Klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« klima problem
Mam Hondu Civica 1,4i 1997. V srpnu 2000 jsem si nechal doplnit a kontrolovat manualni klimatizaci u jedne firmy nekde u Karlstejna. zdali se byt solidni a znali veci.zadny unik nezjistili. na vystupu namerili cca 5 stupnu. ale - chlad zacal postupne slabnout (nikdy to nechladilo jako u jinych aut tak, ze se to musi za chvili vypnout) a ted uz to nechladi vubec. jsem z toho dost zoufalej, neznate nejakou fimu v Praze a okoli kteri jsou opravdu odbornici a zaroven neuctuji horentni sumy? diky za tipy.
-
« Re: Klima
Tu a tam ji zapnu, jak si to manuál žádá (vzhledem k tomu, že předpokládám, že to nedoporučují zbytečně). Respektive, ono když je nad 4 stupně, tak jě většinou hnusně vlhko, a klima pomůže poměrně účinně auto vevnitř vysušit - prostě se nahodí nejvyšší teplota, pustí klima... a za chvilinku je zamlžení a vlhko z auta pryč... (když k tomu zapnu i vyhřívání předního skla, jde to oprvadu děsně rychle, chudák ale alternátor, to vyhřívání musí mít děsnou spotřebu)... Proč se to ale má dělat, opravdu nevím, nejsem odborník na chladicí techniku.. vzhledem k tomu, že se mi to ale čas od času hodí, zapnout klima, nemám s plněním tohohle doporučení problémy... :-) V létě je pak klima neocenitelná...
To Hufnágl: souhlasím s tím, že ve voze by měla být spíš pokojová teplota, v zimě vytápím velmi, velmi decentně, jen tak, aby mi nebyla zima, v létě pak, aby bylo v autě příjemně (ale ne přehnaně, farónský efekt funguje spolehlivě, v Káčku - mém prvním autě s klimatizací - jsem si odbyl dětskou nemoc všech řidičů, nadšených faktem, že mají klimatizaci - totiž skvěle jsem párkrát nastydl, a to na to jinak absolutně netrpím). Osvědčilo se mi tak cca 15-20 minut před dojezdem do cíle klima vypnout - auto se postupně vytemperuje i vevnitř na venkovní teplotu. -
« Re: Klima
kanady> Opět souhlas. Kvůli takovému * už nemám svou Oktávečku turbíčko. Bylo slunečno 30stupňů a on obdržel mikrospánek. Takový starší vyžraný pán. Mít v autě stále kolem 20ti stupňů je pro bezpečnou jízdu nezbytné. V zimě třeba 18, v létě kidně i 25. To myslím kvůli přechodům, aby jsi nechytl rýmu či tak něco. -
« Re: Klima
Je pravda, že u slabších aut je klimatizace na výkonu poznat, přesto si myslím, že jet v 37 stupňovém vedru o něco rychleji v hrozné sauně v autě je krize. Před svým současným autem (Focus Trend 75 kW) jsem měl Káčko (44 kW) a zapnutá klimatizace byla pochopitelně cítit na výkonu, ale radši jsem jel pomaleji a vláčněji (a v pohodovém stavu) se zapnutou klimatizací, než bez klimatizace. V současném autíčku to nějak extra poznat není, rozhodně při nižších rychlostech, akorát se halt pak na těch 180 šplhá o něco déle... vzhledem k tomu, že takhle rychle ale nejezdím, alespoň ne u nás, tak mě to nijak nemrzí... Jinak bych rád vzkázal všem odpůrcům klimatizace: změřte si někdy teplotu ve voze, když je venku 37 stupňů nad nulou.... Jak potom mají vypadat reakční časy řidiče.... -
"-- skrytý --" 13.02.01 08:18
« Re: Tok co je s prispevky o klimatizaci ?
Klimatronik mám v létě v zimě na auto, maximálně využívám volbu pro odmlžení skla a recirkulaci. Od toho tam ten automat je a co vlastně běží, mne nezajímá. Hlavně že dokáže udržovat poměrně kvalitní tepelnou pohodu ve voze. -
« Tok co je s prispevky o klimatizaci ?
Skoda, ze tato konference "vyhnila", ale asi se jedna o sezonni zalezitost, a opet ozije.
Pisu sem jako cerstvy majitel Octavie s Climatronicem, a zajimaji me jakkekoliv zkusenosti s timto zarizenim, i kdyz je nyni unor a cca 3 pod nulou... -
« Re: Klima
Moje zkusenost s klimatizaci je takova, ze to jestli bezi nebo ne poznam jenom v okamziku zapnuti. Na volnobeh mirne stoupnou otacky a za jizdy v okamziku zapnuti citis mirne skubnuti pokud zrovna nejedes pod plynem. Za jizdy podle me neni rozdil tak velky, aby to clovek postrehl.
Golf IV, 1,6, 74kW, manualni klima. -
« Re: Využití klimy na podzim, v zimě a na jaře
a neni ucinejsi vyhrivani okna ? ?
jinak co se tyce obcasnyho spousteni, to platilo u starych vozu a starych klimatizaci ktery v naplni R143 meli zaroven mazivo kompresoru, ktery se ustalilo a usadilo a hrozilo by eventualni zadreni, u dnesnich vozu to neni nutny. -
« Využití klimy na podzim, v zimě a na jaře
Možná někteří z Vás necháváte klimu ve svém voze po skončení léta půl roku spát. Pokud ano, tak to je škoda, protože klima jde při chladném počasí využít na velmi rychlé odmlžení oken. Kromě toho je pro klimatizační okruh "zdravé", když se občas pustí (alespoň 1x za dva týdny). Čau, Pavel. -
« Re: Klimatizace na Felicii
Ako tu tak citam o klime na Feldu tak ma napadlo, ze kamos servisak mi minule spominal, vraj mu zostala jedna komplet klima, ale je to myslim na 1.6 motor. Cenu vravel cca 20.000 Sk. Neberte to ako komerciu, cena sa mi vidi dobra, tak keby niekto nahodou chcel, nech sa ozve na rdunato@hotmail.com -
« Re: Klimatizace na Felicii
Original klimatizacia montovana priamo u Skodovky, ma jednu zaujimavu vlastnost: pri zoslapnuti plynu na podlahu (tzn. akceleracia) vypne RJ klimatizaciu na dobu 10 sekund. Co je si myslim dost dlha doba na obiehaci manever. Co takto vyskusat domontovat nejaky spinac pod plyn, tzn. ked stlacim plyn pri obiehani na podlahu (ja to tak vzdy robim :-)) spinac vypne klimatizaciu. Ked ho znovu uvolnim spinac zapne klimatizaciu. Aj ked by bol asi problem s maximalnou rychlostou, pretoze keby ste to drzali na dialnici stale na podlahe, to by vam asi bolo moc teplo.... :-( Alebo to vyriesit nejakym casovacom. Spinac pod plynom by zopol casovaci obvod, ten by na 10 sekund rozopol klimu.......... -
« Re: Klima
Nemam pocit,ze by klimatizace nejak vyrazne ubirala na vykonu vozu.U slabsich aut dejme tomu pod 70 kw bych jeji instalaci zvazoval,protoze u takovych modelu je jiste pokles vykonu znat a auto mene akceleruje a vice zere.Nedavno jsem jel s octavkou 55 kw,ktera jak znamo prilis sily nepobrala a po zapnuti klimy nastal dramaticky pokles vykonu.
U meho Tdicka zadny rozdil ve vykonu,ci ve spotrebe nesleduji a jizda s climatronikem je velmi prijemna...