Klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Klimatizace na Felicii
Je to přesně tak, při 3.000 otáčkách to má 30 kW. Myslím, že nebude problém jenom při předjíždění, ale třeba i v delším stoupání, kde tahle ztráta výkonu bude hodně znát. Jinak při předjíždění stejně většinou podřazuju, tohle auto toho na pětku moc nepředvádí ani bez klimy. A to mám ještě vyměněnou převodovku za novější po faceliftu, která má čtyřku a pětku o fous pomalejší. Mimochodem tomuhle motoru to sedí daleko líp, původní převodovka je moc do rychla. Pětku to stejně nedotočí, takže i s pomalejší pětkou je maximální rychlost větší, navíc ve městě je ideální, že při 50 km/h na čtyřku jsou tam tak akorát 2000 otáček takže se to nedusí. -
« Klima
Mám mechanickou klimu tj. kompresor přes klínák k rozvodům.Při zapnutí a plném výkonu mi sebere cca 7 Kw výkonu. Rok výroby 1992.A potvrzuji že při jízdě to poznám a občas ji musím vypnout při předjíždění.Nový modely na tom budou líp a nepůjde tolik poznat na výkonu a pokud nemáte ostrou nohu na plynu. -
« Re: Klimatizace na Felicii
To O.H. (adept geniality). Když tady rozebíráš kolik procent je příkon klimatizace (5 kW) z výkonu Felicie 1.3/50kW, tak zapomínáš na jednu věc: 50 kW je výkon maximální, který ten motor dává pouze při otáčkách 5000 ot/min. Při nižších otáčkách je dostupný výkon motoru menší a tudíž příkon klimatizace je znatelnější. Když to vezmu zjednodušeně a bude předpokládat, že závislot výkonu na otáčkách je lineární, pak např. při otáčkách 3000 ot/min, kde leckdo začíná předjíždění (mimochodem někdo možná i níž, protože tenhle motor má maximální krouťák při 2600 ot/min) je výkon motoru zhruba 30 kW. Tady by 5 kW příkonu klimatizace dělalo ut 17%. No a co jinak, jak Ti chladí klima? -
« Re: Klimatizace na Felicii
Mluvime tu o klimatizaci s kompresorem atd, nebo o vetracku do CLka ? Pokud ma ten Megane 55 kW tak to proste musis poznat. Ja mam 91kW a se zapnutou klimou citim, ze musim vice pridavat abych zrychloval stejne rychle jako bez ni. Samozrejme absolutni zrychleni to nesnizi, protoze at s klimou ci bez ni, stejne nemohu na jednicku ci dvojku vpalit plny vykon, protoze bych akorat protacel kola. No a na trojku+ uz nepoznam samozrejme nic. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Zkus obvolat dealery Škodovky. Někteří mívají klimu skladem a třeba už budou mít strach, že ji na Felicii nestačí prodat a zlevní. Začátkem 1995 jsem viděl novou klimu na Favorita za asi 20.000,- i s montáží! Je to ale spíš o štěstí.
BTW při předjíždění má KAŽDÉ auto malý výkon. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Taky si myslím, že to nebude tak velkej problém se ztrátou výkonu. Kdyžtak použiju chiptunning a bude to. Šlo mi ale o nějaké doporučení, kde mi klimu namontují. Diavia na Felicii stojí 55000 Kč. To se mi zdá moc. Nesehnal jste někdo na Felinu klimu laciněji?
Díky moc za odpovědi. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Pánové, s tím jak poznáte úbytek na výkonu při předjíždění, to Vám závidím, jste úplní géniové. Nepopírám, že když klima bude brát 10% výkonu z 50kW, tak by se to mělo poznat. Ale já mám klima na Meganovi s ubohými 55 kW a ještě jsem ten rozdíl nepoznal. Ale snad se mi to na konci léta podaří a já to budu poznávat také jaký je to rozdíl při akceleraci s klimou a bez ní. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Jo, u Imprezy se kompresor dle potřeby zapíná a vypíná. Jenže u 160kW to předjíždění neovlivní (ale poznáš to, bez klimy je auto živější). Naopak u Diavii ve Felicii je kompresor zapnutý pořád a v případě, že je chladič dostatečně studený, vrací se chladivo z vysokotlakého okruhu před kompresor a ten tudíž neodebírá tolik výkonu. Vše tedy probíhá plynule a výkonu máš po celou dobu předjíždění stejně. Žádné prudké výkyvy tě nepřekvapí (pokud během předjíždění klimu nezapne spolujezdec:-). Já osobně jsem většinou před předjížděním klimu vypínal, protože těch pár koníků navíc se vždy hodí. Při naloženém autě dvojnásob. Navíc, klimu využiješ nejvíc na dálnici a tam ti úbytek výkonu nevadí, proto vřele doporučuji. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Pokud vím, klimatizace dělá třeba Diavia. V Praze jsou (snad ještě) vedle NH Caru na Strahově. Jinak bych si dovolil souhlasit s tím, že ten motor je na to fakt dost slabej. Sedím ve Feldě 50 kW každej den a rozhodně nemá výkonu na rozdávání. Dovedu si docela dobře představit, že předjíždíš na doraz a sepne Ti to. I lidi se silnějšíma motorama si tady stěžovali, že po zapnutí kompresoru auto o dost hůř jede. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Já myslím, že i Felda 1.3 je lepší s klimou než bez ní (pokud ovšem bude ještě někdy normální léto). Akorát si člověk před komplikovanějším předjížděním apod. musí klimu vypnout knoflíkem na ovládacím panelu aby měl k dispozici maximum výkonu a nebral mu ho kompresor klimatizace (cca 5 kW). Pavel. -
"-- skrytý --" 16.06.00 08:13
« údržba klimy
Včera jsem byl v Brně u firmy AUTOVOX. Montovali mi alarm a pískovali skla. Při té příležitosti jsem se zeptal na údržbu klimy. Doporučují jednou za rok kontrolu tlaku, a výměnu mazacího oleje eventuálně doplnění média (protože uteče i přez trubky..). Pokud začně kompresor pískat nebo rachotit, znamená to, že je po ložisku - následuje zničení elmag. spojky. Oprava je podstatně dražší než odtah do servisu a výměna ložiska. Zásadně doporučují nechat se odtáhnout a nedojíždět. Celkem solidní firma viz www.autovox.cz -
« Re: Klima
Jo, ještě k tomu poklesu volnoběžných otáček motoru při práci kompresoru klimatizace. U moderních motorů s elektronickou řídící jednotkou je pokles otáček méně znatelný než u starších benzíňáků a dieselů. Jakmile se totiž sníží otáčky motoru, tak řídící jednotka "přidá plyn", tak aby volnoběžné otáčky udržela v normálním rozmezí. -
« Re: Klima
To Joshua. Zřejmě potřbuješ u tvojí klimy doplnit chladící medium. Jeho úbytek (netěsnostmi) vede nejen ke snížení chladícího výkonu, ale logicky i ke snížení příkonu kompresoru (a tudíž nemusejí tolik klesat otáčky motoru) a k méně častému až žádnému spínání ventilátoru na chladiči (ventilátor se spíná při nárůstu tlaku nebo teploty v chladiči klimy, k čemuž dochází právě při práci kompresoru; pokud ale není v okruhu dost média, tak tlak/teplota na potřebnou úroveň vůbec nenarostou a ventilátor se nespustí). Doplnění klimy by tě mohlo přijít na cca 1000-1500 Kč. Předtím je dobré ještě provést vyvakuování okruhu, čímž se odstraní zbytky starého média s vlhkostí a nečistotama. Čau Pavel. -
« Re: Klima
ANDREAS s.r.o. Pfleglova 3 Mariánské Hory 069/6625026, 069/6627399.
ARCTIS Fryštácká 5, Havířov -Suchá 069/6433572, 069/6411250.
ARKTIS SERVIS - 29. dubna 21, Ostrava 30-Výškovice 069/6737472, 0603/411550.
PALFRIG OSTRAVA Stará Ves n. Ondřejnicí 607- Ostrava, 0658/669238,231,168.
Snad ti to k něčemu bude.
resp. mixovaním teplého vzduchu s chladným z radiatora kúrenia a klímy. Kompresor beží vždy na konšt. výkon(Žiadna elektronika,dve relé a jeden tlakový spínač). Inak na výstupe má vzduch 7 stupňov,ale je to nové. Uvidíme aká bude spoľahlivosť týchto klím. Jeden dotaz,máme Ford mondeo s klímou. Po zopnutí kompresora to vydáva mrnčavý zvuk, určite je to ložisko,ale ktoré?V kompresore, alebo v elektromagnetickej spojke. Jedni vravia kompresor,pretže huči to iba pri zatažení a keby to bola spojka tak to hučí vždy.Aké tam bývajú ložiská,sú výmenne? Vraj niektoré kompresory sú nerozoberateľné. Poradte,lebo v značkovom servise to žialbohu nevedia.