ze by zapnuti klimy melo byt tak moc znat na vykonu. Nezaregistroval jsem nic, priste se na to specialne soustredim, jsem zvedav, jestli neco poznam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.99  15:10

    « Re: Klimatizacia vo Felicii

    Vo Felicii by mala riadiaca jednotka odpojit kompresor pri maximalnej akceleracii, aby nebola citit strata vykonu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.99  14:10

    « Re: Klimatizacia vo Felicii

    Záleľí také na tom, jak je nastavená elektronika zodpovědná za spolupráci klimatizace a motoru. U mého auta se zapnutí klimy projevilo pouze při velkém výkonu, při ustálené jízdě vyrovnala elektronika ztrátu výkonu v klimatizaci bez zaváhání. Jen občas se projevilo opravdu mírné ąkubnutí, větąinou se to poznalo spíąe akusticky. Moderní auta mají větąí inteligenci, při prudąí akceleraci sami vypnou kompresor a zapnou ho aľ při "klidnějąí" jízdě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.99  14:01

    « Re: výkon a typ kompresoru

    Těľko by mohla klimatizace vysouąet vzduch, kdyby se nezapnul kompresor. Jinak mě se kompresor zapínal i při -x°C. Vysouąení funguje tak, ľe vodní páry rozptýlené ve vzduchu kondenzují na tělěse výparníku, protoľe je daleko chladnějąí neľ vzduch. Asi jako kdyľ dýchneą na studené sklo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.99  10:52

    « Re: Klimatizacia vo Felicii

    POkud se nepletu, tak výkon klimatizace je - resp. odpor - asi 5 KW. Z Felicie 50 KW to je , jednoduše spočítáno, 10 % . Horší je, že průběh kroutícího momentu a výkonu Felicie 1,3 je tak nevýhodně vysoko, že se to při normální jízdě projeví citelněji než 10 % . Snad ani ne spotřebou, ale rozjíždět se je údajně lepší bez klimatizace a zapínat ji až při ustálené jízdě. To mám z doslechu, ale vím, že i při mých 110 KW a velmi příznivém kroutícím momentu je pokles tahu ¨z nižších otáček dost citelný, spotřeba se mi změní tak o plus 0,3-0,4 l/100 km ( normál počítám tak 7,2-7,5 l při delších cestách...) Mluvím ale o Octavii.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 15.06.99  21:05

    « Re: výkon a typ kompresoru

    Pocet siedmych piestov je uvedeny napriklad v knihe "Automobily Skoda FELICIA" od M.R.Cedrycha. Zaujimam sa o klimu do Felicie, lebo jazdim aj s Golfom a preto mi uz vo Felicii chyba. Privitam vsetky informacie o dodatocnej montazi, cenach ...


    Climatronic. Mam skusenosti z praxe. Ak mas zapnute ECON, tak je kimatizacia uplne vyradena z prevadzky a nema ZIADNU spotrebu. Mas teda auto ako bez klimy, len s kurenim. Znamena to teda, ze nedostanes z vetraku kurenia nizsiu teplotu, ako je teplota vonkajsieho vzduchu, nedochadza k vysusaniu vhananeho vzduchu. Automaticka regulacia teploty vsak aj nadalej funguje. Inak v zime klima nepojde ani v normalnom rezime. Teda vysusanie vzduchu ano (to potrebujeme, ak su zarosene okna), ale kompresor sa v pripade teploty okolo 0 a nizsie urcite nezapne.

  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 15.06.99  19:53

    « Klimatizacia vo Felicii

    Ma niekto prakticke skusenosti s pouzivanim klimatizacie vo Felicii? Myslim tym, ci postacuje chladiaci vykon, ako sa zvysuje spotreba a ci velmi citit pri zapnuti pokles vykonu motora. Dakujem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.06.99  11:32

    « Climatronic a kurenie v zime

    Viete mi niekto dat vediet, ako je to s kurenim v zime a klimatizaciou ? Zaujima ma, ci je pri Climatronicu mozne zapnut kurenie v rezime ECON, alebo len v rezime AUTO - to znamena, ci klima musi pracovat aj pri kureni (a tym brat vykon a zvysovat spotrebu). Je mi jasne, ze by sa kompresor teoreticky nemal zapnut pri nizsej vonkajsej teplote, ale cital som dost casto o vyhode klimy v zime - vysusovanie vnutorneho vzduchu. Avsak ako je to potom so spotrebou vykonu (a benzinu)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.99  10:37

    « Re: výkon a typ kompresoru

    Alesi, z toho ale není vůbec jasné, jestli se dá ovlivnit výkon klimatizace , jinými slovy jestli má řekněme při plném výkonu agreát chlazení výkon ( resp. odpor ) 5 KW, jestli při lehkém dochlazování může běžet řekněme pouze na 2 nebo 3 KW.... Já zatím tvrdím, že si to nedokážu představit, jak by to fungovalo v praxi. Že se klima odpojuje nebo připojuje přes elmag spojku je jasné. Ale to by spíše znamenalo, že mám pravdu já.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.99  20:46

    « Re: výkon a typ kompresoru

    Tak jsem našel tento odkaz. Snad to celý problém vysvětluje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.06.99  09:55

    « Re: výkon a typ kompresoru

    ....hlavne mi nezapomen napsat, co jsi našel, dost mě to zajímá , jestli něco najdu já, tak to sem dám taky :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.06.99  09:14

    « Re: výkon a typ kompresoru

    Principu chlazení rozumím dobře (i když jsem nevěděl, že se to jmenuje adiabatický děj). Měl jsem na mysli ventil ve výparníku. Přiznávám, že jsem "objevil" jakýsi Common Rail !?! No nevadí. Zkusím přes víkend projít nějaké časopisy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.06.99  11:41

    « Re: výkon a typ kompresoru

    .... a navíc pokud dobře rozumím Tvé teorii, tak předpokládáš nějaký tlakový zásobník mezi kompresorem a výparníkem. Možné to je, ale pokud by vzrůstal tlak v tom zásobníku tím, že by jej ventil vyprázdňoval pomaleji, tak by kompresor tlakoval do stále více natlakované nádoby = větší odpor na výstupu z kompresoru! Kompresor překonává jenom ten tlak, který si sám vytvoří, a pak to prostě foukne do nenatlakovaného prostoru .....Ale my na to společně nakonec stejně přijdem :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.06.99  11:35

    « Re: výkon a typ kompresoru

    V kompresoru ale nejde o dávkování chladiva !! Kompresor stlačuje plyn ve válci, který pak vstříkne do prostoru kde je normální tlak, stlačený plyn se začne rozpínat a tím se prudce ochladí...jako bombička na sifon když ji propíchneš ( no, raději to nedělej ). Jmenuje se to adiabatický děj. Tak vzniká v klimatizaci zima . Představa, že by kompresor stlačoval jenom tak trochu mi stále nějak nesedí...JAK BY TO UDĚLAL ?? V ledničce taky když ji zapneš na míň nebo na víc, tak tím prostě jenom ovlivníš četnost spínání a vypínání kompresoru, ale ne jeho výkon.....
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…