Klimatizace

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.01  15:06

    « Re: Chladic

    to trona: To lepidlo stálo cca 250,- přesný název byl "Tekutý kov" (je to napsáno i na té tubě), ale pokud máte ve městě firmu, která prodává lepidla a tmely Loctite, tak Ti tam dají katalog a tam by mělo být. Vypadá to jako dvě injekční stříkačky vedle sebe (je to dvojsložkové lepidlo). Jedna složka černá, druhá bílá. Zalepil jsem tím dírku cca 0,5mm, větší nevím, snad by to mělo jít do 2mm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.01  13:30

    « Re: Chladic

    Na kolik te to lepidlo "tekuty kov" vyslo ? Nevis presny nazev,abych sel na jisto?A do jake velikosti dirky se da pouzit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.01  12:25

    « Re: Chladic

    To Trona:Po přečtení předchozích zpráv se musím ozvat ze svou zkušeností. Po zimě jsem zjistil, že mám klimu úplně bez tlaku. Tak jsem hledal a zjistil že mi kamínek zapadl mezi příčku a chladič klimy (kondenzátor). Vlivem otřesů se prodřel chladič klimy. Dírka cca tak 0,5 mm. Jelikož je chladič ze slitiny hliníku tak jsem si koupil lepidlo Loctite "Tekutý kov" na lepení litinových a hliníkových součástí. Je to speciální dvojsložkové lepidlo. Mělo by vydržet teplotu až 250 st. a tlak až. 20Mpa tj. 200 atm. No, dle originál příručky k autu je ve vysokotlakém okruhu tlak cca 13-15 atm a v nízkotlakém okruhu cca 1,6 - 1,8 atm. (u nových aut to může být více, záleží na použitém kompresoru, počtu pístků atd.) Trhlina byla na celkem přístupném místě, takže chladič ani nemusel ven. Perchlorem jsem to důkladně odmastil, nanesl lepidlo a nechal cca 14dní pořádně zatvrdnout. Následovalo doplnění cca 0,07 l speciálního oleje do kompresorů (protože ho při průrazu dost uteče) a pak naplnění. No a teď po půl roce zatím O.K.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.01  11:02

    « Re: plná klima ale moc nechladí

    vypada to na unik chladiva, objednej se k nejakemu specialistovi na klima, tj. ne jen k nekomu kdo to natlakuje a tebe zkasiruje. jsou moznosti a pristroje jak unik chladiva zjistit. taky muzes mit malou dirku v chladici od kaminku, jako se to stalo me a taky jsem nejdrive vyhodil nemale penize nez na to jeden ze servismanu prisel...
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.07.01  10:15

    « plná klima ale moc nechladí

    Lidi mám takovej problém .Mám auto 2 roky klima skvěle chladila asi tak před měsícem to začlo chladit málo tak jsem ji nechal doplnit ,ale stejně to málo chladí prosím poraďte co stím .Dík Zděnek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.01  08:24

    « Re: Chladic

    Trona: ten popis u Punta je správnej: Vysokotlaká část za kompresorem 3 MPA = 30 atm. = 30 bar. Kup si ten chladič novej a nic si z toho nedělej, že je menší. Vůbec to nepoznáš. Hlavně předělej držáky tak, aby se neklepal a pěkně tam seděl. Jstli se ti objevujou další díry v tvým chladiči, tak je úplně "sežranej" a je potřeba ho vzt a mrsknut s ním do kontejneru s kovovým odpadem (nezměňuj za papír nebo sklo):-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.01  13:04

    « Re: Chladic

    Hlavně Tě musím varovat před levným chladičem Polské výroby. Jsou to prej *, většinou jen s půlroční zárukou a po pár měsících, nejlépe po konci záruky, taky končí jejich životnost. Aspoň takhle mi to radil ten maník co spravuje chladiče. Hlavně prej zima je jejich smrt. Říkal, jestli si to auto chceš ještě nechat, kup něco pořádnýho a ne ten polskej ehm jak jen to nazval, no, řekněme chladič-kondenzátor. Ovšem pouze tlumočím co mi povolaná osoba sdělila.
    Hlavně rovnou vyměň všecky o-kroužky, stojí pár kočiček a ušetříš třeba další náplň klimy. Další věc je při rozebírání klimy pořádně spoje nejdřív nacákat nějakým povolovadlem (o: abys nestrhl závity, ale to jsi už asi zjistil, když víš kde máš díry.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.07.01  12:05

    « Chladic

    Tak sem zjistil,ze jsem pekne v *.Ten chladic je deravej jeste ne dalsim miste a to zrovna v ohybu.Tzn,ze s tim nic neudelam.Bud to necham spravit,nebo koupit novej.Kdyz to ale dam spravit,tak se bojim,ze mi to treba za rok zacne nekde unikat znova.Je totiz mistama rozezranej vod soli a jsou v nem takovy nahlodany dirky.Muzu ale koupit novej za docela prijatelny penize cca 5500 az 6000 od auto kelly a jeste jedny firmy.Problem ale je v tom,ze ja mam americkou verzi auta a tam je ten chladic o neco vetsi,nez co mi nabizeji pro evropskou verzi.Na sirku je to stejny i roztec sroubu a silenbloku,ale na vysku je ten novej chladic o cca 2.5 -3 cm mensi,nez mam ja.Chci se tedy zeptat,jestli to bude mit nejakej velikej vliv na chladici vykon.Co myslite?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  15:52

    « Re: Tlak v chladici

    Dle mého nejlepšího vědomí a svědomí je tlak ve vysokotlaké části okruhu klimatizace (tj. i v chladiči) cca 30 atm :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  15:10

    « Re: Tlak v chladici

    zavolej si na par firem co se zabyvaji opravy a montazi klimatizace, pak to secti a vydel poctem telefonatu :-). ted vazne pan honda servisak(vypadal ze tomu rozumi) mi rekl, ze 28, a par opravaru a montazniku klima melo zhruba stejny nazor. 3 bych si rozhodne pamatoval. jeden "profik" mi chladic klima vubec odmitl opravit prave s ohledem na vysoky tlak ktery musi snest.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  14:49

    « Re: Tlak v chladici

    Tak ted sem z toho uplnej magor.Tak kolik ten tlak je (v chladici) ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  13:40

    « Re: Tlak v chladici

    Ten popis k Puntu je docela dobrej, škoda že Ti tam barevně nerozlišili vysokotlakou a nízkotlakou část okruhu. Tak to alespoň zkusím slovně: vysokotlaká část je od výtlaku kompresoru přes chladič (=kondenzátor) až po "klapku" (dost nešťasný překlad, lepší je redukční nebo expanzní ventil). Nízkotlaká část je potom od "klapky" přes výparník až po sání kompresoru. Jinak taky se přikláním k těm cca 30 atm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  11:33

    « Re: páska na chladič (?)

    KaZaN říká: Nevím! ):
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  11:18

    « Re: Tlak v chladici

    Davam k dispozici odkaz na web o klima pro Punto.Reknete mi svuj nazor na popis okruhu.
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  11:16

    « Tlak v chladici

    Tak vam nevim, pd mi psal,ze je tam tlak okolo 28 atm. a prof zase 3 atm.Ja se ale priklanim k tem 3 atm.Kdo mi to rekne na tuty?A jeste ohledne tech komponentu,jak jdou za sebou.Ja si myslim,ze kompresor to zene pod tim tlakem 30 atm. do vyparniku,tam se chladivo vyparuje a tim prechodem z kapaliny na plyn vznika chlad a pak jde zase pres chladic,kde se o okolni prochazejici vzduch ochlazuje,zase vraci do kompresoru.Je to tak?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.07.01  11:01

    « Re: páska na chladič (?)

    To prof : Jo,chladic mam hlinikovej.Diky za info o tlaku.Myslim,ze by mi to to moje reseni mohlo ten tlak udrzet.Taky by me zajimalo,jak to vlastne jde poporade od kompresoru.Predpokladam,ze od kompresoru jde nejvetsi tlak(cca tech 30 atm.) a rek bych,ze do vyparniku a pak se vraci pres chladic zpet.V nem uz si myslim je tech 3 atm.Je to tak? V jednom manualu na netu pro Fiat Punto sem to ale cet obracene.Tzn.kompresor,chladic,kondensat… ted nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.01  21:02

    « Re: páska na chladič (?)

    Ten tlak v kondensátoru je maximálně okolo těch třech.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.01  20:56

    « Re: páska na chladič (?)

    trona: ten "chladič" je hliníkovej?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.01  11:58

    « Re: páska na chladič (?)

    to trona: Myslím, že nemáš co zkazit. Maximál Ti to začne znovu utíkat a zaplatíš jedno dotlakování okruhu navíc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.01  11:10

    « Re: páska na chladič (?)

    trona> ono to možná vydrží, ale já prostě nemám příliš rád, když se něco takhle patlá. Zvlášť když to dělám pro sebe a chci si to auto nějakou dobu nechat. Takže na tvém místě bych si nechal doporučit někoho solidního, aby mi řekl, co všechno bude potřeba, a podle toho se rozhodl.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…