Klimatizace

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  13:44

    « Re: Kontrola Klimy

    No vidíš, tady to máš od Pavla úplně vědecky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  13:42

    « Re: Kontrola Klimy

    trona: Zkus si zajet k pumpě, kde mají kompresor s hadicí, zapni ho a sleduj, co z tý hadice lítá. Zvlášť v zimě je to patrný, pokud ještě ta hadice není zamrzlá. V převážný většině se jedná o směs vody olejem z kompresoru. Vzduch vždy obsahuje nějakou vlhkost (pokud se nenacházíš v poledne uprostřed údolí smrti, nebo nějaký pouště), která se vlivem změn tlaku a tedy i teploty vždycky někde vysráží(kondenzuje), v tomto případě buď ve vzduchojemu kompresoru, nebo v hadici. To, že se tam vysráží však neznamená, že ve vzduchu, co z toho fouká už žádná není. Naopak, v určitý situaci je vzduch , kterej z toho fouká, ještě vlhčí, než ten, kterej si to nasává.

    kazan: Žádnou paniku. Klimoška, především kompresor, je mazanej určitým množstvím oleje, kterej je rozptýlenej po celým systému. Když si necháš klima naplnit, tak správnej a zkušenej chlaďař vezme skleničku, do který chlejstne dva decáky motorovýho oleje, vývěvou ti nejdřív vycucne celej systém tak, aby v něm byl podtlak, pak chvíli počká, jestli ten podtlak drží (tím vlastně tak na hrubo kontroluje těsnost) a pak se slovy " Pro jistotu ho trochu namažem, aby se nekous !" (myslí tím kompresor), vycucne obsah tý skleničky do celýho systému. Většinou to dělá v případech, kdy je systém úplně prázdnej např. po havárce, kdy byl chladič na mraky a musel se dát novej a je tedy pravděpodobnost, že trochu toho oleje mohlo vytýct (usazuje se vždycky dole). Výměna týhle mazací náplně není nutná, spíš je lepší se starat o to, jestli je napnutej řenmen. Doporučuje se taky jednou za rok nechat klimošku zkontrolovat, především na těsnost, dofouknout, popř.celou náplň vyměnit, což není zvykem, jelikož když mi to chladí, nebudu přeci zbytečně jezdit do servisu, to dá rozum,ne?:-).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  13:02

    « Re: Kontrola Klimy

    -> trona: ve vzduchu obvykle trochu vlhkosti je, ale lidské smysly ji moc neregistrují. Normálně je relativní vlhkost tak 40-70% a člověk ji "nevidí". Až pokud naroste ke 100%, tak se začne tvořit mlha a to už člověk registruje. V opačném případě - tj. když rel.vlhkost klesne hodně nízko (cca 20% a níž), tak tě o tom může informovat nos (vzduch je moc suchý).


    Abych tu vlhkost ještě trochu kvantifikoval, tak přejdu od relativní vlhkosti [%] k absolutní vlhkosti [g/m3]. Při normální teplotě (20 C) a tlaku (1 atm) a relativní vlhkosti 100% (tj. začíná se tvořit mlha) je množství vody ve vzduchu cca 17 g/m3. V normálnějších podmínkách - např. při 60% vlhkosti - je pak množství vody 0.6*17 = 10 gramů vody na metr kubický vzduchu.


    Takže bych varování profa bral vážně. Možná by ale to natlakování šlo provést pomocí dusíku - tak si někteří nadšenci nechávají plnit i pneumatiky, tudíž předpokládám, že to umí většina pneuservisů.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  12:53

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    Jo, i muj pomalu tocici se vetrak se toci skoro furt a ten druhej rychlej jen kdyz se "teplota motoru" resp vody prehoupne blizko ke stovce.Nedky kdyz zastavim v kopci cumakem do kopce, posloucham jak se chudinka rychlej vetrak asi desetkrat zapne, chvilinku pochladi, vypne, za chvili zase, to asi jak jde teplo od motoru...nebo co.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  12:03

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    klimu mam z fabriky , primo od Fordu,
    pri zapnuti klimy se zapne ventilator chladice motoru, jenze to stejne v ty zacpe neuchladi :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  11:57

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    Na mojem Oplu s klimou mam dva vetraky, jeden z nich se toci pri zapnute klime skoro porad a pomalu. Druhy az pri vysoke teplote a radne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  10:52

    « Re: Zklamání...

    Mazací směs kompresoru? Ježíši a jak se to mění? Mám to po tom chlaďaři chtít? je to nezbytný? Co hrozí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  10:42

    « Re: Zklamání...

    R12 se vazne nepouziva ne protoze mela ucinky jako freon ale protoze to freon je. Dnes se pouziva R134a, vymenit ji za R12 lze ale je to nakladnejsi, protoze se R12musi vypustit, vymenit mazaci smes v kompresoru eventuelne nejaky to tesneni. A taky neni zaruceny ze to pujde u kazdyho auta udelat. U fordu tohle je bezproblemu. Po svete se da sehnat RS24 coz je bezfreonova nahrazka R12ky kterou se da R12kova klima doplnit. Jestli to nabizi i nekdo u nas nevim
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  10:02

    « Re: Kontrola Klimy

    Proc si myslis,ze se m tam dostane kapka vody.Kdyz preci foukam pneu u benziny,tak tam taky zadna voda neni,ne ? Vzdyt je to prece jenom vzduch ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  09:56

    « Re: Kontrola Klimy

    Trona: Přiznám se, že jsem měl kdysi taky takovej nápad. Chlaďaři mě ale včas varovali s tím, že pokud se tímto způsobem dostane do okruhu nějaká vlhkost - a to je téměř na 100% jistý - tak se jí budeš těžko zbavovat = bez kompletní rozborky a sborky celý klimatizace a jejímu náročnýmu vysušování se jí nezbavíš. Sražená kapka vody na vstřikovači tak vždy okamžitě zamrzne a ucpe ji. Ale že ty ventilky k tomu přímo vybízejí, že? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.01  07:50

    « Re: Zklamání... versus super služby

    Tak novinky. Byl jsem u firmy Chlaďaři s.r.o. tady v K.Varech, tam, přestože jsem přijel na konci pracovní doby, mi velice ochotný pán natlakoval klima, zjistil kde to uchází, nazval ty co mi to plnili minule diletatnty, kašpary a "šikuly", poradil mi jak odstranit tento únik... nechtěl po mně ani korunu, řekl: Kluci, ty gumičky si vyměňte a hybaj ať jste tu zpátky (o: V této fázi to vypadá, že jsou zničené O kroužky u "hlavy" ventilků, kde to syčí jako blázen. Tuto závadu měl samozřejmě odstranit už ten minulý "plnič" ale zřejmě se mu nechtělo něco hledat. U Chlaďařů to trvalo pouhých 10minut a bez keců. Tak doufám, že hned jak kroužky vyměním, že to bude OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  17:19

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    Jestli jsou stejného průměru a mají stejný počet a velikost lopatek, tak nevidím důvod, proč by se měl každý točit jinak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  15:37

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    Já mám větráky dva (subaru legacy). Pokud se vůbec točí, tak vždy úplně stejně. A je jedno zda je to kvůli klimě nebo ne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  15:22

    « Kontrola Klimy

    Co byste rekli tomu,kdybych natlakoval okruh klimy vzduchem u pumpy a tim zkusil,jestli nekde neutika ? Mam tam takovy ty autoventilky.Natlakoval bych to a po case(jeden dva dny) bych tlak premeril.Pokud bude priblizne stejnej,pak by se dalo rict,ze mi to nikde neutika.Musim samozrejme pocitat i se zmenou tlaku vzduchu v zavislosti na teplote okoli.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  14:31

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    Chlazení resp větráky. To mne přivedlo na zajímavý dotaz. Nevím který větrák je který, ale jeden se mi točí relativně dost pomalu a druhý jede jako blázen. Je to normální?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  14:31

    « Re: Zklamání...

    Co jáv vím, tak se R12 nepoužívá, protože měla obdobné úřinky jako freon, a používá se R132. Každé chladivo však má údajně jiný olej v kompresoru, takže prý není záhodno tyto dvě chladiva míchat. A teď se v tom vyznejte.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  14:27

    « Re: Naplneni klima

    No já bych předpokládal, že k tomu ještě potřebuješ vývěvu, kterou odsajes vzduch a potom tam terpve muzes pustit chladici medium. Pokud máš plnící okénko, váhu nepotřebuješ, pokud ne, tak pomocí váhy zjišťuješ správné množství chladiva.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  14:22

    « Re: Klimatizace a prehrivani motoru

    Pokud Ti přidávali klimu, tak Ti měli taky přidat spínání ventilátoru chladiče motoru od klimy (předpokládám, že nemáš spešl ventilátor pro chladič klimy). U mýho auta nabíhá velkej ventilátor prakticky vždy, když se rozběhne kompresor klimy - zřejmě je to ale od nárůstu tlaku v chladiči klimy (což s rozběhem kompresoru těsně souvisi). Loni se mi upekl konektor ventilátoru na chladiči motoru a než jsem pochopil že je třeba vypnout klimu, tak jsem měl dost nahnáno - dost se přehříval motor. Takže pokud Ti ventilátor nespíná od činnosti okruhu klimatizace, tak Tvoje potíže jsou naprosto logické.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  14:07

    « Re: Naplneni klima

    No, podle toho, co jsem viděl u toho kutila chla´dařskýho, když mi to plnil, tak potřebuješ jen bombu, kohoutky, hadice a správný "konektory" nebo "ventilky". Zřejmě taky nějakej "budík". Doma nemusíš mít váhu podle který Tě pak oškube o penízky (o: Pro dektekci úniku potřebuješ takový divný pípátko blikátko, případně flourescenční kapalinu přísadu, kterou nějak přišňupneš k tomu chladícímu plynu a pak UVéčkem najdeš kde to utíká. Tak to je teorie kterou jsem pochytil. V praxi ovšem nevím zda je toho schopen každý (o:
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.05.01  13:38

    « Naplneni klima

    Nevite nekdo,zda se da doma zkontrolovat pripadne naplnit klimoska ? Mam na mysli nejaky tlakovy lahvicky,jako jsou napr.hasicske pristoje do auta.Jinak sem se ptal na vice mistech na naplneni klimy,ale ceny jsou hrozne rozdilny.Mam tam zrejme nejaky unik,protoze mi klima nejde,co sem ji koupil.To auto bylo bourany na predni dvere(asi) a tak si myslim,ze my to nekde unika.Pokud nekdo mate radu,jak ten unik zjistit doma,napiste to .Diky.Trona
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…