Klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Automat
Jak funguje ta regulace komresoru u te Fabie? zmenou otacek, nebo nejaky prepousteci ventil ci co? Myslim, ze dnesni cenove dostupne cipy a cidla uz dokazi uhlidat kdeco, takze bych si predstavoval, ze teplotu hlida elektronika a ten kompresor bohuzel furt bezi rezimem zap/vyp. V okruhu totiz muze byt zasobnik, takze i kdyz kompresor vypne, teplota vyparniku se radove i nekolik minut nemeni. -
« Re: Automat
Fabie s automatickou klimou maji vylepsene rizeni kompresoru klimatizace. Pokud chces teplotu napr 25 st. tak jede kompresor prave na takovy vykon, aby uchladil na 25 st a nemusel se vzduch prihrivat. U vsech starsich automatickych klimatizaci to funguje tak, ze kompresor jede na 100% a pokud chces teplejsi vzduch, tak ho prihrejou v topeni. -
« Re: Jak funguje manualni klima
Diky, to uz je mi tedka jasnejsi. (: opravuju popis tlacitek je to Normal a Max, ale funkce bude jiste totozna. Trochu mne zarazi, ze rikas, ze se pri max uzavre na vnitrni okruh, pritom ja ziju v domneni, ze Golf III neumi uzavrit na vnitrni okruh. Moje Hondy vsechny meli prepinac zda tahat vzduch zevnitr a nebo zvenku, ale golfiste ma jen regulaci otacek, polohovac (okna,nohy,nohy-xycht,xycht:) a ty dva cudly klimosky. Tak nevim, z nemeckyho manualu se mi louska jen spatne, je dost povrchni. Kazdopadne ve vsech polohach, stojice na krizovatce za nejakym smradochem, jsem odsouzen bud vypnout ventilaci a nebo si pestovat zavislost na oluvu a buhvi cem jeste... ale je mozny, ze jsem jen neprisel na vhodnou kombinaci... -
« Re: KS
Kamarád mi vyprávěl, co se mu stalo, když jednou nedával příliš velkej pozor, kam vlastně odbočil a ještě se ty okýnka nestačily zamlžit. Po chvilce najednou uslyšel pravidelný ťukání na okno přesně v rytmu tý příjemný činnosti. Když se rozhlídl, tak uviděl vojína v helmě, kterej čumí dovnitř a byl tak blízko, že mu ta helma ťukala do okýnka. Zajel totiž do nějakýho střeženýho vojenskýho prostoru. :-) -
« Re: Automat
Co já tak slyším do ostatních řidičů, tak za jistých podmínek se mlží okna u většiny aut - jde především o boční okna vzadu (kam není přímý "ofuk" ani el.vyhřívání) např. při dešti a plném autě lidí. Někdy se to stává i u aut s klimatizací.
Jinak když už MEDA problém zamlžování oken zevnitř tak hezky teoreticky popsal, tak bych doplnit jednu věc. Tou je nižší teplota vnitřního povrchu oken a vzduchu v jeho těsné blízkosti (nižší oproti teplotě vzduchu v kabině). Ta je vlastní příčinou zamlžování oken zevnitř. Pokud by okna byly vyrobeny z dokonale izolujícího materiálu a teplota jejich vnitřního povrchu byla stejná jako je průměrná teplota uvnitř vozu, pak by se nemlžila (pokud by pravda relativní vlhkost všeho vzduchu v kabině nedosáhla 100% - pak by se ale nejen mlžily okna, ale vznikala by přímo mlha v celém prostoru kabiny :-)))
Další důležitý faktor jsou lidi v kabině (tedy hlavně ti dýchající). Čím jich tam je víc, tím víc zvyšují vlhkost vzduchu (jak absolutní, tak relativní). Kdyby tam ti lidi nepřekáželi (nebo alespoň nedýchali), tak by se okna při jízdě skoro nikdy nezamlžovala (jen v případě 100% vlhkosti venku = mlhy).
U starších aut bez klimy a se slabou ventilací (Š100 apod.) se řešilo zamlžování oken tím, že se pootevřelo některé okénko - tím se výrazně zesílila cirkula vzduchu přes kabinu a vliv dýchající posádky se snížil.
-
« Re: Automat
Pro odmlžení (vysušení vody ze skla) je důležitá relativní vlhkost vzduchu (to je fyzikální veličina). Čím nižší relativní vlhkost, tím vyšší schopnost pojmout vodní páru. Na relativní vlhkost vzduchu má vliv více veličin, pro nás je důležitá teplota. Pokud vzduch jenom ohřeješ, dostaneš vzduch s vyšší teplotou, nižší relativní ale stejnou absolutní vlhkostí. Pokud ho ochladíš, vysráží se z něj voda (klesne absolutní vlhkost), pak ho ohřeješ na původní teplotu (klesne relativní vlhkost, absolutní zůstane stejná)a máš vzduch s původní teplotou a nižší absolutní vlhkostí než v prvním případě. Fór je v tom, že v prvním případě ten vzduch je teplý (což nevadí v zimě ale vadí to třeba v létě při dešti), v druhém případě máš vzduch o původní teplotě, který můžeš dál ohřívat a jeho relativní vlhkost se bude dále snižovat takže bude schopen pojmout větší množství přebytečné vlhkosti z vnitřku auta. A ta přebytečná vlhkost je právě ta, která je sražená na sklech. Případně na čele řidiče či spolujezdců :-)). Když si to po sobě čtu tak to vypadá složitě, ale je to jednoduché : ta voda, která z klimatizace vyteče pod auto, se odebere vnitřnímu prostoru navíc oproti pouhému ohřátí vzduchu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Díky